Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449805 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
andrei11
Ştiţi mai multe detalii ?
Content Feroviar
Ce vedeti aici e ceea ce va deveni in curand (2023) un terminal intermodal. Ce face el? In principiu muta marfa din tren in camion si invers. Daca e la mare, si in vapor. In plus o stocheaza si o re-asambleaza in diverse mijloace de transport.
Cand va fi gata, terminalul va face treaba altora din Budapesta sau Viena. Fluxurile de marfuri ale Ardealului vor fi prelucrate aici, in satul Decea de langa Aiud.
De ce era nevoie de el si ce se schimba?
In primul rand va ajuta la mutarea transportului pe distante mai lungi de la camioane la trenuri. Si de la trenuri la vapoare.
Terminalul din Ardeal e conectat, prin firma care l-a facut, DP World, cu portul Constanta. Dar si cu Adriatica si Marea Nordului, astfel incat business-urile din zona lui (si asta inseamna de la Cluj la Sibiu si Deva) sa fie conectate mai usor la comertul global, la care deja participa. Si nu vorbim doar de China: Turcia e un partener de schimburi importante deja cu companiile din Ardeal.
Asta inseamna si job-uri aici, deocamdata 30, intr-un sat micut, in care asta va conta. Dar si taxe si costuri pentru servicii diverse care raman aici,
“Unii clienti isi doresc rapiditate. Altii isi doresc cea mai mica amprenta de carbon. Pe altii ii intereseaza pretul - avem solutii pentru toate cerintele.” spune Cosmin Carstea (in a treia poza), managerul roman al companiei.
"Va creste cantitatea de marfuri pentru Ardeal prin Constanta. Scade poluarea si aglomeratia pe sosele - caci trenul de aici pana la Constanta e pe linie electrificata. Si, bineinteles, facem ceva cu ardeleni, pentru Ardeal", zice Cosmin. Care e din Constanta, apropos...!
Sunt rar optimist, dar azi parca mijeste un pic soarele.
Lucian Mindruta
Ştiţi mai multe detalii ?
Content Feroviar
Ce vedeti aici e ceea ce va deveni in curand (2023) un terminal intermodal. Ce face el? In principiu muta marfa din tren in camion si invers. Daca e la mare, si in vapor. In plus o stocheaza si o re-asambleaza in diverse mijloace de transport.
Cand va fi gata, terminalul va face treaba altora din Budapesta sau Viena. Fluxurile de marfuri ale Ardealului vor fi prelucrate aici, in satul Decea de langa Aiud.
De ce era nevoie de el si ce se schimba?
In primul rand va ajuta la mutarea transportului pe distante mai lungi de la camioane la trenuri. Si de la trenuri la vapoare.
Terminalul din Ardeal e conectat, prin firma care l-a facut, DP World, cu portul Constanta. Dar si cu Adriatica si Marea Nordului, astfel incat business-urile din zona lui (si asta inseamna de la Cluj la Sibiu si Deva) sa fie conectate mai usor la comertul global, la care deja participa. Si nu vorbim doar de China: Turcia e un partener de schimburi importante deja cu companiile din Ardeal.
Asta inseamna si job-uri aici, deocamdata 30, intr-un sat micut, in care asta va conta. Dar si taxe si costuri pentru servicii diverse care raman aici,
“Unii clienti isi doresc rapiditate. Altii isi doresc cea mai mica amprenta de carbon. Pe altii ii intereseaza pretul - avem solutii pentru toate cerintele.” spune Cosmin Carstea (in a treia poza), managerul roman al companiei.
"Va creste cantitatea de marfuri pentru Ardeal prin Constanta. Scade poluarea si aglomeratia pe sosele - caci trenul de aici pana la Constanta e pe linie electrificata. Si, bineinteles, facem ceva cu ardeleni, pentru Ardeal", zice Cosmin. Care e din Constanta, apropos...!
Sunt rar optimist, dar azi parca mijeste un pic soarele.
Lucian Mindruta
311599544_10222693938679103_2480302484139947871_n.jpg (126.09 KB; downloaded 3260 times)
311932198_10222693936679053_4521294085761960934_n.jpg (182.33 KB; downloaded 3260 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Am mai auzit acum ceva timp de un terminal asemanator langa Otopeni.
Acum cativa ani, inainte de criza, era un proiect european de a se construi astfel de terminale astfel incat oriunde ai fi sa nu ai un terminal la o distanta mai mare de 100km iar camioanele sa aiba interzis la deplasari mai lungi de 100km(practic daca destinatia este la mai mult de 100km departare obligatoriu te duci la terminal si-l pui pe tren); apoi a venit criza si nu s-a mai vorbit...
Am mai auzit acum ceva timp de un terminal asemanator langa Otopeni.
Acum cativa ani, inainte de criza, era un proiect european de a se construi astfel de terminale astfel incat oriunde ai fi sa nu ai un terminal la o distanta mai mare de 100km iar camioanele sa aiba interzis la deplasari mai lungi de 100km(practic daca destinatia este la mai mult de 100km departare obligatoriu te duci la terminal si-l pui pe tren); apoi a venit criza si nu s-a mai vorbit...
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Seminar EDDP privind dezvoltarea și implementarea cuplării digitale automate (DAC)
Seminar EDDP privind dezvoltarea și implementarea cuplării digitale automate (DAC)
Astăzi, 02 noiembrie 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a organizat un seminar dedicat cuplării digitale automate (DAC) – o inovație tehnologică în domeniul transportului feroviar, în colaborare cu EDDP – Programul European de punere în aplicare a Cuplării Digitale Automate, o inițiativă sub umbrela Shift2Rail.
Acest eveniment a fost planificat în urma discuțiilor purtate în marja Târgului Internațional de Tehnologie de Transport, InnoTrans, organizat la Berlin la finalul lunii septembrie. Astfel, din partea EDDP, la seminarul de la București au luat parte domnul Libor Lochman, ambasador EDDP pentru Europa Centrală și de Est, precum și doi colegi din cadrul programului, domnul Andreas Lipka și doamna Anna Björkman.
La reuniune au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Autorității Feroviare Române (AFER), Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară (CENAFER), ai administratorului de infrastructură, CNCF CFR S.A., dar și ai operatorilor de transport feroviar de marfă, producătorilor de material rulant și ai companiilor reparatoare.
Experții EDDP au prezentat beneficiile DAC, precum și stadiul de dezvoltare al acestei inițiative. Cuplarea digitală automată este o componentă inovatoare și o parte esențială a digitalizării trenurilor de marfă, având potențialul de a contribui în mod fundamental la asigurarea interoperabilității și la îmbunătățirea competitivității transportului feroviar în competiția intermodală.
Sistemul DAC face posibilă cuplarea automată a vagoanelor de marfă, fără intervenție manuală, inclusiv a sistemului de frânare al acestora și va permite echiparea vagoanelor cu linii continue de energie și date. Acest mecanism contribuie nu doar la eficientizarea transportului de marfă, dar asigură și condiții sporite de siguranță pentru lucrătorii din domeniu.
Chiar dacă originea proiectului se regăsește în Germania, Austria și Elveția, implementarea cuplării digitale automate se dorește a fi un proiect european, cu ajutorul căruia să fie dotate toate vagoanele de marfă, atât prin modernizarea utilajelor folosite în prezent și transformarea cuplării mecanice în cuplare digitală automată, cât și dotarea cu DAC a vagoanelor noi. Intenția este ca, începând cu anul 2030, componenta DAC să fie introdusă în specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI).
În prezent, acest sistem este în stadiul de testare, urmând ca el să intre în producție de serie începând cu 2025. Se estimează că parcul de material rulant implicat în transportul feroviar de marfă la nivel european este de circa de 500.000 vagoane; prin urmare, implementarea DAC este un proiect ambițios ce necesită multiple resurse umane, tehnologice și financiare. Deoarece nu există capacitățile tehnice necesare în unitățile feroviare specializate, este propusă crearea de 150 de locații mobile, pe cuprinsul Europei, unde să fie realizată tranziția la cuplarea digitală automată.
Având în vedere importanța acestei tehnologii pentru viitorul transportului feroviar de marfă, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va urmări în perioada următoare aderarea la EDDP. Totodată, reprezentanții AFER au exprimat disponibilitatea de a găzdui și în România testări DAC, ceea ce ar constitui o premieră pentru regiune; până în prezent, au fost realizate probe în Suedia, Norvegia, Italia, Germania, Austria și Elveția.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
Aprobarea CSP în transportul feroviar de călători pentru perioada 2022-2032
Aprobarea CSP în transportul feroviar de călători pentru perioada 2022-2032
În ședința de guvern de ieri, 08 decembrie, Executivul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, stabilirea unor condiționalități pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară, operatorii de transport feroviar și Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. în vederea implementării obligațiilor de serviciu public feroviar din România, precum și de aprobare a metodologiilor de predare în cadrul contractelor de servicii publice cu atribuire directă a materialului rulant feroviar achiziționat cu fonduri europene.
Prin acest act normativ sunt aprobate contractele de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032, încheiate între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în calitate de autoritate contractantă și cei șase operatori de transport feroviar de călători (din România: Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, Regio Călători S.R.L., S.C. Interregional Călători S.R.L., S.C. Transferoviar Călători S.R.L., Astra Trans Carpatic S.R.L. și S.C. Softrans S.R.L., ca urmare a expirări valabilității contractelor de servicii publice pentru perioada 01 ianuarie 2022 – 10 decembrie 2022, aprobate prin H.G. nr.1311/2021.
Încheierea acestor contracte reprezintă un moment esențial pentru sectorul feroviar din România, elementele contractelor asigurând nu doar stabilitatea financiară a operatorilor de transport feroviar de călători, dar și impulsionarea dezvoltării serviciilor acordate pasagerilor români. Utilizarea de material rulant nou și modernizat, implementarea unui sistem integrat de ticketing și monitorizarea CSP pe baza unor criterii de performanță clar definite vor conduce la multiplicarea serviciilor și a volumului de trafic feroviar, sporind cota modală a acestui sector.
Astfel, în perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032, compensația serviciilor publice pentru transportul feroviar de călători se va acorda în conformitate cu prevederile art.5 din OUG 12/1998, precum și prevederile din Regulamentul (CE) nr.1370/2007.
Valoarea preliminată totală a sprijinului public pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032, pentru obligația de serviciu public aprobată este de 43.811.960,00 mii lei. Valoarea preliminată aprobată prin contract poate fi modificată ulterior prin acte adiționale, în condițiile legii, cu evitarea compensării în exces operatorilor de transport feroviar.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară va monitoriza activitatea de transport prin intermediul a 4 seturi de indicatori (cantitativi, de calitate, de performanță și de eficiență). În acest sens, au fost definiți un total de 16 indicatori cheie: tren-km, călători expediați, călător-km, accesibilitate persoane cu mobilitate redusă, curățenie, sistem de climatizare sau, după caz, sistem de răcire/încălzire a vehiculelor, timp de funcționare a casieriilor, timp de funcționare a sistemelor electronice de vânzare titluri de călătorie, punctualitate, disponibilitate material rulant, nivel de poluare CO2 a materialului rulant, nivel de poluare CO2 a bunurilor imobile, grad de ocupare, anulare trenuri, zile de muncă planificate productive realizat și ore lucrate fără prejudiciu din cauza accidentărilor.
Compensația se acordă proporțional cu gradul de realizare a indicatorului cantitativ tren-km;. pentru fiecare operator de transport feroviar de călători, profitul rezonabil pentru compensarea serviciului public, este de 6,45% (conform ratei SWAP valabilă de la 01.07.2022 – 31.12.2022, publicată în Registrul Ajutorului de Stat).
Printre obligațiile ARF legate de monitorizarea CSP, se numără adoptarea de acte normative în perioada 2023-2025 cu privire la: metodologia de punctare pentru realizarea și utilizarea parametrilor de performanță; valorile de referință ale indicatorilor de performanță, conform realizărilor din anul 2022; stabilirea metodologiei de monitorizare a veniturilor reale raportate la veniturile preliminate și implementarea acțiunilor necesare. De asemenea, ARF are obligația de a comanda un audit tehnico-economic la un interval de 2 ani.
