Topic: Discuții despre hărțile și semnalistica Metrorex
233 posts, 17763 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
orex
Arareori mai aud, venind dinspre C. Brancusi ”Urmeaza statia Romancierilor cu peron pe partea stanga. Pentru Valea Ialomitei coborâți si asteptati tren la linia vecina”!
Arareori mai aud, venind dinspre C. Brancusi ”Urmeaza statia Romancierilor cu peron pe partea stanga. Pentru Valea Ialomitei coborâți si asteptati tren la linia vecina”!
- DapperD
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
DapperD
O noua greseala marca Metrorex legata de harta.
Harta metroului din noua statie Tudor Arghezi indica numele de statia "Unirii", nu statia "Piata Unirii".
O noua greseala marca Metrorex legata de harta.
Harta metroului din noua statie Tudor Arghezi indica numele de statia "Unirii", nu statia "Piata Unirii".
Harta metrorex de la statia Tudor Arghezi.jpg (202.68 KB; downloaded 3323 times)
- cosmindaniel
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
cosmindaniel
La fel e și pe hărțile din stațiile de pe M5. Mai mult, pînă cam acum un an, stațiile cărora li s-au schimbat numele în 2009, erau afișate cu numele vechi
DapperD wrote here:
O noua greseala marca Metrorex legata de harta.
Harta metroului din noua statie Tudor Arghezi indica numele de statia "Unirii", nu statia "Piata Unirii".
La fel e și pe hărțile din stațiile de pe M5. Mai mult, pînă cam acum un an, stațiile cărora li s-au schimbat numele în 2009, erau afișate cu numele vechi
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
Puss in Boots
Le-au pus denumirea colocviala😂 In vorbirea curenta cred ca foarte putini pastreaza si "piata". Valabil la toate "pietele".
DapperD wrote here:
O noua greseala marca Metrorex legata de harta.
Harta metroului din noua statie Tudor Arghezi indica numele de statia "Unirii", nu statia "Piata Unirii".
Le-au pus denumirea colocviala😂 In vorbirea curenta cred ca foarte putini pastreaza si "piata". Valabil la toate "pietele".
- sab
-
Posted:
-
Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou
sab
Ba a fost, dovada imaginea. Si nu numai ...
Istoria este ca după 1990 s-au tot gândit cum sa separe cele două ramuri ale fostei M1.
Au tot "jonglat" cu M1 si M3, ba chiar si cu cele două culori (roșu si galben) pană ce, in final, s-au decis care este M1 si care este M3 si care este roșie si care galbenă.
După ce Ceaușescu a modificat proiectul si fosta M3 a devenit prelungirea M1, era o situație extrem de stranie . Pe o ramură mergeai pe M1 pana la Crângași, apoi pe TL (calatorii nu știau de TL, pentru public era tot M1), apoi pe M3 (inițial verde) de la GdN la D2, deși nu schimbai metroul.
Trebuie spus ca ramura M1 care ajungea la gara era inițial roșie (inclusiv înainte de 1990), ba chiar o prelungiseră din pix pana la Victoriei sa ii dea o brumă de "logică", deși in proiect nu a fost niciodată așa, M3 începea la GdN. .
Mai întâi, plecând de la faptul ca M3 a fost in proiect GdN-D2, denumirea de M3 a fost prelungita si dincolo de GdN. Cum culoarea verde s-a atribuit intre timp M4, au rămas la roșu (inclusiv tronsonul GdN-D2). Pe schița de mai jos se vede clar că era M3 (roșie) la Grozăvești si dincolo de Eroilor. Iar M1 galbena din Militari mergea dincolo de Eroilor. Logica la numerotație era ca M1 era axa E-V, M2 axa N-S si M3 o magistrală circulară.
Apoi cuiva (probabil au consultat un specialist in feng shui) i-a plăcut mai mult sa vadă galben in fata ochilor la gară (dovada foto de mai sus de la inaugurarea liftului, dar si schema de mai jos), așa că M3 Pantelimon-D2 a devenit galbenă, iar M1 roșie in Militari.
Ulterior le-a venit ideea măreață ca metroul din Militari (M1) să se oprească la Eroilor si, cum nu dădea bine să ai magistrala numerotată cu "1" doar un "ciot" de câteva stații, s-au gândit sa facă schimb M1 cu M3, dar au schimbat initial cu tot cu culoare.
Se vede ca au numit ciotul din Militari M3, M1 devenind ramura lunga, care ajungea la D2, dar in Militari era cu galben.
Apoi s-au sucit din nou la culori si avem situația de astăzi...
