Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF 122/122a Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița

11 posts, 3582 views
Modernizare CF 122/122a Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Modernizarea liniei Reșița – Timișoara până la graniță a fost aprobată
Acordul de parteneriat pentru dezvoltarea în comun de proiecte de transport și mobilitate semnat la finalul anului trecut între municipiile Reșița și Timișoara și Consiliile județene Caraș-Severin și Timiș a fost actualizat, astăzi, prin extinderea unuia dintre cele mai importante proiecte.

Potrivit unui comunicat de presă de luni al CJ Timiș, inițial, cele patru administrații s-au angajat să lucreze la reabilitarea căii ferate Reșița Sud – Bocșa – Timișoara. Ulterior încheierii Acordului, în urma discuțiilor purtate cu Ministerul Transporturilor, s-a propus cuprinderea spre reabilitare/modernizare și a tronsonului de cale ferată Voiteg – Stamora Moravița – frontieră. Totodată, printr-o adresă transmisă de Minister către Primăria Municipiului Reșița se menționează cuprinderea proiectului în graficul de activități în vederea accelerării implementării acestuia.

„Ne bucură deschiderea de care au dat dovadă reprezentanții Ministerului Transporturilor. Proiectul de reabilitare a căii ferate între Reșița, Timișoara și Stamora Moravița este extrem de complex și avem nevoie de angajamentul autorităților de la București. Dincolo de finanțarea acestuia, pe care o vom rezolva cel mai probabil prin fonduri europene, proiectul va presupune și depășirea unui <<munte>> de birocrație. Contextul actual, în care atât cele patru administrații locale, cât și cele centrale se concentrează pe accelerarea investițiilor publice, ne dă totuși speranța că nu vom zăbovi foarte mult printre hârtii”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Pe lângă proiectul menționat, acordul de parteneriat mai are în vedere modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției tip „train-tram” pe ruta Berzovia – Oravița – Anina. De asemenea, se acordă o importanță majoră și infrastructurii rutiere. Se dorește astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia, Buziaș, Topolovățul Mare și A1. Este avută în vedere și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), cât și modernizarea drumului interjudețean DJ 684, pe traseul DN 68A (Coșava) – Tomești – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova). (D.C.)

 


Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița andrei11

Oare actualul ministru știe câți bani are în portofel ? Întreb pentru un prieten.

 


Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Consiliul Local Timișoara a aprobat parteneriatul cu Primăria Reșița și administrațiile județene Timiș și Caraș-Severin pentru realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al căii ferate care leagă regiunile Banatului.

A fost făcut un prim pas pentru proiectul de reabilitare a infrastructurii feroviare Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora – Moraviţa – frontieră, potrivit banatulazi.ro.

„Proiectul va contribui la o conexiune rapidă între cele două reşedinţe de judeţ precum şi cu punctul de trecere a frontierei la Moraviţa şi aeroportul internaţional „Traian Vuia” din Timişoara, cel mai mare aeroport din zona de vest a ţării.

În prezent este în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru proiectul de investiție infrastructură feroviară Timișoara Nord – Aeroport privind accesul feroviar la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara”, aflăm din referatul de aprobare.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Primăria Reșița a lansat o licitație pentru studiul de prefezabilitate, studiul de fezabilitate, documentația tehnică pentru achiziția proiectării și execuției și documentația pentru finanțarea prin PNRR sau orice alt program din ciclul 2021-2027 privind reabilitarea căii ferate Reșița Nord - Voiteni - Timișoara Nord și a extensiei Voiteni - Stamora Moravița - frontieră. Bugetul alocat este în valoare de 16.370.000 RON, din fonduri bugetare. Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 20% metodologia de prestare a serviciilor
- 16% abordarea propusă privind valorificarea resurselor tehnice și umane
- 4% experiența coordonatorului de echipă (manager de proiect)
- 4% experiența expertului în lucrări de infrastructură și/sau suprastructuri feroviare
- 4% experiența expertului financiar
- 4% experiența inginerului cu specializarea în electrificare și energoalimentare sau echipamente electrice
- 4% experiența inginerului cu specializarea căi ferate, drumuri, poduri
- 4% experiența inginerului cu specializarea geotehnică și fundații

Termene limită:
- depuneri oferte: 21 iulie
- evaluări: 13 octombrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100122181

 



Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Licitația a fost relansată. Bugetul alocat a rămas neschimbat. Termene limită:
- depuneri oferte: 28 septembrie
- evaluări: 23 decembrie
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100126406

 



Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Primăriile din Timișoara și Reșița, dar și consiliile județene din Timiș și Caraș-Severin au semnat în această săptămână cu Metroul SA contractul pentru realizarea documentației căii ferate dintre Timișoara și Reșița.

În această etapă, câștigătorul licitației va analiza inclusiv variante de traseu. Autoritățile partenere urmează să clarifice și cine, și cum se va ocupa de administrarea și operarea noii linii, potrivit expressdebanat.ro.

Metroul SA se va ocupa, în această etapă, de realizarea unui studiu de prefezabilitate și fezabilitate, precum și de întocmirea documentației tehnice pentru achiziția proiectului tehnic și execuție ulterioară, dar și de întocmirea documentației în vederea obținerii unei finanțări pe PNRR, Programul Operațional Transport sau prin alte surse.

„Avem un câștigător al licitației și am semnat chiar săptămâna aceasta cu Metroul SA, o firmă puternică cu sediul în București care are experiență atât în proiectarea, cât și în executarea liniilor de metrou și a unor stații supraterane aferente. Valoarea de pornire a licitației a fost de peste 16 milioane plus TVA și contractul s-a adjudecat cu aproximativ 10.700.000 lei plus TVA, așadar am făcut prin această procedură de achiziție o economie substanțială. Durata contractului este de 18 luni. Subliniez că cele 4 etape care sunt cuprinse în proiect prevăd ordine de începere diferite în funcție de anumite condiționalități și de aceea s-ar putea să avem ceva mai mult de 18 luni.”, a declarat Marian Vasile, administratorul public al județului Timiș.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Șefii administrațiilor locale din Caraș-Severin, Timiș, Reșița și Timișoara se vor întâlni miercuri, 12 ianuarie, la Reșița pentru a semna contractul pentru 118 km de cale ferată modernizată prin PNRR.

Astfel, va fi semnat cu reprezentanții SC Metroul SA contractul privind începerea modernizării căii ferate Reșița-Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița, la frontiera cu Serbia.

În sala de ședințe a Consiliului Județean Caraș-Severin va avea loc miercuri, la ora 9,45, semnarea contractului de servicii cu SC Metroul SA pentru obiectivul de investiție „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră”, informează site-ul Resita.ro. Contractul de servicii are valoarea de 10.745.000 de lei (fără TVA) și cuprinde elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027.

La eveniment vor participa președinții de consilii județene Romeo Dunca și Alin Nica, primarii Ioan Popa și Dominic Fritz și conducerea companiei Metroul SA, cea care a câștigat licitația pentru realizarea documentațiilor specifice realizării unui astfel de obiectiv de investiții: Mircea Andrei Rozorea – director general, Lucian Melinceanu – director general adjunct, Narcis Ștefan Neaga – director.

Parteneriatul dintre cele patru unități administrativ-teritoriale a fost semnat de Dunca, Nica, Popa și Fritz în decembrie 2020, la Timișoara, și are în vedere derularea unor proiecte majore de modernizare a infrastructurii feroviare și rutiere din regiunea Banat.

Ar putea fi primul proiect de cale ferată modernizată prin PNRR
Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen. Acesta ar putea fi primul proiect de cale ferată din România la care vor începe lucrările în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Calea ferată Reșița Nord-Timișoara Nord (secția 122a) are o lungime de 95 km și este străbătută zilnic de cinci perechi de trenuri Regio ale CFR Călători. Cel mai rapid dintre ele ajunge la destinație în două ore și nouă minute.

De la Voiteni la Stamora Moravița, pe secția 122, sunt 23 km. Pe această rută circulă zilnic patru perechi de trenuri Regio, iar cel mai rapid are un timp de parcurs de 29 de minute.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Modernizare CF Timișoara - Voiteni (- Stamora Moravița) - Reșița PTMZ

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a anunţat pe pagina sa de Facebook că a semnat contractul pentru documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara. „Pentru a atrage câţi mai mulţi turişti, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de şes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi, alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentaţiile necesare reabilitării caii ferate Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră. În această faza, vorbim de studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, de documentaţia necesară achiziţiei proiectului tehnic şi a execuţiei, cât şi de documentaţia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitaţia a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toţi cei patru parteneri, noi de la CJ Timiş, Consiliul Judeţean Caraş – Severin şi primăriile Timişoara şi Reşiţa”, a anunţat preşedintele CJ Timiş, Alin Nica.

Bani din PNRR pentru tram-train pe Reșița-Timișoara
Banii vor fi ulterior recuperaţi fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finanţare. „Intenţionăm să recuperăm banii prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţa (PNRR), dar suntem deschişi şi la alte surse de finanţare. Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziţionăm trenuri cu hidrogen, de timp train-tram, deoarece legătură dintre Timiş şi Caraş trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul şi potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiţie de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal cred că această soluţie de mobilitate curată va dovedi că tranziţia energetică către zero emisii directe este posibilă şi foarte aproape”, a mai spus Alin Nica. Primăria Timişoara va contribui cu un milion de euro la acest proiect.

Sursa: Club Feroviar

 



Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433057 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use