Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Despre inelul median - "autostrada suspendata"

500 posts, 200790 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 36
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Utilizator anonim

Chinezii pot face autostrada suspendată, zice Oprescu, de la Beijing
Primarul general, Sorin Oprescu, care se află într-o vizită în China, s-a întâlnit miercuri cu reprezentanții unei companii specializate în construirea de șosele suspendate. Fondurile alocate proiectului autostrăzii suspendate din București au fost tăiate cu 66% din bugetul Capitalei pe 2011, printr-un amendament PDL.

Sorin Oprescu s-a întâlnit, miercuri, cu reprezentantii companiei Beijing Municipal Construction Group Co. Ltd, în vederea unui schimb de experiență privind lucrările de fluidizare a traficului.  Reprezentanții companiei, cu o experiență de 61 de ani în construirea de șosele suspendate, poduri și pasaje, și-au arătat interesul pentru realizarea unei autostrăzi suspendate la București, ținându-se cont și de infrastructura existentă în Capitală, anunță Primăria Capitalei.

Drept dovadă a experienței și expertizei în domeniu, chinezii de la Beijing Municipal Construction Group i-au prezentat edilului de la București actuala șosea suspendată încă în construcție, care străbate centrul Beijingului. Într-un interval de doi ani au fost construiți 9,6 km din această lucrare.

“Este foarte clar ca autostrada suspendată se poate face. Avem dovada vie a faptului ca 10 km au fost realizați în 2 ani de această firmă și am primit asigurări că modelul poate fi implementat și la București. Continuăm discuțiile, iar dorința mea este aceea de a demara cât mai curand cu putință acest proiect de fluidizare a traficului și în Capitala României”, a declarat Sorin Oprescu.

Consilierii generali au redus cu 66% bugetul alocat de Oprescu în 2011 pentru autostrada suspendată. Proiectul primarului general se află deocamdată în stadiul de elaborare a studiilor de fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal. Studiile pentru primele patru tronsoane ale lucrării, cuprinse între Colentina și Podul Constanța, ar urma să fie gata în 3-4 luni. Edilul-șef intenționează să realizeze acest proiect în cadrul unui parteneriat public-privat.

În perioada 2-6 martie, Sorin Oprescu are o serie de întâlniri pentru stabilirea unor colaborări concrete la Beijing și la Shanghai. Vizita oficială are ca scop găsirea de soluţii pentru finalizarea tuturor proiectelor municipalităţii aflate în derulare.

http://b365.ro/news/oprescu-s-a-intalni...uspendate/€

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

Si de ce nu? Sa o construiasca chinezii, daca regii asfaltului nu sunt in stare...Insa, ce e posibil in Pekin, sub un regim totalitar, nu poate fi un model pt. o tara din UE! Asadar, atentie pe unde va trece autostrada suspendata si daca mutileaza cartierele pe unde va trece acea autostrada.(de ex. paralel cu CF Buc-Constanta ar fi in ordine.)
Ce nu inteleg oamenii astia este ca fara o Autostrada-Centura pe trei benzi/sens care sa fie practic lipita de Bucuresti,(am scris Autostrada!) nu o sa faca decat sa blocheze circulatia pe alte artere ale Capitalei, indiferent cate strapungeri noi se vor construi :!:  :!:

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Goldmund wrote:
Si de ce nu? Sa o construiasca chinezii, daca regii asfaltului nu sunt in stare...Insa, ce e posibil in Pekin, sub un regim totalitar, nu poate fi un model pt. o tara din UE!
Exact, chinezii au realizat lucruri fantastice sub conducerea de fier a Partidului Comunist Chinez, dar unde s-au dus sa construiasca ceva in restul lumii civilizate, au facut un VAX! Si cum in Romania, contractele sunt hartii de sters la fund, combinat cu ţepele și șpăgile mioritice, e destul de limpede ca ar fi un dezastru total aducerea chinezilor pentru acest proiect.
Goldmund wrote:
Ce nu inteleg oamenii astia este ca fara o Autostrada-Centura pe trei benzi/sens care sa fie practic lipita de Bucuresti,(am scris Autostrada!) nu o sa faca decat sa blocheze circulatia pe alte artere ale Capitalei, indiferent cate strapungeri noi se vor construi :!:  :!:
Asta e discutabil. Problema cu constructia de autostrazi in zonele populate, sau in imediata apropiere a acestora este ca automobilele care vor circula pe autostrada trebuie sa plece si trebuie sa se opreasca undeva, deci cu alte cuvinte totul depinde de capacitatea arterelor "locale" existente de a prelua traficul spre si dinspre aceasta autostrada. Dar in multe cazuri aceasta capacitate a arterelor locale e deja depasita. Si datorita fenomenului de cerere latenta, e clar ca prezenta unei autostrazi prin asemenea zone va favoriza folosirea autoturismului propriu, fiindca fiecare cetatean va crede ca "mai e loc pe strazi" pentru inca o masina: respectiv, cea proprie. Asta e problema.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata mihai_atanasiu

Ar fi o idee buna sa faca o sosea dea lungul caii ferate spre Constanta; in 80% din traseu e loc; singura zona mai delicata e de la Gara Baneasa pina la Soseaua Nordului; stiu ca exista un pod CF chiar prin parcul Herastrau spre capatul cu podul rutier Baneasa (Dobrogeanu Gherea); solutii sunt: tunel rutier, etc; dar sincer nu cred ca o sa vad asa ceva in Romania asta necajita.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata shoppy

Ba fix pe acolo se va construii.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Pe acolo va fi doar un tronson al autostrazii, ma rog ramane de vazut cand si daca se va construi.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata shoppy

Nu e vorba de delta Nilului, e vorba de deschiderea care este necesara intre piloni.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

@shoppy scrie:
"Nu e vorba de delta Nilului, e vorba de deschiderea care este necesara intre piloni."

Trebuie sa recunoastem ca exista diferite solutii pentru deschideri mari si foarte mari, nu numai "hobanate"- care solutie e rara pentru interiorul unui oras
http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 1218213304
la adresa urmatoare sunt o serie de poduri de autostrada, unul singur e "hobanat" si altul "suspendat"
http://www.karl-gotsch.de/Album/D_AB.htm

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata subway guru

@jailor:
Nu mai tot 'politiza', hai sa discutam pe 'fapte & realitati'...
Stii bine ca si eu sunt 'fan underground' dar nu pierd din vedere ca o solutie 'pe dedesubt' e cu cca 40% mai scumpa decat una pe deasupra...
In ceea ce priveste diversele solutii de 'poduri' are evident dreptate #shoppy, e vorba de deschiderile minime necesare ce dicteaza ce fel de pod e mai potrivit, nimeni nu face hobanate doar de dragul de a se afla in treaba...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Goldmund

@Domi scrie:
"Asta e discutabil. Problema cu constructia de autostrazi in zonele populate, sau in imediata apropiere a acestora este ca automobilele care vor circula pe autostrada trebuie sa plece si trebuie sa se opreasca undeva, deci cu alte cuvinte totul depinde de capacitatea arterelor "locale" existente de a prelua traficul spre si dinspre aceasta autostrada."

Pai tocmai asta e problema: neavand acea autostrada care ocoleste Bucurestiul in imediata vecinatate a orasului, toti cauta sa traverseze orasul, nu numai spre toate punctele cardinale :roll:
Prin un inel-autostrada s-ar diminua circulatia prin oras cu cel putin 50%! Bineinteles ca din autostrada trebuie completata cu "strapungeri" care ar putea fi "strazi rapide", cu putine semafoare si multe tuneluri(pe care viteza maxima sa fie 50km/h)

@Domi scrie:
"Dar in multe cazuri aceasta capacitate a arterelor locale e deja depasita. Si datorita fenomenului de cerere latenta, e clar ca prezenta unei autostrazi prin asemenea zone va favoriza folosirea autoturismului propriu, fiindca fiecare cetatean va crede ca "mai e loc pe strazi" pentru inca o masina: respectiv, cea proprie. Asta e problema."

E normal ca la capitolul "capacitate" arterele sa fie depasite, din moment ce nr. auto a crescut de 5 ori(!!) intr-o perioada istorica scurta, iar o ocolire-autostrada a Capitalei inca nu exista...
Parerea mea este ca tocmai in lipsa acestei ocoliri-autostrada, strazile Bucurestiului nu mai fac fata :!: Cu totii circula prin Bucuresti, fie ca punctul terminus e la celalalt capat al orasului.
Si inca ceva pt. viitor:
daca candva( :o )va fi construita acea autostrada de ocolire a Bucurestiului, pentru Capitala si traficul de acolo nu va avea nici un efect!! E prea indepartata de Bucuresti, de City.
Pana cand, cu alti bani si cu alt proiect si cu alti constructori si in alt timp..., actuala Centura nu va fi reconstruita ca o autostrada din Vest, pe trei benzi/sens, pana atunci Bucurestiul va fi f.f. aglomerat, cu zone in care vor fi uriase dopuri, etc..
Asta e parerea mea.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Goldmund wrote:
Pai tocmai asta e problema: neavand acea autostrada care ocoleste Bucurestiul in imediata vecinatate a orasului, toti cauta sa traverseze orasul, nu numai spre toate punctele cardinale :roll:
Prin un inel-autostrada s-ar diminua circulatia prin oras cu cel putin 50%! Bineinteles ca din autostrada trebuie completata cu "strapungeri" care ar putea fi "strazi rapide", cu putine semafoare si multe tuneluri(pe care viteza maxima sa fie 50km/h)
Diminiuare cu 50% a traficului? Intreb si eu ca Moromete: "Pe ce te bazezi"? Scapi din vedere un aspect initial: datorita planurilor urbanistice comuniste, continuate cu cele tampite din ultimii 20 de ani, care au permis constructia de cladiri inalte pe strazi cu case mici si o banda pe sens pe care abia incapi cu masina mica, majoritatea obiectivelor de interes sunt localizate in zona centrala a orasului, deci un inel de autostrada va fi in principal folositor traficului de tranzit sau celor care vor sa ajunga dintr-o parte a orasului in cealalta (de ex. daca lucrezi in Pipera si locuiesti in Rahova, poate vei folosi inelul de autostrada, dar nu daca trebuie sa ajungi in centru). O parte din acest trafic este deja preluat de centura existenta "modernizata" (nu o putem numi autostrada, dar tot e mai bine fata de ce a fost).

Cu alte cuvinte, fara o schimbare radicala a viziunii urbanistice, "descongestionarea traficului" prin constructia autostrazii suspendate nu are cum sa vina, fiindca majoritatea au treaba in zona delimitata de inelul central de circulatie, nu traverseaza orasul, si nici nu sunt in tranzit. Ba dimpotriva, se va incuraja incuraja transportul individual intraurban, ceea ce e o problema, fiindca cei care vor fi "tentati" sa foloseasca aceasta "autostrada" pentru calatorii de acest gen trebuie sa plece si sa se opreasca intr-un loc undeva in oras, deci vor trebui sa foloseasca macar partial arterele existente. Dar majoritatea arterelor "locale" de acces in aceasta presupusa autostrada sunt deja supra-aglomerate sau oricum tot in directia asta tind din cauza altor proiecte de devoltare rutiera. Deci e de asteptat ca traficul pe aceste artere se va inrautati, in nici un caz nu se va fluidiza.

Goldmund wrote:
E normal ca la capitolul "capacitate" arterele sa fie depasite, din moment ce nr. auto a crescut de 5 ori(!!) intr-o perioada istorica scurta, iar o ocolire-autostrada a Capitalei inca nu exista...
Partial exista, centura Bucuresti, folosita deja ca atare, dupa finalizarea lucrarilor de supralargire pe toata Centura, fii convins ca se va circula si mai bine ca in prezent.
Goldmund wrote:
Parerea mea este ca tocmai in lipsa acest ocoliri-autostrada, strazile Bucurestiului nu mai fac fata :!: Cu totii circula prin Bucuresti, fie ca punctul terminus e la celalalt capat al orasului.
De fapt sunt mai multe motive, dar parerea mea este ca cele 2 motive principale sunt dezvoltarea haotica a orasului in ultimii 20 de ani dpdv. urbanistic, si al 2'lea inrautatirea transportului public in acesti 20 de ani.

Goldmund wrote:
daca candva( :o )va fi construita acea autostrada de ocolire a Bucurestiului, pentru Capitala si traficul de acolo nu va avea nici un efect!! E prea indepartata de Bucuresti, de City.Pana cand, cu alti bani si cu alt proiect si cu alti constructori si in alt timp..., actuala Centura nu va fi reconstruita ca o autostrada din Vest, pe trei benzi/sens, pana atunci Bucurestiul va fi f.f. aglomerat, cu zone in care vor fi uriase dopuri, etc..
Centura actuala nu va putea fi niciodata o autostrada adevarata, ci pe masura dezvoltarii orasului, va deveni un "bulevard periferic", folosit ca atare. Si ca un comentariu general, observati ca ceea ce s-a facut in materie de infrastructura de vreo 30-40 de ani incoace, si-a gasit justificarea in faptul ca ar fi fost vorba de o modernizare sau simplificare a traficului. Dar, contrar asteptarilor, traficul devine din ce in ce mai primitiv (vezi nivelul de pregatire si comportamentul participantilor), tot mai greoi, tot mai complicat. Chiar nu isi da seama nimeni ca directia este de la inceput gresita? Nu poti face autostrada dintr-un oras, ca sa dai fiecarui cetatean satisfactia de a calatori cu propriul automobil. Traficul este pentru om, nu omul pentru trafic. Solutiile adevarate, aplicate cu succes in vest, sunt altele, dar din pacate prea putini le iau in seama.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Mircea G

subway guru wrote:
Dar ca sa vezi ca si 'specialistii' spun lucruri trasnite, nu numai copiii, i-a la citit articolul asta:
Nu este chiar traznita ideea . Un bulevard pe traseul apei ar fi util caci si asa , in Bucuresti , Dimbovita asta , mai mult incurca . Atita timp cit nu i-am dat o folosinta " umana " , in sensul ca nu este si nu poate fi un loc de plimbare si relaxare ...va asigur ca disparitia ei nici nu ar fi simtita .
Modul de realizare al strazii , suspendata , este discutabil . Mai bine am termina cu ea , o acoperim definitiv , total ,si ne " tragem " un mare bulevard . Asta ar fi cu adevarat o revolutie in circulatia orasului , o artera folositoare . Se poate muta tot traficul deasupra apei si actualele laterale transformate in spatii verzii . O reconfigurare majora dar posibila , zic eu ...

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Mircea G

jailor wrote:
..... Tinand cont ca o astfel de lucrare se face pentru 50-100 de ani poate si mai multi, ar trebui sa primeze aspectul si sa se tina cont cum influienteaza zona respectiva si in general orasul.

In cazul acoperirii apei , am avea mai multe beneficii . Bulevard care asigura accesul rapid spre diferite zone , deci poluare mai mica in oras . Spatii verzi pe tot carosabilul existent , circa 70000mp , scapam de minoritatile care vara fac baie in puta ! goala ... Chiar nu pricep la ce foloseste aceasta apa !?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata subway guru

Mircea G wrote:
subway guru wrote:
Dar ca sa vezi ca si 'specialistii' spun lucruri trasnite, nu numai copiii, i-a la citit articolul asta:

Modul de realizare al strazii , suspendata , este discutabil .

Exact la 'solutia' de realizare ma refeream cand am zis ca nu numai copiii spun lucruri traznite...
Sa faci abstractie cu nonsalanta de prezenta metroului pe tot malul drept mi se pare cel putin 'hilar' pentru cineva ce se pretinde specialist...singura explicatie plauzibila e ca domnul acela a scos din sertar un studiu ante 1975...
Oricum, cred ca observi ca incerc sa aduc cat mai multe informatii, fie pro sau contra, ca sa putem discuta cat mai in cunostinta de cauza.
O zi buna tuturor!

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433246 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use