Long story short... A fost mare haos la Metrorex, atât care este M1 și care M3, cât și la culori, in realitate a fost mai complicat decât am încercat sa explic ..
andrei11 wrote here:cosmindaniel wrote here:Basarabul n-a fost niciodată pe M 3, dacă e să fiu exact a fost pe TL ( Tronsonul de legătură ).
Tot nu pot pricepe cînd, cum și de ce a fost M1 numit M3 pentru o perioadă de timp. Ok, sigur o să vina cineva să-mi zică de ideile lui Ceaușescu, doar că acum ceva timp am văzut o poză din aceeași perioadă cu Basarab avînd aceleași semne cu M3 și M4. Dacă ar putea să-mi clarifice cineva lucrurile astea aș fi recunoscător
Ba a fost, dovada imaginea. Si nu numai ...
108197.jpg (156.44 KB; downloaded 2424 times)
Istoria este ca după 1990 s-au tot gândit cum sa separe cele două ramuri ale fostei M1.
Au tot "jonglat" cu M1 si M3, ba chiar si cu cele două culori (roșu si galben) pană ce, in final, s-au decis care este M1 si care este M3 si care este roșie si care galbenă.
După ce Ceaușescu a modificat proiectul si fosta M3 a devenit prelungirea M1, era o situație extrem de stranie . Pe o ramură mergeai pe M1 pana la Crângași, apoi pe TL (calatorii nu știau de TL, pentru public era tot M1), apoi pe M3 (inițial verde) de la GdN la D2, deși nu schimbai metroul.
Trebuie spus ca ramura M1 care ajungea la gara era inițial roșie (inclusiv înainte de 1990), ba chiar o prelungiseră din pix pana la Victoriei sa ii dea o brumă de "logică", deși in proiect nu a fost niciodată așa, M3 începea la GdN. .
Harta 1988.jpg (609.75 KB; downloaded 2424 times)
Mai întâi, plecând de la faptul ca M3 a fost in proiect GdN-D2, denumirea de M3 a fost prelungita si dincolo de GdN. Cum culoarea verde s-a atribuit intre timp M4, au rămas la roșu (inclusiv tronsonul GdN-D2). Pe schița de mai jos se vede clar că era M3 (roșie) la Grozăvești si dincolo de Eroilor. Iar M1 galbena din Militari mergea dincolo de Eroilor. Logica la numerotație era ca M1 era axa E-V, M2 axa N-S si M3 o magistrală circulară.
M5-1.jpg (104.76 KB; downloaded 2424 times)
Apoi cuiva (probabil au consultat un specialist in feng shui) i-a plăcut mai mult sa vadă galben in fata ochilor la gară (dovada foto de mai sus de la inaugurarea liftului, dar si schema de mai jos), așa că M3 Pantelimon-D2 a devenit galbenă, iar M1 roșie in Militari.
Harta_METROUL SA.jpg (85.76 KB; downloaded 2350 times)
Ulterior le-a venit ideea măreață ca metroul din Militari (M1) să se oprească la Eroilor si, cum nu dădea bine să ai magistrala numerotată cu "1" doar un "ciot" de câteva stații, s-au gândit sa facă schimb M1 cu M3, dar au schimbat initial cu tot cu culoare.
Harta metrou 1.jpg (86.19 KB; downloaded 2424 times)
Se vede ca au numit ciotul din Militari M3, M1 devenind ramura lunga, care ajungea la D2, dar in Militari era cu galben.
Apoi s-au sucit din nou la culori si avem situația de astăzi...
Long story short... A fost mare haos la Metrorex, atât care este M1 și care M3, cât și la culori, in realitate a fost mai complicat decât am încercat sa explic ..
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
andrei11
Ţin să precizez că nu există 2 staţii Basarab. De când n-ai mai trecut pe acolo ? E o singură staţie cu 4 linii.
Ţin să precizez că nu există 2 staţii Basarab. De când n-ai mai trecut pe acolo ? E o singură staţie cu 4 linii.
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Mihaidraghici
Consulta hartile din vagoanele de metrou, actualizate dupa inaugurarea M5. As argumenta ce, cum, de ce, dar nu este locul potrivit.
Consulta hartile din vagoanele de metrou, actualizate dupa inaugurarea M5. As argumenta ce, cum, de ce, dar nu este locul potrivit.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
andrei11
Dacă unu' postează o tâmpenie şi tu o declari adevărată este strict problema ta. Nu mai induce lumea în eroare şi du-te pe teren, există o singură staţie Basarab. Cu 4 linii. Cum există o singură staţie NG sau cele2 staţii de la Victoriei au o singură denumire, Piaţa Victoriei. Lasă calculatorul şi plimbă-te cu metroul.
Dacă unu' postează o tâmpenie şi tu o declari adevărată este strict problema ta. Nu mai induce lumea în eroare şi du-te pe teren, există o singură staţie Basarab. Cu 4 linii. Cum există o singură staţie NG sau cele2 staţii de la Victoriei au o singură denumire, Piaţa Victoriei. Lasă calculatorul şi plimbă-te cu metroul.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Dristorul Nr.3
Pe site-ul Metrorex am gasit asta:
Numai GdN 1 & 2, nicio urma de "Basarab 2". De asemenea, numele fisierului atasat este cel oficial, de pe site. Nu am modificat eu nimic.
edit: @andrei11 , se pare ca la un momentdat a existat o statie ,,Piata Victoriei 2", cel putin pe anunturile audio vechi.
Sursa este vechea voce a anunturilor de pe IVA: https://www.youtube.com/watch?v=slcRiiel2D0&t=2s
0:14
Pe site-ul Metrorex am gasit asta:
Numai GdN 1 & 2, nicio urma de "Basarab 2". De asemenea, numele fisierului atasat este cel oficial, de pe site. Nu am modificat eu nimic.
edit: @andrei11 , se pare ca la un momentdat a existat o statie ,,Piata Victoriei 2", cel putin pe anunturile audio vechi.
Sursa este vechea voce a anunturilor de pe IVA: https://www.youtube.com/watch?v=slcRiiel2D0&t=2s
0:14
Sursa: http://www.metrorex.ro/prima_pagina_p1352-1
Harta_MTX_2022.png (776.39 KB; downloaded 2333 times)
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
Mihaidraghici
Inteleg ca dvs. considerati faptul ca Basarab reprezinta o singura statie, si intr-adevar, pe placile de pe pereti indica clar asta, plus numerotarea peroanelor. Insa, tehnic vorbind, reprezinta 2 statii de metrou. Dar faptul ca s-a ales spargerea a cate 6 gauri per peron nu inseamna automat ca aveti si dreptate in acest sens. Pur si simplu, constructia a permis acest lucru, exact cum s-a putut si alinierea peroanelor in acest fel. Plus de asta, se tine cont si de anul inaugurarii fiecarei sectii, atat a magistralei 1 (1992), cat si a magistralei 4 (2000). Si repet, va sugerez sa consultati hartile din vagoanele de metrou, pentru ca sunt corecte ambele variante. Legat de exemplele pe care le-ati enumerat, tin sa va informez ca si la Piata Victoriei sunt 2 statii, dovada de data asta atat literele montate pe pereti (scoase de 14 ani) cat si anunturile vocale folosite pana in 2009 (De exemplu, https://youtu.be/U4RPxakQ3kE). Pana si linia 3 la Grigorescu este denumita de marea majoritate dintre calatori, `Nicolae Grigorescu 2`. Sa nu mai zic... si pe hartile din trenuri sunt numerotate fiecare, evident dupa ordinea inaugurarilor. La Unirii si Eroilor aceeasi situatie.
``Lasă calculatorul şi plimbă-te cu metroul.``... Imi cer scuze ca intreb, dar ce legatura are sula cu prefectura? Plus de asta, discutia de fata chiar nu si-a avut rostul pe acest topic, din moment ce subiectul este despre Trenurile si ramele ASTRA/IVA (BM1), nu statii de metrou. Numai bine!
Inteleg ca dvs. considerati faptul ca Basarab reprezinta o singura statie, si intr-adevar, pe placile de pe pereti indica clar asta, plus numerotarea peroanelor. Insa, tehnic vorbind, reprezinta 2 statii de metrou. Dar faptul ca s-a ales spargerea a cate 6 gauri per peron nu inseamna automat ca aveti si dreptate in acest sens. Pur si simplu, constructia a permis acest lucru, exact cum s-a putut si alinierea peroanelor in acest fel. Plus de asta, se tine cont si de anul inaugurarii fiecarei sectii, atat a magistralei 1 (1992), cat si a magistralei 4 (2000). Si repet, va sugerez sa consultati hartile din vagoanele de metrou, pentru ca sunt corecte ambele variante. Legat de exemplele pe care le-ati enumerat, tin sa va informez ca si la Piata Victoriei sunt 2 statii, dovada de data asta atat literele montate pe pereti (scoase de 14 ani) cat si anunturile vocale folosite pana in 2009 (De exemplu, https://youtu.be/U4RPxakQ3kE). Pana si linia 3 la Grigorescu este denumita de marea majoritate dintre calatori, `Nicolae Grigorescu 2`. Sa nu mai zic... si pe hartile din trenuri sunt numerotate fiecare, evident dupa ordinea inaugurarilor. La Unirii si Eroilor aceeasi situatie.
``Lasă calculatorul şi plimbă-te cu metroul.``... Imi cer scuze ca intreb, dar ce legatura are sula cu prefectura? Plus de asta, discutia de fata chiar nu si-a avut rostul pe acest topic, din moment ce subiectul este despre Trenurile si ramele ASTRA/IVA (BM1), nu statii de metrou. Numai bine!
- GPS
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
GPS
Există Basarab 2 și Nicolae Grigorescu 2 pentru că ele au fost executate ulterior și așa apar în acte. Pentru călător e o informație total inutilă care încurcă, pentru că în realitate nu există două stații diferite. Ce ar însemna de mâine la Crângași să scrie TL în loc de M1…
Există Basarab 2 și Nicolae Grigorescu 2 pentru că ele au fost executate ulterior și așa apar în acte. Pentru călător e o informație total inutilă care încurcă, pentru că în realitate nu există două stații diferite. Ce ar însemna de mâine la Crângași să scrie TL în loc de M1…
- sab
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
sab
Harta respectivă nu este relevantă, pentru că, în afara de GdN1 si GdN2, nu mai apar alte stații cu cifre. Ori, indiferent de "disputa" legată de Basarab si NG si indiferent de faptul că in stații pe plăcuțe scrie sau nu scrie 1 sau 2, cred că suntem de acord cu toții că la Victoriei, la Unirii, la Dristor si la Eroilor sunt două stații distincte.
Ca sa fie si mai "clar", pe harta respectivă la toate corespondente sunt figurate doua cerculețe (ceea ce induce ideea de două stații).
Cred că la GdN au luat decizia să pună cifre pentru a accentua ideea de stații distincte, care necesită plată suplimentară. Sau poate ii bănuiesc eu pe cei de la Metrotrex de prea multă gândire avansată... . Pentru ca observ ca în aceasta harta au scos vechea mențiune cum ca schimbarea la GdN implica taxare suplimentara. Ceea ce este o grava eroare.
Însă nu știu de ce revenim la aceleași subiecte.
Dristorul Nr.3 wrote here:
Pe site-ul Metrorex am gasit asta:
Numai GdN 1 & 2, nicio urma de "Basarab 2". De asemenea, numele fisierului atasat este cel oficial, de pe site. Nu am modificat eu nimic.
Harta respectivă nu este relevantă, pentru că, în afara de GdN1 si GdN2, nu mai apar alte stații cu cifre. Ori, indiferent de "disputa" legată de Basarab si NG si indiferent de faptul că in stații pe plăcuțe scrie sau nu scrie 1 sau 2, cred că suntem de acord cu toții că la Victoriei, la Unirii, la Dristor si la Eroilor sunt două stații distincte.
Ca sa fie si mai "clar", pe harta respectivă la toate corespondente sunt figurate doua cerculețe (ceea ce induce ideea de două stații).
Cred că la GdN au luat decizia să pună cifre pentru a accentua ideea de stații distincte, care necesită plată suplimentară. Sau poate ii bănuiesc eu pe cei de la Metrotrex de prea multă gândire avansată... . Pentru ca observ ca în aceasta harta au scos vechea mențiune cum ca schimbarea la GdN implica taxare suplimentara. Ceea ce este o grava eroare.
Însă nu știu de ce revenim la aceleași subiecte.
Harta_MTX_2022.png (776.39 KB; downloaded 2185 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre Metrorex
andrei11
Mihaidraghici vezi că e Sulla ( cu S mare şi 2 de ll ) şi nu sula ( cu s mic şi un singur l )
Lucius Cornelius Sulla Felix a fost un general și om politic roman, care, ca dictator, prin încercările lui de a constitui o formă nouă de stat, a contribuit de fapt la destrămarea Republicii Romane.
Îţi dai sema că ştiu şi eu de existenţa lui Basarab 2, NG 2, Piaţa Victoriei 1 şi 2. Părerea mea este că aşa au fost denumite iniţial pentru a "bifa" inaugurarea unei noi staţii şi nu construcţia unor noi peroane. Sună mai pompos "am inaugurat o nouă staţie" decât că "s-a adăugat o linie la staţia deja existentă".
La Victoriei cred că s-a renunţat la 1&2 din cauza confuziei, Piaţa Victoriei 1 e pe M 2 şi Piaţa Victoriei 2 e pe M 1, de fapt era pe M 3...
Cât priveşte Gara de Nord, "pe pereţi" şi în anunţurile din tren parcă scrie / se aude numai Gara de Nord, fără 1 sau 2...
Mihaidraghici vezi că e Sulla ( cu S mare şi 2 de ll ) şi nu sula ( cu s mic şi un singur l )
Lucius Cornelius Sulla Felix a fost un general și om politic roman, care, ca dictator, prin încercările lui de a constitui o formă nouă de stat, a contribuit de fapt la destrămarea Republicii Romane.
Îţi dai sema că ştiu şi eu de existenţa lui Basarab 2, NG 2, Piaţa Victoriei 1 şi 2. Părerea mea este că aşa au fost denumite iniţial pentru a "bifa" inaugurarea unei noi staţii şi nu construcţia unor noi peroane. Sună mai pompos "am inaugurat o nouă staţie" decât că "s-a adăugat o linie la staţia deja existentă".
La Victoriei cred că s-a renunţat la 1&2 din cauza confuziei, Piaţa Victoriei 1 e pe M 2 şi Piaţa Victoriei 2 e pe M 1, de fapt era pe M 3...
Cât priveşte Gara de Nord, "pe pereţi" şi în anunţurile din tren parcă scrie / se aude numai Gara de Nord, fără 1 sau 2...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
WT_fan06
Ar fi cazul ca măcar noi, cei ce au mai multe tangețe cu transportul public și înțelegem niște lucruri, să nu mai perpetuăm orice prostie... Și cu atât mai mult să n-o numim argument tehnic!
Mihaidraghici wrote here:Numerotarea 1, 2, 5 a stațiilor de transport nu are nicio legătură cu tehnica.
Insa, tehnic vorbind, reprezinta 2 statii de metrou.
Mihaidraghici wrote here:Îți sugerez să arunci un ochi în acest topic și pe urmă să vorbim (acolo) despre corectitudinea hărților și panourilor de informare a călătorilor.
consultati hartile din vagoanele de metrou, pentru ca sunt corecte ambele variante.
Mihaidraghici wrote here:Poate cifre, nu litere, ai vrut să spui. Deci dacă montează o cifră gata, mergem la Piața Victoriei 2? Pot trece pe acolo 7 linii pe 7 niveluri. Stația e una singură și se cheamă Piața Victoriei, că mergi la Piața Victoriei, nu la Piața Victoriei 7.
si la Piata Victoriei sunt 2 statii, dovada de data asta atat literele montate pe pereti (scoase de 14 ani)
Mihaidraghici wrote here:Cineva a pus o actriță să spună "2". Acesta nu e un argument tehnic ci o decizie de management. Discuția nu are NICIO legătură cu tehnica.
cat si anunturile vocale folosite pana in 2009 (De exemplu, https://youtu.be/U4RPxakQ3kE).
Mihaidraghici wrote here:Efectiv nu am auzit niciodată pe nimeni să zică "Nicolae Grigorescu 2" iar eu locuiesc în zonă. Sursa informației? Așa ți se pare ție? Nu mai servi impresii personale pe post de argumente. Despre "marea majoritate" spun doar că nu-i pasă de numerotările inutile ale stațiilor.
Pana si linia 3 la Grigorescu este denumita de marea majoritate dintre calatori, `Nicolae Grigorescu 2`.
Mihaidraghici wrote here:Reflectă asupra utilității încărcării hărților de metrou cu informații inutile, ce pot induce în eroare, ce aglomerează și obturează informația esențială. Și vizitează topicul anterior menționat, unde, din nou s-au discutat de "n" ori aceste aspecte.
si pe hartile din trenuri sunt numerotate fiecare
Mihaidraghici wrote here:... situație tembelă poate. Mergeți la Paris / Londra / New York unde trec printr-o stație mai multe magistrale decât avem degete la o mână și să-mi spui cine numerotează stațiile cum facem noi, românii, cei mai deștepți. Și, mai rău, cine trece aceste numerotări pe hărțile și așa foarte aglomerate.
La Unirii si Eroilor aceeasi situatie.
Ar fi cazul ca măcar noi, cei ce au mai multe tangețe cu transportul public și înțelegem niște lucruri, să nu mai perpetuăm orice prostie... Și cu atât mai mult să n-o numim argument tehnic!
📖 Pagination options