Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1249 posts, 514516 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
punmeister
Actrita in cauza era Izabela Neamtu, iar vocea ei era strict pentru noile BM2 la vremea aceea.
shoppy wrote here:
Actrita a obtinut hotarare judecatoresca ca Metrorex sa nu-i mai foloseasca vocea, practic este incident pentru ca intretinerea trenurilor o face Alstom si trenurile nu functioneaza asa cum a spus metrorex.
Actrita in cauza era Izabela Neamtu, iar vocea ei era strict pentru noile BM2 la vremea aceea.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dristorul Nr.3
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
subway guru
Metrorex a renuntat la folosirea acelei voci, daca o mai utilizeaza risca sa intre din nou in conflict cu dna Neamtu.
La urma urmei nu cred ca o voce e chiar de neinlocuit, sunt destui actori cu voci excelente!
Metrorex a renuntat la folosirea acelei voci, daca o mai utilizeaza risca sa intre din nou in conflict cu dna Neamtu.
La urma urmei nu cred ca o voce e chiar de neinlocuit, sunt destui actori cu voci excelente!
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Mihaidraghici
Cum a explicat si ByOnu, vocea din Metrovox-urile ce au functionat pana in 2009 a fost folosita in mod perfect legal. Motivul pentru care a fost schimbata fiind pentru ca s-au redenumit in 2009 anumite statii, plus modificarea magistralei 3 in forma actuala. Metrorex are intedictie de mai bine de 10 ani de a mai difuza anunturile actritei Isabela Neamtu, voce folosita doar in ramele BM2/21 .
shoppy wrote here:
Actrita a obtinut hotarare judecatoresca ca Metrorex sa nu-i mai foloseasca vocea, practic este incident pentru ca intretinerea trenurilor o face Alstom si trenurile nu functioneaza asa cum a spus metrorex.
Cum a explicat si ByOnu, vocea din Metrovox-urile ce au functionat pana in 2009 a fost folosita in mod perfect legal. Motivul pentru care a fost schimbata fiind pentru ca s-au redenumit in 2009 anumite statii, plus modificarea magistralei 3 in forma actuala. Metrorex are intedictie de mai bine de 10 ani de a mai difuza anunturile actritei Isabela Neamtu, voce folosita doar in ramele BM2/21 .
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dristorul Nr.3
1.Unitate de generare anunţuri Metrovox MVX013 (AEROSTAR) - Ramă metrou Astra Arad
2.Unitate de generare anunţuri Metrovox 2000 (AEROSTAR) - Ramă metrou Astra Arad
Din pacate, din tot internetul, numai pe site-ul TEHMMIN am reusit sa gasesc pozele si denumirile:
https://www.tehmin.ro/ro/reparatii/unita ... pasageri
1.Unitate de generare anunţuri Metrovox MVX013 (AEROSTAR) - Ramă metrou Astra Arad
2.Unitate de generare anunţuri Metrovox 2000 (AEROSTAR) - Ramă metrou Astra Arad
Din pacate, din tot internetul, numai pe site-ul TEHMMIN am reusit sa gasesc pozele si denumirile:
https://www.tehmin.ro/ro/reparatii/unita ... pasageri
METROVOX.jpg (12.92 KB; downloaded 3958 times)
METROVOX 2000.jpg (12.15 KB; downloaded 3958 times)
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dristorul Nr.3
O parte din TEM-ul 075-105-086, mai exact REM 105 & REM 075 fotografiate de mine pe 04.02.2023 in statia GdN 2 cu un iPhone SE gen 3 si retusate cu Gigapixel.
Enjoy!
PS: Eu nu folosesc watermark-uri si nici nu prea imi pasa cine imi foloseste imaginile. Atat timp cat ajuta la pastrarea istoriei sau ajuta pe cineva, eu sunt multumit. Eventual un "multumesc" daca fotografiile mele ajuta pe cineva.
O parte din TEM-ul 075-105-086, mai exact REM 105 & REM 075 fotografiate de mine pe 04.02.2023 in statia GdN 2 cu un iPhone SE gen 3 si retusate cu Gigapixel.
Enjoy!
PS: Eu nu folosesc watermark-uri si nici nu prea imi pasa cine imi foloseste imaginile. Atat timp cat ajuta la pastrarea istoriei sau ajuta pe cineva, eu sunt multumit. Eventual un "multumesc" daca fotografiile mele ajuta pe cineva.
075-105-086.jpg (743.89 KB; downloaded 3941 times)
INTERIOR REM 075.jpg (794.61 KB; downloaded 3942 times)
- survola
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
survola
Ce circulaă acum pe M4 arată îngrozitor, mâzgălite peste tot, interior si exterior.
Imi e rușine să pun poze cu ramele respective.
Ce circulaă acum pe M4 arată îngrozitor, mâzgălite peste tot, interior si exterior.
Imi e rușine să pun poze cu ramele respective.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dristorul Nr.3
Era o zicala.....
"Numele pr....l scris pe toate gardurile"
Unele desene sunt misto. Stiu ca la un momentdat era o rama IVA pictata cu Fred & Barney din ,,The Flintstones'', fix in zona usilor. Iar atunci cand se deschideau/inchideau usile, avea un efect interesant.
In rest, numa taguri de la diversi "MSERO", "BNE", etc....Persoane de care nu m-a interesat niciodata nici sa-i caut pe internet, sa vad cine sunt si cu ce se ocupa in "lumea artei neintelese".
Era o zicala.....
"Numele pr....l scris pe toate gardurile"
Unele desene sunt misto. Stiu ca la un momentdat era o rama IVA pictata cu Fred & Barney din ,,The Flintstones'', fix in zona usilor. Iar atunci cand se deschideau/inchideau usile, avea un efect interesant.
In rest, numa taguri de la diversi "MSERO", "BNE", etc....Persoane de care nu m-a interesat niciodata nici sa-i caut pe internet, sa vad cine sunt si cu ce se ocupa in "lumea artei neintelese".
- JAMS
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
JAMS
Am gasit in amintirile domnului Stelian Canjea informatia ca trenurile IVA ar fi fost "inspirate" de BART-ul din San Francisco. Sapand in adancurile internetului infinit, am gasit ca in Cehoslovacia s-a produs un prototip de vagon de metrou (ČKD-R1) care semana izbitor cu IVA. Las mai jos pozele gasite random (fiind din anii 70 sursa lor s-a pierdut cu siguranta, iar calitatea e mai buna sau mai putin buna) si o scurta descriere a acestui tip de vagon si istoria lui, tradus din limba ceha cu google translate.
Asemanarea a fost remarcata si pe un forum din Cehia, dar la noi nu am gasit nicio informatie legata de similitudinile dintre cele doua tipuri de trenuri de metou, motiv pentru care solicit opinia unor cunoscatori si persoane mult mai informate decat mine in acest domeniu.
Din informatiile de pe net, au fost realizate la fabrica Tatra-CKD doua prototipuri, ce au fost testate intens si s-au remarcat prin consumul redus de energie si performante superioare. Totusi, la presiunile sovieticilor s-a hotarat sistarea acestui proiect si importul din URSS a unor vagoane inferioare, sub pretextul ca Tatra nu avea capacitatea de a produce in paralel trenuri de metrou si tramvaie.
La aceasta decizie a contribuit si un "accident" bizar in care unul din prototipuri a iesit la capatul liniei, dupa ce mecanicul a adormit.
"Proiecte călcate în picioare #01: metroul din Praga
Odată cu decizia guvernului privind construcția metroului, guvernul i-a însărcinat președintelui Comisiei de planificare și ministrului comerțului exterior sarcina de a discuta despre posibilitatea furnizării de mașini din URSS, producția lor licențiată aici sau producția de produse complet noi. Vehicule cehe. În cele din urmă, în 1967, s-a recomandat varianta construirii de mașini noi. ČKD Tatra Smíchov a fost desemnat ca producător. Conform propunerii echipei de proiectare condusă de ing. Două prototipuri cu două mașini au fost produse de Antonín Honzík, care s-au remarcat prin conceptul lor modern, unele elemente progresive și greutate redusă. În 1971, însă, proiectul a început să capete o aromă ideologică. În primăvara anului 1971, a fost luată decizia de a importa mașini sovietice. Desfăşurarea lor a însemnat un pas înapoi. Era un produs învechit, zgomotos, mai pretențios la energie, întreținere și asigurarea funcționării în siguranță."
P.S. Imi cer scuze pentru eventualele greseli, e prima mea postare pe acest forum si nu sunt la curent cu toate regulile.
Am gasit in amintirile domnului Stelian Canjea informatia ca trenurile IVA ar fi fost "inspirate" de BART-ul din San Francisco. Sapand in adancurile internetului infinit, am gasit ca in Cehoslovacia s-a produs un prototip de vagon de metrou (ČKD-R1) care semana izbitor cu IVA. Las mai jos pozele gasite random (fiind din anii 70 sursa lor s-a pierdut cu siguranta, iar calitatea e mai buna sau mai putin buna) si o scurta descriere a acestui tip de vagon si istoria lui, tradus din limba ceha cu google translate.
Asemanarea a fost remarcata si pe un forum din Cehia, dar la noi nu am gasit nicio informatie legata de similitudinile dintre cele doua tipuri de trenuri de metou, motiv pentru care solicit opinia unor cunoscatori si persoane mult mai informate decat mine in acest domeniu.
Din informatiile de pe net, au fost realizate la fabrica Tatra-CKD doua prototipuri, ce au fost testate intens si s-au remarcat prin consumul redus de energie si performante superioare. Totusi, la presiunile sovieticilor s-a hotarat sistarea acestui proiect si importul din URSS a unor vagoane inferioare, sub pretextul ca Tatra nu avea capacitatea de a produce in paralel trenuri de metrou si tramvaie.
La aceasta decizie a contribuit si un "accident" bizar in care unul din prototipuri a iesit la capatul liniei, dupa ce mecanicul a adormit.
"Proiecte călcate în picioare #01: metroul din Praga
Odată cu decizia guvernului privind construcția metroului, guvernul i-a însărcinat președintelui Comisiei de planificare și ministrului comerțului exterior sarcina de a discuta despre posibilitatea furnizării de mașini din URSS, producția lor licențiată aici sau producția de produse complet noi. Vehicule cehe. În cele din urmă, în 1967, s-a recomandat varianta construirii de mașini noi. ČKD Tatra Smíchov a fost desemnat ca producător. Conform propunerii echipei de proiectare condusă de ing. Două prototipuri cu două mașini au fost produse de Antonín Honzík, care s-au remarcat prin conceptul lor modern, unele elemente progresive și greutate redusă. În 1971, însă, proiectul a început să capete o aromă ideologică. În primăvara anului 1971, a fost luată decizia de a importa mașini sovietice. Desfăşurarea lor a însemnat un pas înapoi. Era un produs învechit, zgomotos, mai pretențios la energie, întreținere și asigurarea funcționării în siguranță."
P.S. Imi cer scuze pentru eventualele greseli, e prima mea postare pe acest forum si nu sunt la curent cu toate regulile.
aaaTMP2.jpg (365.91 KB; downloaded 3057 times)
d3ab7303fd0fdfeef559513310b6988b7c316be7.jpeg (61.91 KB; downloaded 3058 times)
d6c3c1e143993c22892c32c149ed0fe1_resize=1134,838_.jpg (194.88 KB; downloaded 3057 times)
img482.jpg (693.37 KB; downloaded 3062 times)
Prototyp-vozidiel-metra-ČKD-R1-R2-na-skúšobnom-okruhu-vo-Velime.jpg (261.78 KB; downloaded 3057 times)
R1_dp.jpg (215.58 KB; downloaded 3057 times)
RJA29ca0b_R1_VUZ_bmp.jpg (30.1 KB; downloaded 3059 times)
x1080.jpg (103.48 KB; downloaded 3057 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
shoppy
Pai da, comunistii romani au trimis o delegatie in SUA la documentare, vezi ca sunt poze pe la Metrou File de Poveste, primul design de IVA avea bot de BART.
Pai da, comunistii romani au trimis o delegatie in SUA la documentare, vezi ca sunt poze pe la Metrou File de Poveste, primul design de IVA avea bot de BART.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
Exact shoppy, am scris aici pe forum despre faptul ca sursa de inspiratie pentru rame a fost BART care la ora aceea era considerat cel mai modern metrou.
Nu e vorba doar de masca frontala ci de forma laterala a vagoanelor ceea ce le deosebea vizibil de ramele rusesti folosite la metrourile est-europene.
Exact shoppy, am scris aici pe forum despre faptul ca sursa de inspiratie pentru rame a fost BART care la ora aceea era considerat cel mai modern metrou.
Nu e vorba doar de masca frontala ci de forma laterala a vagoanelor ceea ce le deosebea vizibil de ramele rusesti folosite la metrourile est-europene.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
ByOnu
@JAMS Unde ai gasit, mai precis, aceasta informatie? Pe internet (unde?), o carte (care?). Vreau sa ma documentez la sursa.
Merci!
JAMS wrote here:
Am gasit in amintirile domnului Stelian Canjea informatia ca trenurile IVA ar fi fost "inspirate" de BART-ul din San Francisco.
@JAMS Unde ai gasit, mai precis, aceasta informatie? Pe internet (unde?), o carte (care?). Vreau sa ma documentez la sursa.
Merci!
- JAMS
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
JAMS
Aveti perfecta dreptate, de altfel pe forum am gasit o serie de fotografii in care erau folosite la prezentari machete si imagini cu BART. Probabil ca intre timp, dupa o vizita la CKD s-a refacut designul, asemanarea cu Tatra R1 fiind evidenta si incontestabila.
@ByOnu pe acest link: https://ioncoja.ro/unde-ne-sunt-ingineri ... -canjea/
Citez: "Pentru configuratia zonei frontale a vagonului, adoptata pina astazi si de celelalte modele actuale, ( ALSTOM si CAF) am folosit ca inspiratie vagonul de metrou din San Francisco, The BART- Bay Area Rapid Transit Car."
Iata si cateva poze in care apare BART in contextul metroului bucurestean:
Aveti perfecta dreptate, de altfel pe forum am gasit o serie de fotografii in care erau folosite la prezentari machete si imagini cu BART. Probabil ca intre timp, dupa o vizita la CKD s-a refacut designul, asemanarea cu Tatra R1 fiind evidenta si incontestabila.
@ByOnu pe acest link: https://ioncoja.ro/unde-ne-sunt-ingineri ... -canjea/
Citez: "Pentru configuratia zonei frontale a vagonului, adoptata pina astazi si de celelalte modele actuale, ( ALSTOM si CAF) am folosit ca inspiratie vagonul de metrou din San Francisco, The BART- Bay Area Rapid Transit Car."
Iata si cateva poze in care apare BART in contextul metroului bucurestean:
15079150+1975-07-23.png (755.4 KB; downloaded 2832 times)
15079151+1975-07-23.png (758.92 KB; downloaded 2832 times)
T8tyM9Z.jpeg (143.94 KB; downloaded 2832 times)
tylhT9V.jpeg (179.91 KB; downloaded 2832 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
subway guru
Ipoteza ta nu e credibila, nu am auzit pe nimeni din colectivul material rulant pomenind ceva de Tatra ci doar de BART.
Nimeni in lume nu se inspira dintr-un prototip la mana a doua nereusit ci din original.
Proiectantii cehi s-au inspirat din BART fara succes, ai nostri au izbutit.
Mie asemanarea cu Tatra nu mi se pare deloc izbitoare.
Ipoteza ta nu e credibila, nu am auzit pe nimeni din colectivul material rulant pomenind ceva de Tatra ci doar de BART.
Nimeni in lume nu se inspira dintr-un prototip la mana a doua nereusit ci din original.
Proiectantii cehi s-au inspirat din BART fara succes, ai nostri au izbutit.
Mie asemanarea cu Tatra nu mi se pare deloc izbitoare.
📖 Pagination options