MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor

258 posts, 38663 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

Daca luam in considerare numarul persoanelor cu dificultati de deplasare ajungem la cifre mult mai consistente. Acele marcaje folosesc si celor perfect sanatosi dar neatenti.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Costin

MirceaG, si care este acel ajutor tintit si de pret? E a doua oara cand zici ca 'ceva' trebuie sa fie 'altfel' dar nu dai nici o solutie concreta, ce discutie constructiva poate fi asta? Ma rog, cu teoria conspiratiei in acelasi paragraf raspunsul e nici una, dar in fine. Rationeaza si tu daca mesajul tau aduce ceva nou sau folositor cititorului inainte sa il postezi. Ajutorul acela tintit si de pret nu ne spune nimic, si atunci de ce te mai obosesti sa il mentionezi? Sau scopul era sa ne fluturi niste teorii ale conspiratiei, poate-poate prind si la noi, cei 'neluminati'?

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

P.S.
Azi e ziua mondiala Braille!

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor reiny2000

@Mircea G
ANDPDCA: Aproape 860.000 de persoane cu dizabilități, în România, la finalul anului 2020
Nu am găsit un număr exact pentru persoane cu handicap vizual, dar numărul total nu mi se pare deloc mic.

La ce cost te referi? Niște marcaje făcute din materiale de bună calitate vor rezistenta zeci de ani, și nici nu costă o avere.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

N-as baga mana în foc ca nu costa o avere...
Eu am văzut o singura persoana nevăzătoare la metrou, însă nu susțin ca n-ar fi mai multe.
În alta ordine de idei, se pare ca Doreii au greșit multe gauri la Victoriei M1. Nu m-am prins in ce consta greșeala.
Din ce am văzut în alta statie, au un tipar cu care marchează locul gaurilor.
20230103_172022.jpg (1.99 MB; downloaded 2072 times)

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor subway guru

Inclin sa cred ca au gresit la curatarea gaurii de praful burghiului sau la cantitatea/compozitia rasinii epoxidice de prindere a bumbilor. Tiparul e doar ca sa nu piarda vremea la trasare cu ruleta in mana si sa nu iasa alinierea de pishu boului.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Mircea G

Costin wrote here:
MirceaG, si care este acel ajutor tintit si de pret? E a doua oara cand zici ca 'ceva' trebuie sa fie 'altfel' dar nu dai nici o solutie concreta,......

Sa dau eu solutii ? Eu vad ce ar trebui . Banii sa fie cheltuiti pt ajutor direct celor ce nu se descurca , nu pt transformare " a tot " pt diverse dezabilitati .
Restul nu este teoria conspiratiei . Compostarea umana , este teoria conspiratiei ? Vedeti ca vremurile se schimba .
.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor orex

subway guru wrote here:
Inclin sa cred ca au gresit la curatarea gaurii de praful burghiului sau la cantitatea/compozitia rasinii epoxidice de prindere a bumbilor. Tiparul e doar ca sa nu piarda vremea la trasare cu ruleta in mana si sa nu iasa alinierea de pishu boului.

Utilizarea ”sabloanelor metalice si tipizate” e cerinta in CS, nu o hachita! ;)

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor andrei11

Mircea G, ai un limbaj de lemn comunisto - capitalist  desăvârşit !   :applause:

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor orex

Te referi si la ”dezabilitati” cumva?! :think:

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor Mircea G

andrei11 wrote here:
Mircea G, ai un limbaj de lemn comunisto - capitalist  desăvârşit !   :applause:

Capitalist ? ma rog , daca asta inseamna folosirea banilor acolo unde este nevoie si aduc beneficiu .
Nu pot sa sterg din memorie imaginea zecilor de blocuri cu " rampa " adica un beton nenorocit ce nu foloseste la nimic ,imposibil de folosit si fara utilizatori , dar " trebuie " ca asa este ieuropean  cind am in comparatie imaginea unui bloculet de pe linga fosta ambsada sua unde cineva construise o rampa mecanica sa se poata urca cu carutul . In vremurile trecute . Asta inseamna ajutor tintit .

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor ByOnu

zecilor de blocuri cu " rampa " adica un beton nenorocit ce nu foloseste la nimic ,imposibil de folosit si fara utilizatori

...

bloculet de pe linga fosta ambsada sua unde cineva construise o rampa mecanica sa se poata urca cu carutul ... Asta inseamna ajutor tintit .


Ambele, in esenta sunt acelasi lucru, doar ca una e (foarte) prost implementata, alta e bine implementata. In cazul celei foarte prost implementate, cu rampa la 45 de grade sau mai rau, hai sa nu fim absurzi ca numai vina UE nu este. Daca UE spune sa-ti hranesti copiii, iar tu le dai sa manance praf de tencuiala, e vina ta ca ai implementat prost instructiunea.

Deci ajutor tintit este rampa mecanica, nu fixa?

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor aztec

Toate aceste adaptari NU se fac doar pt cei inregistrati strict nevăzători, cu handicap locomotor ..etc.
Pe bune...suntem inca atat de inapoiati si  " ...." incat sa nu ne dam seama de utilitatea anumitor adaptari pt diverse categorii de persoane in care oricine poate ajunge....nu doar prin nastere?
Si de care oricine poate beneficia ..chiar si " sanatosi"?

In situatia rampelor de acces..
Si sa ne gandim ca oricand putem ajunge in situatia in care nu putem urca o treapta, ca avem un accident, o fractură, inbatranim si nu ne mai ajuta picioarele...tragem un carut de cumparaturi...ni se livreaza un frigider...
Pt cine nu s-a lovit de asta...nu isi poate închipui cat de dificil este.

Idem si pt cei slabi vazatori sau nevazatori...
Bumbii aia sunt folositori si pt benoclatii in telefoane....ce trebuiesc bagati la nevazatori si atunci ajung la 90% din utilizatorii de metrou

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor oc7avian

Dizabilitatea nu e ceva binar: ai complet sau n-ai. Inclusiv cele de vedere, au anumite grade de "incapacitare". Că nu vezi orbul cu baston, nu înseamnă că acele marcaje nu ajută alte persoane să compenseze deficiența de vedere ori de perspectivă în spațiu. Iar deficiență de vedere este și când ai doar abateri cromatice, deci nu poți distinge anumite margini.

Rampele, lifturile, podelele coborâte la mijloacele de transport NU sunt doar pentru persoane cu dizabilități. Absolut toți ajungem să le folosim cu un cărucior, bagaj, picior rupt/mușchi întins, mobilitate redusă (vârsta). Chiar sâmbătă am folosit Citelis -> tramvai PPC pe rută ocolită pentru că ruta directă cu metroul (folosind lifturi) era mai îmbârligată în cazul ăsta concret, având bagaj pe roți de +20kg. Cu bagaj, metroul ar fi devenit mai lung ca timp

Mă rog, nivelul până la care s-a ajuns mai sus e absolut ireal... Aceleași argumente pot fi folosite pentru a elimina investiții în chestii ce par banale.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use