Topic: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
91 posts, 18574 views
📖 Pagination options
- V2A
-
Posted:
-
Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
V2A
https://www.economica.net/restrictii-ale ... 436.html
https://www.economica.net/restrictii-ale ... 436.html
Restricţii ale circulaţiei rutiere la Piaţa Unirii. Au fost descoperite zone cu tasări deasupra Pasajului Unirii şi planşeului Unirii
Măsura a fost implementată prin semnalizare cu balize în regim de urgenţă, după ce, în urma vizitelor în teren efectuate de specialişti, în aceste zone au fost evidenţiate tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planşeului Unirii şi a pasajului rutier Unirii, scrie Agerpres.
În perioada următoare, ambele zone în care au fost identificate tasările vor fi verificate de experţi, care au misiunea de a afla cauzele ce au generat această situaţie, precum şi de a găsi cele mai potrivite soluţii pentru remedierea deficienţelor în cel mai scurt timp posibil.
Având în vedere această situaţie, precum şi ultimele expertize tehnice efectuate anul trecut, care încadrează atât planşeul Unirii, cât şi Pasajul rutier Unirii, în starea tehnică IV- nesatisfăcător, autoritatea locală a solicitat Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti restricţionarea circulaţiei rutiere în zona aferentă Pieţei Unirii a tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepţia mijloacelor de transport în comun şi a celor de intervenţie în situaţii de urgenţă.
Studiul de fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planşeului Unirii, respectiv a tavanului Pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitaţie publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuţiei să fie în a doua jumătate a anului 2024.
Circulaţia din zona Pieţei Unirii este restricţionată pentru toate categoriile de vehicule doar în cele două zone în care au fost evidenţiate tasări ale sistemului rutier.
În prezent, traficul este restricţionat pentru toate categoriile de vehicule pe banda numărul 1 dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către Bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanţă de 20 – 25 de metri, precum şi pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre Strada Halelor – Splaiul Independenţei către Mitropolie.
Măsura restricţionării circulaţiei rutiere în zona aferentă Pieţei Unirii a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepţia mijloacelor de transport în comun şi a celor de intervenţie în situaţii de urgenţă, va fi discutată şi analizată în Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei.
- zapacitu
-
Posted:
-
Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii
zapacitu
Are cineva idee daca stirile cu "tasari" au vreo legatura cu pasajul rutier sau sunt doar senzationalism?
Are cineva idee daca stirile cu "tasari" au vreo legatura cu pasajul rutier sau sunt doar senzationalism?
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Chev Celios
Pai eu unu cred ca asta ar explica cum ajungeau cei cu dubitele pana la mijlocul pasajului si ramaneau blocati acolo.
Pai eu unu cred ca asta ar explica cum ajungeau cei cu dubitele pana la mijlocul pasajului si ramaneau blocati acolo.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
shoppy
Daca se deforma tavanul pasajului auto sigur aveam efecte mai spectaculoase la interior, infiltratii, crapaturi, deplasarea finisajelor, caderi de material.
Si vad ca ei spun "deasupra planşeului Unirii şi a pasajului rutier Unirii", ce este planseul Unirii, statia de metrou?
Daca se deforma tavanul pasajului auto sigur aveam efecte mai spectaculoase la interior, infiltratii, crapaturi, deplasarea finisajelor, caderi de material.
Si vad ca ei spun "deasupra planşeului Unirii şi a pasajului rutier Unirii", ce este planseul Unirii, statia de metrou?
- survola
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
survola
Combinație între tuneluri de metrou aproape de suprafață si lucrări efectuate pe repede înainte, totul într-o zonă cu materiale aluvionare din albia Dâmboviței.
Combinație între tuneluri de metrou aproape de suprafață si lucrări efectuate pe repede înainte, totul într-o zonă cu materiale aluvionare din albia Dâmboviței.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Planseul Dambovitei e podul ce acopera albia, n-are treaba cu metroul. E mai plauzibila ipoteza ca e vorba de niste tevi de refulare corodate.
Tunelele de metrou ale M2 sunt foarte adanci si nu prezinta probleme in zona iar sub albia Dambovitei sunt captusite la interior cu inel secundar. Pe malul drept e caseta de beton armat monolit.
Planseul pasajului e deasupra nivelului apelor subterane, alta trebuie sa fie cauza sursei de apa ce a provocat tasarile in carosabil. O canalizare defecta e cauza cea mai probabila si credibila.
Planseul Dambovitei e podul ce acopera albia, n-are treaba cu metroul. E mai plauzibila ipoteza ca e vorba de niste tevi de refulare corodate.
Tunelele de metrou ale M2 sunt foarte adanci si nu prezinta probleme in zona iar sub albia Dambovitei sunt captusite la interior cu inel secundar. Pe malul drept e caseta de beton armat monolit.
Planseul pasajului e deasupra nivelului apelor subterane, alta trebuie sa fie cauza sursei de apa ce a provocat tasarile in carosabil. O canalizare defecta e cauza cea mai probabila si credibila.
- orex
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
orex
Vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii
Noi măsuri de semnalizare și avertizare referitoare la limita de înălțime de la Pasajul Unirii
Vehiculele cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii
Astăzi, 19 ianuarie a.c., Sectorul 4 al Municipiului București a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, în zona Pieței Unirii.
Astfel, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis, în Piața Unirii.
Pentru corecta informare a opiniei publice în legătură cu motivele care au stat la baza solicitării Sectorului 4 al Municipiului București în vederea restricționării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piața Unirii, vă punem la dispoziție, în integralitate, expertizele tehnice, atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii.
Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.
Expertiza 2022 – Consolidare Pasaj Unirii
Expertiza 2018 – Consolidare Pasaj Unirii
Expertiza 2022 – Pasaj Unirii – punerea în siguranță
Expertiza 2018 – planșeu Unirii
Expertiza 2022 – planșeu Unirii
Noi măsuri de semnalizare și avertizare referitoare la limita de înălțime de la Pasajul Unirii
Astăzi, 19 ianuarie a.c., în ședința Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, a fost aprobat planul de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Planul a fost elaborat de către echipa de management tehnic a Sectorului 4 al Municipiului București, în colaborare cu specialiștii Brigăzii de Poliție Rutieră, ai Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și ai Universității Tehnice de Construcții București, ca urmare a incidentelor petrecute atât în interiorul Pasajului Unirii, cât și în exteriorul acestuia, în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023.
Scopul acestor măsuri suplimentare de semnalizare a regimului de înălțime instituit pentru circulația prin Pasajul Unirii este acela de a reduce la maximum posibil numărul incidentelor similare celor care au avut loc în ultimele cinci luni la nivelul pasajului rutier.
Perioada de implementare a acestor măsuri va fi de aproximativ 60 de zile, interval condiționat de timpii de livrare a sistemelor de semnalizare și avertizare care au fost aprobate în ședința de astăzi.
Pentru corecta informare a opiniei publice, precizăm faptul că înainte de a redeschide circulația în Pasajul Unirii în luna septembrie a anului trecut, sistemele de presemnalizare și semnalizare referitoare la limita de înălțime maximă admisă de 3,5 metri pentru circulația prin Pasajul Unirii, precum și lucrările de implementare a acestor sisteme au primit aviz de la Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, aviz pe care îl atașăm în facsimil acestui comunicat, alături de expertiza tehnică, de Protocolul de Asociere încheiat între Sectorul 4 al Municipiului București și Municipiul București, prin Administrația Străzilor, precum și de H.C.G.M.B. nr. 164/30.03.2022.
Precizăm încă o dată că lucrările efectuate în anul 2022 au vizat exclusiv punerea în siguranță a Pasajului Unirii, pentru ca, în următoarele etape, să fie abordate și problemele structurale ale Planșeului Unirii, precum și consolidarea și hidroizolația Pasajului Unirii.
De asemenea, menționăm că executantul lucrărilor de punere în siguranță a Pasajului Unirii este firma Bog`Art, desemnată ca fiind compania de construcții a anului 2022 în România, iar proiectarea tehnică a fost realizată cu sprijinul specialiștilor de la Universitatea Tehnică de Construcții București.
Mai mult, în urma incidentelor de circulație petrecute în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023, toți conducătorii auto implicați în incidentele mai sus menționate au fost sancționați pentru nerespectarea indicatoarelor rutiere și a regulilor de circulație.
Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.
Aviz BPR – Iunie 2022
Aviz CTC Pasaj Unirii
Expertiza 2022 Pasaj Unirii – punerea în siguranță
HCGMB 164 – 2022 Pasajul Unirii
HCGMB 164 – 2022 Pasajul Unirii – ANEXA
HCL Pasaj Unirii
Comisia Tehnică de Circulație – PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BUCUREȘTI
- survola
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
survola
PS4 spune că :
Specialiștii au identificat cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu: de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani curge apă în pasaj
În urma forajelor exploratoare efectuate la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, interventii generate de tasările existente în zonele mai sus menționate, echipa de specialiști a ajuns la concluzia că sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale aparținând APA NOVA.
În timp, în această conductă au apărut fisuri, prin care apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută tîn interiorul tunelului rutier.
Ca urmare a celor constatate, compania APA NOVA va continua lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, 23 ianuarie a.c., propunându-și să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.
Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități).
Ca urmare a acestor constatari, după consultarea cu specialiștii Apa Nova și cu cei de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a luat măsura readucerii la starea inițială a părții carosabile, urmând ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.
Totodată, precizăm că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.
PS4 spune că :
Specialiștii au identificat cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu: de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani curge apă în pasaj
În urma forajelor exploratoare efectuate la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, interventii generate de tasările existente în zonele mai sus menționate, echipa de specialiști a ajuns la concluzia că sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale aparținând APA NOVA.
În timp, în această conductă au apărut fisuri, prin care apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută tîn interiorul tunelului rutier.
Ca urmare a celor constatate, compania APA NOVA va continua lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, 23 ianuarie a.c., propunându-și să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.
Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități).
Ca urmare a acestor constatari, după consultarea cu specialiștii Apa Nova și cu cei de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a luat măsura readucerii la starea inițială a părții carosabile, urmând ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.
Totodată, precizăm că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Cand s-a facut proiectul de sifonare a Dambovitei prin conducte cu vacuum am parcurs traseul pe sub planseul Dambovitei de la un cap la altul si m-am ingrozit, am colectat bucati de armatura complet corodate ce stateau sa se desprinda si sa cada, adesea subtiate la diametre milimetrice.
De atunci s-au facut expertize n-shpe dar lucrari de remediere si consolidare ioc…
Pe zona pasajului pietonal de metrou s-a demolat tot si am inlocuit cu structura noua, cu acelasi aspect geometric cu fostul pod-planseu, cat sa dureze inca un secol, dar e doar o portiune limitata.
Mai vechi decat podul-planseu (1934) e podul boltit Serban Voda care e si el intr-o stare foarte dubioasa, castrat fiind oblic…
Partea aval a podului-planseu care era cea mai recenta, proiectata de IPB a fost din pacate demolata prin dinamitare cu prilejul construirii pasajului rutier, ocazie cu care s-au spart geamurile magazinului Unirea si au fost inundate ambele magistrale de metrou!
P.S.
Planurile originale ale podului-planseu le-am gasit la Arhivele Nationale. Daca-mi amintesc bine erau marca Prager.
Aventuroasa istorie bucuresteana!
P.P.S.
Sefa de santier care a condus lucrarile de montaj (pe o vreme siberiana extrem de cainoasa, cand nimeni nu credea ca va reusi sa faca o lucrare cu suduri impecabile perfect etanse), o femeie de toata isprava, energica si dedicata dar mai ales un om si o colega deosebita (desi extrem de spurcata la gura) pe care toti cei ce au cunoscut-o au indragit-o…d-na ing Doina Niculescu, D-Zeu s-o odihneasca in pace acolo sus.
Cand s-a facut proiectul de sifonare a Dambovitei prin conducte cu vacuum am parcurs traseul pe sub planseul Dambovitei de la un cap la altul si m-am ingrozit, am colectat bucati de armatura complet corodate ce stateau sa se desprinda si sa cada, adesea subtiate la diametre milimetrice.
De atunci s-au facut expertize n-shpe dar lucrari de remediere si consolidare ioc…
Pe zona pasajului pietonal de metrou s-a demolat tot si am inlocuit cu structura noua, cu acelasi aspect geometric cu fostul pod-planseu, cat sa dureze inca un secol, dar e doar o portiune limitata.
Mai vechi decat podul-planseu (1934) e podul boltit Serban Voda care e si el intr-o stare foarte dubioasa, castrat fiind oblic…
Partea aval a podului-planseu care era cea mai recenta, proiectata de IPB a fost din pacate demolata prin dinamitare cu prilejul construirii pasajului rutier, ocazie cu care s-au spart geamurile magazinului Unirea si au fost inundate ambele magistrale de metrou!
P.S.
Planurile originale ale podului-planseu le-am gasit la Arhivele Nationale. Daca-mi amintesc bine erau marca Prager.
Aventuroasa istorie bucuresteana!
P.P.S.
Sefa de santier care a condus lucrarile de montaj (pe o vreme siberiana extrem de cainoasa, cand nimeni nu credea ca va reusi sa faca o lucrare cu suduri impecabile perfect etanse), o femeie de toata isprava, energica si dedicata dar mai ales un om si o colega deosebita (desi extrem de spurcata la gura) pe care toti cei ce au cunoscut-o au indragit-o…d-na ing Doina Niculescu, D-Zeu s-o odihneasca in pace acolo sus.
- survola
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
survola
A aparut si un articol mai documentat, care contine si o parte dintre informațiile aduse de @subway guru :
G4Media.ro
Expertiză: Pasajul Unirii, în pericol 28major de prăbușire. Întreaga Piață stă pe un postament de beton neîntreținut de 80 de ani
Una dintre cele mai tranzitate zone ale Capitalei este oficial un pericol și e nevoie de restricții de circulație până la consolidare. Circulația vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, prin Piața Unirii, va fi interzisă pe termen nelimitat după ce Comisia Tehnică de Circulație din PMB își va da acordul final și va intra în vigoare imediat ce se montează indicatoarele. Primăria Sector 4 a publicat expertizele realizate de-a lungul anilor la planșeul și pasajul Unirii pentru a demonstra că măsura restricționării circulației este justificată. Concluzia specialiștilor, unanimă, este că starea pasajului și a planșeului este nesatisfăcătoare și că e nevoie rapidă de intervenții de consolidare. În cazul planșeului, structura uriașă de beton care susține toată infrastructura din Piața Unirii, experții vorbesc de un posibil colaps, scrie Buletin de București.
O echipă de specialiști a început, în noiembrie 2022, forajele geotehnice pentru a determina starea pasajului și planșeului de la Unirii. La finalul lunii, expertizele au fost pe masa autorităților. Ambele structuri au primit calificativul nesatisfăcător din punct de vedere tehnic.
Planșeul de la Unirii, nicio lucrare de reabilitare în 80 de ani
Planșeul de ciment de la Unirii, construit în anii 1940, „dirijează” Dâmbovița pe sub pământ din fața Hanului lui Manuc, pe diagonala parcului și se oprește în peretele pasajului subteran rutier. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafața lângă Magazinul Unirii. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.
Planșeul desparte râul de suprafață, peste el trece pasajul rutier, iar, sub el și sub Dâmbovița, sunt stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2 și pasajul dintre acestea.
Structura inițială a suferit modificări în timpul lucrărilor la magistrala de metrou din anii 80 când au fost demolate bucata din aval de podul Șerban Vodă și porțiunea dintre str. Pictor Tonitza și Căldărari.
