MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor

258 posts, 38668 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 19
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Utilizator anonim 2

Voi chiar credeti ca se apuca vreun orb sa iasa din casa pe cont propriu? Chiar daca ar avea ghidaje de tipul asta in mai multe locuri, nu numai la metrou. E pur si simplu prea riscant din n alte motive, indiferent cite adaptari s-ar face. Eu in locul lor nu as risca.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor oc7avian

Chiar și cu însoțitor, e bine să îl ajuți prin infrastructură să înțeleagă pe unde pășește. Că pe propriile 2 picioare merge

Și repet, terminați cu aberațiile cu orbi. Nu e doar pentru 100% vedere pierdută.

Așa mai bine nu puneam nici lifturi la metrou, că oricum e greu în cărucior prin București. În anii montării, spre imposibil

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Ba marcajele sunt 100% pentru nevazatori. Pe ceilalți nu ii ajuta cu absolut nimic, sa speram ca măcar pe nevazatori ii ajuta, deși sunt semne de întrebare...
Nu se compara cu lifturile, acelea chiar sunt folosite de foarte multa lume. As putea chiar sa spun ca nu am văzut vreodată o persoana cu dizabilități la metrou...

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor ByOnu

sab wrote here:
...nu am văzut vreodată o persoana cu dizabilități la metrou...


De fiecare data cand aud pe cineva ca nu a vazut (el/ea) persoane cu dizabilitati pe strada/in TP, nu am decat sa repet faptul ca NU este un argument. Nu inseamna nimic si nu conteaza ca nu ati vazut voi pe nimeni. Nu avem dreptul sa ingradim libera miscare si mobilitatea unor categorii de persoane doar pentru ca sunt prea putine.

NU ati vazut (voi) persoane cu dizabilitati pentru ca in continuare mai sunt multe piedici in infrastructura urbana (trotuare ocupate, trotuare insuficient de late, trotuare ocupate de masini, lipsa rampelor la blocuri, samd.), dar TREBUIE sa tindem spre mai bine.

Nu uitati ca in orice clipa ne putem alatura, printr-o nenorocire, acestei minoritati.

Utilizator anonim 2 wrote here:
Voi chiar credeti ca se apuca vreun orb sa iasa din casa pe cont propriu? Chiar daca ar avea ghidaje de tipul asta in mai multe locuri, nu numai la metrou. E pur si simplu prea riscant din n alte motive, indiferent cite adaptari s-ar face. Eu in locul lor nu as risca.


Nevazatorii ies din casa pe cont propriu, sansa face chiar sa cunosc bine pe cineva care asta face. Exista aplicatii pe telefon samd. Oamenii astia exista si isi traiesc vietile.

Zici ca n-ai < risca >, dar daca n-ai avea pe nimeni (sau pe cineva foarte disponibil), ti-ai face din casa o inchisoare?

Pe langa asta, se mai merge si pe principiul ajutorului ad-hoc la nevoie: we live in a society, vezi un nevazator care are o dificultate in a traversa sau ceva, te oferi si ajuti.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Nu am spus sa îngrădești, am spus doar ca nu am văzut. In mod normal, la atâția ani după dotarea stațiilor cu lifturi, ar fi trebuit sa începem sa vedem, măcar ca excepție.
Nici nu ai cum sa vezi, când nu știu cum poate sa schimbe magistralele.  La Unirii nu poate decât ieșind din stații (si, normal, validând încă o data), la Dristor cred ca este aceeași situație. Doar la Victoriei ar putea, mai greu, cu 3 lifturi daca merge/vine de la Pipera.  La fel este si soluția minunata de la Eroilor, trei lifturi daca vii cu M5, foarte adaptată nevoilor persoanelor cu dizabilități si vrei sa ajungi pe M1/M3 către Unirii. Unul care te urca doar cca 1m, apoi trebuie sa parcurgi aproape tot pasajul pietonal, care mai este si vălurit. Păi nu te lași păgubaș ?
Impresia mea este ca unele lucrări se fac doar ca sa bifam o obligație.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor andrei11

Sab wrote:
Impresia mea este ca unele lucrări se fac doar ca sa bifam o obligație.

Aceeaşi impresie o am şi eu.
ByOnu, observă că 99% din rampele amenajate în Bucureşti sunt practic de nefolosit pentu persoanele cu dizabilităţi. Şi atunci ?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Utilizator anonim 2

Bineinteles ca se fac doar de forma si din obligatie, ca raspuns la presiunea unor predicatori cu “inalte standarde morale”. Pentru ca altfel nici nu se poate, nu e fezabil sa modifici totul pentru o minoritate foarte restrinsa. Si orice ai face, handicapul e prezent si pina la urma el e principalul obstacol, nu lipsa unor amenajari pe spatiul public.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor oc7avian

@sab Clarific afirmația: pavajul tactil este pentru cei cu deficiențe de vedere, printre care și orbirea completă aka nevăzător. De aceea în proiectare e recomandat să se țină cont și de contrast.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

La Victoriei minunata diagonala proaspat croita,  din gresie galbena  de alta nuanta, o fi pentru drumul către toaleta? Deși pare ca este putin "decalat", se oprește în perete...
20230131_085547.jpg (881.72 KB; downloaded 1615 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Utilizator anonim 2

Eu credeam ca le monteaza numai pe scari si la marginea peronului unde e intr-adevar pericol. In schimb au porcait statiile (Lujerului, bunaoara) cu ghidaje longitudinale, transversale, diagonale si in toate felurile de parca oamenii aia nu ar avea voie sa mearga unde poftesc. Incepe sa arate ca dracu. Inca o initativa buna in principiu dar dusa pina la bataie de joc, si cu distrugerea ireversibila a pardoselii. Ma uitam la Politehnica, la Izvor cu nostalgie, spunindu-mi ca poate e ultima oara cind le vad asa, in forma cunoscuta de zeci de ani, lasate in pace cum le-au prevazut arhitectii si constructorii lor.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Nu, fac tot felul de trasee, inclusiv către Casa de bilete și poate și alte zone. Am pus eu o poza de la Gorjului in pagina precedenta, nu îmi dau seama daca traseul este către AVC sau către coșurile de gunoi. Momentan acolo sunt coșurile de gunoi.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor ByOnu

Traseele diversificate necesita harti tactile pentru ca nevazatorul sa stie ce traseu trebuie sa urmeze si pe unde sa mearga.

Ori limbajul Braille, ori efectiv cu simboluri.
colaj-harta-tactila-191220.jpg (130.4 KB; downloaded 1526 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

Ce se intampla când Dorel a luat ceva la bord...
Bătaie de joc ...
20230131_181819.jpg (926.09 KB; downloaded 1434 times)

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor andreiiul

Daca ma uit atent la poza, pare a fi corect montajul. Bumbii par paraleli cu liftul, deci e ok montajul acolo. Problema pare a fi de fapt la marcajul longitudinal care e plecat oblic astfel incat sa ajunga la scari. Deci punctul de plecare este ales gresit.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use