Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1248 posts, 513514 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
punmeister
Imi aduc aminte la orele de Istorie din clasa a 11-a cred cand pomenise proful si de o licenta Siemens in crearea IVA, ceea ce ar avea sens avand in vedere ca se aseamana tehnic mult cu ramele D57/D60 ale BVG din fostul Berlin de vest.
Imi aduc aminte la orele de Istorie din clasa a 11-a cred cand pomenise proful si de o licenta Siemens in crearea IVA, ceea ce ar avea sens avand in vedere ca se aseamana tehnic mult cu ramele D57/D60 ale BVG din fostul Berlin de vest.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Dristorul Nr.3
Interesante si aceste desene tip "randare" din pozele de mai devreme. Chiar daca poza e la o rezolutie mica, se poate observa scrisul "VAGON METROU BUCURESTI".
Interesante si aceste desene tip "randare" din pozele de mai devreme. Chiar daca poza e la o rezolutie mica, se poate observa scrisul "VAGON METROU BUCURESTI".
VAGON PROTOTIP.png (131.76 KB; downloaded 4163 times)
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Mihaidraghici
Din cutia cu amintiri, trenul de metrou 013-070-020 parasind statia Basarab 2. 2021
Tin sa precizez ca aceasta rama este retrasa de aproape un an de zile, alaturi de 172-107-110.
Din cutia cu amintiri, trenul de metrou 013-070-020 parasind statia Basarab 2. 2021
Tin sa precizez ca aceasta rama este retrasa de aproape un an de zile, alaturi de 172-107-110.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
shoppy
Pai da, si din disparitia cerintei de a avea usa de trecere in vagonul vecin chiar si la posturile de conducere(planul era de a avea in final vagoane intermediare fara post de conducere deci usa aceea nu au fi dus nicaieri), cabina si parbrizul s-au latit in oglinda pe toata latimea vagonului, este o evolutie fireasca, nu trebuiau sa copieze din alta parte.
Pai da, si din disparitia cerintei de a avea usa de trecere in vagonul vecin chiar si la posturile de conducere(planul era de a avea in final vagoane intermediare fara post de conducere deci usa aceea nu au fi dus nicaieri), cabina si parbrizul s-au latit in oglinda pe toata latimea vagonului, este o evolutie fireasca, nu trebuiau sa copieze din alta parte.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
Ideea initiala era flexibilitatea, sa poti avea trenuri de doua, patru sau sase vagoane functie de cerintele de trafic.
Problema a fost la cuple.
Interesant e altceva, peretii laterali cu o portiune vertica si una inclinata satisfac cel mai bine utilizarea spatiului in tunelele circulare desi primul tronson este in galerie rectangulara ceea ce arata ca proiectantii nostri gandeau in perspectiva cu bataie lunga. Tunelele circulare au fost introduse abia pe tronsoanele 2 si 3!
Ideea initiala era flexibilitatea, sa poti avea trenuri de doua, patru sau sase vagoane functie de cerintele de trafic.
Problema a fost la cuple.
Interesant e altceva, peretii laterali cu o portiune vertica si una inclinata satisfac cel mai bine utilizarea spatiului in tunelele circulare desi primul tronson este in galerie rectangulara ceea ce arata ca proiectantii nostri gandeau in perspectiva cu bataie lunga. Tunelele circulare au fost introduse abia pe tronsoanele 2 si 3!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
M-am mai uitat la rama aia ceheasca si mie-mi pare mai degraba o rama pentru LRT nu pentru metrou pentru ca difera niste elemente esentiale ce nu o fac potrivita nici macar pentru metroul din Praga.
M-am mai uitat la rama aia ceheasca si mie-mi pare mai degraba o rama pentru LRT nu pentru metrou pentru ca difera niste elemente esentiale ce nu o fac potrivita nici macar pentru metroul din Praga.
- JAMS
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
JAMS
Nu cred ca cehii l-au gandit totusi pentru LRT, iar in poze e la exterior pentru ca la momentul constructiei prototipului galeriile nu erau gata.
Intr-adevar, probabil si cehii s-au inspirat tot de la BART, dar ar fi interesant daca am putea afla macar daca a existat o vizita de "documentare" a alor nostri la CKD (precedentul exista, in colectivul de design erau si oameni care facusera reverse engineering-ul pt V3A).
Nu cred ca cehii l-au gandit totusi pentru LRT, iar in poze e la exterior pentru ca la momentul constructiei prototipului galeriile nu erau gata.
Intr-adevar, probabil si cehii s-au inspirat tot de la BART, dar ar fi interesant daca am putea afla macar daca a existat o vizita de "documentare" a alor nostri la CKD (precedentul exista, in colectivul de design erau si oameni care facusera reverse engineering-ul pt V3A).
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Dristorul Nr.3
Modelul cehesc seamana dpdv stilistic cu IVA la partea frontala, mai ales partea de sus a geamului si forma sa.
Modelul cehesc seamana dpdv stilistic cu IVA la partea frontala, mai ales partea de sus a geamului si forma sa.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
Supozitiile voastre nu au nicio baza si nicio logica …
Supozitiile voastre nu au nicio baza si nicio logica …
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Dristorul Nr.3
Eu cel putin nu am afirmat ca "vai domle', trebuie sa fie inspirat/copiat din acel model". Ci doar am punctat mica asemanare stilistica a partii de sus a ansamblului frontal (intamplatoare sau nu), ce poate fi vazuta cu ochiul liber, de oricine, daca se concentreaza putin. Sper ca mesajul meu nu a lasat vreo interpretare gresita....
A fost strict parerea mea.
Eu cel putin nu am afirmat ca "vai domle', trebuie sa fie inspirat/copiat din acel model". Ci doar am punctat mica asemanare stilistica a partii de sus a ansamblului frontal (intamplatoare sau nu), ce poate fi vazuta cu ochiul liber, de oricine, daca se concentreaza putin. Sper ca mesajul meu nu a lasat vreo interpretare gresita....
A fost strict parerea mea.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
Faptul ca aparent seamana nu are nimic surprinzator ambele avand ca sursa de inspiratie acelasi BART.
Faptul ca aparent seamana nu are nimic surprinzator ambele avand ca sursa de inspiratie acelasi BART.
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Luca M.
Buna ziua. Stie cineva starea lui 150-096-142? Cumva este si acesta retras din circulatie? Multumesc.
Buna ziua. Stie cineva starea lui 150-096-142? Cumva este si acesta retras din circulatie? Multumesc.
- vl273
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
vl273
013-070-020 din cate stiu eu, e posibil sa fie la RG sau RR, ultima data a circulat in mai 2022.
142-096-150 este in militari, dar nu este retrasa, a circulat ultima data in iulie 2022.
110-107-172 are sanse mici sa mai revina in circulatie, fiind disparuta de aproape 2 ani.
Din cele de M4, este la RR in acest moment 055-128-224.
013-070-020 din cate stiu eu, e posibil sa fie la RG sau RR, ultima data a circulat in mai 2022.
142-096-150 este in militari, dar nu este retrasa, a circulat ultima data in iulie 2022.
110-107-172 are sanse mici sa mai revina in circulatie, fiind disparuta de aproape 2 ani.
Din cele de M4, este la RR in acest moment 055-128-224.
- roby2334
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
roby2334
Astazi am avut ocazia sa merg in jurul orei 19:38 cu 010-049-060 pe magistrala 3 sens Anghel Saligny
Astazi am avut ocazia sa merg in jurul orei 19:38 cu 010-049-060 pe magistrala 3 sens Anghel Saligny
📖 Pagination options