Raportul întocmit de experți semnalează probleme grave ale structurii
Ca urmare a imposibilității accesului la principalele elemente ale planşeului pentru inspectii, intreținere şi reparații, lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, umiditate extremă dată de ridicarea permanentă a nivelului apei pånă la nivelul suprastructurii, absența unor curenți de aer pe direcție longitudinalā (constructia este complet închisă la capătul aval) au condus la o multitudine de degradări:
armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale in placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenți la planșeu
degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.
Partea carosabilă a străzilor din zona planşeului peste Dâmbovita prezintă degradări de tipul gropilor, faianțărilor precum şi de tipul făgaşelor. Probleme ale căii se regăsesc în zona gurilor de scurgere, a căminelor de utilităti. Cele mai multe guri de scurgere din pasaj funcționează greu, din cauza înfundării lor cu pământ sau nisip precum şi din cauza amplasării lor incorecte. Bordurile care delimitează partea carosabilă sunt vechi, degradate – se menționează în expertiza planșeului Unirii.
Ca soluții, experții propun două variante. Una mai simplă, cu consolidarea structurii existente a doua, mult mai radicală, cu reconstrucția sa totală.
Concluzia expertizei e foarte clară. Rezistența structurii e depășită de eforturile la care e supusă în prezent.
Din acest motiv recomandăm ca lucrările de reabilitare și consolidare, aplicând oricare din soluțiile prezentate în cuprinsul expertizei, să înceapă cât mai curând posibil pentru a evita avansarea rapidă a degradărilor existente și un colaps nedorit al structurii sau a unor părți din aceasta – se menționează în expertiză.
A aparut si un articol mai documentat, care contine si o parte dintre informațiile aduse de @subway guru :
G4Media.ro
Expertiză: Pasajul Unirii, în pericol 28major de prăbușire. Întreaga Piață stă pe un postament de beton neîntreținut de 80 de ani
Una dintre cele mai tranzitate zone ale Capitalei este oficial un pericol și e nevoie de restricții de circulație până la consolidare. Circulația vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, prin Piața Unirii, va fi interzisă pe termen nelimitat după ce Comisia Tehnică de Circulație din PMB își va da acordul final și va intra în vigoare imediat ce se montează indicatoarele. Primăria Sector 4 a publicat expertizele realizate de-a lungul anilor la planșeul și pasajul Unirii pentru a demonstra că măsura restricționării circulației este justificată. Concluzia specialiștilor, unanimă, este că starea pasajului și a planșeului este nesatisfăcătoare și că e nevoie rapidă de intervenții de consolidare. În cazul planșeului, structura uriașă de beton care susține toată infrastructura din Piața Unirii, experții vorbesc de un posibil colaps, scrie Buletin de București.
O echipă de specialiști a început, în noiembrie 2022, forajele geotehnice pentru a determina starea pasajului și planșeului de la Unirii. La finalul lunii, expertizele au fost pe masa autorităților. Ambele structuri au primit calificativul nesatisfăcător din punct de vedere tehnic.
Planșeul de la Unirii, nicio lucrare de reabilitare în 80 de ani
Planșeul de ciment de la Unirii, construit în anii 1940, „dirijează” Dâmbovița pe sub pământ din fața Hanului lui Manuc, pe diagonala parcului și se oprește în peretele pasajului subteran rutier. De acolo, râul trece pe sub pasaj și iese din nou la suprafața lângă Magazinul Unirii. Construcţia din beton acoperă râul Dâmboviţa pe lăţimea de 32 de metri şi pe lungimea de 360 de metri, de la strada Căldărari până la pasajul subteran Unirii.
Planșeul desparte râul de suprafață, peste el trece pasajul rutier, iar, sub el și sub Dâmbovița, sunt stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2 și pasajul dintre acestea.
Structura inițială a suferit modificări în timpul lucrărilor la magistrala de metrou din anii 80 când au fost demolate bucata din aval de podul Șerban Vodă și porțiunea dintre str. Pictor Tonitza și Căldărari.
Raportul întocmit de experți semnalează probleme grave ale structurii
Ca urmare a imposibilității accesului la principalele elemente ale planşeului pentru inspectii, intreținere şi reparații, lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, umiditate extremă dată de ridicarea permanentă a nivelului apei pånă la nivelul suprastructurii, absența unor curenți de aer pe direcție longitudinalā (constructia este complet închisă la capătul aval) au condus la o multitudine de degradări:
armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte de față văzută la riglele cadrelor;
grinzi secundare (nervuri) demolate, zone care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistențā puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale in placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător efectuate cu ocazia diverselor intervenți la planșeu
degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.
Partea carosabilă a străzilor din zona planşeului peste Dâmbovita prezintă degradări de tipul gropilor, faianțărilor precum şi de tipul făgaşelor. Probleme ale căii se regăsesc în zona gurilor de scurgere, a căminelor de utilităti. Cele mai multe guri de scurgere din pasaj funcționează greu, din cauza înfundării lor cu pământ sau nisip precum şi din cauza amplasării lor incorecte. Bordurile care delimitează partea carosabilă sunt vechi, degradate – se menționează în expertiza planșeului Unirii.
Ca soluții, experții propun două variante. Una mai simplă, cu consolidarea structurii existente a doua, mult mai radicală, cu reconstrucția sa totală.
Concluzia expertizei e foarte clară. Rezistența structurii e depășită de eforturile la care e supusă în prezent.
Din acest motiv recomandăm ca lucrările de reabilitare și consolidare, aplicând oricare din soluțiile prezentate în cuprinsul expertizei, să înceapă cât mai curând posibil pentru a evita avansarea rapidă a degradărilor existente și un colaps nedorit al structurii sau a unor părți din aceasta – se menționează în expertiză.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
cris_m
Din descriere sa inteleg ca asa este planseul?
Din descriere sa inteleg ca asa este planseul?
20230122_114937.jpg (1.86 MB; downloaded 2535 times)
- Isaac
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Isaac
Poate transformam Piata Unirii in piata pietonala si se rezolva problema.
Poate transformam Piata Unirii in piata pietonala si se rezolva problema.
- survola
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
survola
Pe harta de sus, problema este in zona in care scrie KFC Unirea .
Pe harta de sus, problema este in zona in care scrie KFC Unirea .
- Ony_x
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Ony_x
In zona in care scrie KFC Unirea nu are cum sa fie planseul care acopera Dambovita. Acolo este tavanul pasajului Unirii. Planseul Dambovitei este cam pe acolo unde este figurat in desen de catre colegul nostru. Cea mai mare parte a planseului este sub parcul din mislocul pietei pe unde circula doar pietoni. Singurele exceptii sunt rondul cu fantani de pe bulevardul Unirii care este exact deasupra si drumul din fata hanului Manuc. In cazul asta cea mai buna varianta ar fi decopertarea totala si refacerea completa a planseului, desi va fi groaznic pentru circulatia auto in zona pietei Unirii pe perioada lucrarilor. O alta varianta ar fi renuntarea completa la planseu si revenirea la vechia configuratie de dinainte de 1938 cu Dambovita la vedere prin mislocul pietei. Ar fi necesare doar doua poduri, unul pentru bulevardul Unirii si celalalt la hanul Manuc.
In zona in care scrie KFC Unirea nu are cum sa fie planseul care acopera Dambovita. Acolo este tavanul pasajului Unirii. Planseul Dambovitei este cam pe acolo unde este figurat in desen de catre colegul nostru. Cea mai mare parte a planseului este sub parcul din mislocul pietei pe unde circula doar pietoni. Singurele exceptii sunt rondul cu fantani de pe bulevardul Unirii care este exact deasupra si drumul din fata hanului Manuc. In cazul asta cea mai buna varianta ar fi decopertarea totala si refacerea completa a planseului, desi va fi groaznic pentru circulatia auto in zona pietei Unirii pe perioada lucrarilor. O alta varianta ar fi renuntarea completa la planseu si revenirea la vechia configuratie de dinainte de 1938 cu Dambovita la vedere prin mislocul pietei. Ar fi necesare doar doua poduri, unul pentru bulevardul Unirii si celalalt la hanul Manuc.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination