Topic: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
53 posts, 19936 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Tramvaie V951 Festival / EP V954
ByOnu
Remarcati schema de vopsire a botului, cu un model usor diferit față de celelalte. Captura dintr-un reportaj propagandistic despre nationalizare.
Sursa: captura la 2h:00min din acest reportaj-documentar.
Remarcati schema de vopsire a botului, cu un model usor diferit față de celelalte. Captura dintr-un reportaj propagandistic despre nationalizare.
Sursa: captura la 2h:00min din acest reportaj-documentar.
ANF-Vagon-Tramvai-EP-ElectroPutere-1.png (592.37 KB; downloaded 2770 times)
ANF-Vagon-Tramvai-EP-ElectroPutere-2.png (705.62 KB; downloaded 2770 times)
ANF-Vagon-Tramvai-EP-ElectroPutere-3.png (1008.54 KB; downloaded 2770 times)
ANF-Vagon-Tramvai-EP-ElectroPutere-4.png (965.8 KB; downloaded 2770 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Tramvaie V951 Festival / EP V954
ByOnu
Str. 11 iunie 1980.
Str. 11 iunie 1980.
img_1_1672690738458.jpg (80.68 KB; downloaded 2662 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
ByOnu
O machetă la scară a vagonului de tramvai tip V951 Festival, fotografiată pe 27 septembrie 1952 de către ARMAND ROSENTHAL.
Din păcate, nu cunoaștem contextul sau locația.
Sursă: AGERPRES
Link: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15982311
O machetă la scară a vagonului de tramvai tip V951 Festival, fotografiată pe 27 septembrie 1952 de către ARMAND ROSENTHAL.
Din păcate, nu cunoaștem contextul sau locația.
Sursă: AGERPRES
Link: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15982311
15982311 1952-09-27 ARMAND ROSENTHAL AGERPRES.png (103.99 KB; downloaded 2462 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
nokia2110
Oho. Ce frumos. De când am văzut postamentul machetei eram curios să văd şi macheta, ca să văd cum ar fi arătat pe dinăuntru tramvaiele. Că la Muzeul Municipului Bucureşti am văzut suportul machetei, dar macheta nu mai era. Asta acum mulţi ani. Şi nu cred că aveau macheta.
Oho. Ce frumos. De când am văzut postamentul machetei eram curios să văd şi macheta, ca să văd cum ar fi arătat pe dinăuntru tramvaiele. Că la Muzeul Municipului Bucureşti am văzut suportul machetei, dar macheta nu mai era. Asta acum mulţi ani. Şi nu cred că aveau macheta.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
PaulIP
Superbă machetă! Cât aș vrea să mai existe (sau orice documentație a tramvaielor ăstora, complet dispărute în afară de poze).
Ce vagon reproduce? 3038? Trebuie că e un exemplar foarte timpuriu craiovean, a și apărut în presa vremii.
În altă ordine de idei, cum erau acționate ștergătoarele? Manual, ca la V5x? Pneumatic? Electric (ca la IMS)?
Superbă machetă! Cât aș vrea să mai existe (sau orice documentație a tramvaielor ăstora, complet dispărute în afară de poze).
Ce vagon reproduce? 3038? Trebuie că e un exemplar foarte timpuriu craiovean, a și apărut în presa vremii.
În altă ordine de idei, cum erau acționate ștergătoarele? Manual, ca la V5x? Pneumatic? Electric (ca la IMS)?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
andrei11
Pornind de la aceste caracteristici:
Vreau să fac o precizare importantă, eu fiind contemporan cu aceste tramvaie şi destul de mare. Le-am prins ca şi adolescent, nu ca şi copil. ( Sunt născut în 1960 )
Aceste tramvaie NU au avut niciodată frână reostatică, ci numai pneumatică, ca la V 56.
Într-adevăr aveau 12 viteze înainte şi 7 poziţii pentru frână, dar poziţiile pentru frână n-au funcţionat niciodată. Frânarea se făcea numai pneumatic.
Pornind de la aceste caracteristici:
f.jpg (28.85 KB; downloaded 1982 times)
Aceste tramvaie NU au avut niciodată frână reostatică, ci numai pneumatică, ca la V 56.
Într-adevăr aveau 12 viteze înainte şi 7 poziţii pentru frână, dar poziţiile pentru frână n-au funcţionat niciodată. Frânarea se făcea numai pneumatic.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
PaulIP
Această fotografie realizată în 1956 și păstrată în arhiva Agerpres surprinde două tramvaie Festival/EP pe Bulevardul 6 Martie (în prezent Regina Elisabeta).
Ceea ce mi-a atras însă atenția este prezența jaluzelelor pe unul dintre tramvaie. Arătându-i poza asta tatălui meu, și-a amintit de acest detaliu, menționând că firul de culisare al jaluzelelor era pe mijlocul lor, nu în extremități cum m-aș fi gândit. Mai ține cineva minte particularitatea asta? Nu cred că au fost prea multe vagoane dotate astfel oricum...
Această fotografie realizată în 1956 și păstrată în arhiva Agerpres surprinde două tramvaie Festival/EP pe Bulevardul 6 Martie (în prezent Regina Elisabeta).
Ceea ce mi-a atras însă atenția este prezența jaluzelelor pe unul dintre tramvaie. Arătându-i poza asta tatălui meu, și-a amintit de acest detaliu, menționând că firul de culisare al jaluzelelor era pe mijlocul lor, nu în extremități cum m-aș fi gândit. Mai ține cineva minte particularitatea asta? Nu cred că au fost prea multe vagoane dotate astfel oricum...
8411969.jpg (91.39 KB; downloaded 1048 times)
- Bogdan Ciorascu
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
Bogdan Ciorascu
Probabil e taxatoarea in dreptul jaluzelei... cu toate ca logic ar trebui sa fie pe partea cu usile.
Probabil e taxatoarea in dreptul jaluzelei... cu toate ca logic ar trebui sa fie pe partea cu usile.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
PaulIP
Festival și EP au fost dotate inițial cu două posturi de taxator, de o parte și de cealaltă a ușii din mijloc. Urcarea pe acolo se făcea, iar coborârea prin față și spate. În acest topic, la una din paginile anterioare, vei vedea o (semi)schiță a interiorului.
Dacă te uiți atent la poza de mai sus, poți vedea rulourile jaluzelelor netrase la toate geamurile laterale.
Jaluzele, scaune tapițate... dotări neașteptat de luxoase pentru un tramvai comunist foarte rudimentar tehnic de altfel pentru epoca lui...
Festival și EP au fost dotate inițial cu două posturi de taxator, de o parte și de cealaltă a ușii din mijloc. Urcarea pe acolo se făcea, iar coborârea prin față și spate. În acest topic, la una din paginile anterioare, vei vedea o (semi)schiță a interiorului.
Dacă te uiți atent la poza de mai sus, poți vedea rulourile jaluzelelor netrase la toate geamurile laterale.
Jaluzele, scaune tapițate... dotări neașteptat de luxoase pentru un tramvai comunist foarte rudimentar tehnic de altfel pentru epoca lui...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
shoppy
Vedem si pe acoperis rezistentele de franare acoperite cu tabla pentru aspect, deci s-a incercat sa se faca ceva foarte frumos pentru clasa muncitoare si propaganda, ca apoi clasa muncitoare a ajuns sa circule agatata de usi si tampoane...
Vedem si pe acoperis rezistentele de franare acoperite cu tabla pentru aspect, deci s-a incercat sa se faca ceva foarte frumos pentru clasa muncitoare si propaganda, ca apoi clasa muncitoare a ajuns sa circule agatata de usi si tampoane...
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: V951 Festival / EP V954 (1951-1982)
PaulIP
O secvență din filmul ”Și Ilie face sport” care arată cabina unui tramvai Festival (zic specific "Festival" și nu generic "Festival sau EP" deoarece controllerul seamănă mai mult cu cel Thomson/STB/ITB decât cu cel EP - posibil să mă înșel însă...)
Sursa: FB "Comisia Europeană a Dunării".
Cu ocazia asta mi-am amintit că am în calculator un desen luat de pe forumul Tramclub cu schema de comenzi ale tramvaielor EP orădene. Mă întreb cât de mult seamănă cu cabina de Festival/EP bucureștean.
O secvență din filmul ”Și Ilie face sport” care arată cabina unui tramvai Festival (zic specific "Festival" și nu generic "Festival sau EP" deoarece controllerul seamănă mai mult cu cel Thomson/STB/ITB decât cu cel EP - posibil să mă înșel însă...)
Sursa: FB "Comisia Europeană a Dunării".
Screenshot 2024-08-14 105904.png (1.36 MB; downloaded 522 times)
Cu ocazia asta mi-am amintit că am în calculator un desen luat de pe forumul Tramclub cu schema de comenzi ale tramvaielor EP orădene. Mă întreb cât de mult seamănă cu cabina de Festival/EP bucureștean.
comenzile_vagonului_ep_205.jpg (90.78 KB; downloaded 522 times)
📖 Pagination options