Topic: Chevrolet
3 posts, 5267 views- ADY881
-
Posted:
-
Chevrolet
ADY881
Chevrolet Camaro (1966-1969)
Chevrolet Camaro din prima generatie, este unul dintre cele mai populare "muscle car"-uri, si unul dintre cele mai celebre masini americane.
Prima generatie s-a produs 4 ani, respectiv in fiecare an se faceau moderinzari mai mult sau mai putin vizibile.
Voi incepe cu o caracterizare comuna a tutror Camaro din prima generatie:
-Caroserie
a)Coupe
b)Cabriolet
* in etapa de conceptie a modelului in afara de caroseriile de mai ^^^, mai erau gata inca 3 tipuri de caroserie: roadster(2locuri), fastback(tipul de caroserie de care avea Ford-ul Mustang din "Gone in 60 seconds") si break!
- Dimensiuni:
Lungime:4,691- 4,724* m
Lățime:1,842 - 1,880 m
Înălțime:1,306 - 1,298 m
Ampatament:2,743 m
*Prima cifra reprezinta dimensiunile pentru modelele din 1966-68, respectiv al doilea este pentru modelul din 1969.
- Motoare:
230 cu (3.8 L) I6 140cp (standart)
250 cu (4.1 L) I6 155cp (optional)
302 cu (4.9 L) V8 290cp (optional)
307 cu (5.0 L) V8 200cp (optional)
327 cu (5.4 L) V8 210-275cp (standart)
350 cu (5.7 L) V8 295cp (optional)
396 cu (6.5 L) V8 325cp (optional)
427 cu (7.0 L) V8 430cp (optional)
- Cutii de viteze:
3-viteze, manuală (standart)
4-viteze, manuală (optional)
2-viteze, automată (optional)
3-viteze, automată Turbo Hydra-Matic (optional)
- Suspensie:
fata - indepenedentă cu arcuri elicoidale
spate - dependenta cu arcuri cu foi
Cum am amintit mai sus, Camaro din prima generatie au fost modernizate in fiecare an(in afara de 66), respectiv putem sa le mai despartim in 3 subgeneratii:
1)I 1966-67
2)II 1968
3)III 1969
1)I 1966-67
Acest model a aparut in 1966, ca raspuns la bestsellerul Ford Mustang aparut in 64(marketologii companiei tot in acelasi an au plasat noul Mustang in flimul Goldfinger din vestita serie de filme despre agentul James Bond).
Caracteristici distinctive:
a)Indicatoare/pozitii rotunde pe grila(exceptie RS)
b)Stopurile cu lentila continua
versiunea non RS
versiunea RS
c)Geamuri de aerisire
d)Lipsa pozitiilor laterale(ele au devenit obligatorii din 1968)
e)Bord, fara orificii de ventilare, ceasuri rotunde(se pastreaza la fel si in 68)
*exista totusi un numar mic de masini ce au avut instalat AC, si respectiv au avut si orificii de ventilare(`12,8%)
f)Oglinzi rotunde
Culori disponibile:
exterior:
interior:
Masina putea fi comandata in diferite complectatii (sau pachete), ce se deosebeau de la dealer la dealer, insa pot sa le identific pe cele mai populare si deci numeroase:
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
fata
spate
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite
Sus verisunea base, jos RS
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate marsalierul si stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Pozitii/indicatoare fata sunt montate sub bara
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
*doar la masinile din 1967, logoul se scria cu litere mici, in anii urmatori vor fi doar litere mari.
fata
spate
c) Z/28 - versiune creeata pentru ca Chevrolet sa isi omologheze masina in cursele SCCA Trans Am.
In acesti ani compania nu a facut reclama versiunii, nu erau nici logo-uri personalizate.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Unica deosebire fata de modelele de baza consta in prezenta unor benzi
Nu s-au produs Z/28 in caroseria Convertible
d) SS(Super Sport) - versiunea care dpvd exterior nu se deosebea cu mult de un Camaro Base, insa era o versiune cu muschi(pe langa Z/28), avea tot modificat motor, suspensie, frane...
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Banda "bumblebee"
- Guri de aerisire fake
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
*imaginea de mai ^^^ nu e gresita, desi are grila caracteristica versiunii RS, de ce? voi lamuri mai jos
Mai exista si alte versiuni, insa ele au fost in un numar mic, si nu le mai pomenesc.
E important de mentionat ca pachetele descrise mai sus puteau fi combinate, adica puteai comanda un Camaro RS/SS
Adica in masina de mai^^^ ai combinat frumusetea pachetului RS, cu puterea pachetului SS. Erau posibile si variante de gen RS/Z28.
Un exemplu dat de Chevrolet
Niste cifre statistice:
Camaro Base Hard Top - 160648
Camaro Base Convertible - 25141
Camaro Z28 - 602
Camaro RS - 64,842
Camaro Pace Car - 104
Camaro SS - 34411
Numarul total de Camaro produse in 1967 - 220906
Din totalul de 220,906 Camaro construite in 1967, 56.2% au avut cutie automata, 21.5% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 26.6% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 73.4% au fost echipate cu V8.
78.8% au avut AM radio, 2.8% au avut AM/FM radio, 18.2% au avut ceas, 12.8% au avut aer conditionat, 3.6% au avut volan reglabil, 41.7% au avut servodirectie, 8.3% aveau frane cu tambur asistate, 6.7% aveau frane cu discuri, 2.2% aveau geamuri electrice, 97% aveau scaune sportive, 23.7% aveau acoperis placat cu vinil, 63% aveau pneuri Whitewall, 37.1% aveau partbrizul fumuriu(doar), 15.7% aveau toate geamurile fumurii, 16.3% aveau esapament dublu, 14.4% aveau diferential autoblocant, 67.9% aveau capace pentru roti 0.1% aveau cruise control.
In anul calendaristic 1967 au fost inmatriculate 204,862 de Camaro noi, iar in anul 1966 s-au inregistrat 41,100 .
2) II 1968
Acest model a ramas in mare masura la fel ca si subgeneratia anterioara, insa putem nuanta niste deosebiri totusi:
a)Indicatoare/pozitii ovale pe grila(exceptie RS)
b)Grila mai "ascutita"
c)Stopuri modificate - au fost despartite prin un plastic in 2 sectiuni.
Versiunea non RS
Versiunea RS
d)Geamurile din usi au pierdut, geamurile mici de aerisire
e)Au aparut pozitiile laterale (dupa legea aparuta in 1968)
f)Oglinzi rectangulare
g)Bord, ceasuri rotunde, orificii de ventilare(au aparut in legatura cu desfiintarea geamurilor de aerisire)
h)Au aparut curele de siguranta pentru cele 4 locuri.
Culori disponibile:
*primele 2 coloane reprezinta culorile exterioare, ultimele 2 coloane reprezinta culorile interiorului
La fel ca si in anul anterior, masina putea fi comandata in diferite pachete, ce puteau fi combinate, per total "nomencnulatura" a ramas la fel, cu mici schimbari in desenul benzilor aferente.
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
fata
spate
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite
Stanga varianta non RS(in acel caz SS), dreapta varianta RS
*spre deosebire de anul anterior(unde se folosea electricitatea), pentru a se inchide/ deschide "ferestrele" farurilor se foloseste vaccumul.
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate marsalierul si stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Pozitii/indicatoare fata sunt montate sub bara
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^ o poza mai concludenta a logoului de pe aripa nu am gasit, el se afla intre roata si usa si scrie "rally sport"
c) Z/28 - versiunea in 1968 a beneficiat de includere in materialele promo ale Chevrolet Camaro,
cu aceasta ocazie au aparut niste logo-uri pe aripi cu cifre(ce insemnau modelul motorului), dupa care acel numar a fost inlocuit cu logo-ul Z28. Masina ca si anul precedent se putea comnada doar in caroseria coupe, fara aer conditionat, doar cu cutie manuala.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Diferente:
- Logo-uri (lateral)
^^^versiunea combinata Z28/RS
- Benzile au ramas la fel
d) SS(Super Sport)
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Benzi "bumblebee" si altele(D90)
- Guri de aerisire fake, schimbate
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^in locul emblemei SS din anul 67, in 68 a venit cifra motorului
Ca si in 1967, si in acest an sunt posibile combinari de pachete
RS/SS
RS/Z28
Niste cifre statistice:
Camaro Z28 - 7.199
Camaro RS - 40.977
Camaro SS - 27.884
Numarul total de Camaro produse in 1968 - 235.147
Din totalul de 235.147 Camaro construite in 1968, 56,4% au avut cutie automata, 20,2% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 21,7% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 78,3% au fost echipate cu V8.
82% au avut AM radio, 3,1% au avut AM/FM radio, 1,8% au avut casetofon, 15,3% au avut aer conditionat, 2,3% au avut volan reglabil, 49% au avut servodirectie, 10,2% aveau frane cu tambur asistate, 8,6% aveau frane cu discuri, 1,4% aveau geamuri electrice, 97.9% aveau scaune sportive, 32,8% aveau acoperis placat cu vinil, 85,3% aveau pneuri Whitewall, 25,8% aveau partbrizul fumuriu(doar), 27,8% aveau toate geamurile fumurii, 21,7% aveau esapament dublu, 15,6% aveau diferential autoblocant, 62,9% aveau capace pentru roti, 0,1% aveau cruise control.
3) III 1969
In acest an modelul a suferit niste modernizari mai radicale (in comparatie cu anii 67-68).
Deosebiri:
a)Indicatoare/pozitii rotunde sub bara (inclusiv RS)
*In premiera ele aveau culoarea portocalie (cand functionau), desi aveau un o sticla transparenta, insa datorita becului portocaliu emiteau o culoare portocalie (la fel in premiera).
b)Faruri noi - instalate mai spre centru
c)Stopuri noi - formate din 3 unitati (in anii 67-68 erau doar 2)
versiunea non RS
Versiunea RS
d)Pozitii laterale modificate
fata - au capatat culoarea portocalie(in 68 erau albe)
spate - rosii
e)Grila noua
f)Bari noi
*exista optiunea vopsirii barilor in culoarea caroseriei
g)Prize de aer fake (intre usi si rotile din spate)
h)Tot setul de fiare (aripi, panouri, usi..) pana in linia geamurilor modificate, astfel incat masina a devenit mai lunga si mai lata
i) Orificiul de alimentare a fost "decazut" sub placuta de inmatriculare (in 67 si 68 se afla intre stopuri)
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - 5.7L V8, 350
^^^Desi mai sus apare "SS", astea nicicum nu e SS, deci ignorati^^^
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite (modificata radical fata de 67-68), "perdelele" ce acopereau farurile erau gaurite, pentru cazul in care mecanismul, ce se baza vaccum, ar ceda(si perdelele ar ramane inchise), lumina farurilor aprinse ar putea strabate acele perdele.
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate stopul/indicatoarele/pozitiile + marsalierul + stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^ce volan oribil^^^
c) Z/28 - in acest an versiunea a primit mai multe logo-uri.
Dupa ce in 68, publicitatea pachetului a dat roade, si in anul 69 compania a investit in publicitate
Nu putea fi comandat cu: aer conditionat, cutie de viteze automata, in caroseria Convertible.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Diferente:
- Logo-uri (grila, lateral, spate)
^^^Z28^^^
^^^Z28/RS^^^
- Benzile clasice pentru pachetul Z/28
d) SS(Super Sport)
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Benzi (D90)
- Guri de aerisire fake
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
Normal ca si in 69 se puteau combina pachetele
^^^SS/RS^^^
^^^Z28/RS^^^
Niste cifre statistice:
RS: 37.773
SS: 34.932
Z28: 20.302
Numarul total de Camaro produse in 1969 - 243.085
Din totalul de 243.085 Camaro construite in 1969, 57,6% au avut cutie automata, 23,9% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 15% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 45,8% au fost echipate cu V8.
84,6% au avut AM radio, 3,6% au avut AM/FM radio, 2,8% au avut casetofon, 18,1% au avut aer conditionat, 3% au avut volan reglabil, 57,3% au avut servodirectie, 6,7% aveau frane cu tambur asistate, 29% aveau frane cu discuri pe puntea fata, 1,4% aveau geamuri electrice, 100% aveau scaune sportive, 41,1% aveau acoperis placat cu vinil, 47,5% aveau pneuri Whitewall, 1,2% aveau partbrizul fumuriu(doar), 47.2% aveau toate geamurile fumurii, 26,4% aveau esapament dublu, 21% aveau diferential autoblocant, 46,2% aveau capace pentru roti, 19,2% aveau jante optiopnale, 21,7 aveau ceasuri.
