Topic: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuzele solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
12 posts, 1514 views- ByOnu
-
Posted:
-
[PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuzele solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
Din lipsă de timp a echipei inițiativei pentru Muzeu, am tot întârziat publicarea acestor materiale foarte valoroase primite prin grija d-lui. Ing. Mihai Cristian Bucșan. Cu sprijinul său și în măsura disponibilității, dorim să continuăm seria istorică. Studiu plăcut, dragi colegi!
Bibliografie:
- Text: arhiva personală a d-lui Bucșan.
Martin Harák: Autobusy a trolejbusy východního bloku.
К. Козлов, С. Машкевичь: Киевский троллейбусы.
Allen Morrison: The Trolleybuses of Bogotá.
- Desene: arhiva personală a d-lui Bucșan.
- Fotografii: fiecare fotografie are inscripționată pe ea sursa sau autorul.
Din lipsă de timp a echipei inițiativei pentru Muzeu, am tot întârziat publicarea acestor materiale foarte valoroase primite prin grija d-lui. Ing. Mihai Cristian Bucșan. Cu sprijinul său și în măsura disponibilității, dorim să continuăm seria istorică. Studiu plăcut, dragi colegi!
Bibliografie:
- Text: arhiva personală a d-lui Bucșan.
Martin Harák: Autobusy a trolejbusy východního bloku.
К. Козлов, С. Машкевичь: Киевский троллейбусы.
Allen Morrison: The Trolleybuses of Bogotá.
- Desene: arhiva personală a d-lui Bucșan.
- Fotografii: fiecare fotografie are inscripționată pe ea sursa sau autorul.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1979, uzina AUTOBUZUL realizează primul prototip de troleibuz, 001, pe caroseria autobuzului DAC 112UDM, denumit DAC 111E.
A fost testat pe traseele de troleibuz din București, timp de mai mult de un an.
Cutia cu contactori era amplasată în spate, transversal, sub luneta posterioară.
A fost echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITC Constanța și a avut numărul de parc ITC 407.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1979, uzina AUTOBUZUL realizează primul prototip de troleibuz, 001, pe caroseria autobuzului DAC 112UDM, denumit DAC 111E.
A fost testat pe traseele de troleibuz din București, timp de mai mult de un an.
Cutia cu contactori era amplasată în spate, transversal, sub luneta posterioară.
A fost echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITC Constanța și a avut numărul de parc ITC 407.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
1.1979_prototip 001_DAC 111E_ITC № 407_c.jpg (226.62 KB; downloaded 1557 times)
1.1979_prototip 001_DAC 111E_ITC № 407_a.jpg (349.54 KB; downloaded 1557 times)
1.1979_prototip 001_DAC 111E_ITC № 407_b.jpg (343.24 KB; downloaded 1557 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1980, uzina AUTOBUZUL realizează prototipul 002, denumit DAC 112EM.
A fost testat pe traseele de troleibuz din București, timp de aproximativ șase luni.
Cutia cu contactori era amplasată pe partea stângă, longitudinal, in spatele conducătorului auto, sub primul geam lateral.
Acesta a fost primul troleibuz românesc echipat cu trăgătoare hidraulice automate pentru manevrarea captatorilor.
A fost achiziționat de ITC Constanța și a avut numărul de parc ITC 406.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1980, uzina AUTOBUZUL realizează prototipul 002, denumit DAC 112EM.
A fost testat pe traseele de troleibuz din București, timp de aproximativ șase luni.
Cutia cu contactori era amplasată pe partea stângă, longitudinal, in spatele conducătorului auto, sub primul geam lateral.
Acesta a fost primul troleibuz românesc echipat cu trăgătoare hidraulice automate pentru manevrarea captatorilor.
A fost achiziționat de ITC Constanța și a avut numărul de parc ITC 406.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
2.1980_prototip 002_DAC 112EM_ITC № 406_a.jpg (357.93 KB; downloaded 1553 times)
2.1980_prototip 002_DAC 112EM_ITC № 406_b.jpg (336.04 KB; downloaded 1553 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În același an, 1980, uzina AUTOBUZUL realizează seria zero, compusă din patru unități, a troleibuzului DAC 112EM.
Erau echipate cu trăgătoare mecanice.
Au fost achiziționate de ITC Constanța și au avut numerele de parc ITC 402, ITC 403, ITC 404 și ITC 405.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În același an, 1980, uzina AUTOBUZUL realizează seria zero, compusă din patru unități, a troleibuzului DAC 112EM.
Erau echipate cu trăgătoare mecanice.
Au fost achiziționate de ITC Constanța și au avut numerele de parc ITC 402, ITC 403, ITC 404 și ITC 405.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 402_a.jpg (335.69 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 402_c.jpg (142.68 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 403_a.jpg (341.66 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 404 & 405_a.jpg (316.72 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 404 & 405_b.jpg (323.61 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 404 & 405_c.jpg (141.49 KB; downloaded 1549 times)
3.1980_serie 0_DAC 112EM_A_ITC № 404 & 405_d.jpg (156.42 KB; downloaded 1549 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1981, uzina AUTOBUZUL realizează un al 4-lea prototip al troleibuzului DAC 112EM.
Acesta are o caracteristică aparte și anume, este echipat cu o baterie de tracțiune, ce îi asigură o autonomie de circa 1500 metri.
Bateria de tracțiune este amplasată în consola spate, sub podea. Bateria este de proveniență VARTA, baterie de tracțiune cu plumb, având 360 V / 210 Ah, răcită cu apă și o greutate de 650 kg.
Este din aceași serie de tip de baterii de tracțiune produse de VARTA, folosite pe duo-busurile germane MAN 750HO-M10E, MAN 750HO-M11E, MAN SL200 ELEKTRIC STANDARDBUS, MERCEDES BENZ O.302 DUO-BUS, MERCEDES BENZ OE.305H STANDARDBUS. Față de troleibuzul DAC 112EM, care avea o singură baterie de tracțiune, cele germane foloseau, în funcție de cerințele beneficiarului, între patru și cinci baterii de tracțiune, greutatea totală a lor ajungând între 2800 kg și 3500 kg. Primele două prototipuri, MAN și MERCEDS BENZ, au fost construite și testate în anul 1969, producția de serie începând la MAN în anul 1972, cu ocazia Olimpiadei de la München și la MERCEDES BENZ în anul 1979.
Troleibuzul DAC 112EM a fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 5321 (imaginile 1 și 2).
Îl găsim, în anul 1992, la Depoul Nițu Vasile, deposedat de echipamentul de mers autonom (imaginile 3, 4, 5 și 6).
Nu cunosc data la care a fost casat.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1981, uzina AUTOBUZUL realizează un al 4-lea prototip al troleibuzului DAC 112EM.
Acesta are o caracteristică aparte și anume, este echipat cu o baterie de tracțiune, ce îi asigură o autonomie de circa 1500 metri.
Bateria de tracțiune este amplasată în consola spate, sub podea. Bateria este de proveniență VARTA, baterie de tracțiune cu plumb, având 360 V / 210 Ah, răcită cu apă și o greutate de 650 kg.
Este din aceași serie de tip de baterii de tracțiune produse de VARTA, folosite pe duo-busurile germane MAN 750HO-M10E, MAN 750HO-M11E, MAN SL200 ELEKTRIC STANDARDBUS, MERCEDES BENZ O.302 DUO-BUS, MERCEDES BENZ OE.305H STANDARDBUS. Față de troleibuzul DAC 112EM, care avea o singură baterie de tracțiune, cele germane foloseau, în funcție de cerințele beneficiarului, între patru și cinci baterii de tracțiune, greutatea totală a lor ajungând între 2800 kg și 3500 kg. Primele două prototipuri, MAN și MERCEDS BENZ, au fost construite și testate în anul 1969, producția de serie începând la MAN în anul 1972, cu ocazia Olimpiadei de la München și la MERCEDES BENZ în anul 1979.
Troleibuzul DAC 112EM a fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 5321 (imaginile 1 și 2).
Îl găsim, în anul 1992, la Depoul Nițu Vasile, deposedat de echipamentul de mers autonom (imaginile 3, 4, 5 și 6).
Nu cunosc data la care a fost casat.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
6.1981_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_a.jpg (275.42 KB; downloaded 1553 times)
6.1981_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_b.jpg (243.3 KB; downloaded 1553 times)
6.1992_RK_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_a.jpg (251.67 KB; downloaded 1553 times)
6.1992_RK_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_b.jpg (265.42 KB; downloaded 1553 times)
6.1992_RK_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_c.jpg (138.27 KB; downloaded 1553 times)
6.1992_RK_prototip_DAC 112EM_C_ITB № 5321_d.jpg (169.87 KB; downloaded 1553 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În același an, 1981, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112EM.E600, care, împreună cu două prototipuri articulate DAC 117E.E600, vor ajunge la operatorul de transport din orașul Kiev, КИЕВПАССТРАНС, la cererea autorităților capitalei R.S.S. Ukraina, care se confrunta cu lipsa capacității de transport în comun, datorită parcului învechit.
Troleibuzul era amenajat cu banchete duble, capitonate.
Acest troleibuz a purtat la Kiev numărul de parc 005, alocat Depoului de troleibuze № 1 și a efectuat teste în perioada 31 octombrie 1981 - 31 mai 1982, după care a revenit la București, la uzina AUTOBUZUL.
Nu se cunoaște soarta sa ulterioară.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 125 kW și 148 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 600 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În același an, 1981, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112EM.E600, care, împreună cu două prototipuri articulate DAC 117E.E600, vor ajunge la operatorul de transport din orașul Kiev, КИЕВПАССТРАНС, la cererea autorităților capitalei R.S.S. Ukraina, care se confrunta cu lipsa capacității de transport în comun, datorită parcului învechit.
Troleibuzul era amenajat cu banchete duble, capitonate.
Acest troleibuz a purtat la Kiev numărul de parc 005, alocat Depoului de troleibuze № 1 și a efectuat teste în perioada 31 octombrie 1981 - 31 mai 1982, după care a revenit la București, la uzina AUTOBUZUL.
Nu se cunoaște soarta sa ulterioară.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 125 kW și 148 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 600 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
7.1981_prototip DAC 112EM_C_E600_test Киев № 005.a.jpg (205.07 KB; downloaded 1541 times)
7.1981_prototip DAC 112EM_C_E600_test Киев № 005.b.jpg (222.26 KB; downloaded 1541 times)
7.1981_prototip DAC 112EM_C_E600_test Киев № 005.c.jpg (198.34 KB; downloaded 1541 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1982, uzina AUTOBUZUL realizează primele două prototipuri, 001 (imaginile1, 2 și 3) și 002 (imaginile 4 și 5), ale unui nou tip de troleibuz, denumit DAC 112EM.E600, la comanda operatorului de transport public din Bogotá / Columbia, EDTU / Empresa Distrital de Transportes Urbanos.
Troleibuzul avea doar două uși de acces, una în față, pentru urcare, conducătorul auto având și rol de încasator, a doua la mijloc, pentru coborâre.
Troleibuzul era amenajat cu scaune duble, din material plastic turnat, pentru pasageri.
Cutia cu contactori era amplasată în spate, transversal, sub luneta posterioară.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 125 kW și 148 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 600 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În perioada 1983 - 1984, uzina AUTOBUZUL construiește un număr de 98 de atfel de troleibuze, ce vor pleca la EDTU Bogotá, unde vor purta numerele de parc de la 001 la 098. Schema de culoare a prototipurilor, nefiind agreată de beneficiar, este modificată conform cerințelor acestuia (imaginile 6, 7, 8 și 9).
În anul 1982, uzina AUTOBUZUL realizează primele două prototipuri, 001 (imaginile1, 2 și 3) și 002 (imaginile 4 și 5), ale unui nou tip de troleibuz, denumit DAC 112EM.E600, la comanda operatorului de transport public din Bogotá / Columbia, EDTU / Empresa Distrital de Transportes Urbanos.
Troleibuzul avea doar două uși de acces, una în față, pentru urcare, conducătorul auto având și rol de încasator, a doua la mijloc, pentru coborâre.
Troleibuzul era amenajat cu scaune duble, din material plastic turnat, pentru pasageri.
Cutia cu contactori era amplasată în spate, transversal, sub luneta posterioară.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 125 kW și 148 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 600 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
12.1982_prototip 001_DAC 112EM_A_E600_a.jpg (322.6 KB; downloaded 1543 times)
12.1982_prototip 001_DAC 112EM_A_E600_b.jpg (306.99 KB; downloaded 1543 times)
12.1982_prototip 001_DAC 112EM_A_E600_c.JPG (159.9 KB; downloaded 1543 times)
12.1983_prototip 002_DAC 112EM_C_E600_a.jpg (317.08 KB; downloaded 1543 times)
12.1983_prototip 002_DAC 112EM_C_E600_b.jpg (299.85 KB; downloaded 1543 times)
În perioada 1983 - 1984, uzina AUTOBUZUL construiește un număr de 98 de atfel de troleibuze, ce vor pleca la EDTU Bogotá, unde vor purta numerele de parc de la 001 la 098. Schema de culoare a prototipurilor, nefiind agreată de beneficiar, este modificată conform cerințelor acestuia (imaginile 6, 7, 8 și 9).
12.1983-1984_serie_DAC 112EM_C_E600_a.jpg (294.9 KB; downloaded 1543 times)
12.1983-1984_serie_DAC 112EM_C_E600_b.jpg (311.27 KB; downloaded 1543 times)
12.1983-1984_serie_DAC 112EM_C_E600_c.jpg (181.5 KB; downloaded 1543 times)
12.1983-1984_serie_DAC 112EM_C_E600_d.jpg (174.93 KB; downloaded 1543 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În luna septembrie a anului 1984 are loc, la Complexul Expozițional de la Piața Scânteii, EXPOZIȚIA REALIZĂRILOR ECONOMIEI NAȚIONALE / EREN ´84, unde va fi prezentat un exemplar al acestui tip de troleibuz. Acesta avea schema de culoare puțin schimbată față de cele ce plecau la export. După încheierea expoziției, troleibuzul va fi revopsit în schema de culoare agreată de beneficiar și va fi trimis, împreună cu un alt lot, la EDTU Bogotá (imaginile 10, 11 și 12).
În anul 1984, al 99-lea troleibuz de acest tip va fi achiziționat de IJTL TIMIȘ Timișoara și va avea numărul de parc IJTL 4 (imaginile 13 și 14).
În cursul anului 1986, cele două prototipuri 001 și 002, construite în 1982, vor fi achiziționate de IJTL TIMIȘ, căpătând numerele de parc IJTL 2 și IJTL 3.
În luna septembrie a anului 1984 are loc, la Complexul Expozițional de la Piața Scânteii, EXPOZIȚIA REALIZĂRILOR ECONOMIEI NAȚIONALE / EREN ´84, unde va fi prezentat un exemplar al acestui tip de troleibuz. Acesta avea schema de culoare puțin schimbată față de cele ce plecau la export. După încheierea expoziției, troleibuzul va fi revopsit în schema de culoare agreată de beneficiar și va fi trimis, împreună cu un alt lot, la EDTU Bogotá (imaginile 10, 11 și 12).
12.1984_unicat_DAC 112EM_C_E600_a.jpg (308.15 KB; downloaded 1526 times)
12.1984_unicat_DAC 112EM_C_E600_b.jpg (141.11 KB; downloaded 1526 times)
12.1984_unicat_DAC 112EM_C_E600_c.jpg (116.25 KB; downloaded 1526 times)
În anul 1984, al 99-lea troleibuz de acest tip va fi achiziționat de IJTL TIMIȘ Timișoara și va avea numărul de parc IJTL 4 (imaginile 13 și 14).
12.1984_DAC 112EM_C_E600_Timișoara 4_a.jpg (293.89 KB; downloaded 1526 times)
12.1984_DAC 112EM_C_E600_Timișoara 4_b.JPG (121.53 KB; downloaded 1526 times)
În cursul anului 1986, cele două prototipuri 001 și 002, construite în 1982, vor fi achiziționate de IJTL TIMIȘ, căpătând numerele de parc IJTL 2 și IJTL 3.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1986, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112ECS.
Este primul troleibuz românesc echipat cu bloc comandă chopper / Electronic Chopper System / ECS.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7335.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1986, uzina AUTOBUZUL realizează un prototip denumit DAC 112ECS.
Este primul troleibuz românesc echipat cu bloc comandă chopper / Electronic Chopper System / ECS.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7335.
Gabarit:
-lungime 11210 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5650 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 2900 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
13.1986_prototip_DAC 112ECS_C_ITB № 7335_a.jpg (265.48 KB; downloaded 1531 times)
13.1986_prototip_DAC 112ECS_C_ITB № 7335_b.jpg (267.76 KB; downloaded 1531 times)
13.1986_prototip_DAC 112ECS_C_ITB № 7335_c.JPG (135.48 KB; downloaded 1531 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1989, uzina AUTOBUZUL realizează un al doilea prototip, având denumirea DAC 212ECS.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7341.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1989, uzina AUTOBUZUL realizează un al doilea prototip, având denumirea DAC 212ECS.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7341.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
14.1989_prototip_DAC 212ECS_A_ITB № 7341_a.jpg (292.08 KB; downloaded 1526 times)
14.1989_prototip_DAC 212ECS_A_ITB № 7341_b.jpg (291.02 KB; downloaded 1526 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În același an, 1989, uzina AUTOBUZUL realizează un al treilea prototip, având denumirea DAC 212.87ECS.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Spre deosebire de precedentul, caroseria acestuia era "economică", 212.87 în limbaj ingineresc, scundă în limbaj popular.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7342.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2925 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3470 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În același an, 1989, uzina AUTOBUZUL realizează un al treilea prototip, având denumirea DAC 212.87ECS.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Spre deosebire de precedentul, caroseria acestuia era "economică", 212.87 în limbaj ingineresc, scundă în limbaj popular.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc ITB 7342.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2925 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3470 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu electromotor de tracțiune TN-76, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
15.1989_prototip_DAC 212.87ECS_B_ITB № 7342_a.jpg (309.95 KB; downloaded 1523 times)
15.1989_prototip_DAC 212.87ECS_B_ITB № 7342_b.jpg (231.33 KB; downloaded 1523 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: [PREZENTARE ȘI ISTORIC] Troleibuze solo DAC / ROCAR de 12 metri (1979 -1993)
ByOnu
În anul 1993, uzina ROCAR (ex AUTOBUZUL) realizează un al patrulea prototip, având denumirea ROCAR 212ECS. Subiect dedicat pe Forum.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc RATB 7446.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu noul electromotor de tracțiune TN-81, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Aceleași caracteristici, alte materiale, o greutate mai mică.
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la ROMAN ex AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
În anul 1993, uzina ROCAR (ex AUTOBUZUL) realizează un al patrulea prototip, având denumirea ROCAR 212ECS. Subiect dedicat pe Forum.
Era echipat cu bloc comandă chopper.
Era echipat cu trăgătoare mecanice.
A fost achiziționat de ITB și a avut numărul de parc RATB 7446.
Gabarit:
-lungime 12000 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3035 mm
-înălțime cu captatorii coborâți 3580 mm
Ampatament 5910 mm
Consolă față 2660 mm
Consolă spate 3430 mm
Echipat cu noul electromotor de tracțiune TN-81, produs la IMEB București, având puterea în regim de durată de 134 kW și 159 kW în regim uniorar. Tensiune de alimentare 750 V (+20% / -30%).
Aceleași caracteristici, alte materiale, o greutate mai mică.
Echipat cu punte spate motoare IABv 01890, produsă la ROMAN ex AUTOCAMIOANE Brașov, sub licență RABA MAN 01890, cu raport de transmisie i = 6,19.
16.1993_prototip_ROCAR 212ECS_B_RATB № 7446_a.jpg (318.18 KB; downloaded 1523 times)
16.1993_prototip_ROCAR 212ECS_B_RATB № 7446_b.jpg (344.42 KB; downloaded 1523 times)
16.1993_prototip_ROCAR 212ECS_B_RATB № 7446_c.jpg (142.21 KB; downloaded 1523 times)
16.1993_prototip_ROCAR 212ECS_B_RATB № 7446_d.jpg (120.58 KB; downloaded 1523 times)