Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București

16 posts, 3226 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Dristorul Nr.3

Nu stiu unde sa postez asta (rog moderatorii sa mute in topicul corect, daca am gresit !)
Harta retelei de metrou din Bucurestiul anului 1991. Scuzati calitatea relativ proasta a scanarii....Nu am un scanner performant ! Am mai ajustat cate ceva, digital...Dar nu stiu daca a iesit bine. O sa incerc sa caut pe cineva cu un scanner mai bun dpdv al DPI-ului....Si o voi re-posta atunci la calitate mai mare.
HARTA MTRX 1991_0001.jpg (108.52 KB; downloaded 2728 times)
Harta 1991.jpg (435.64 KB; downloaded 2730 times)

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București cosmindaniel

Basarab nu se deschisese în 1992?

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Dristorul Nr.3

Am verificat pe Wikipedia. Si din ce am aflat, se pare ca statia Basarab a fost deschisa pentru M1 in anul 1992. Nu stiu cat de corecta este informatia, dat fiind ca acolo oricine poate edita bazaconii. Rog un coleg de forum sa vina cu informatii mai bune, daca cele de pe Wikipedia nu sunt corecte.

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Gabi23

Stația Basarab a fost inagurată la 26 august 1992.

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Dristorul Nr.3

Multumim pentru interventie.

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București cosmindaniel

Dar totuși, de ce nu a fost deschisă în '87 odată cu Gara de Nord? Înțeleg că poate voiau să aștepte să facă și M4, dar design-ul stațiilor nu au nici o legătură una cu alta. Totodată, știu destul de sigur că a fost construită în același timp cu Gara de Nord pentru că la sfîrșitul anilor '80 și începutul anilor '90, mama mea vedea niște lumini chioare care veneau din stație mergînd și venind dinspre Crîngași.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Utilizator anonim 2

Nu or fi fost bani pentru finisaje. Asa a fost si Constantin Brincoveanu, construita simultan cu celelalte dar finisata si inaugurata mai tirziu (cam prin ‘88 sau ‘89).

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București shoppy

In comunism de obicei se deschidea inainte sa fie gata si nu invers, vezi cincinalu'n patru jumatate, nu tinea nimeni chestii terminate inchise ca sa se deschida impreuna cu altele. Acolo a fost santierul etern, s-au apucat de statii supraetajate, semicercul, s-au razgandit, au inceput sa le modifice, dupaia s-au apucat si de M4...

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București cosmindaniel

Scuză-mă, ce este "cincinalu'n patru jumate"? Sunt mult prea tînăr pentru a înțelege termenii aceștia :)

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Dristorul Nr.3

Si eu sunt destul de tanar. Insa de la parinti, si de pe unde am mai citit, "cincinalul in patru ani si jumatate" se referea ca pentru niste obiective anume exista un termen limita de 5 ani dat de partid. Insa, ca sa-l multumeasca pe Ceausescu, sefii de proiecte/santiere/etc terminau obiectivul respectiv in 4 ani si jumatate, ca sa arate cat de "performanta" era industria noastra.
Imi cer scuze daca nu am explicat corect....

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Utilizator anonim 2

Exact asa era insa sloganul e de dinainte de Ceausescu. Compusesera chiar si o melodie saltareata cu titlul asta: “Cincinalu’n patru ani si jumatate”.

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București rosetti61

Harti din 1986 si 1989 (pliant aniversar)
1986.jpg (401.11 KB; downloaded 2281 times)
1989.jpg (449.08 KB; downloaded 2280 times)

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Dristorul Nr.3

Sursa: Ziarul ,,Scanteia'' - 05/1984
HARTA METROU ZIARUL SCANTEIA.png (1.13 MB; downloaded 2071 times)

 


Re: Hărți istorice ale rețelei de metrou din București Hawkuletz

Utilizator anonim 2 wrote here:
Nu or fi fost bani pentru finisaje. Asa a fost si Constantin Brincoveanu, construita simultan cu celelalte dar finisata si inaugurata mai tirziu (cam prin ‘88 sau ‘89).


Despre Basarab chiar nu stiu de ce nu s-a deschis insa Constantin Brancoveanu era bine-mersi gata. Sigur a fost deschisa la ceva timp dupa Revolutie. Legenda (...ma rog, you get the idea) spune ca plumbuitul nu a vrut ca sunt statiile prea apropiate (vezi prostia cu Romana care nu a fost prinsa in proiectul initial); de altfel daca va uitati pe harta din '89, statia C-tin Brancoveanu nu apare.
Am o amintire vaga ca nici in 1992 inca nu era deschisa.

(Edit, ca am uitat) Multumiri Dristorului nr. 3 pentru harti!

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433076 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use