In anul calendaristic 1969 au fost inmatriculate in SUA un numar de total de 172.459 de Camaro noi, o cifra in scadere in comparatie, cu anul calendaristic 1968 cand au fost inmatriculte 209.822, dar si cu anul 1967 unde am avut 204.862 si 41.100 in 1966.
Chevrolet a produs 211.922 de Camaro la uzina din Norwood,OH in 1969, dar si la uzina din Van Nuys, Los Angeles, CA a mai produs 31.163 .
Din numarul total, 12.316 au fost exportate.
Surse imagini si poze:
http://camaros.net
http://stevescamaroparts.blogspot.ro
http://musclecarfacts.com
http://myclassicgarage.com
http://camarostuff.org
http://ebay.com
http://www.firstgencamaro.com
http://www.camaroperformers.com
Chevrolet Camaro (1966-1969)
Chevrolet Camaro din prima generatie, este unul dintre cele mai populare "muscle car"-uri, si unul dintre cele mai celebre masini americane.
Prima generatie s-a produs 4 ani, respectiv in fiecare an se faceau moderinzari mai mult sau mai putin vizibile.
Voi incepe cu o caracterizare comuna a tutror Camaro din prima generatie:
-Caroserie
a)Coupe
b)Cabriolet
* in etapa de conceptie a modelului in afara de caroseriile de mai ^^^, mai erau gata inca 3 tipuri de caroserie: roadster(2locuri), fastback(tipul de caroserie de care avea Ford-ul Mustang din "Gone in 60 seconds") si break!
- Dimensiuni:
Lungime:4,691- 4,724* m
Lățime:1,842 - 1,880 m
Înălțime:1,306 - 1,298 m
Ampatament:2,743 m
*Prima cifra reprezinta dimensiunile pentru modelele din 1966-68, respectiv al doilea este pentru modelul din 1969.
- Motoare:
230 cu (3.8 L) I6 140cp (standart)
250 cu (4.1 L) I6 155cp (optional)
302 cu (4.9 L) V8 290cp (optional)
307 cu (5.0 L) V8 200cp (optional)
327 cu (5.4 L) V8 210-275cp (standart)
350 cu (5.7 L) V8 295cp (optional)
396 cu (6.5 L) V8 325cp (optional)
427 cu (7.0 L) V8 430cp (optional)
- Cutii de viteze:
3-viteze, manuală (standart)
4-viteze, manuală (optional)
2-viteze, automată (optional)
3-viteze, automată Turbo Hydra-Matic (optional)
- Suspensie:
fata - indepenedentă cu arcuri elicoidale
spate - dependenta cu arcuri cu foi
Cum am amintit mai sus, Camaro din prima generatie au fost modernizate in fiecare an(in afara de 66), respectiv putem sa le mai despartim in 3 subgeneratii:
1)I 1966-67
2)II 1968
3)III 1969
1)I 1966-67
Acest model a aparut in 1966, ca raspuns la bestsellerul Ford Mustang aparut in 64(marketologii companiei tot in acelasi an au plasat noul Mustang in flimul Goldfinger din vestita serie de filme despre agentul James Bond).
Caracteristici distinctive:
a)Indicatoare/pozitii rotunde pe grila(exceptie RS)
b)Stopurile cu lentila continua
versiunea non RS
versiunea RS
c)Geamuri de aerisire
d)Lipsa pozitiilor laterale(ele au devenit obligatorii din 1968)
e)Bord, fara orificii de ventilare, ceasuri rotunde(se pastreaza la fel si in 68)
*exista totusi un numar mic de masini ce au avut instalat AC, si respectiv au avut si orificii de ventilare(`12,8%)
f)Oglinzi rotunde
Culori disponibile:
exterior:
interior:
Masina putea fi comandata in diferite complectatii (sau pachete), ce se deosebeau de la dealer la dealer, insa pot sa le identific pe cele mai populare si deci numeroase:
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
fata
spate
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite
Sus verisunea base, jos RS
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate marsalierul si stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Pozitii/indicatoare fata sunt montate sub bara
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
*doar la masinile din 1967, logoul se scria cu litere mici, in anii urmatori vor fi doar litere mari.
fata
spate
c) Z/28 - versiune creeata pentru ca Chevrolet sa isi omologheze masina in cursele SCCA Trans Am.
In acesti ani compania nu a facut reclama versiunii, nu erau nici logo-uri personalizate.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Unica deosebire fata de modelele de baza consta in prezenta unor benzi
Nu s-au produs Z/28 in caroseria Convertible
d) SS(Super Sport) - versiunea care dpvd exterior nu se deosebea cu mult de un Camaro Base, insa era o versiune cu muschi(pe langa Z/28), avea tot modificat motor, suspensie, frane...
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Banda "bumblebee"
- Guri de aerisire fake
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
*imaginea de mai ^^^ nu e gresita, desi are grila caracteristica versiunii RS, de ce? voi lamuri mai jos
Mai exista si alte versiuni, insa ele au fost in un numar mic, si nu le mai pomenesc.
E important de mentionat ca pachetele descrise mai sus puteau fi combinate, adica puteai comanda un Camaro RS/SS
Adica in masina de mai^^^ ai combinat frumusetea pachetului RS, cu puterea pachetului SS. Erau posibile si variante de gen RS/Z28.
Un exemplu dat de Chevrolet
Niste cifre statistice:
Camaro Base Hard Top - 160648
Camaro Base Convertible - 25141
Camaro Z28 - 602
Camaro RS - 64,842
Camaro Pace Car - 104
Camaro SS - 34411
Numarul total de Camaro produse in 1967 - 220906
Din totalul de 220,906 Camaro construite in 1967, 56.2% au avut cutie automata, 21.5% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 26.6% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 73.4% au fost echipate cu V8.
78.8% au avut AM radio, 2.8% au avut AM/FM radio, 18.2% au avut ceas, 12.8% au avut aer conditionat, 3.6% au avut volan reglabil, 41.7% au avut servodirectie, 8.3% aveau frane cu tambur asistate, 6.7% aveau frane cu discuri, 2.2% aveau geamuri electrice, 97% aveau scaune sportive, 23.7% aveau acoperis placat cu vinil, 63% aveau pneuri Whitewall, 37.1% aveau partbrizul fumuriu(doar), 15.7% aveau toate geamurile fumurii, 16.3% aveau esapament dublu, 14.4% aveau diferential autoblocant, 67.9% aveau capace pentru roti 0.1% aveau cruise control.
In anul calendaristic 1967 au fost inmatriculate 204,862 de Camaro noi, iar in anul 1966 s-au inregistrat 41,100 .
2) II 1968
Acest model a ramas in mare masura la fel ca si subgeneratia anterioara, insa putem nuanta niste deosebiri totusi:
a)Indicatoare/pozitii ovale pe grila(exceptie RS)
b)Grila mai "ascutita"
c)Stopuri modificate - au fost despartite prin un plastic in 2 sectiuni.
Versiunea non RS
Versiunea RS
d)Geamurile din usi au pierdut, geamurile mici de aerisire
e)Au aparut pozitiile laterale (dupa legea aparuta in 1968)
f)Oglinzi rectangulare
g)Bord, ceasuri rotunde, orificii de ventilare(au aparut in legatura cu desfiintarea geamurilor de aerisire)
h)Au aparut curele de siguranta pentru cele 4 locuri.
Culori disponibile:
*primele 2 coloane reprezinta culorile exterioare, ultimele 2 coloane reprezinta culorile interiorului
La fel ca si in anul anterior, masina putea fi comandata in diferite pachete, ce puteau fi combinate, per total "nomencnulatura" a ramas la fel, cu mici schimbari in desenul benzilor aferente.
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
fata
spate
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite
Stanga varianta non RS(in acel caz SS), dreapta varianta RS
*spre deosebire de anul anterior(unde se folosea electricitatea), pentru a se inchide/ deschide "ferestrele" farurilor se foloseste vaccumul.
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate marsalierul si stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Pozitii/indicatoare fata sunt montate sub bara
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^ o poza mai concludenta a logoului de pe aripa nu am gasit, el se afla intre roata si usa si scrie "rally sport"
c) Z/28 - versiunea in 1968 a beneficiat de includere in materialele promo ale Chevrolet Camaro,
cu aceasta ocazie au aparut niste logo-uri pe aripi cu cifre(ce insemnau modelul motorului), dupa care acel numar a fost inlocuit cu logo-ul Z28. Masina ca si anul precedent se putea comnada doar in caroseria coupe, fara aer conditionat, doar cu cutie manuala.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Diferente:
- Logo-uri (lateral)
^^^versiunea combinata Z28/RS
- Benzile au ramas la fel
d) SS(Super Sport)
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Benzi "bumblebee" si altele(D90)
- Guri de aerisire fake, schimbate
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^in locul emblemei SS din anul 67, in 68 a venit cifra motorului
Ca si in 1967, si in acest an sunt posibile combinari de pachete
RS/SS
RS/Z28
Niste cifre statistice:
Camaro Z28 - 7.199
Camaro RS - 40.977
Camaro SS - 27.884
Numarul total de Camaro produse in 1968 - 235.147
Din totalul de 235.147 Camaro construite in 1968, 56,4% au avut cutie automata, 20,2% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 21,7% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 78,3% au fost echipate cu V8.
82% au avut AM radio, 3,1% au avut AM/FM radio, 1,8% au avut casetofon, 15,3% au avut aer conditionat, 2,3% au avut volan reglabil, 49% au avut servodirectie, 10,2% aveau frane cu tambur asistate, 8,6% aveau frane cu discuri, 1,4% aveau geamuri electrice, 97.9% aveau scaune sportive, 32,8% aveau acoperis placat cu vinil, 85,3% aveau pneuri Whitewall, 25,8% aveau partbrizul fumuriu(doar), 27,8% aveau toate geamurile fumurii, 21,7% aveau esapament dublu, 15,6% aveau diferential autoblocant, 62,9% aveau capace pentru roti, 0,1% aveau cruise control.
3) III 1969
In acest an modelul a suferit niste modernizari mai radicale (in comparatie cu anii 67-68).
Deosebiri:
a)Indicatoare/pozitii rotunde sub bara (inclusiv RS)
*In premiera ele aveau culoarea portocalie (cand functionau), desi aveau un o sticla transparenta, insa datorita becului portocaliu emiteau o culoare portocalie (la fel in premiera).
b)Faruri noi - instalate mai spre centru
c)Stopuri noi - formate din 3 unitati (in anii 67-68 erau doar 2)
versiunea non RS
Versiunea RS
d)Pozitii laterale modificate
fata - au capatat culoarea portocalie(in 68 erau albe)
spate - rosii
e)Grila noua
f)Bari noi
*exista optiunea vopsirii barilor in culoarea caroseriei
g)Prize de aer fake (intre usi si rotile din spate)
h)Tot setul de fiare (aripi, panouri, usi..) pana in linia geamurilor modificate, astfel incat masina a devenit mai lunga si mai lata
i) Orificiul de alimentare a fost "decazut" sub placuta de inmatriculare (in 67 si 68 se afla intre stopuri)
a) Sport Coupe - versiunea de baza
Motoare disponibile: L6, 230 - 5.7L V8, 350
^^^Desi mai sus apare "SS", astea nicicum nu e SS, deci ignorati^^^
b) RS(Rally Sport) - o versiune ce se baza pe modificarea exteriorului
Motoare disponibile: L6, 230 - V8, 327
Diferente:
- Grila pe toata latimea caroseriei, cu faruri acoperite (modificata radical fata de 67-68), "perdelele" ce acopereau farurile erau gaurite, pentru cazul in care mecanismul, ce se baza vaccum, ar ceda(si perdelele ar ramane inchise), lumina farurilor aprinse ar putea strabate acele perdele.
- Stopuri (in unitatea de sus in loc sa fie coimbinate stopul/indicatoarele/pozitiile + marsalierul + stopul/indicatoarele/pozitiile, functia marsalierului a fost transferata sub bara in o unitate separata)
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
^^^ce volan oribil^^^
c) Z/28 - in acest an versiunea a primit mai multe logo-uri.
Dupa ce in 68, publicitatea pachetului a dat roade, si in anul 69 compania a investit in publicitate
Nu putea fi comandat cu: aer conditionat, cutie de viteze automata, in caroseria Convertible.
Motor disponibil: 5.0L V8, 302
Diferente:
- Logo-uri (grila, lateral, spate)
^^^Z28^^^
^^^Z28/RS^^^
- Benzile clasice pentru pachetul Z/28
d) SS(Super Sport)
Motoare disponibile: 5.7L V8, 350 - 6.67L V8, 396
Deosebiri:
- Benzi (D90)
- Guri de aerisire fake
- Logo-uri (grila, lateral, spate, volan)
Normal ca si in 69 se puteau combina pachetele
^^^SS/RS^^^
^^^Z28/RS^^^
Niste cifre statistice:
RS: 37.773
SS: 34.932
Z28: 20.302
Numarul total de Camaro produse in 1969 - 243.085
Din totalul de 243.085 Camaro construite in 1969, 57,6% au avut cutie automata, 23,9% au avut cutie manuala cu 4 trepte, 15% au fost echipate cu motor cu 6 cilindri, si 45,8% au fost echipate cu V8.
84,6% au avut AM radio, 3,6% au avut AM/FM radio, 2,8% au avut casetofon, 18,1% au avut aer conditionat, 3% au avut volan reglabil, 57,3% au avut servodirectie, 6,7% aveau frane cu tambur asistate, 29% aveau frane cu discuri pe puntea fata, 1,4% aveau geamuri electrice, 100% aveau scaune sportive, 41,1% aveau acoperis placat cu vinil, 47,5% aveau pneuri Whitewall, 1,2% aveau partbrizul fumuriu(doar), 47.2% aveau toate geamurile fumurii, 26,4% aveau esapament dublu, 21% aveau diferential autoblocant, 46,2% aveau capace pentru roti, 19,2% aveau jante optiopnale, 21,7 aveau ceasuri.
In anul calendaristic 1969 au fost inmatriculate in SUA un numar de total de 172.459 de Camaro noi, o cifra in scadere in comparatie, cu anul calendaristic 1968 cand au fost inmatriculte 209.822, dar si cu anul 1967 unde am avut 204.862 si 41.100 in 1966.
Chevrolet a produs 211.922 de Camaro la uzina din Norwood,OH in 1969, dar si la uzina din Van Nuys, Los Angeles, CA a mai produs 31.163 .
Din numarul total, 12.316 au fost exportate.
Surse imagini si poze:
http://camaros.net
http://stevescamaroparts.blogspot.ro
http://musclecarfacts.com
http://myclassicgarage.com
http://camarostuff.org
http://ebay.com
http://www.firstgencamaro.com
http://www.camaroperformers.com
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Americane
Dristorul Nr.3
https://www.youtube.com/watch?v=aMi-Fj75 ... sickeys8
Una dintre cele mai populare automobile produse in SUA, si anume Chevrolet Caprice modelul anului 1991 (1991-1996).
Folosite la greu de politie si pe post de taximetre, in New York. Era una si in Bucuresti, inmatriculata in RO.
https://www.youtube.com/watch?v=aMi-Fj75 ... sickeys8
Una dintre cele mai populare automobile produse in SUA, si anume Chevrolet Caprice modelul anului 1991 (1991-1996).
Folosite la greu de politie si pe post de taximetre, in New York. Era una si in Bucuresti, inmatriculata in RO.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Chevrolet
Gabi23
Chevrolet 3100 fabricat în anul 1953, surprins surprins zilele trecute în București în zona Timpuri Noi. Face parte dintr-o generație fabricată între 1947 și 1955.
Chevrolet 3100 fabricat în anul 1953, surprins surprins zilele trecute în București în zona Timpuri Noi. Face parte dintr-o generație fabricată între 1947 și 1955.
Chevrolet 3100 - 09.02.2024.jpg (420.14 KB; downloaded 742 times)