Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
951 posts, 328007 views
📖 Pagination options
- dekolor
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
dekolor
E bine de stiut ca doar orele scrise cu verde/rosu sunt real-time, dar este posibil ca uneori sa apara un mic delay. Am impresia ca obtine date la un interval mai mare fata de infoTB sau datele provin din alta parte, avand in vedere ca pe Google Maps apar live unele vehicule care nici nu apar pe InfoTB (vechea problema)...
E bine de stiut ca doar orele scrise cu verde/rosu sunt real-time, dar este posibil ca uneori sa apara un mic delay. Am impresia ca obtine date la un interval mai mare fata de infoTB sau datele provin din alta parte, avand in vedere ca pe Google Maps apar live unele vehicule care nici nu apar pe InfoTB (vechea problema)...
- Eftimiu
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Eftimiu
Nici măcar neoficial. Când au relocat frecvențele 3G în 2G și 4G, Digi au hotărât să nu reconfigureze BTS-urile pentru a permite accesul la date mobile în 2G (nici GPRS, nici EDGE), pe considerente de licențiere - costa mai mult activarea acestor tehnologii, preț care se plătește per antenă la Nokia/Ericsson/furnizorul de echipament. Au ales să instaleze 2G strict pentru servicii de voce, pentru a compensa acoperirea 3G pierdută, în ideea că pentru utilizatorul obișnuit oricum datele mobile pe 2G sunt practic inutile, datorită lățimii de bandă disponibile extrem de mici. O decizie proastă însă din perspectiva uzului non-casnic.
În plus, dacă eticheta din poza postată anterior este acurată, înseamnă că Thoreb-urile se pot conecta doar la rețeaua 4G a Digi - nu mai au cum să facă fallback pe 3G atunci când semnalul 4G este slab, ca înainte la Orange. Așa că asta e explicația: dispozitivele de pe vehiculele STB au acum acces la o rețea cu acoperire de date mai scăzută.
Poate că lucrurile se vor îmbunătăți totuși anul acesta, odată cu achiziționarea noilor calupuri de frecvențe din nov. 2022 de către Digi, care ar trebui să optimizeze rețeaua 4G și 5G...
alchimistul wrote here:
Fix aici este raspunsul, in faptul ca Digi nu asigura in mod oficial conexiune de date pe 2G.
Nici măcar neoficial. Când au relocat frecvențele 3G în 2G și 4G, Digi au hotărât să nu reconfigureze BTS-urile pentru a permite accesul la date mobile în 2G (nici GPRS, nici EDGE), pe considerente de licențiere - costa mai mult activarea acestor tehnologii, preț care se plătește per antenă la Nokia/Ericsson/furnizorul de echipament. Au ales să instaleze 2G strict pentru servicii de voce, pentru a compensa acoperirea 3G pierdută, în ideea că pentru utilizatorul obișnuit oricum datele mobile pe 2G sunt practic inutile, datorită lățimii de bandă disponibile extrem de mici. O decizie proastă însă din perspectiva uzului non-casnic.
În plus, dacă eticheta din poza postată anterior este acurată, înseamnă că Thoreb-urile se pot conecta doar la rețeaua 4G a Digi - nu mai au cum să facă fallback pe 3G atunci când semnalul 4G este slab, ca înainte la Orange. Așa că asta e explicația: dispozitivele de pe vehiculele STB au acum acces la o rețea cu acoperire de date mai scăzută.
Poate că lucrurile se vor îmbunătăți totuși anul acesta, odată cu achiziționarea noilor calupuri de frecvențe din nov. 2022 de către Digi, care ar trebui să optimizeze rețeaua 4G și 5G...
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
punmeister
Nokia, Ericsson si Huawei ca doar astia sunt in tara.
Nokia/Ericsson/furnizorul de echipament.
Nokia, Ericsson si Huawei ca doar astia sunt in tara.
- orex
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
orex
Călătorii care folosesc mijloacele de transport în comun din Capitală pot vedea de astăzi în aplicația Google Maps unde se află exact pe traseu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul cu care urmează să se deplaseze.
Călătorii care folosesc mijloacele de transport în comun din Capitală pot vedea de astăzi în aplicația Google Maps unde se află exact pe traseu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul cu care urmează să se deplaseze.
Aplicația calculează cea mai bună rută pe care o pot alege călătorii până la destinația finală, incluzând în variante metroul și/sau trenul. Intermodalitatea este atât un element de noutate, cât și un mare avantaj pentru pasageri, care își pot alege sau schimba traseul în funcție de timpii de așteptare.
🤳 Aplicația este disponibila pe majoritatea telefoanelor mobile, fiind foarte ușor accesibilă de către utilizatori.
🚌 Cum funcționează ? Datele de localizare de pe GPS-ul mijloacelor de transport în comun ale operatorilor din regiunea Bucuresti - Ilfov sunt transmise în timp real către Google, iar orice utilizator al aplicației Maps le poate accesa.
🚏 Astfel, ne aliniem marilor Capitale europene în privința informării călătorilor care folosesc mijloacele de transport în comun. Cu aceeași aplicație, călătorii se pot ghida în oricare din marile orașe din Europa.
🤝 Parteneriatul pe care l-am încheiat cu Google este rezultatul efortului comun al colegilor de la STB și TPBI, cărora le mulțumesc.
- Adiola1972
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Adiola1972
Cunoaște cineva când va începe montarea panourilor de afișaj cu numărul și ora la care sosesc în stațiile STB mijloacele de transport în în comun? Și unde se pot vedea stațiile care vor beneficia de așa ceva. Mulțumesc frumos.
Cunoaște cineva când va începe montarea panourilor de afișaj cu numărul și ora la care sosesc în stațiile STB mijloacele de transport în în comun? Și unde se pot vedea stațiile care vor beneficia de așa ceva. Mulțumesc frumos.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
bgd70
Conform postarii din 13 martie de pe Facebook a primarului general, urmeaza lansarea studiului de fezabilitate. Panourile vor fi montate in statiile din poza.
Sursa foto: Facebook Stelian Bujduveanu
Conform postarii din 13 martie de pe Facebook a primarului general, urmeaza lansarea studiului de fezabilitate. Panourile vor fi montate in statiile din poza.
Sursa foto: Facebook Stelian Bujduveanu
panouri_info_statii_STB.jpg (74.67 KB; downloaded 2041 times)
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
andreiiul
Daca harta este cea reala si finala, cu Sectorul 1 ce au?
Sau nu au participat in asociere?
Daca harta este cea reala si finala, cu Sectorul 1 ce au?
Sau nu au participat in asociere?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
Doar Primăriile Sectorarelor 2-6 au fost pentru implementarea acestui proiect.
Doar Primăriile Sectorarelor 2-6 au fost pentru implementarea acestui proiect.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
In mandatul curent e absolut evident ca Bucurestiul a devenit 6 orase separate intr-un judet. Desi in principiu sectoarele trebuiau sa aiba nici un sfert din puterea pe care o au acum, asta nici macar nu e problema cea mai grava acum. Ce mi se pare cel mai grav, in situatia de fata, e ca harta aceea fragmentata, care sta drept marturie erorii majore pe care administratiile locale o fac, are pe ea sigla TPBI, un INTEGRATOR de servicii de transport.
In mandatul curent e absolut evident ca Bucurestiul a devenit 6 orase separate intr-un judet. Desi in principiu sectoarele trebuiau sa aiba nici un sfert din puterea pe care o au acum, asta nici macar nu e problema cea mai grava acum. Ce mi se pare cel mai grav, in situatia de fata, e ca harta aceea fragmentata, care sta drept marturie erorii majore pe care administratiile locale o fac, are pe ea sigla TPBI, un INTEGRATOR de servicii de transport.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Adica o parte din serviciile STB au fost externalizate nejustificat la o firma capusa pentru sifonarea mai buna a banilor publici si ca aceasta sa refuze sa-si comercializeze serviciile in sectorul 1, urmeaza sa sparga STB in 5 firme iar sectoarele 2-6 sa cumpere fiecare cate una.
La cate legende au pus la harta aceea mai lipsea doar sa scrie mare mesajul adica "In sectorul 1 ori scapati de Clotilde ori va distrugem transportul public".
Acum inteleg si de ce s-a distrus cu buna stiinta aplicatia STB de urmarire a vehiculelor, ca nu se putea elimina din ea doar sectorul 1.
Adica o parte din serviciile STB au fost externalizate nejustificat la o firma capusa pentru sifonarea mai buna a banilor publici si ca aceasta sa refuze sa-si comercializeze serviciile in sectorul 1, urmeaza sa sparga STB in 5 firme iar sectoarele 2-6 sa cumpere fiecare cate una.
La cate legende au pus la harta aceea mai lipsea doar sa scrie mare mesajul adica "In sectorul 1 ori scapati de Clotilde ori va distrugem transportul public".
Acum inteleg si de ce s-a distrus cu buna stiinta aplicatia STB de urmarire a vehiculelor, ca nu se putea elimina din ea doar sectorul 1.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Albert
TPBI nu a refuzat pe nimeni. Sectorul 1 a fost invitat, nu a dorit sa participe. Din punctul meu de vedere e o eroare imensa. Ar trebui facut ceva prin asociație. Trimis punct de vedere la TPBI și la Primaria Sectorului 1. @Asociația Metrou Ușor
TPBI nu a refuzat pe nimeni. Sectorul 1 a fost invitat, nu a dorit sa participe. Din punctul meu de vedere e o eroare imensa. Ar trebui facut ceva prin asociație. Trimis punct de vedere la TPBI și la Primaria Sectorului 1. @Asociația Metrou Ușor
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Beaver_27
Din ce am vorbit cu un consilier local de la s1, el nici nu știa despre proiect, și îmi e greu să cred că primăria a refuzat din rea voință.