Totodată, ARF asigură trecerea către atribuirea contractelor de servicii publice exclusiv pe baza unor proceduri de atribuire competitivă, conform prevederilor din Regulamentul 1370/2007, prin lansarea în perioada aprilie – noiembrie 2023 a trei proceduri de atribuire competitivă pentru serviciile publice deservite cu ramele electrice provenite din achizițiile cu fonduri europene nerambursabile din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, contractele având o valabilitate de maxim 60 luni.
De asemenea, ARF va iniția și va derula un proiect cu finanțare europeană nerambursabilă care va extinde, va actualiza și va recalibra actualul model național de transport conform datelor socio-economice, sondajelor și chestionarelor de trafic. O altă atribuție a ARF în perioada de derulare a CSP 2022-2032 o constituie implementarea sistemului de vânzare, validare și control electronic al titlurilor de călătorie, cu capabilitate de emitere de bilete integrate pentru toți operatorii de transport feroviar de călători, integrate cu sisteme de transport public local și, după caz, cu alte sisteme de transport public de călători.
Printre obligațiile asumate de operatorii de transport feroviar de călători se numără: asigurarea, pe toată durata contractului, a interoperabilității sistemelor de vânzare, emitere, validare și control al titlurilor de călătorie cu baza de date comună a ARF; implementarea unui sistem de evidență contabilă care să permită detalierea pe conturi analitice distincte a cheltuielilor și veniturilor eligibile aferente obligației de serviciu public; adoptarea de programe de investiții în vederea asigurării de bunuri necesare implementării obligației de serviciu public, achiziționate, modernizate sau transformate, utilizate pe durata de valabilitate a CSP. De asemenea, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” – S.A. va pregăti și va raporta bianual către MTI stadiul de îndeplinire al proiectul de modernizare a materialului rulant propriu finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, printre altele, are obligația de a verifica în evidențele proprii și de a certifica documentele justificative necesare monitorizării indicatorului de performanță (punctualitate la destinație) și de a transmite lunar către ARF confirmarea indicatorului tren-km realizat de fiecare operator de transport în parte pe categorii de trafic și cumulat.
Materialul rulant achiziționat de către ARF în cadrul Programului Operațional Transport 2021- 2027 și Programul Național de Redresare și Reziliență se pune la dispoziția Operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziționat.
Pentru pregătirea acestor contracte ARF a ținut cont de recomandările formulate de Consiliului Concurenței. Totodată, ARF a organizat numeroase ședințe comune, ce s-au desfășurat săptămânal în format mixt în perioada ianuarie-octombrie 2022 cu reprezentanții operatorilor de transport feroviar de călători și CNCF ”CFR”-S.A., la care au participat și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – Direcția Transport Feroviar. Au fost organizate și ședințe individuale, bilaterale cu fiecare OTF în parte, ocazii cu care au avut loc analize și discuții pentru definitivarea obligației de serviciu public pentru perioada 2022-2032, a proiectului de HG și a modelului de contract de serviciu public.
Prin aprobarea noilor contracte, se stabilește un cadru financiar predictibil, stabil și durabil în vederea trecerii de la piața guvernată de contractele atribuite direct la cea guvernată de contractele alocate prin procedură de licitație.
Aceste contracte vor contribui la creșterea calității serviciilor de transport feroviar de călători, a eficienței modului de cheltuire a fondurilor publice implicate, reînceperea procesului de investiții în material rulant și bunuri imobile, sporirea gradului de siguranță și securitate în transportul feroviar de călători, atât din perspectiva pasagerilor, cât și a lucrătorilor din domeniul feroviar.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Softronic este prima firmă care a obținut un contract de finanțare în Programul de creștere a competitivității produselor industriale. Ministrul Economiei vine la Craiova să îl semneze
De către Octavia Hantea - 26/12/2022 1.502 0
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, va ajunge la Craiova, marți, pentru semnarea primului contract de finanțare prin schema de ajutor de minimis „Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale”, lansată în luna noiembrie.
Prima firmă câştigătoare, de la deschiderea apelului de depunere a cererilor de finanțare, este un producător de locomotive, cu capital românesc -Softronic- care îşi propune să devină un jucător de top în Europa în domeniul producției de locomotive electrice.
Contractul se va semna la sediul fabricii Softronic Craiova, spun reprezentanții Ministerului Economiei.
Ministerul Economiei a lansat, în luna noiembrie, anul acesta, Schema de ajutor de minimis „Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale”, adresată întreprinderilor, inclusiv societăţilor cooperative, care activează în sectoarele industriei prelucrătoare şi al recuperării materialelor precum şi entităţilor din infrastructura pentru evaluarea conformităţii produselor industriale, asociaţiilor profesionale şi patronatelor de ramură.
Bugetul este de 10 milioane de lei pentru anul 2022, respectiv 20 milioane de lei pentru anul 2023, plățile urmând să fie efectuate până la data de 31 decembrie 2027.
Proiectele acceptate se finanţează în limita fondurilor aprobate pentru program, cuprinse în bugetele anuale ale Ministerului Economiei, iar intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanțare diferă în funcție de tipurile de proiecte care se încadrează în activităţile prevăzute în schema de minimis.
https://www.craiovaforum.ro/stiri/actual ... eze.html
Softronic, sprijin financiar de la stat pentru modernizare. 200.000 de euro vor fi investiți în echipamente și tehnologie
De către Octavia Hantea - 27/12/2022 377 0
Fabrica de locomotive Softronic din Craiova, o companie cu capital 100% românesc, este câştigătoarea primei finanțări prin schema de ajutor de stat pentru competitivitate lansată de Ministerul Economiei în luna noiembrie a acestui an.
Contractul de finanțare a fost semnat marți, la sediul companiei din Craiova, fiind prezent la eveniment ministrul Economiei, Florin Spătaru.
Astfel, 200.000 de euro, bani de la stat, vor fi investiți în modernizarea fabricii Softronic cu echipamente şi tehnologie de ultimă generație.
„Am semnat, astăzi, contractul de finanțare cu Softronic, un producător de locomotive din Craiova care a aplicat pentru accesarea ajutorului de minimis prin schema pentru competitivitate. Astfel, 200.000 de euro, bani de la stat, vor fi investiți în modernizarea fabricii cu echipamente şi tehnologie de ultimă generație. Încurajez companiile româneşti să depună proiecte care pot primi finanțare prin cele 3 scheme de ajutor de stat lansate de MinisterulEconomiei anul acesta şi care vor continua şi în 2023. Felicitări Softronic pentru proiectele ambițioase privind fabricarea de locomotive verzi, prietenoase cu mediul şi pentru menținerea a 600 de angajați chiar şi-n aceşti ani grei cu crize suprapuse” a precizat ministrul Florin Spătaru.
[repetare]
https://www.craiovaforum.ro/stiri/actual ... gie.html
Softronic este prima firmă care a obținut un contract de finanțare în Programul de creștere a competitivității produselor industriale. Ministrul Economiei vine la Craiova să îl semneze
De către Octavia Hantea - 26/12/2022 1.502 0
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, va ajunge la Craiova, marți, pentru semnarea primului contract de finanțare prin schema de ajutor de minimis „Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale”, lansată în luna noiembrie.
Prima firmă câştigătoare, de la deschiderea apelului de depunere a cererilor de finanțare, este un producător de locomotive, cu capital românesc -Softronic- care îşi propune să devină un jucător de top în Europa în domeniul producției de locomotive electrice.
Contractul se va semna la sediul fabricii Softronic Craiova, spun reprezentanții Ministerului Economiei.
Ministerul Economiei a lansat, în luna noiembrie, anul acesta, Schema de ajutor de minimis „Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale”, adresată întreprinderilor, inclusiv societăţilor cooperative, care activează în sectoarele industriei prelucrătoare şi al recuperării materialelor precum şi entităţilor din infrastructura pentru evaluarea conformităţii produselor industriale, asociaţiilor profesionale şi patronatelor de ramură.
Bugetul este de 10 milioane de lei pentru anul 2022, respectiv 20 milioane de lei pentru anul 2023, plățile urmând să fie efectuate până la data de 31 decembrie 2027.
Proiectele acceptate se finanţează în limita fondurilor aprobate pentru program, cuprinse în bugetele anuale ale Ministerului Economiei, iar intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanțare diferă în funcție de tipurile de proiecte care se încadrează în activităţile prevăzute în schema de minimis.
https://www.craiovaforum.ro/stiri/actual ... eze.html
Softronic, sprijin financiar de la stat pentru modernizare. 200.000 de euro vor fi investiți în echipamente și tehnologie
De către Octavia Hantea - 27/12/2022 377 0
Fabrica de locomotive Softronic din Craiova, o companie cu capital 100% românesc, este câştigătoarea primei finanțări prin schema de ajutor de stat pentru competitivitate lansată de Ministerul Economiei în luna noiembrie a acestui an.
Contractul de finanțare a fost semnat marți, la sediul companiei din Craiova, fiind prezent la eveniment ministrul Economiei, Florin Spătaru.
Astfel, 200.000 de euro, bani de la stat, vor fi investiți în modernizarea fabricii Softronic cu echipamente şi tehnologie de ultimă generație.
„Am semnat, astăzi, contractul de finanțare cu Softronic, un producător de locomotive din Craiova care a aplicat pentru accesarea ajutorului de minimis prin schema pentru competitivitate. Astfel, 200.000 de euro, bani de la stat, vor fi investiți în modernizarea fabricii cu echipamente şi tehnologie de ultimă generație. Încurajez companiile româneşti să depună proiecte care pot primi finanțare prin cele 3 scheme de ajutor de stat lansate de MinisterulEconomiei anul acesta şi care vor continua şi în 2023. Felicitări Softronic pentru proiectele ambițioase privind fabricarea de locomotive verzi, prietenoase cu mediul şi pentru menținerea a 600 de angajați chiar şi-n aceşti ani grei cu crize suprapuse” a precizat ministrul Florin Spătaru.
[repetare]
https://www.craiovaforum.ro/stiri/actual ... gie.html
- ByOnu
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
https://cvlpress.ro/05.01.2023/in-2023-s ... montana/
În 2023: Softronic a planificat o producție de 11 locomotive TransMontana
[Multe detalii generale despre Softronic si ajutorul de la stat, fragmente:]
În cursul anului 2023 Softronic a planificat o producție de 11 locomotive TransMontana, 4 pentru Suedia și 7 pentru România.
Fabrica SOFTRONIC a scos în 2022 de pe linia de producție 10 locomotive TransMontana
Softronic Craiova continuă producția anuală de locomotive Transmontana, deservind toți operatorii care se bazează pe puterea celor 6 osii a locomotivei ce ajunge până la 6600 kW. În prezent sunt pregătite pentru plecarea în Suedia, locomotivele 067 și 068, Mb 4017 și Mb 4018 în numerotarea Green Cargo. Astfel, operatorul suedez se va baza acum pe 18 locomotive, urmând ca în 2023, Softronic să mai livreze o serie de locomotive, constructorul având un acord cadru cu Green Cargo până în 2030, anul 2023 urmând să aducă încă 4 locomotive pentru Suedia.
Fabrica Softronic a scos în 2022 de pe linia de producție 10 locomotive TransMontana v3.1 iar United Railways Bulgaria și CONSTANTIN GRUP au devenit al 10-lea și respectiv al 11-lea client care utilizează locomotive produse la Craiova, Romania.
În august 2022 s-a semnat contractul-cadru între LTE logistics & transport Austria și Softronic Craiova pentru achiziționarea a 5 locomotive TransMontana v3.2. Cele 5 locomotive fac parte din noua versiune 3.2 care vor fi dotate și cu ETCS furnizat de Thales Group.
CONSTANTIN GRUP a devenit oficial al 11-lea client SOFTRONIC în septembrie 2022, când a semnat un contract pentru achiziționarea a 2+2 locomotive TransMontana v3.1. Prima locomotivă livrată și care a intrat în serviciu comercial săptămâna trecută este TM 069.
DB Cargo România (Deutsche Bahn Cargo România) achiziționează încă 3 locomotive TransMontana la începutul anului 2023, ajungând astfel la o flotă totală a DB de 26 de locomotive asincrone noi produse în SOFTRONIC.
https://cvlpress.ro/05.01.2023/in-2023-s ... montana/
În 2023: Softronic a planificat o producție de 11 locomotive TransMontana
[Multe detalii generale despre Softronic si ajutorul de la stat, fragmente:]
În cursul anului 2023 Softronic a planificat o producție de 11 locomotive TransMontana, 4 pentru Suedia și 7 pentru România.
Fabrica SOFTRONIC a scos în 2022 de pe linia de producție 10 locomotive TransMontana
Softronic Craiova continuă producția anuală de locomotive Transmontana, deservind toți operatorii care se bazează pe puterea celor 6 osii a locomotivei ce ajunge până la 6600 kW. În prezent sunt pregătite pentru plecarea în Suedia, locomotivele 067 și 068, Mb 4017 și Mb 4018 în numerotarea Green Cargo. Astfel, operatorul suedez se va baza acum pe 18 locomotive, urmând ca în 2023, Softronic să mai livreze o serie de locomotive, constructorul având un acord cadru cu Green Cargo până în 2030, anul 2023 urmând să aducă încă 4 locomotive pentru Suedia.
Fabrica Softronic a scos în 2022 de pe linia de producție 10 locomotive TransMontana v3.1 iar United Railways Bulgaria și CONSTANTIN GRUP au devenit al 10-lea și respectiv al 11-lea client care utilizează locomotive produse la Craiova, Romania.
În august 2022 s-a semnat contractul-cadru între LTE logistics & transport Austria și Softronic Craiova pentru achiziționarea a 5 locomotive TransMontana v3.2. Cele 5 locomotive fac parte din noua versiune 3.2 care vor fi dotate și cu ETCS furnizat de Thales Group.
CONSTANTIN GRUP a devenit oficial al 11-lea client SOFTRONIC în septembrie 2022, când a semnat un contract pentru achiziționarea a 2+2 locomotive TransMontana v3.1. Prima locomotivă livrată și care a intrat în serviciu comercial săptămâna trecută este TM 069.
DB Cargo România (Deutsche Bahn Cargo România) achiziționează încă 3 locomotive TransMontana la începutul anului 2023, ajungând astfel la o flotă totală a DB de 26 de locomotive asincrone noi produse în SOFTRONIC.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Locomotiva Rapid 100 va fi prezentată marți, 31 ianuarie 2023, la ora 14.00, în Gara de Nord din București, linia 14.
https://clubferoviar.ro/locomotiva-rapid-100/
Locomotiva Rapid 100 va fi prezentată marți, 31 ianuarie 2023, la ora 14.00, în Gara de Nord din București, linia 14.
https://clubferoviar.ro/locomotiva-rapid-100/
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
andreiiul
Pe unul din grupurile de suporteri ai Rapidului am gasit si o poza cu aceasta locomotiva.
Pe unul din grupurile de suporteri ai Rapidului am gasit si o poza cu aceasta locomotiva.
Sursa foto: FB/Grup 1923.ro - Daniel Florin
328160521_907078250528334_477693367620148309_n.jpg (193.68 KB; downloaded 2262 times)
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Utilizator anonim 2
Parca vad ca o bubuie “ailalti” cu vreo piatra pe traseu sau cu vreo sticla de vopsea. Capete seci se gasesc destule.
Parca vad ca o bubuie “ailalti” cu vreo piatra pe traseu sau cu vreo sticla de vopsea. Capete seci se gasesc destule.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Exista un gentelmens agreement intre galerii sa nu se faca distrugeri, ca altfel la fiecare meci gazdele ar distruge autocarul oaspetilor.
Exista un gentelmens agreement intre galerii sa nu se faca distrugeri, ca altfel la fiecare meci gazdele ar distruge autocarul oaspetilor.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
orex
andreiiul wrote here:
Pe unul din grupurile de suporteri ai Rapidului am gasit si o poza cu aceasta locomotiva.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
ByOnu
😡😡😡
😡😡😡
descărcare (8).jpeg (323.57 KB; downloaded 1673 times)
descărcare (9).jpeg (195.54 KB; downloaded 1673 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination