Topic: DAC 212 ECS (1989-2007)
36 posts, 12748 views
📖 Pagination options
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (ex)
PaulIP
De fapt, cred ca la URAC au fost dezechipate de chopper
Oricum aveau asa ceva din fabricatie.
De fapt, cred ca la URAC au fost dezechipate de chopper
Oricum aveau asa ceva din fabricatie.
- 1689
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
1689
Troleibuzul a stat - in probe - in Depoul Nitu Vasile o lunga perioada de timp fara numar de parc ITB (1987-1988 ? - daca nu mai mult…). La fel ca Tandem-ul, era testat intre capatul de la Platforma Metalurgiei/Dumitru Petrescu si Depou, mai ales seara si niciodata cu calatori ..
Intr-un final, a fost inmatriculat cu numar de parc ITB si - imediat - mutat (Vatra Luminoasa …? Bujoreni…?). Nu l-am vazut circulind niciodata in schema originala alb-verde pe liniile Depoului Nitu Vasile.
ByOnu wrote here:
În anul 1986, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112ECS.
Este primul troleibuz românesc echipat cu bloc comandă chopper / Electronic Chopper System / ECS.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7335.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
Troleibuzul a stat - in probe - in Depoul Nitu Vasile o lunga perioada de timp fara numar de parc ITB (1987-1988 ? - daca nu mai mult…). La fel ca Tandem-ul, era testat intre capatul de la Platforma Metalurgiei/Dumitru Petrescu si Depou, mai ales seara si niciodata cu calatori ..
Intr-un final, a fost inmatriculat cu numar de parc ITB si - imediat - mutat (Vatra Luminoasa …? Bujoreni…?). Nu l-am vazut circulind niciodata in schema originala alb-verde pe liniile Depoului Nitu Vasile.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Dac (Romania) 112E (197x-199x)
rosetti61
Alb-verzi solo au fost pe 66, poate si pe 70, in interior erau texte in spaniola. Modelul cu canal de cabluri intre ferestre pe unul din stalpi si locuri in spate.
Alb-verzi solo au fost pe 66, poate si pe 70, in interior erau texte in spaniola. Modelul cu canal de cabluri intre ferestre pe unul din stalpi si locuri in spate.
- drbm
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
drbm
Da, a fost mutat la Vatra Luminoasă, în 1988. Era produs pentru America Latină.
1689 wrote here:ByOnu wrote here:
În anul 1986, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112ECS.
Este primul troleibuz românesc echipat cu bloc comandă chopper / Electronic Chopper System / ECS.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7335.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
Troleibuzul a stat - in probe - in Depoul Nitu Vasile o lunga perioada de timp fara numar de parc ITB (1987-1988 ? - daca nu mai mult…). La fel ca Tandem-ul, era testat intre capatul de la Platforma Metalurgiei/Dumitru Petrescu si Depou, mai ales seara si niciodata cu calatori ..
Intr-un final, a fost inmatriculat cu numar de parc ITB si - imediat - mutat (Vatra Luminoasa …? Bujoreni…?). Nu l-am vazut circulind niciodata in schema originala alb-verde pe liniile Depoului Nitu Vasile.
Da, a fost mutat la Vatra Luminoasă, în 1988. Era produs pentru America Latină.
- dm5758
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
dm5758
Am trei fotografii cu 7335 ECS: una este alb-negru, dar are culorile originale si celelalte doua sunt color, dar dupa ce a fost revopsit la dep. Bucurestii Noi sau Vatra Luminoasa (cea alb-negru nu o pot urca pe site, doar pe cele color)
Am trei fotografii cu 7335 ECS: una este alb-negru, dar are culorile originale si celelalte doua sunt color, dar dupa ce a fost revopsit la dep. Bucurestii Noi sau Vatra Luminoasa (cea alb-negru nu o pot urca pe site, doar pe cele color)
733565sn6_136_106.jpg (468.32 KB; downloaded 2017 times)
733585if7_201_630.jpg (491.58 KB; downloaded 2017 times)
- shoppy
-
Posted:
-
- dm5758
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
dm5758
Am gasit doua fotografii cu 7335 cu culorile clasice RATB din anii 2000-2010. Nu sunt ale mele, sunt ale user-ului Dr2005, mai stiu de pe site le-am luat (sunt din 2015)
Am gasit doua fotografii cu 7335 cu culorile clasice RATB din anii 2000-2010. Nu sunt ale mele, sunt ale user-ului Dr2005, mai stiu de pe site le-am luat (sunt din 2015)
7335dep0044fs.jpg (631.09 KB; downloaded 1985 times)
7335065005zm1.jpg (699.43 KB; downloaded 1980 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
WT_fan06
De ce nu poți urca fotografia color? De asemenea, care este sursa fotografiilor? Sunt făcute de tine?
dm5758 wrote here:
Am trei fotografii cu 7335 ECS: una este alb-negru, dar are culorile originale si celelalte doua sunt color, dar dupa ce a fost revopsit la dep. Bucurestii Noi sau Vatra Luminoasa (cea alb-negru nu o pot urca pe site, doar pe cele color)
De ce nu poți urca fotografia color? De asemenea, care este sursa fotografiilor? Sunt făcute de tine?
- dm5758
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
dm5758
Site-ul de pe care le-am luat este de acum 7 ani si numai stiu care este, caci am luat multe fotografii cu imagini din transportul din Bucuresti si alet orase care sa-mi aminteasca de vremurile din copilaria mea. Fotografia pe care nu o pot urca este alb-negru, nu color. Am incercat de mai multe ori, dar nu vrea sa apara intreaga, doar in partea superioara apare o banda ingusta
Site-ul de pe care le-am luat este de acum 7 ani si numai stiu care este, caci am luat multe fotografii cu imagini din transportul din Bucuresti si alet orase care sa-mi aminteasca de vremurile din copilaria mea. Fotografia pe care nu o pot urca este alb-negru, nu color. Am incercat de mai multe ori, dar nu vrea sa apara intreaga, doar in partea superioara apare o banda ingusta
- Cristi.
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
Cristi.
Poți folosi aplicația Google Lens pentru a afla de unde ai luat poza.
Poți folosi aplicația Google Lens pentru a afla de unde ai luat poza.
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
1689
Am mari indoieli ca vehiculul cu schema de culoare RATB (alb-gri-galben) este originalul 7335.
Pe linga faptul ca are geamurile suplimentare de la 212 ECS, are si turela de ventilatie - pe care 112ECS n-a avut-o.
Si plasarea echipamentelor pe acoperis pare o incrucisare de 112 si 212…
Nici numarul de capace de acces nu corespunde (nici cu 112 ECS, nici cu 212 ECS…).
7335 112 ECS avea 5 pe partea soferului cu cutia de scule sus, sub cabina, 212 ECS avea 4, din care cutia de scule (sigurante) jos, 7335-ul “galben gri” are 2 si cutia de scule (sigurante) sus.
Cel alb-albastru pare insa a fi 7335-ul “original”.
De altfel undeva (transira ? tramclub ?) exista o poza cu el in URAC imediat dupa RK…
Am mari indoieli ca vehiculul cu schema de culoare RATB (alb-gri-galben) este originalul 7335.
Pe linga faptul ca are geamurile suplimentare de la 212 ECS, are si turela de ventilatie - pe care 112ECS n-a avut-o.
Si plasarea echipamentelor pe acoperis pare o incrucisare de 112 si 212…
Nici numarul de capace de acces nu corespunde (nici cu 112 ECS, nici cu 212 ECS…).
7335 112 ECS avea 5 pe partea soferului cu cutia de scule sus, sub cabina, 212 ECS avea 4, din care cutia de scule (sigurante) jos, 7335-ul “galben gri” are 2 si cutia de scule (sigurante) sus.
Cel alb-albastru pare insa a fi 7335-ul “original”.
De altfel undeva (transira ? tramclub ?) exista o poza cu el in URAC imediat dupa RK…
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
ADK
Într-adevăr pare să nu fie vorba de același vehicul, doar cu condiția să fi avut parte de ceva modificări "renumite" de URAC, că îs mulți "clienți" care pare să nu-și mai fi păstrat ceva al lor după o vizită la ei.
Galerie este mai mult ca sigur aceasta iar aici poți găsi mai multe fotografii atât din țară cât și înafară.
Într-adevăr pare să nu fie vorba de același vehicul, doar cu condiția să fi avut parte de ceva modificări "renumite" de URAC, că îs mulți "clienți" care pare să nu-și mai fi păstrat ceva al lor după o vizită la ei.
dm5758 wrote here:
Site-ul de pe care le-am luat este de acum 7 ani si numai stiu care este, caci am luat multe fotografii cu imagini din transportul din Bucuresti si alet orase care sa-mi aminteasca de vremurile din copilaria mea.
Galerie este mai mult ca sigur aceasta iar aici poți găsi mai multe fotografii atât din țară cât și înafară.
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
1689
Modificarile sint destul de radicale pentru a crede ca e doar vorba de un “tuning” tipic URAC.
Uzina Autobuzul nu era nici ea un exemplu cind vine vorba de standardizare, dar capacele de acces erau - in majoritatea cazurilor - asociate unor functionalitati. Altfel, erau un cost suplimentar nejustificat.
URAC n-ar fi putut sa le elimine daca nu erau schimbari majore (si - chiar si asa - de ce sa se complice cind erau, deja, acolo ?).
La fel, ultimul geam din spate - la 7335 (original) - era dimensiune standard. Doar la 212ECS a fost modificat (oare de ce ?) iar pentru URAC asta insemna comanda de piese atipice, cind aveau atitea standard pe stoc… Plus turela de aerisire !
Stim cu totii ca URAC e un (fel de) atelier artizanal, dar mai stim si ca e - fundamental - lenes… Adica schimba doar daca n-are de ales…
Ceea ce - in cazul “conversiei” lui 7335 - se traduce, cel mai probabil, intr-o schimbare de numar de parc cu un alt troleibuz (ce varianta/vehicul si de ce, probabil nu vom afla niciodata…).
Ma intreb, insa, ca s-a intimplat cu 7335-ul original. Troleibuzul a fost un prototip, probabil fabricat pentru export, ceea ce la vremea respectiva insemna ca a fost asamblat cu ceva mai multa atentie decit cele de serie. Mai mult, a stat in depoul Nitu Vasile ani de zile fara sa fie expus uzurii (sare, calatori etc.), deci era “ca nou” in ‘89 (?) cind a fost inmatriculat si transferat…
PS: si inca un detaliu (minor): in poza furnizata de Dl. Bucsan se vede ca 7335-ul in schema originala (alb-verde) avea volan de IK 4 (alb), foarte iubit de soferii din acea vreme, pentru ca nu te murdareai de vopsea/plastic la sfirsitul schimbului. Dupa primul RK (alb-albastru), acesta pare ca a disparut
PPS: si inca un detaliu (care insa poate fi rezultatul unui “tuning” in URAC/depou): 7335-ul alb-galben-gri are doua (?) lampi de gabarit centrale deasupra casetei de firma. Asta a fost (daca nu ma insel) “dotare standard” pentru troleibuzele livrate dupa ‘90 (?)
Modificarile sint destul de radicale pentru a crede ca e doar vorba de un “tuning” tipic URAC.
Uzina Autobuzul nu era nici ea un exemplu cind vine vorba de standardizare, dar capacele de acces erau - in majoritatea cazurilor - asociate unor functionalitati. Altfel, erau un cost suplimentar nejustificat.
URAC n-ar fi putut sa le elimine daca nu erau schimbari majore (si - chiar si asa - de ce sa se complice cind erau, deja, acolo ?).
La fel, ultimul geam din spate - la 7335 (original) - era dimensiune standard. Doar la 212ECS a fost modificat (oare de ce ?) iar pentru URAC asta insemna comanda de piese atipice, cind aveau atitea standard pe stoc… Plus turela de aerisire !
Stim cu totii ca URAC e un (fel de) atelier artizanal, dar mai stim si ca e - fundamental - lenes… Adica schimba doar daca n-are de ales…
Ceea ce - in cazul “conversiei” lui 7335 - se traduce, cel mai probabil, intr-o schimbare de numar de parc cu un alt troleibuz (ce varianta/vehicul si de ce, probabil nu vom afla niciodata…).
Ma intreb, insa, ca s-a intimplat cu 7335-ul original. Troleibuzul a fost un prototip, probabil fabricat pentru export, ceea ce la vremea respectiva insemna ca a fost asamblat cu ceva mai multa atentie decit cele de serie. Mai mult, a stat in depoul Nitu Vasile ani de zile fara sa fie expus uzurii (sare, calatori etc.), deci era “ca nou” in ‘89 (?) cind a fost inmatriculat si transferat…
PS: si inca un detaliu (minor): in poza furnizata de Dl. Bucsan se vede ca 7335-ul in schema originala (alb-verde) avea volan de IK 4 (alb), foarte iubit de soferii din acea vreme, pentru ca nu te murdareai de vopsea/plastic la sfirsitul schimbului. Dupa primul RK (alb-albastru), acesta pare ca a disparut
PPS: si inca un detaliu (care insa poate fi rezultatul unui “tuning” in URAC/depou): 7335-ul alb-galben-gri are doua (?) lampi de gabarit centrale deasupra casetei de firma. Asta a fost (daca nu ma insel) “dotare standard” pentru troleibuzele livrate dupa ‘90 (?)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 212 ECS (1989-2007)
PaulIP
Dr2005 a surprins inscripții în limba spaniolă în interiorul lui 7335:
http://transport-in-comun.ro/bucuresti/t ... 2ECS.htm (poza în sine este găzduită pe găleata cu fotografii, din acest motiv nu dau link direct către ea)
Personal mă îndoiesc că URAC ar fi mutat acele plachete de pe un troleibuz pe altul, în eventualitatea ca 7335 din anii 2000 să nu fie același vehicul cu 7335 din 1988.
De asemenea, la finele anilor 90, URAC a scurtat câteva DAC 117E, însă mai degrabă putem spune că le-a reconstruit, căci respectivele exemplare nu aveau aproape nici o caracteristică "de serie" a autobuzelor/troleibuzelor Rocar, din nici o generație. Principala diferență e prezența perechii de geamuri laterale înguste de după ușa 3, geamuri care - atenție - nu erau de 212E, ci mai înguste cu 50mm. În niciun alt oraș unde au fost scurtate 117E nu s-a procedat astfel. Teoria mea (pe care consider că doar un specialist precum dl. Ing. Bucșan o poate confirma/infirma) e că 7335 a rămas într-o măsură sau alta același troleibuz toată viața, dar substanțial reconstruit. Troleibuzul lui Tezeu...
Dr2005 a surprins inscripții în limba spaniolă în interiorul lui 7335:
http://transport-in-comun.ro/bucuresti/t ... 2ECS.htm (poza în sine este găzduită pe găleata cu fotografii, din acest motiv nu dau link direct către ea)
Personal mă îndoiesc că URAC ar fi mutat acele plachete de pe un troleibuz pe altul, în eventualitatea ca 7335 din anii 2000 să nu fie același vehicul cu 7335 din 1988.
De asemenea, la finele anilor 90, URAC a scurtat câteva DAC 117E, însă mai degrabă putem spune că le-a reconstruit, căci respectivele exemplare nu aveau aproape nici o caracteristică "de serie" a autobuzelor/troleibuzelor Rocar, din nici o generație. Principala diferență e prezența perechii de geamuri laterale înguste de după ușa 3, geamuri care - atenție - nu erau de 212E, ci mai înguste cu 50mm. În niciun alt oraș unde au fost scurtate 117E nu s-a procedat astfel. Teoria mea (pe care consider că doar un specialist precum dl. Ing. Bucșan o poate confirma/infirma) e că 7335 a rămas într-o măsură sau alta același troleibuz toată viața, dar substanțial reconstruit. Troleibuzul lui Tezeu...
📖 Pagination options