Topic: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
16 posts, 3224 views
📖 Pagination options
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Dristorul Nr.3
Nu stiu unde sa postez asta (rog moderatorii sa mute in topicul corect, daca am gresit !)
Harta retelei de metrou din Bucurestiul anului 1991. Scuzati calitatea relativ proasta a scanarii....Nu am un scanner performant ! Am mai ajustat cate ceva, digital...Dar nu stiu daca a iesit bine. O sa incerc sa caut pe cineva cu un scanner mai bun dpdv al DPI-ului....Si o voi re-posta atunci la calitate mai mare.
Nu stiu unde sa postez asta (rog moderatorii sa mute in topicul corect, daca am gresit !)
Harta retelei de metrou din Bucurestiul anului 1991. Scuzati calitatea relativ proasta a scanarii....Nu am un scanner performant ! Am mai ajustat cate ceva, digital...Dar nu stiu daca a iesit bine. O sa incerc sa caut pe cineva cu un scanner mai bun dpdv al DPI-ului....Si o voi re-posta atunci la calitate mai mare.
HARTA MTRX 1991_0001.jpg (108.52 KB; downloaded 2726 times)
Harta 1991.jpg (435.64 KB; downloaded 2728 times)
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
cosmindaniel
Basarab nu se deschisese în 1992?
Basarab nu se deschisese în 1992?
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Dristorul Nr.3
Am verificat pe Wikipedia. Si din ce am aflat, se pare ca statia Basarab a fost deschisa pentru M1 in anul 1992. Nu stiu cat de corecta este informatia, dat fiind ca acolo oricine poate edita bazaconii. Rog un coleg de forum sa vina cu informatii mai bune, daca cele de pe Wikipedia nu sunt corecte.
Am verificat pe Wikipedia. Si din ce am aflat, se pare ca statia Basarab a fost deschisa pentru M1 in anul 1992. Nu stiu cat de corecta este informatia, dat fiind ca acolo oricine poate edita bazaconii. Rog un coleg de forum sa vina cu informatii mai bune, daca cele de pe Wikipedia nu sunt corecte.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Gabi23
Stația Basarab a fost inagurată la 26 august 1992.
Stația Basarab a fost inagurată la 26 august 1992.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
cosmindaniel
Dar totuși, de ce nu a fost deschisă în '87 odată cu Gara de Nord? Înțeleg că poate voiau să aștepte să facă și M4, dar design-ul stațiilor nu au nici o legătură una cu alta. Totodată, știu destul de sigur că a fost construită în același timp cu Gara de Nord pentru că la sfîrșitul anilor '80 și începutul anilor '90, mama mea vedea niște lumini chioare care veneau din stație mergînd și venind dinspre Crîngași.
Dar totuși, de ce nu a fost deschisă în '87 odată cu Gara de Nord? Înțeleg că poate voiau să aștepte să facă și M4, dar design-ul stațiilor nu au nici o legătură una cu alta. Totodată, știu destul de sigur că a fost construită în același timp cu Gara de Nord pentru că la sfîrșitul anilor '80 și începutul anilor '90, mama mea vedea niște lumini chioare care veneau din stație mergînd și venind dinspre Crîngași.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Utilizator anonim 2
Nu or fi fost bani pentru finisaje. Asa a fost si Constantin Brincoveanu, construita simultan cu celelalte dar finisata si inaugurata mai tirziu (cam prin ‘88 sau ‘89).
Nu or fi fost bani pentru finisaje. Asa a fost si Constantin Brincoveanu, construita simultan cu celelalte dar finisata si inaugurata mai tirziu (cam prin ‘88 sau ‘89).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
shoppy
In comunism de obicei se deschidea inainte sa fie gata si nu invers, vezi cincinalu'n patru jumatate, nu tinea nimeni chestii terminate inchise ca sa se deschida impreuna cu altele. Acolo a fost santierul etern, s-au apucat de statii supraetajate, semicercul, s-au razgandit, au inceput sa le modifice, dupaia s-au apucat si de M4...
In comunism de obicei se deschidea inainte sa fie gata si nu invers, vezi cincinalu'n patru jumatate, nu tinea nimeni chestii terminate inchise ca sa se deschida impreuna cu altele. Acolo a fost santierul etern, s-au apucat de statii supraetajate, semicercul, s-au razgandit, au inceput sa le modifice, dupaia s-au apucat si de M4...
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
cosmindaniel
Scuză-mă, ce este "cincinalu'n patru jumate"? Sunt mult prea tînăr pentru a înțelege termenii aceștia
Scuză-mă, ce este "cincinalu'n patru jumate"? Sunt mult prea tînăr pentru a înțelege termenii aceștia
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Dristorul Nr.3
Si eu sunt destul de tanar. Insa de la parinti, si de pe unde am mai citit, "cincinalul in patru ani si jumatate" se referea ca pentru niste obiective anume exista un termen limita de 5 ani dat de partid. Insa, ca sa-l multumeasca pe Ceausescu, sefii de proiecte/santiere/etc terminau obiectivul respectiv in 4 ani si jumatate, ca sa arate cat de "performanta" era industria noastra.
Imi cer scuze daca nu am explicat corect....
Si eu sunt destul de tanar. Insa de la parinti, si de pe unde am mai citit, "cincinalul in patru ani si jumatate" se referea ca pentru niste obiective anume exista un termen limita de 5 ani dat de partid. Insa, ca sa-l multumeasca pe Ceausescu, sefii de proiecte/santiere/etc terminau obiectivul respectiv in 4 ani si jumatate, ca sa arate cat de "performanta" era industria noastra.
Imi cer scuze daca nu am explicat corect....
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Utilizator anonim 2
Exact asa era insa sloganul e de dinainte de Ceausescu. Compusesera chiar si o melodie saltareata cu titlul asta: “Cincinalu’n patru ani si jumatate”.
Exact asa era insa sloganul e de dinainte de Ceausescu. Compusesera chiar si o melodie saltareata cu titlul asta: “Cincinalu’n patru ani si jumatate”.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
rosetti61
Harti din 1986 si 1989 (pliant aniversar)
Harti din 1986 si 1989 (pliant aniversar)
1986.jpg (401.11 KB; downloaded 2279 times)
1989.jpg (449.08 KB; downloaded 2278 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Dristorul Nr.3
Sursa: Ziarul ,,Scanteia'' - 05/1984
Sursa: Ziarul ,,Scanteia'' - 05/1984
HARTA METROU ZIARUL SCANTEIA.png (1.13 MB; downloaded 2069 times)
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București
Hawkuletz
Despre Basarab chiar nu stiu de ce nu s-a deschis insa Constantin Brancoveanu era bine-mersi gata. Sigur a fost deschisa la ceva timp dupa Revolutie. Legenda (...ma rog, you get the idea) spune ca plumbuitul nu a vrut ca sunt statiile prea apropiate (vezi prostia cu Romana care nu a fost prinsa in proiectul initial); de altfel daca va uitati pe harta din '89, statia C-tin Brancoveanu nu apare.
Am o amintire vaga ca nici in 1992 inca nu era deschisa.
(Edit, ca am uitat) Multumiri Dristorului nr. 3 pentru harti!
Utilizator anonim 2 wrote here:
Nu or fi fost bani pentru finisaje. Asa a fost si Constantin Brincoveanu, construita simultan cu celelalte dar finisata si inaugurata mai tirziu (cam prin ‘88 sau ‘89).
Despre Basarab chiar nu stiu de ce nu s-a deschis insa Constantin Brancoveanu era bine-mersi gata. Sigur a fost deschisa la ceva timp dupa Revolutie. Legenda (...ma rog, you get the idea) spune ca plumbuitul nu a vrut ca sunt statiile prea apropiate (vezi prostia cu Romana care nu a fost prinsa in proiectul initial); de altfel daca va uitati pe harta din '89, statia C-tin Brancoveanu nu apare.
Am o amintire vaga ca nici in 1992 inca nu era deschisa.
(Edit, ca am uitat) Multumiri Dristorului nr. 3 pentru harti!
📖 Pagination options