Transportul în lumeEuropaNorvegia / Norge / Noreg

 

Topic: Trenuri în Norvegia

14 posts, 4810 views
Trenuri în Norvegia aztec

Norway - Let the train take the strain.


 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Cab view, live stream, 24/7

 


Re: Trenuri in Norvegia bercenicity

Sa nu fie confuzie: live (adică în direct) nu e, sunt înregistrari transmise ca stream live Youtube.

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Cumva de asteptat, cineva a oprit livestream-ul de mai sus... in fine, continuam in acelasi stil.

In continuare avem o filmare cu cel mai nordic tronson de cale ferata operat de un operator Norvegian. Daca intrati pe google maps veti vedea ca Bodø nu e tocmai in nord, dar efectiv atata infrastructura exista in acest moment, cu exceptia unui tronson scurt in Narvik ce este operat de operatori de marfa si calatori suedezi (conexiunea lor cu Atlanticul), izolat de restul retelei CF din Norvegia (insa conectat la cea din Suedia). Exista planuri pentru extinderea infrastructurii CF spre nord, macar pana la Tromsø (cel mai mare oras norvegian la nord de Bodø).

In fine, iata filmarea.

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

O filmare din 1932 despre o călătorie din Oslo in Trondheim cu trenul, cu toate atractiile turistice de pe drum. Filmarea e foarte interesanta tinand cont de vechime, insa nu am gasit alta sursa in afara de Facebook, sper sa ramana valabil linkul...


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6105703797

Postat de pagina "Nasjonalbiblioteket" (biblioteca națională) acum 2 zile.

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Stramosul locomotivelor EP :)

1383 al SJ (Statens Järnvägar - operatorul feroviar de calatori de stat din Suedia) in gara centrala din Oslo,  acum 15 minute.

Aceste locomotive sunt cunoscute in Suedia drept tipul "Rc" si sunt inmatriculate UIC in clasa 106.
20220608_215028.jpg (1.56 MB; downloaded 2523 times)

 


Re: Trenuri in Norvegia punmeister

Si nu doar al EA 🙂 Alte exemple bune ar fi ÖBB Reihe 1044 si AEM-7 ale Amtrak.

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

O colectie impresionanta de fotografii istorice, aproximativ din perioada 1990 - 2010, prezentate in mare parte drept excursii pe anumite linii cu anumite trenuri, grupate geografic. Fiecare excursie are o scurta poveste, fiind prezentata dintr-o perspectiva mult mai personala decat am remarcat in cazul altor pasionati sau fotografi.

Merge cu google translate, ideal in engleza.

Enjoy!

http://rool.no/trips/jernbane/index.html

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Harta oficiala a cailor ferate norvegiene, inclusiv cu pozitia trenurilor in timp "aproape real" (o combinatie intre o simulare pe baza orarelor de circulatie si informatii legate de trecerea prin statiile mari, deci nu in timp real "la secunda" prin GPS, dar nici informatii pur teoretice).

https://togkart.banenor.no/

Liniile punctate sunt tunele. Liniile gri sunt linii industriale ce nu sunt tranzitate de trafic regulat, dar sunt inca in functiune. Trenurile de persoane sunt afisate cu rang si indicativul traseului ("numarul trenului" - unic pentru fiecare semicursa - este afisat ca "tognr" in fereastra cu detaliile trenului), iar cele de marfa apar ca "G" (Godstog).

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Chiar acum se desfasoara probabil scandalul anului din domeniul feroviar din Norvegia.

Insa povestea incepe ceva mai demult, in 2018, cand este deschis traficului tronsonul de cale ferata Larvik - Porsgrunn (constructie noua, cale dubla electrificata, construita in locul conexiunii vechi dintre cele doua orase care urma un alt traseu, mai lung, si care a fost desfiintat imediat dupa inaugurarea tronsonului nou).

La deschiderea noului tronson, Bane Nor ("CFR Infrastructura de Norvegia") nu a prezentat catre Jernbanedirektoratet ("AFER de Norvegia") documentatia necesara pentru a primi drept de exploatare permanent, atat pentru trafic de calatori cat si de marfa. Astfel ca Bane Nor a aplicat pentru o procedura simplificata, care asigura drept temporar de exploatare, pentru un an, in asa fel incat noul tronson sa poata fi inaugurat cat mai repede.

Cumva, din motive necunoscute inca (sau, in orice caz, nefacute publice inca), in anii urmatori Bane Nor a continuat sa aplice pentru dreptul temporar de exploatare, fara sa intocmeasca documentatia necesara pentru a obtine dreptul permanent de exploatare. Lucrurile au mers altminteri bine, Bane Nor exploateaza linia in parametri normali, operatorii de calatori si de marfa le platesc TUI si isi exploateaza trenurile in mod normal.

...pana de curand. Pentru ca Jernbanedirektoratet a constatat ca au trecut cinci ani de autorizatii temporare si nu a primit documentatia necesara, a concluzionat ca ei, ca organ de control, nu pot garanta ca linia este exploatata in siguranta. Drept urmare, pe 1 octombrie au decis impunerea de amenzi zilnice catre Bane Nor, pana cand Bane Nor le dau documentele cerute.

Apoi au constatat ca amenzile curg iar Bane Nor nici nu le platesc, si nici nu iau act de lipsa documentatiei. Drept urmare, Jernbanedirektoratet a decis ieri inchiderea tronsonului cu efect imediat.

Abia cand trenurile au fost oprite efectiv in trafic a constatat Bane Nor ca de fapt au o problema. Si au gestionat-o public in cel mai amatoricesc mod posibil. Sefa lor a iesit public si a zis ca da, e rusinos, e penibil, problema e reala, dar habar nu are cum de s-a ajuns aici. Nu stia ca au functionat cu autorizatii temporare, nu stia ca au luat amenzi zilnice de la 1 octombrie, nu stie unde e documentatia ceruta de ceilalti, sau macar daca aceasta exista.

La momentul scrierii mesajului - aici suntem. Trenurile inca stau iar Bane Nor inca isi cauta documentatia. Jernbanedirektoratet este hotarat sa mentina interdictia de circulatie pana cand primeste documentatia proiectului.

Deci, se poate si la altii  :popa:

Doua surse in norvegiana: de azi si de ieri.

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

Tronsonul a fost deschis azi, in urma obtinerii de catre Bane Nor a unei autorizatii temporare (inca una...) de doar 15 zile. Ei se obliga sa prezinte documentatia lipsa in acest timp. Se pare ca sursa problemelor e ca sistemul de semnalizare nu a fost testat si aprobat :popa:

Sursa: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/ve ... 16668640

 


Re: Trenuri in Norvegia punmeister

Dar ce signalling este folosit? ETCS sau ATOul nordic?

 


Re: Trenuri in Norvegia Costin

ETCS, cu VMax 250 km/h.

Nu stiu ce presupune testarea si aprobarea, ca nu poate fi vorba de sistemul ETCS in general, ala exista deja si prin alte locuri. Si in general articolele mainstream nu intra in detalii tehnice. Probabil detalii or sa apara pe forumuri / grupuri, dar mai tarziu.

 


Re: Trenuri in Norvegia punmeister

Probabil sistemul particular trebuie testat.

 


Home page  • 
Parent forum: Norvegia / Norge / Noreg  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use