Din ce am vorbit cu un consilier local de la s1, el nici nu știa despre proiect, și îmi e greu să cred că primăria a refuzat din rea voință.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
bgd70
Sursa
La finalul articolului din link este un video de prezentare.
TPBI a creat aplicația care transmite către Google Maps date despre poziția în timp real a vehiculelor de transport în comun din regiunea București – Ilfov
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a creat prin resurse proprii o aplicație care transmite în timp real datele referitoare la pozițiile vehiculelor, acestea fiind acum disponibile în format deschis. Astfel, începând cu data de 29 martie 2023, călătorii pot vedea în aplicația Google Maps atât timpul rămas până la sosirea vehiculelor în stație, cât și diferența față de timpul programat.
Aplicația prezintă stațiile, poziția exactă a tuturor vehiculelor și oferă cele mai bune rute pe care le pot alege călătorii până la destinația finală, incluzând atât metroul, cât și trenul în opțiunile propuse.
În plus, TPBI a dezvoltat, tot cu resurse proprii, încă o aplicație ce poate fi utilizată gratuit de operatorii de transport public din regiune care au vehicule dotate cu ecrane de informare în salonul pentru călători. Aplicația, unică în acest moment în România, îi anunță pe călători despre traseul urmat de vehicul, despre liniile comune din fiecare stație de pe traseu, dar și despre timpul de trecere prin stații a mijloacelor de transport în comun cu care există legături. Aceasta poate fi utilizată gratuit de către operatorii de transport din regiune, urmând ca fiecare dintre ei să decidă dacă o vor folosi. O altă variantă a acestei aplicații va fi folosită în stațiile de transport public, în cadrul proiectului de informare a călătorilor „Sistem ITS integrat Smart & Green Mobility pentru Regiunea București – Ilfov”.
Datele în format deschis puse la dispoziție de TPBI vor fi disponibile după ce infrastructura IT va permite acest lucru.
Sursa
La finalul articolului din link este un video de prezentare.
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
alchimistul
Neoficial se conecteaza la GPRS, dar datele sunt aproape inutilizabile, cu latente enorme de 1500-2000 milisecunde si o gramada de ping timeout, chiar si fara trafic in fundal. Macar de era conexiune EDGE, ar fi fost mai stabila. Varianta ar fi trecerea pe Orange sau Vodafone, ei vor mai tine 3G-ul inca 2 ani si au EDGE pe 2G. Si Telekom are EDGE (fireste, pe langa 4G), insa si ei au inchis reteaua 3G din Bucuresti acum cateva zile. Le voi scrie celor de la TPBI constatarile, poate investigheaza cineva
Eftimiu wrote here:alchimistul wrote here:
Fix aici este raspunsul, in faptul ca Digi nu asigura in mod oficial conexiune de date pe 2G.
Nici măcar neoficial. Când au relocat frecvențele 3G în 2G și 4G, Digi au hotărât să nu reconfigureze BTS-urile pentru a permite accesul la date mobile în 2G (nici GPRS, nici EDGE), pe considerente de licențiere - costa mai mult activarea acestor tehnologii, preț care se plătește per antenă la Nokia/Ericsson/furnizorul de echipament. Au ales să instaleze 2G strict pentru servicii de voce, pentru a compensa acoperirea 3G pierdută, în ideea că pentru utilizatorul obișnuit oricum datele mobile pe 2G sunt practic inutile, datorită lățimii de bandă disponibile extrem de mici. O decizie proastă însă din perspectiva uzului non-casnic.
În plus, dacă eticheta din poza postată anterior este acurată, înseamnă că Thoreb-urile se pot conecta doar la rețeaua 4G a Digi - nu mai au cum să facă fallback pe 3G atunci când semnalul 4G este slab, ca înainte la Orange. Așa că asta e explicația: dispozitivele de pe vehiculele STB au acum acces la o rețea cu acoperire de date mai scăzută.
Poate că lucrurile se vor îmbunătăți totuși anul acesta, odată cu achiziționarea noilor calupuri de frecvențe din nov. 2022 de către Digi, care ar trebui să optimizeze rețeaua 4G și 5G...
Neoficial se conecteaza la GPRS, dar datele sunt aproape inutilizabile, cu latente enorme de 1500-2000 milisecunde si o gramada de ping timeout, chiar si fara trafic in fundal. Macar de era conexiune EDGE, ar fi fost mai stabila. Varianta ar fi trecerea pe Orange sau Vodafone, ei vor mai tine 3G-ul inca 2 ani si au EDGE pe 2G. Si Telekom are EDGE (fireste, pe langa 4G), insa si ei au inchis reteaua 3G din Bucuresti acum cateva zile. Le voi scrie celor de la TPBI constatarile, poate investigheaza cineva
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination