Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68832 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
shoppy
Acesta pare sa fie unghiul: https://www.google.com/maps/@44.425137,2 ... 4!8i8192
Acesta pare sa fie unghiul: https://www.google.com/maps/@44.425137,2 ... 4!8i8192
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
WT_fan06
O fotografie de colecție, din anul 2005, ce surprinde cuplul M5.65+m5.65 2608+3515 circulând pe linia 23, pe Str. Liviu Rebreanu, în direcția Faur Poarta 4.
Foto: Olaf Guettler (2005)
Cum arată același unghi în prezent: https://www.google.ro/maps/@44.4252836,2 ... 4!8i8192
Ca un scurt cronologic al celor două vagoane:
Vagonul motor M5.65 2608 a fost fabricat în octombrie 1964 și introdus în circulație o lună mai târziu, în München. A circulat în Bavaria până în iunie 1996, când a fost retras și conservat până pe data de 5 martie 1998, când vagonul a fost expediat la București. Odată ajuns la București, acesta a circulat inițial cuplat cu remorca m5.65 3514 conform userului Octavial de pe Transira. Ulterior, a fost recuplat cu m5.65 3515, cuplul definitivându-se în jurul anului 2000 după ce vagoanele au trecut prin procesul de conversie la echipamente EP/V3A. Cuplul 2608+3515 a circulat până la retragerea tuturor tramvaielor Rathgeber din aprilie 2007, ambele vagoane fiind casate la scurt timp după.
Remorca m5.65 3515 a fost fabricată în martie 1964 și introdusă în circulație o lună mai târziu. A circulat în Bavaria până în septembrie 1996, ulterior fiind retrasă și conservată până pe 10 martie 1998, când este expediată la București. Odată ajunsă la București, aceasta a circulat inițial cuplată cu vagonul motor M5.65 2506 (conform userului Octavian menționat mai sus), fiind la scurtă vreme recuplată cu 2608, alături de care va circula până la retragerea (aprilie 2007) și casarea cuplului.
O fotografie de colecție, din anul 2005, ce surprinde cuplul M5.65+m5.65 2608+3515 circulând pe linia 23, pe Str. Liviu Rebreanu, în direcția Faur Poarta 4.
Foto: Olaf Guettler (2005)
2608+3515 foto Olaf Guettler (2005).jpg (473.35 KB; downloaded 2732 times)
Cum arată același unghi în prezent: https://www.google.ro/maps/@44.4252836,2 ... 4!8i8192
Ca un scurt cronologic al celor două vagoane:
Vagonul motor M5.65 2608 a fost fabricat în octombrie 1964 și introdus în circulație o lună mai târziu, în München. A circulat în Bavaria până în iunie 1996, când a fost retras și conservat până pe data de 5 martie 1998, când vagonul a fost expediat la București. Odată ajuns la București, acesta a circulat inițial cuplat cu remorca m5.65 3514 conform userului Octavial de pe Transira. Ulterior, a fost recuplat cu m5.65 3515, cuplul definitivându-se în jurul anului 2000 după ce vagoanele au trecut prin procesul de conversie la echipamente EP/V3A. Cuplul 2608+3515 a circulat până la retragerea tuturor tramvaielor Rathgeber din aprilie 2007, ambele vagoane fiind casate la scurt timp după.
Remorca m5.65 3515 a fost fabricată în martie 1964 și introdusă în circulație o lună mai târziu. A circulat în Bavaria până în septembrie 1996, ulterior fiind retrasă și conservată până pe 10 martie 1998, când este expediată la București. Odată ajunsă la București, aceasta a circulat inițial cuplată cu vagonul motor M5.65 2506 (conform userului Octavian menționat mai sus), fiind la scurtă vreme recuplată cu 2608, alături de care va circula până la retragerea (aprilie 2007) și casarea cuplului.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
nokia2110
Tramvaiele au fost primite cadou sau s-a plătit pentru ele?
Tramvaiele au fost primite cadou sau s-a plătit pentru ele?
- rosetti61
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
ADK
Au fost donate ca un ajutor după cele petrecute în dec. '89, precum și Duewag-urile, dar și autobuzele Saviem și Saurer.
Păcat puțin că nemții nu știu cât s-au gândit și la infrastructura noastră, vagoanele având boghiuri delicate, deși tramvaiele în sine au fost extraordinare. Oare în cazul restaurării unora, mai există prin ogrăzile STB-ului... trenurile de rulare originale?
Au fost donate ca un ajutor după cele petrecute în dec. '89, precum și Duewag-urile, dar și autobuzele Saviem și Saurer.
Păcat puțin că nemții nu știu cât s-au gândit și la infrastructura noastră, vagoanele având boghiuri delicate, deși tramvaiele în sine au fost extraordinare. Oare în cazul restaurării unora, mai există prin ogrăzile STB-ului... trenurile de rulare originale?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
shoppy
La revolutie au fost distruse cateva vehicule prinse in trafic, nu s-a intrat in garajele ITB sa se distruga intentionat vehiculele, nemtii au vazut fotografiile cu magazinele goale, cozile sa vina camionul cu paine, lapte, butelii, etc. si oamenii circuland agatati ciorchine de vehiculele existente, de aceea s-au trimis ajutoarele, bine ca au avut ce sa ne trimita, calul de dar...
La revolutie au fost distruse cateva vehicule prinse in trafic, nu s-a intrat in garajele ITB sa se distruga intentionat vehiculele, nemtii au vazut fotografiile cu magazinele goale, cozile sa vina camionul cu paine, lapte, butelii, etc. si oamenii circuland agatati ciorchine de vehiculele existente, de aceea s-au trimis ajutoarele, bine ca au avut ce sa ne trimita, calul de dar...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
WT_fan06
Plugul 3496 a fost trimis la București pe data de 5 martie 1998. Cu același tren au mai plecat la București și vagoanele M5.65 2608, 2670 și m5.65 3506, 35xx (xx - voi încerca să identific). Iată și o filmare de arhivă cu acest transport:
Singurul care a mai supraviețuit dintre vagoanele menționate mai sus este 2670. În prezent se află în stare bună de conservare, fiind cel mai potrivit pentru a fi restaurat și păstrat ca vagon istoric.
Plugul 3496 a fost trimis la București pe data de 5 martie 1998. Cu același tren au mai plecat la București și vagoanele M5.65 2608, 2670 și m5.65 3506, 35xx (xx - voi încerca să identific). Iată și o filmare de arhivă cu acest transport:
Singurul care a mai supraviețuit dintre vagoanele menționate mai sus este 2670. În prezent se află în stare bună de conservare, fiind cel mai potrivit pentru a fi restaurat și păstrat ca vagon istoric.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
ADK
Am admirat mereu donațiile făcute de cei cu posibilități, către locuri cu necesitate, cum era România pe atunci. Păcat că la rândul nostru, am fi putut avea acum ce da la alții (mai ales că am tot primit vehicule noi peste tot, deci am avut ce pune în loc) - nu ne-a interesat să păstrăm nimic ucrainenilor, ne-am bucurat la banii de la remat contra unor vehicule ce mai puteau fi funcționale, să ne luăm ...nu știu ce de ei. Dacă așa gândim, evoluția nu o să-și facă vreodată efectul, și vom merge teoretic înainte dar practic pe loc.
Țările care nouă ne-au întins o mână, acum par să fie mai mult ca sigur departe. Mulți nici nu ne-au cerut ceva pe ele, și ne-au dat lucruri bune - chiar și folosite, dar parcă ca noi - net superior față ce știam să producem noi, într-un fel niște rebuturi fără vreo evoluție în spate. Decizia de a retrage Rath-urile, prin 2007, a fost cred că mai mult o decizie a RATB, în favoarea unor tramvaie mai moderne (deși practic nu prea le-a înlocuit nimic atunci, un V2A poate că ieșea un CHPPC (V3A ca capacitate, poate chiar mai mult cu secțiunea C), deci își mărea capacitatea, însă un Rathgeber sau un Duewag ce l-a înlocuit atunci?).
Am admirat mereu donațiile făcute de cei cu posibilități, către locuri cu necesitate, cum era România pe atunci. Păcat că la rândul nostru, am fi putut avea acum ce da la alții (mai ales că am tot primit vehicule noi peste tot, deci am avut ce pune în loc) - nu ne-a interesat să păstrăm nimic ucrainenilor, ne-am bucurat la banii de la remat contra unor vehicule ce mai puteau fi funcționale, să ne luăm ...nu știu ce de ei. Dacă așa gândim, evoluția nu o să-și facă vreodată efectul, și vom merge teoretic înainte dar practic pe loc.
Țările care nouă ne-au întins o mână, acum par să fie mai mult ca sigur departe. Mulți nici nu ne-au cerut ceva pe ele, și ne-au dat lucruri bune - chiar și folosite, dar parcă ca noi - net superior față ce știam să producem noi, într-un fel niște rebuturi fără vreo evoluție în spate. Decizia de a retrage Rath-urile, prin 2007, a fost cred că mai mult o decizie a RATB, în favoarea unor tramvaie mai moderne (deși practic nu prea le-a înlocuit nimic atunci, un V2A poate că ieșea un CHPPC (V3A ca capacitate, poate chiar mai mult cu secțiunea C), deci își mărea capacitatea, însă un Rathgeber sau un Duewag ce l-a înlocuit atunci?).
- GPS
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
GPS
Niciun tramvai Rathgeber, Duwag sau Tatra (lotul de 36 de vagoane) nu a fost înlocuit cu alt tramvai.
Niciun tramvai Rathgeber, Duwag sau Tatra (lotul de 36 de vagoane) nu a fost înlocuit cu alt tramvai.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
nokia2110
@ ADK : sau măcar să ajungă în alte oraşe unde era nevoie de ele.
Tramvaiele din Ucriana sunt pe ecartament larg.
@ ADK : sau măcar să ajungă în alte oraşe unde era nevoie de ele.
Tramvaiele din Ucriana sunt pe ecartament larg.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
1689
Nu cred ca cei de pa Craiova ar fi fost interesati de Rathgeber-uri V3A
Nu cred ca cei de pa Craiova ar fi fost interesati de Rathgeber-uri V3A
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
WT_fan06
Nu cred că discuția este în particular despre datul Rathgeber mai departe către alte orașe, ci cred că @ADK vorbea la modul general.
În cazul particular al Rathgeber, ce s-a retras în 2007 clar nu mai putea fi dat mai departe. Pe vagoane s-au făcut „in-house” improvizații grotești până ce unul nu semăna cu altul. Ca vatman, dacă nu erai pe vagonul tău, trebuia să înveți din nou comenzile altui vagon pentru că fiecare avea particularitățile sale. Ca să dai mai departe un vehicul îți trebuie documentația aferentă...
La modul general, nu știu ce vehicule avute de xTB ar fi putut fi date mai departe, dat fiind nivelul de întreținere. Noi când am primit vehicule SH, le-am primit în stare estetică și tehnică impecabilă (în cazul Rathgeber, doar 2663 a venit graffat la București, acesta fiind și motivul pentru care n-a mai ajuns la muzeul HSM). Orice vehicul ce l-ar vinde STB ar avea nevoie de o revizie tehnică și estetică majoră. Dacă vorbim de tramvaie, nicăieri în Europa nu vei găsi cumpărător pentru V3A-93 sau T4R. Ukrainienii au luat o grămadă de Tatre modernizate din Praga, plus ultima achiziție din Elveția, deci nimeni nu va fi interesat de reostatice. La capitolul troleibuze, nimeni nu va cumpăra vehicule cu podea ridicată, nici măcar la SH. Piața de troleibuze este foarte mică în comparație cu cea a autobuzelor / tramvaielor. La capitolul autobuze, poate s-ar găsi cumpărători pentru Citaro Euro 3 / 4, însă nu știu câți bani ar trebui investiți de STB pentru a face fiecare vehicul vandabil... nu m-aș aștepta să merite o astfel de investiție...
Nu cred că discuția este în particular despre datul Rathgeber mai departe către alte orașe, ci cred că @ADK vorbea la modul general.
În cazul particular al Rathgeber, ce s-a retras în 2007 clar nu mai putea fi dat mai departe. Pe vagoane s-au făcut „in-house” improvizații grotești până ce unul nu semăna cu altul. Ca vatman, dacă nu erai pe vagonul tău, trebuia să înveți din nou comenzile altui vagon pentru că fiecare avea particularitățile sale. Ca să dai mai departe un vehicul îți trebuie documentația aferentă...
La modul general, nu știu ce vehicule avute de xTB ar fi putut fi date mai departe, dat fiind nivelul de întreținere. Noi când am primit vehicule SH, le-am primit în stare estetică și tehnică impecabilă (în cazul Rathgeber, doar 2663 a venit graffat la București, acesta fiind și motivul pentru care n-a mai ajuns la muzeul HSM). Orice vehicul ce l-ar vinde STB ar avea nevoie de o revizie tehnică și estetică majoră. Dacă vorbim de tramvaie, nicăieri în Europa nu vei găsi cumpărător pentru V3A-93 sau T4R. Ukrainienii au luat o grămadă de Tatre modernizate din Praga, plus ultima achiziție din Elveția, deci nimeni nu va fi interesat de reostatice. La capitolul troleibuze, nimeni nu va cumpăra vehicule cu podea ridicată, nici măcar la SH. Piața de troleibuze este foarte mică în comparație cu cea a autobuzelor / tramvaielor. La capitolul autobuze, poate s-ar găsi cumpărători pentru Citaro Euro 3 / 4, însă nu știu câți bani ar trebui investiți de STB pentru a face fiecare vehicul vandabil... nu m-aș aștepta să merite o astfel de investiție...
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
PaulIP
2410, 2606 și 2614+3497 în anul 2001.
Sursa: https://beku-bildarchiv.de/bildarchiv/rumaenien.htm
De remarcat că remorca lui 2606 a fost revopsită (la fel ca vagonul motor), dar a rămas pe trucul original.
2410, 2606 și 2614+3497 în anul 2001.
Sursa: https://beku-bildarchiv.de/bildarchiv/rumaenien.htm
De remarcat că remorca lui 2606 a fost revopsită (la fel ca vagonul motor), dar a rămas pe trucul original.
Bukarest-2410-2001.jpg (1.29 MB; downloaded 332 times)
Bukarest-2606-2001.jpg (1.28 MB; downloaded 332 times)
Bukarest-3497-2001.jpg (1.25 MB; downloaded 332 times)
📖 Pagination options