Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

507 posts, 70363 views
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ reiny2000

Dpmdv cea mai mare problemă este fragmentarea administrației. Nu poți realiza ceva ok atâta timp cât orașul este împărțit în 7, iar zona metropolitană arată ca un ghetou, este divizată în zeci de localități care nu colaborează cu nimeni.

Nu văd de ce ai duce tot transportul din zonele suburbane în centru. Așa te alegi cu linii fantomă, care circulă la frecvențe de 40-80 de minute (vezi liniile regionale de astăzi). O soluție ar fi ducerea lor până la niște terminale multimodale construite lângă DNCB/inelul median, iar călătorii să-și continue drumul cu un alt mijloc de transport în comun, preferabil electric și de mare capacitate.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Mircea G wrote here:
Cauzele E multe . si TOTI sint vinovati pt ce avem in Bucuresti . TOTI , cu mic cu mare !


Sunt de acord cu tine aici, însă nu cred că energia este bine canalizată în a căuta vinovați, mai ales pe un topic de forum, ci era o discuție constructivă despre soluții. Soluții ce sunt deja implementate în orașele din vest, care și ei au avut vinovații lor și aceleași probleme pe care le avem noi, cu 20, 30 50 de ani mai înainte. Aici nu ne înțelegem noi, eu unul sunt uimit că soluțiile sunt accesibile, sunt exemplificate în vest, și singura piedică în calea noastră de a aplica aceleași soluții este NU luat în brațe de cetățenii români, care cumva consideră că există alte soluții miraculoase, demne de Starship Enterprise, unele prin care spațiul se dilată, timpul se contractă, și 2 milioane de mașini au loc într-un oraș construit pentru 400k.

Mircea G wrote here:
Pina atunci cind viitorul va fi normal ( eu nu apuc ) autoturismul personal este singura solutie de deplasare eficienta , rapida , comoda , in cca 80% din cazuri . Nu avem timp de pierdut , timpul este extrem de scurt si timp .


Atitudine egoistă care duce la blocaj. Iluzia este că deplasarea cu autoturismul personal ar fi rapidă, în majoritatea cazurilor nu este. Este suficient să iei Google Maps și să vezi culoarea grena în majoritatea bulevardelor, inelelor, centurii, te îmbeți cu apă rece dacă ai impresia că ai descoperit un tunel secret prin care mașina ta poate călători și celelalte 2 milioane de mașini nu.
Tocmai că timpul este esențial, și nu vezi the big picture. Timpul tuturor este pierdut prin folosirea mașinii personale, fiindcă fizica elementară îți spune că t=d/v, iar dacă v tinde spre 0 (stând cu toții în blocaj), timpul se duce spre infinit.

Mircea G wrote here:
Sa-ti dau un exemplu / daca vreau sa ma duc acum la farmacie , cu transportul in comun poate fac o ora si merg si pe jos de-mi vine rau , adica minim doua  ore ... cu masina in 15 minute ma duc si ma intorc . Ce fac in situatia asta , ce sa aleg ????


Exemplul tău este extrem de atipic și inadecvat, nu există cartier în București fără farmacii la fiecare colț, sunt literalmente zeci de farmacii, numai farmacii, păcănele și bănci, cam asta e la orice parter de bloc.
Diferența de deplasare dintre 2h și 15min este de 8x, hai presupunând un timp de așteptare de 15 min, diferența de 6x, autobuzele - mai ales pe zona Ilfov circulă cu vreo 30-40km/h, vrei să spui că tu zbori cu 200km/h la farmacie și înapoi? Ceva nu se leagă, ori exagerezi foarte grav.
Dacă tu stai la 1h de mers de așa ceva, înseamnă că locuiești undeva rural, sau în câmp, ceea ce invalidează părerile despre transportul în comun. Când ai ales locuința într-un sat izolat, nu știai că nu ai farmacii, școli, grădinițe, spital, transport în comun rapid și civilizat? România nu are suburbii dezvoltate și conectate adecvat, deci alegerea este sinucidere din punctul meu de vedere, poate doar la pensie sau Work From Home și fără copii.
Deocamdată topicul este despre centrul orașelor, deci dacă ai sta în centru nu cred că ai avea probleme să identifici o farmacie sau orice ar fi necesar la maxim 10 minute de mers pe jos, făcând mașina inutilă

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

5,1km fata de Piata Unirii , cartier vechi nu ghetou in cimp . Asta este Bucurestiul .
Ce vezi tu cu rosu pe waze nu este asa dramatic in realitate  , deci nu ai experienta Bucurestiului .
.........
Deci ramine cum am spus !
Legaturi interurbane pina in centru , fara prostia de " multimodale "  care la noi nu inseamna decit fragmentarea transportului si niste aiureli , etc ....
Adica mai mult curaj in gindire  nu  aiureli .

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

ghicitoare.jpg (260.52 KB; downloaded 1465 times)
studiu de caz / fix 5min pe GPS , acum la ora cind scriu .
Calculati cit dureaza pe jos si cu transportul in comun .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Eu cred că tu faci mișto de noi. Distanța aia o parcurg pe jos în 10 minute.
M-am convins, ești genul de bucureștean care ia mașina până la colțul străzii. Dialogul devine astfel unul al surzilor.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Da , 10 minute dus intors cu masina . Mai studiaza sa vezi distantele . Eu am pus sageata sa vedeti punctele , strazile au alta configuratie .
PS> si lasa consideratiile personale , nu te baga in seama .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

ByOnu wrote here:
Spui "transport" mascand "masini/rutier".

Sigur ca transportul rutier in orase este coloana vertebrala a economiei. Saracie lucie in Amsterdam sau Copenhaga unde aia ...țopăie.

Hai sa vedem mai de aproape cum e treaba la Amsterdam:


 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Alta gindire ! La noi exista un singur plan " sa interzicem " ! ca sintem o natie in care fiecare vrea sa faca ceva rau . Exista in gena noastra .
La aia vad ca se procedeaza cum spuneam eu ! GINDESC ! Gindesc , fac planuri , asigura alternative si fac ca totul sa para ca vine de la sine ....
In rest , nebun sa nu-ti placa o strada inverzita , pietonala ...

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Poate n-ai retinut leacul olandez, ca sa desfiinteti x locuri de parcare la suprafata pe strada construiesc parcare subterana pentru 2x locuri!!!

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Au bani de cheltuiala…La noi e mai simplu: interzici si gata. Avem o lunga traditie, dincolo de vremea Elenei Ceausescu. Stiti, cind se observase ca scade natalitatea in anii ‘60, specialistii au propus niste masuri de stimulare, niscaiva avantaje pentru familii si niste bani in plus la care Tovarasa a racnit: “Ceee? Sa ii platim sa faca copii?!” Rezultatul a fost celebrul decret cu interzicerea avorturilor, ale carui consecinte catastrofale inca nu s-au facut pe deplin simtite.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ reiny2000

subway guru wrote here:
Poate n-ai retinut leacul olandez, ca sa desfiinteti x locuri de parcare la suprafata pe strada construiesc parcare subterana pentru 2x locuri!!!
Ăla a fost unul din cazurile prezentate. În alte locuri se elimină locuri de parcare prin sistematizare. Mai interesantă mi s-a părut ideea de a nu acorda permise de parcare noi. Astfel, pe măsură ce oamenii se mută sau renunță la mașini, numărul de locuri de parcare se micșorează.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

subway guru wrote here:
Poate n-ai retinut leacul olandez, ca sa desfiinteti x locuri de parcare la suprafata pe strada construiesc parcare subterana pentru 2x locuri!!!


La un cost de 60.000 euro / loc.
Mă îndoiesc că asta se întâmplă peste tot, și fără implicare privată.

Când o să avem noi banii lor, putem avea astfel de vise. Deocamdată bugetul Bucureștiului este un fel de salariu minim din care capul familiei (primarul) trebuie sa hrănească 2 guri (STB și Termoenergetica) și rămân de o ciorbă să mai și trăiască el.

Iar și dacă am avea bani, prioritățile sunt cu totul altele, olandezii au transportul in comun pus la punct și infrastructura la fel, inclusiv trenuri și biciclete. Noi până la acomodat șoferi în subteran pe zeci de mii de euro locul, adică litera X sau y din lista, avem de rezolvat abcd...

A spus bine naratorul in clip. Când te obișnuiești cu un privilegiu, egalitatea ți se pare brusc discriminare. Ăștia sunt șoferii cu locurile de parcare moka sau semi moka .

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Egalitate ? Ok , sa sa plateasca toti . ...si cei cu bicicleta , trotineta , sau taxa pe bascheti .
Sa plateasca toti parcare , impozit , asigurare , rovinieta ....
....
si cum mi-au placut mult strazile transformate in pietonale , hai sa facem un proiect pilot intr-un cartier cu blocuri . Militari , Dr.Taberei .... sa devina pietonale nistre strazi

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Olandezii sunt departe de a fi darnici si generosi la bani, din contra, sunt chiar foarte zgarciobani. Dar si-au facut o socoteala simpla, cat i-ar costa sa consolideze toate malurile canalelor si au ajuns la concluzia ca ies mai ieftin construind o parcare dubla chiar sub apa!
In general vorbind toate metropolele care se vad sufocate si lipsite de spatiu vital la suprafata au cautat si au gasit solutii de dezvoltare pe verticala, in sus sau in jos!
Nici noi nu suntem chiar asa de saraci cum ne vaitam dar suntem ingrozitor de risipitori si nechibzuiti in cheltuieli complet inutile…sau pe lucruri ce doar incurca locul si trebuie aproape imediat demolate si inlaturate…

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2417 forum members have written 433091 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use