Topic: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
91 posts, 18159 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Utilizator anonim 2
Adica pe vremea lui nea Nicu au facut minunatiile de fintini si restul amenajarilor din piata fara sa umble la fundatiile putrede burghezo-mosieresti? M-as mira.
Adica pe vremea lui nea Nicu au facut minunatiile de fintini si restul amenajarilor din piata fara sa umble la fundatiile putrede burghezo-mosieresti? M-as mira.
- Ony_x
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Ony_x
Da, exact asa s-a intamplat. În anii '80, planșeul era semnificativ mai lung decat acum, ajungea pana la Piata Natiunile Unite in vest. Se poate vedea vechea configuratie a planseului si a Pietei Unirii in aceasta imagine din avion a Bucurestiului din 1966 preluata de pe site-ul de mai jos: https://fostulbucuresti.github.io/#17.48/44.42809/26.10398/0/!a3
A fost scurtat cu ocazia reamenajarii albiei raului Dambovita, se pare ca Ceausescu voia sa vada mai mult din rau in zona tribunalului. In timpul lucrarilor la cele doua magistrale de metrou aproape sigur s-au facut si ceva consolidari la portiuni din planseu, aici colegul nostru de forum Subway Guru ne poate spune mai multe detalii. Sa nu uitam ca si pasajul de legatura intre M1 si M2 e intercalat pe acolo.
Da, exact asa s-a intamplat. În anii '80, planșeul era semnificativ mai lung decat acum, ajungea pana la Piata Natiunile Unite in vest. Se poate vedea vechea configuratie a planseului si a Pietei Unirii in aceasta imagine din avion a Bucurestiului din 1966 preluata de pe site-ul de mai jos: https://fostulbucuresti.github.io/#17.48/44.42809/26.10398/0/!a3
A fost scurtat cu ocazia reamenajarii albiei raului Dambovita, se pare ca Ceausescu voia sa vada mai mult din rau in zona tribunalului. In timpul lucrarilor la cele doua magistrale de metrou aproape sigur s-au facut si ceva consolidari la portiuni din planseu, aici colegul nostru de forum Subway Guru ne poate spune mai multe detalii. Sa nu uitam ca si pasajul de legatura intre M1 si M2 e intercalat pe acolo.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
In afara de ce v-am povestit nu s-a umblat la podul-planseu. S-a umblat pe alocuri la fostele poduri boltite dar altceva nu. Reconfigurarile masive s-au facut la reamenajarea albiei care e ulterioara constructiei M1.
Fantanile s-au facut in asa hal de viteza incat nimeni nu a mai avut timp sa se gandeasca la putregaiul de dedesubt.
In afara de ce v-am povestit nu s-a umblat la podul-planseu. S-a umblat pe alocuri la fostele poduri boltite dar altceva nu. Reconfigurarile masive s-au facut la reamenajarea albiei care e ulterioara constructiei M1.
Fantanile s-au facut in asa hal de viteza incat nimeni nu a mai avut timp sa se gandeasca la putregaiul de dedesubt.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Adrian Rosca
In 2022 s-a incheiat doar prima etapa de reabilitare, urmeaza refacerea hidroizolatiei planseului pasajului, cel putin asa declara Balutza. Acum nu imi e clar daca vor sa o faca la pachet cu planseul peste Dambovita, care e facut intr-o alta etapa.
In 2022 s-a incheiat doar prima etapa de reabilitare, urmeaza refacerea hidroizolatiei planseului pasajului, cel putin asa declara Balutza. Acum nu imi e clar daca vor sa o faca la pachet cu planseul peste Dambovita, care e facut intr-o alta etapa.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
aztec
Avem asa...planuri de viitor..
Planuit hidroizolatie pasaj.
Reabilitare planseu.
Linie tramvai prin piata..
Viitor indepartat..metrou.
Se anunta santier indelungat pe acolo..
Primele 3 ar merge simultan daca se planifica bine si bugeteaza
Avem asa...planuri de viitor..
Planuit hidroizolatie pasaj.
Reabilitare planseu.
Linie tramvai prin piata..
Viitor indepartat..metrou.
Se anunta santier indelungat pe acolo..
Primele 3 ar merge simultan daca se planifica bine si bugeteaza
- survola
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
survola
In zona in care am spus este „tasarea”. Doar nu o fi prin parc, că pe acolo nu e nici pasaj subteran, nici carosabil suprateran.
Să nu încurcăm lucrurile.
Ony_x wrote here:
In zona in care scrie KFC Unirea nu are cum sa fie planseul care acopera Dambovita. Acolo este tavanul pasajului Unirii. Planseul Dambovitei este cam pe acolo unde este figurat in desen de catre colegul nostru. Cea mai mare parte a planseului este sub parcul din mislocul pietei pe unde circula doar pietoni.
In zona in care am spus este „tasarea”. Doar nu o fi prin parc, că pe acolo nu e nici pasaj subteran, nici carosabil suprateran.
Să nu încurcăm lucrurile.
- Ony_x
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Ony_x
Este prima oara cand aud de ideea reintroducerii tramvaielor prin piata Unirii. Banuiesc ca este vorba doar de legatura tramvaielor intre Bulevardul Regina Maria si Bulevargul Corneliu Coposu, linia de tramvai paralela cu raul Dambovita sigur nu o mai reface nimeni Cred ca este o idee buna dar vine cu niste probleme, complicarea traficului auto in piata si impartirea parcului din mislocul pietei intre liniile de tramvai.
Acum chestia cu tasarea, eu am crezut ca te referi la problema cu planseul. Din cate am inteles tasarea asfaltului ar fi cauzata de niste scurgeri de apa dintr-o conducta veche nereparata de peste 40 de ani (sper ca nu gresesc). Zona respectiva are si asa un sol foarte prost, vechia albie initiala a Dambovitei trecea pe acolo, pe locul actualei strazi a halelor si prin fata actualului magazin Unirea. Albia a fost mutata artificial la prima amenajare a Dambovitei undeva prin 1880 pe actualul traseu prin mijlocul pietei, cel mai probabil din motive estetice. Vechea albie a fost astupata, devenind strada Halelor. Daca in zona unde exista deja un sol asa de prost, mai avem si infiltratii de apa subterane din diverse surse, este cum nu se poate mai rau. Sa nu uitam ca in urma cu cativa ani in urma o asemenea gaura s-a format pe Splaiul Independentei, o masina cazând aproape complet in gaura enorma formata in asfalt.
Este prima oara cand aud de ideea reintroducerii tramvaielor prin piata Unirii. Banuiesc ca este vorba doar de legatura tramvaielor intre Bulevardul Regina Maria si Bulevargul Corneliu Coposu, linia de tramvai paralela cu raul Dambovita sigur nu o mai reface nimeni Cred ca este o idee buna dar vine cu niste probleme, complicarea traficului auto in piata si impartirea parcului din mislocul pietei intre liniile de tramvai.
Acum chestia cu tasarea, eu am crezut ca te referi la problema cu planseul. Din cate am inteles tasarea asfaltului ar fi cauzata de niste scurgeri de apa dintr-o conducta veche nereparata de peste 40 de ani (sper ca nu gresesc). Zona respectiva are si asa un sol foarte prost, vechia albie initiala a Dambovitei trecea pe acolo, pe locul actualei strazi a halelor si prin fata actualului magazin Unirea. Albia a fost mutata artificial la prima amenajare a Dambovitei undeva prin 1880 pe actualul traseu prin mijlocul pietei, cel mai probabil din motive estetice. Vechea albie a fost astupata, devenind strada Halelor. Daca in zona unde exista deja un sol asa de prost, mai avem si infiltratii de apa subterane din diverse surse, este cum nu se poate mai rau. Sa nu uitam ca in urma cu cativa ani in urma o asemenea gaura s-a format pe Splaiul Independentei, o masina cazând aproape complet in gaura enorma formata in asfalt.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
Utilizator anonim 2
E o idee mai veche, cea mai buna varianta de traseu fiind dupa parerea mea cea propusa de colegii nostri forumisti:
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
E o idee mai veche, cea mai buna varianta de traseu fiind dupa parerea mea cea propusa de colegii nostri forumisti:
9D02F13E-68DF-4FF0-9374-20741B2375A1.jpeg (568.95 KB; downloaded 2995 times)
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- Costin
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
Costin
Discutiile despre propunerea Asociatei de traversare a Pietei Unirii cu tramvaiul au fost mutate in topicul propriu, cel citat mai sus de Utilizator anonim 2. Va rog continuati aici discutiile strict despre consolidarea 'subteranelor' din Piata Unirii.
Discutiile despre propunerea Asociatei de traversare a Pietei Unirii cu tramvaiul au fost mutate in topicul propriu, cel citat mai sus de Utilizator anonim 2. Va rog continuati aici discutiile strict despre consolidarea 'subteranelor' din Piata Unirii.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
V2A
Astăzi a fost lansată licitația pentru refacerea planșeului peste Râul Dâmbovița, consolidarea și înălțarea Pasajului Unirii și regenerarea zonei de la suprafață.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 06.06.2023, iar cel pentru evaluări, 06.12.2023.
Valoarea estimată: 842.481.987,01 lei.
Link: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165056.
Astăzi a fost lansată licitația pentru refacerea planșeului peste Râul Dâmbovița, consolidarea și înălțarea Pasajului Unirii și regenerarea zonei de la suprafață.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 06.06.2023, iar cel pentru evaluări, 06.12.2023.
Valoarea estimată: 842.481.987,01 lei.
Link: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165056.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
aztec
Intrebare...
Pretul in euro este aprox 140 milioane...
Ce fac acolo de banii astia?
Ca orice ai face....nu poti sa te incadrezi...iesi undeva la o suma mai modesta...
In orice ai calcula iesi mai ieftin...viaduct, autostrada, tunel metrou, tunel autostrada....etc.
Este un planseu peste o apa ..
Intrebare...
Pretul in euro este aprox 140 milioane...
Ce fac acolo de banii astia?
Ca orice ai face....nu poti sa te incadrezi...iesi undeva la o suma mai modesta...
In orice ai calcula iesi mai ieftin...viaduct, autostrada, tunel metrou, tunel autostrada....etc.
Este un planseu peste o apa ..
- Costin
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
Costin
Mi se pare ca avem niste dificultati aici inca de la bun inceput: daca se lucreaza cut & cover, partea de "cut" o sa afecteze si pasajul rutier, si spatii de la metrou. Deci, scump. Daca se lucreaza altfel, atunci....cum? Alternativele la cut & cover sunt scumpe doar pentru ca nu ai aceeasi accesibilitate pentru executia lucrarilor, plus tehnologii mai scumpe etc.
Bonus, licitatia acopera si proiectarea, deci cineva primeste bani sa rezolve fix dilema de mai sus.
Mi se pare ca avem niste dificultati aici inca de la bun inceput: daca se lucreaza cut & cover, partea de "cut" o sa afecteze si pasajul rutier, si spatii de la metrou. Deci, scump. Daca se lucreaza altfel, atunci....cum? Alternativele la cut & cover sunt scumpe doar pentru ca nu ai aceeasi accesibilitate pentru executia lucrarilor, plus tehnologii mai scumpe etc.
Bonus, licitatia acopera si proiectarea, deci cineva primeste bani sa rezolve fix dilema de mai sus.
- survola
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
survola
Oare in cadrul acestui proiect executat cut-and-cover, in vreo 3-4 ani, se va lucra ceva si pentru îmbunătățirea corespondenței M1/3 - M2 ?
Oare in cadrul acestui proiect executat cut-and-cover, in vreo 3-4 ani, se va lucra ceva si pentru îmbunătățirea corespondenței M1/3 - M2 ?
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
Utilizator anonim 2
Iti dai seama ca nu! Asta ar insemna sa existe cineva care sa gindeasca dar, dupa cum ne-am obisnuit, nu (mai) e cazul...
Iti dai seama ca nu! Asta ar insemna sa existe cineva care sa gindeasca dar, dupa cum ne-am obisnuit, nu (mai) e cazul...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination