Topic: Accidente și incidente în România
955 posts, 369696 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
In cealalta garnitura vedem un Uagps negru GRAWACO si un Uagps verde Rolling Stock inchiriat, in acest video de pe 3.12 vedem la minutul 4:30 o garnitura asemanatoare a TRC, are doar 30 de vagoane, un numar ciudat, deci posibil sa fie cea implicata in accident minus ultimele circa 10 vagoane.
Cum TM 52 pare a fie singura locomotiva implicata inseamna ca garnitura DB a ajuns din urma garnitura TRC si a lovit-o, deci ori TM circula cu INDUSI dezactivati ori semnalizarea nu a functionat corect.
In cealalta garnitura vedem un Uagps negru GRAWACO si un Uagps verde Rolling Stock inchiriat, in acest video de pe 3.12 vedem la minutul 4:30 o garnitura asemanatoare a TRC, are doar 30 de vagoane, un numar ciudat, deci posibil sa fie cea implicata in accident minus ultimele circa 10 vagoane.
Cum TM 52 pare a fie singura locomotiva implicata inseamna ca garnitura DB a ajuns din urma garnitura TRC si a lovit-o, deci ori TM circula cu INDUSI dezactivati ori semnalizarea nu a functionat corect.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
BGP2597
Pe grupurile de feroviari de pe facebook se discuta că trenul TRC ar fi fost scăpat la vale și a venit peste cel DB care aștepta la sector. Inclusiv CFR Infrastructură a spus asta într-un comunicat pe care deși nu l-am găsit nicăieri la ei pe social media / site, a fost preluat de mass media.
https://www.mediafax.ro/social/accidentu ... 21369656
Pe grupurile de feroviari de pe facebook se discuta că trenul TRC ar fi fost scăpat la vale și a venit peste cel DB care aștepta la sector. Inclusiv CFR Infrastructură a spus asta într-un comunicat pe care deși nu l-am găsit nicăieri la ei pe social media / site, a fost preluat de mass media.
"Locomotiva trenului privat de marfă, care aparține operatorului TimRail Cargo s-a defectat, iar mecanicul nu a mai putut controla garnitura, care a patinat și a intrat într-un alt trenul privat de marfă, al companiei DB Cargo, care aștepta la sector. În urma impactului, locomotiva și primul vagon, din compunerea trenului de marfă al companiei DB, au deraiat", informează CFR SA.
https://www.mediafax.ro/social/accidentu ... 21369656
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
Posibil sa fii circulat cu procentul minim de franare nesatisfacut, de aceea cand a scapat la vale nu a mai putut sa franeze.
Posibil sa fii circulat cu procentul minim de franare nesatisfacut, de aceea cand a scapat la vale nu a mai putut sa franeze.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
Gabi23
DA 926 (CFR Marfă - Depoul Dej) a ars azi în zona străzii 1 Mai din Dej.
DA 926 (CFR Marfă - Depoul Dej) a ars azi în zona străzii 1 Mai din Dej.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
In functie de sursa, intre 5 si 12 vagoane de calatori ard in parcul rece al reviziei de vagoane Basarab.
Video in link: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25 ... ului.htm
In functie de sursa, intre 5 si 12 vagoane de calatori ard in parcul rece al reviziei de vagoane Basarab.
Video in link: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25 ... ului.htm
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
ByOnu
Sper sa nu fie vorba despre vagoane noi fara revizie, ci doar de epave.
Si tocmai ce au fost scoase la casat acum cateva luni prin Bursa Română de Mărfuri.
Sunt curios daca va trebui refacut caietul de sarcini. Nu cumva chiar sa fie suspendata licitatia pe durata investigatiilor...
Sper sa nu fie vorba despre vagoane noi fara revizie, ci doar de epave.
Si tocmai ce au fost scoase la casat acum cateva luni prin Bursa Română de Mărfuri.
Sunt curios daca va trebui refacut caietul de sarcini. Nu cumva chiar sa fie suspendata licitatia pe durata investigatiilor...
- shoppy
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
ByOnu
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... tie.html
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... tie.html
Femeie rănită de un bolovan aruncat prin fereastra trenului București - Botoșani. Călătorii au dat declarații la Poliție
31-01-2023
bolovan vagon.jpg (73.05 KB; downloaded 2211 times)
Un tren care se îndrepta spre Botoșani a fost atacat cu pietre, luni seară, iar unul dintre bolovani a spart geamul unui vagon. Piatra nu a lovit niciun pasager, însă o femeie a fost rănită de cioburile care au zburat din geam și i-au atins fața.
Trenul plecase din București și se îndrepta spre Botoșani. Aproape de destinație, după ce garnitura a părăsit gara din Leorda, a fost atacată cu pietre de undeva din câmp, iar unul dintre bolovanii de mari dimensiuni a nimerit geamul unui vagon, unde se aflau pasageri.
Din fericire, piatra a trecut la câțiva centimetri pe lângă capul unei femei, și a aterizat între scaune, dar pasagera de 54 de ani a fost ranită de câteva cioburi, care au zburat din geam și i-au atins fața.
Trenul și-a continuat drumul până Botoșani, unde călătorii, dar și victima au dat declarații. În același timp, mai multe echipaje de poliție au plecat în zonă pentru a încerca să identifice grupul de persoane care ar fi atacat cu pietre trenul de București.
Polițiștii au deschis în acest caz un dosar penal pentru distrugere, loviri și alte violențe.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
andreiiul
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/plan-rosu-de-interventie-in-teleorman-un-vagon-al-unui-marfar-a-deraiat-iar-un-tren-de-pasageri-a-oprit-brusc-trei-oameni-la-spital-2280185
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/plan-rosu-de-interventie-in-teleorman-un-vagon-al-unui-marfar-a-deraiat-iar-un-tren-de-pasageri-a-oprit-brusc-trei-oameni-la-spital-2280185
Anchetă după un accident feroviar dintre un tren de pasageri și un marfar. 12 dintre cei 280 de călători au fost răniți
Patru persoane au ajuns la spital luni dimineaţă, după un accident între trenul de pasageri în care se aflau și care circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord și un marfar. Agenția de Investigație Feroviară a declanșat o anchetă pentru a stabili cauzele producerii incidentului.
ACTUALIZARE 12.00 Trenul accelerat care circula pe ruta Arad-București Nord a depășit semnalul Oprire a ajuns din urmă marfarul încărcat cu mașini Ford și l-a lovit violent, ceea ce a provocat deraierea ultimelor trei vagoane ale marfarului, a declarat la Digi24 Laurențiu Dumitru, directorul Agenției de Investigație Feroviară care cercetează cauzele accidentului produs în noaptea de duminică spre luni.
"Nu vorbim de ipoteze. Putem spune ce s-a întâmplat. La 3.55 un tren de călători care circula pe ruta Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford, în urmă acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă. E o chestiune pe care o lămurim, ca să nu existe date care ulterior să fie invalidate. A existat un semnal care indică roșu Oprire și a fost depășit ajungându-se un alt tren din urmă. Aceste trenuri s-au lovit fără discuție, a fost o ajungere din urmă și o tamponare violentă", a declarat Laurențiu Dumitru.
ACTUALIZARE 11.30 Trenul privat de marfă implicat într-un accident în gara Roşiorii Nord era încărcat cu vehicule Ford, au anunţat reprezentanţii companiei producătoarea de automobile din Craiova. "Confirmăm că un tren încărcat cu vehicule Ford a fost implicat într-un incident în această dimineaţă în gara Roşiorii de Vede. În acest moment aşteptăm mai multe informaţii. În conformitate cu politicile noastre, toate vehiculele aflate în tranzit fac obiectul asigurărilor. În prezent, autorităţile derulează investigaţiile necesare, pe care le sprijinim împreună cu furnizorul nostru de transport", a transmis purtătorul de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş, citată de Agerpres.
ACTUALIZARE 9.40 Potrivit celor mai recente informații transmise de ISU, 12 persoane au fost rănite, patru dintre ele fiind transportate la spital. Celelalte opt au fost asistate medical la fața locului. Dintre cele patru victime, un bărbat de 46 de ani și o femeie de 30 de ani au fost duși la UPU Alexandria, cu traumatisme la nivelul membrelor și capului, conștiente și cooperante, iar alte două persoane, un bărbat de 59 de ani și o femeie de 61 de ani au fost transportați la Spitalul Municipal din Roșiorii de Vede, cu traumatisme la nivelul membrelor.
ACTUALIZARE 9.10.Mai multe persoane au avut nevoie de intervenția medicilor după frânarea bruscă a trenului de pasageri. Trei au ajuns la spital cu traumatisme la cap, fiind conștiente și cooperante, iar altele au fost monitorizate la fata locului. Trenul de pasageri a frânat brusc deoarece în față era un marfar care era oprit. Două vagoane ale marfarului care transporta mașini spre Constanța deraiaseră, iar unul dintre ele se răsturnase. În trenul de pasageri erau 280 de persoane. 200 dintre ele au fost duse cu microbuze ale ISU Teleorman către stația Roșiori, iar de acolo au urcat în alt tren care să le ducă la destinație.
Știrea inițială "În cursul acestei dimineți, din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, circulația trenurilor se desfășoară cu dificultate. Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri. Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilirea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători. Programul de circulație în zona afectată se va desfășura în continuare în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare", a anunțat CFR Călători. Cauzele producerii incidentului vor fi analizate de o echipă de experți ai AGIFER - Agenția de Investigare Feroviară Română. "În jurul orei 04:00, un apel la 112 anunţa un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în judeţul Teleorman, între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la faţa locului. Odată ajunse, forţele de intervenţie au constatat că accidentul feroviar nu se confirma. Trenul circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord şi s-a oprit brusc", a anunţat IGSU. Mai multe persoane au fost evaluate la faţa locului de echipajele medicale, trei fiind transportate la spital. Călătorii sunt transportaţi cu două microbuze ISU către gara din Roşiorii de Vede. La fața locului au fost trimise de la ISU Teleorman - 7 ambulanţe SMURD, 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 3 autospeciale de descarcerare, 2 microbuze, 8 ambulanţe SAJ, de la ISU Olt - 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospecială de descarcerare grea, 5 ambulanţe SMURD, iar de la ISU Dolj - 1 Autospecială pentru Transport Victime Multiple, 1 autospecială de descarcerare grea, 3 ambulanţe SMURD. Au fost alertate și ISU Argeş, respectiv ISU Bucureşti - Ilfov. La ora transmiterii ştirii, Planul Roşu de Intervenţie a fost dezactivat.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
cris_m
Nu pot sa nu remarc cat de afoni sunt jurnalistii, atat de la Digi, cat si de ProTV. Unde naiba au mai auzit ei de tren accelerat in 2023?!
Nu pot sa nu remarc cat de afoni sunt jurnalistii, atat de la Digi, cat si de ProTV. Unde naiba au mai auzit ei de tren accelerat in 2023?!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
Trecand peste asta, se vede disperarea ziaristilor de a-si intoarce pe dos povestea initiala prin actualizari pentru a-i scoate ca singuri vinovati pe cei de la Calatori a caror locomotiva nu a deraiat si nu are semne de impact(da, este tensiune maxima dupa accidentul din Grecia dar se puteau axa pe faptul ca nu au fost raniti si se cerceteaza):
- initial marfarul a deraiat si trenul de persoane a franat (vina doar a marfarului)
- apoi marfarul a deraiat si trenul de persoane s-a lovit de el (vina comuna)
- in final marfarul a deraiat pentru ca trenul de persoane l-a lovit (vina doar a trenului de persoane)
Trecand peste asta, se vede disperarea ziaristilor de a-si intoarce pe dos povestea initiala prin actualizari pentru a-i scoate ca singuri vinovati pe cei de la Calatori a caror locomotiva nu a deraiat si nu are semne de impact(da, este tensiune maxima dupa accidentul din Grecia dar se puteau axa pe faptul ca nu au fost raniti si se cerceteaza):
- initial marfarul a deraiat si trenul de persoane a franat (vina doar a marfarului)
- apoi marfarul a deraiat si trenul de persoane s-a lovit de el (vina comuna)
- in final marfarul a deraiat pentru ca trenul de persoane l-a lovit (vina doar a trenului de persoane)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
andrei11
Fals, dacă marfarul a deraiat semnalul de dinainte de ultimul vagon trebuia să fie roşu pentru că marfarul nu ieşise de pe secţiune.
Din nou fals, vezi explicaţia de mai sus.
shoppy wrote:
marfarul a deraiat si trenul de persoane a franat (vina doar a marfarului)
Fals, dacă marfarul a deraiat semnalul de dinainte de ultimul vagon trebuia să fie roşu pentru că marfarul nu ieşise de pe secţiune.
shoppy wrote:
apoi marfarul a deraiat si trenul de persoane s-a lovit de el (vina comuna)
Din nou fals, vezi explicaţia de mai sus.
- cris_m
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Accidente și incidente în România
shoppy
Se vede ca marfarul trecuse de semnalul de intrare, deci normal semnalul de intrare era pe rosu si semnalul prevestitor era pe galben, apoi se spune in stire ca CFR Calatori a acceptat ca a avut loc o coliziune iar MT a acceptat ca s-a declansat franarea de urgenta.
Deci ca marfarul a deraiat de la un defect la un vagon, din cauza infrastructurii, din cauza nerespectarii vitezei de circulatie in abatere sau a fost lovit de trenul de calatori nu mai conteaza.
Dar daca franarea de urgenta s-a declansat asta inseamna ca semnalizarea functiona si ca trenul de calatori circula cu Indusi in functie. Dar daca trenul de calatori era cu Indusi in functie inseamna ca mecanicul a fost avertizat la depasirea semnalului prevestitor pe galben si a laut la cunostinta, deci cum este posibil ca un mecanic sa ia la cunostinta un semnal galben si apoi sa nu franeze si sa depaseasca urmatorul semnal rosu?
Posibil ca mecanicul sa fi anticipat ca marfarul o sa-si traga coada in abatere mai repede si si-a facut franarea ca si cum ar opri la peron, si a cand a vazut ca semnalul de intrare nu s-a schimbat de pe rosu a fost prea tarziu, si degeaba a mai franat, a depasit semnalul pe rosu si s-a activat si Indusi(fara efect ca franarea era deja aplicata). (Alte posibilitati sunt mai fanteziste, adica nu a functionat inductorul de la semnalul prevestitor si mecanicul nu era atent, sau mecnaicul era atent si i s-a facut rau fix cand trebuia sa inceapa franarea dupa ce a trecut de prevestitor.)
Se vede ca marfarul trecuse de semnalul de intrare, deci normal semnalul de intrare era pe rosu si semnalul prevestitor era pe galben, apoi se spune in stire ca CFR Calatori a acceptat ca a avut loc o coliziune iar MT a acceptat ca s-a declansat franarea de urgenta.
Deci ca marfarul a deraiat de la un defect la un vagon, din cauza infrastructurii, din cauza nerespectarii vitezei de circulatie in abatere sau a fost lovit de trenul de calatori nu mai conteaza.
Dar daca franarea de urgenta s-a declansat asta inseamna ca semnalizarea functiona si ca trenul de calatori circula cu Indusi in functie. Dar daca trenul de calatori era cu Indusi in functie inseamna ca mecanicul a fost avertizat la depasirea semnalului prevestitor pe galben si a laut la cunostinta, deci cum este posibil ca un mecanic sa ia la cunostinta un semnal galben si apoi sa nu franeze si sa depaseasca urmatorul semnal rosu?
Posibil ca mecanicul sa fi anticipat ca marfarul o sa-si traga coada in abatere mai repede si si-a facut franarea ca si cum ar opri la peron, si a cand a vazut ca semnalul de intrare nu s-a schimbat de pe rosu a fost prea tarziu, si degeaba a mai franat, a depasit semnalul pe rosu si s-a activat si Indusi(fara efect ca franarea era deja aplicata). (Alte posibilitati sunt mai fanteziste, adica nu a functionat inductorul de la semnalul prevestitor si mecanicul nu era atent, sau mecnaicul era atent si i s-a facut rau fix cand trebuia sa inceapa franarea dupa ce a trecut de prevestitor.)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination