Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Dispecerizarea automată a transportului public

951 posts, 327434 views
 
Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București dekolor

Aplicatia e aproape degeaba cel putin pentru liniile de la STV. Recent le-am scris celor de la TPBI a doua oara legat de liniile respective care apareau cu trasee/statii gresite sau cu probleme in afisarea live a autobuzelor, au rezolvat problema doar pe jumatate. Au modificat traseele si statiile ca sa reflecte in sfarsit realitatea, dar cand ma uit pe orice linie de-a lor apar doar jumatate din autobuze (macar apar autobuzele si pe 409b de cand au umblat prin aplicatie acum cateva zile), iar cele lipsa apar pe liniile gresite sau chiar deloc.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București cris_m

Modul dintr-un V3A-93-2S in iunie 2022, se observa eticheta 3G/4G...
PSX_20230323_105429.jpg (475.13 KB; downloaded 2313 times)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București shoppy

Da, pe eticheta scrie ca sa inteleaga tot omul, ca daca scrii GSM sau GPRS azi nu mai stie nimeni ce inseamna, ce latime de banda este setata pentru acele SIM-uri stiu doar cei care au negociat contractul.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București cosminduru

Până la urmă este un moft, dacă este să analizăm la rece și obiectiv problema. Transportul public din București nu era perfect și doar acest aspect al localizării mai era de rezolvat. Din contră, localizarea nu îmi folosește la nimic dacă vehiculele sunt blocate în trafic, stau câte 2 minute la fiecare stop sau circulă în trenuleț pentru că unii sunt melci și alții piloți de raliu.

Preferam un transport public previzibil, cu orare fixe și benzi unice, semaforizare comandată, astfel încât programul să fie respectat. Atunci nici nu ai nevoie de localizare, ci de o foaie cu programul, scrie acolo că la 14:36 vine autobuzul, la 14:35-14:37 trebuie să vină. E mult mai valoros un transport previzibil dar neurmărit prin GPS, decât un transport haotic, dar urmărit prin GPS. Sigur, localizarea în timp real este bună, dar nu esențială.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București ByOnu

Cele doua aspecte (lipsa benzilor unice/predictibilitatii  -  si  -  localizarea vehiculelor in real time) NU se exclud reciproc deloc. Ba chiar se completeaza.

Mie unul localizarea vehiculelor mi-a schimbat RADICAL in bine experienta de transport. Am castigat ZECI ORE din viata stiind cand sa ma grabesc in statie, cand sa nu mai astept in statie si sa ma reorientez samd.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București cris_m

cosminduru wrote here:
Sigur, localizarea în timp real este bună, dar nu esențială.

Ba tocmai ca pentru a acorda verde transportului public sistemele de semaforizare (cum este UTOPIA) au nevoie de pozitia vehiculului si de diferenta fata de orarul de circulatie.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București alchimistul

cris_m wrote here:
Modul dintr-un V3A-93-2S in iunie 2022, se observa eticheta 3G/4G...



Multumesc pentru informatie. Digi nu mai are 3G din mai-iunie 2022, spectrul de 5 MHz din banda de 2100 MHz (numita banda 1 conform nomenclatorului din comunicatii) a fost realocat in 4G 2100 MHz. Unde este semnal 4G la limita, modemul ori "cade" in 2G, cu date mobile aproape inutilizabile (mici sanse sa nu stie 2G), ori ramane fara semnal pana face handover pe alta antena de pe traseu. Daca poti afla si ce benzi 4G/LTE suporta acest modem, si daca suporta 2G, ne putem da seama mai bine

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București shoppy

Ca sa timiti o data la 5 secunde numar vagon + numar linie + directie semicursa + pozitia GPS este o latime de banda ridicola, si 3.3kb/s de la dialup ar fi extra extra suficient.
Eu la telefon opresc mereu 4G pentru ca semnalul de 4G la toate retelele este foarte slab in multe locuri si autonomia bateriei scade la jumatate doar din tentativele telefonului de a ramane conectat permanent la 4G, acum daca capsomanii sunt blocati doar pe 4G(degeaba stie modemul 2G daca nu este activ pe celula(si modemul sigur stie, 2G si 3G sunt acolo, e mai ieftin sa le ai si sa le dezactivezi din soft decat sa produci de la zero ceva doar cu 4G)) asta explica de ce ajungi cu update-uri la 5min in loc de 5sec.
Asta se intampla cand faci "race to the bottom", un serviciu nu este mai ieftin pentru ca distribuitorul are o marja de profit mai mica, nu, marja de profit este aceeasi la toti, diferenta de pret vine dintr-o calitate mai mica(mai ales ca Digi este momentan intr-o ampla campanie de marketing foarte agresiv unde si acoperirea este cea mai mare, si pretul este cel mai bun, deci ceva trebuie sa fie slab, si aia este calitatea).

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București alchimistul

Fix aici este raspunsul, in faptul ca Digi nu asigura in mod oficial conexiune de date pe 2G. Prin noiembrie 2022 au introdus (mai mult "din greseala") un GPRS pe reteaua lor 2G, nici macar EDGE, nici acela pe toate celulele, iar stabilitatea conexiunii de DATE nu este neaparat OK, lasand la o parte faptul ca pe 2G vitezele scad dramatic si latentele cresc cand se face si trafic de voce. Deci da, vechiul operator (Orange, din ce am inteles) avea toate tehnologiile - 2G-EDGE, 3G si 4G, pe cand la Digi ai numai un 2G-GPRS cu date virtual inutilizabile si 4G.
Ziceti dumneavoastra ca sunt suficienti cativa KB/secunda pentru a transmite coordonatele catre server, si probabil asa este, dar cand ai request timeout, nu se transmite nimic iar vehiculul ramane "in urma" pe harta si isi actualizeaza pozitia cand gaseste din nou "liber" pe semnal de date utilizabil. In practica, GPRS suporta cam 5 KB/s, iar EDGE cam 20 KB/s

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București Vasile52

Daca se folosește Digi si pentru sistemul Thoreb si pentru sistemul Radcom atunci nu trebuie sa uitam ca pe langa coordonate se mai transmit și alte date despre autobuz (turatie, etc.), dar și accessarea bazei de date pentru validarea călătoriei si tranzacții bancare (poate de aici și erorile cu carduri bancare). Asta daca ambele au sim-urile Digi. Sa ma corectati daca gresesc.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București dekolor

De notat ca uneori mai sunt cateva autobuze care apar pe thoreb dar nu si pe infotb & invers.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București shoppy

Datele de la taxare apar toate grupat dupa ce urca calatorii din statie, 80% din durata interstatiei nu mai taxeaza nimeni, atunci ar trebui sa functioneze ca latimea de banda se elibereaza.
Cate SPAU-uri(sisteme pompare ape uzate) si SGAP-uri(sistem gestionare a apelor potabile) cu PLC si modem GPRS am montat prin Muntenia si Moldova nici nu mai stiu(era sa inund Urziceni-ul de cateva ori), si de la fiecare aveam cateva masuri analogice(presiune, nivel clor apa potabila, pozitie procentuala vane) care se vedeau perfect in dispecerat cu actualizare la 1 sau 2 secunde, ce faceam eu acum 10 ani in provincie nu sunt ei in stare sa faca azi in buricul capitalei, rusinos.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București dekolor

Au inceput sa apara date live pe Google Maps cu privire la pozitia vehiculelor, momentan nu chiar pe toate liniile (datele sunt trase din InfoTB cel mai probabil, care are anumite probleme).



 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București cris_m

Nu sunt chiar in timp real. Cel putin timpii de asteptare nu sunt.

 


Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433206 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use