Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

507 posts, 70547 views
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Tu nu vezi străzi și concepte din acelea pietonale pentru că în subconștient vrei in continuare sa beneficiezi de privilegiile mașinii în oraș, deci suferi de ceea ce se cheamă "confirmation bias".

In realitate proiectele primăriei de străzi pietonale au înregistrat un succes nebun, in fiecare weekend pe calea Victoriei, pe străzile din centrul vechi unde e plin de turiști străini, chiar și în sectorul 6 unde primarul a făcut acest experiment.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Ia incearca sa inchizi Calea Victoriei in cursul saptamanii si ai sa vezi ce succes nebun vei avea!
:rofl:
Genul acesta de false argumente nu fac bine cauzei si au de fapt efect contrar…
:no:

 



Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ orex

Ce sa vedem? O gramada de cocioabe puse la pamant? :rofl:
E...cam asa o fi fost si acolo, in sensul sistematizarii zonei!


 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

subway guru wrote here:
Ia incearca sa inchizi Calea Victoriei in cursul saptamanii si ai sa vezi ce succes nebun vei avea!
:rofl:


Succes în rândul cui? Depinde la ce audiență te raportezi. Evident, în rândul șoferilor nedezlipiți de scaunul comod al mașinii, nu vei avea succes, în schimb în rândul pietonilor, bicicliștilor, vizitatorilor, turiștilor, riveranilor, va fi o măsură binevenită. De 30 de ani, autoritățile locale se fac smirnă în fața unei minorități foarte vocale și agitate, a șoferilor cu gura mare și cu pretenții. Toate amenajările urbane sunt făcute pentru șoferi, semaforizările sunt gândite pentru șoferi, se caută să acomodeze șoferii prin pasaje, parcări, totul se face numai și numai pentru acest grup, în detrimentul pietonilor și celor care folosesc transportul în comun.

Pentru a traversa o intersecție de genul celei de la Lujerului, pietonii trebuie să stea la vreo 3 timpi de semafoare. Pentru a folosi pistele de biciclete conform semaforizării, cicliștii sunt batjocoriți la Pța Victoriei de exemplu. Să stea vreo 7 minute la semafoare ilogice. Mijloacele de transport în comun sunt și ele trimise la coada clasamentului, mă gândesc doar la 3 exemple  1. tramvaiele trebuie să stea la Răzoare vreo 5 minute la semafor, dacă prind și semaforul din interiorul insulei centrale. 2. autobuzele 330/335 la Obor stau la 3 semafoare doar să ia rondul. 3. 182 iese de pe linia lui 1 direct în banda de trafic viteză mare la urcare spre Basarab și trebuie să taie benzile spre dreapta. Nu există nici o gândire, nimic, totul pentru transportul public sau alternativ este făcut improvizat și singura strategie a primarilor a fost mulțumirea șoferilor de turisme.

Evident, când aplici o politică de acest gen, te vei bloca la un moment dat în limitele fizice ale spațiului și timpului, soluțiile de fluidizare și parcare se vor termina, iar aceiași șoferi vor fi tot nemulțumiți, nu mai vorbesc de distrugerea aerului și spațiului verde din oraș. În schimb, aplicând o politică contrară, agresivă împotriva mașinilor personale, s-ar fi putut crește calitatea vieții tuturor, aer mai curat, spații verzi, investiții în transport în comun și zone pietonale, iar acei șoferi vehemenți ar fi constatat că viața și tranzitul zilnic nu se rezumă la volan și chiar e mai bine să te urci în ceva și să citești o carte sau vezi un clip și cobori unde ai nevoie.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Confunzi activitatile de relaxare din weekend cu activitatile si necesitatile de deplasare din cursul saptamanii. Pe Calea Victoriei ai pista ciclabila generoasa, argumentatia ta e lipsita de orice evaluare realista.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Necesitățile de deplasare se pot rezolva cu metroul și transport public cu bandă dedicată pe alternativa Victoriei - Romană - Bd. Magheru - Universitate - Unirii. Deși și acolo ar mai merge o bandă de biciclete și niște spațiu verde. De asemenea, relaxarea nu este un atribut exclusiv de week-end, mulți oameni au nevoie de relaxare în timpul săptămânii, vorbim de studenți, turiști, liber profesioniști, chiar și cei care lucrează în centru și ies în pauza de masă.

Din contră, eu cred că evaluarea ta este nerealistă, fiind concentrată pe necesitățile auto-induse ale cetățenilor obișnuiți să se fâțâie cu mașina personală și pentru un pachet de țigări de la colț.
Dacă acceptăm acest comportament, da, e nerealistă viziunea mea. Dar asta nu va face decât să distrugă sistematic orașul și mediul. Practic trebuie să alegem, continuăm în acest stil și murim în trafic sufocați și blocați câte 3-4h zilnic, ori renunțăm la mașini și acceptăm că există și alte metode de deplasare, mai ales în densitatea infernală din București. O densitate ce nu poate fi nici măcar teoretic rezolvată de trafic auto.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Desi ma hotarisem sa ma abtin , vad ca matale insisti in aiureli si discutii impotriva transportului .Iti repet iarasi desi ar trebui ca cineva sa-ti atraga atentia oficial sa-ti revizuiesti parerile obositoare .
Transportul este coloana vertebrala a economiei , nu topaitul pe strazi . Logic ca marile investitii sint in transport .
La cazul de fata , transportul personal va fi singura solutie atita timp cit transportul public este ineficient si chiar lipsa pt o mare parte din Bucuresteni .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

Spui "transport" mascand "masini/rutier".

Sigur ca transportul rutier in orase este coloana vertebrala a economiei. Saracie lucie in Amsterdam sau Copenhaga unde aia ...țopăie.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ subway guru

Compari Danemarca sau Olanda cu Romania??? Mie mi se pare o comparatie cam deplasata…
In schimb nu cred ca ar protesta nimeni daca Centrul Vechi ar fi exclusiv pietonal (trebuie vazut totusi cum vor putea pravaliasii face aprovizionarea, ca nu merge doar cu carca sau cu taraboanta)
Mai utila ar fi extinderea modelului Calea Victoriei si pe alte strazi asemanatoare din centru.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Dar de ce nu am putea compara? Ce anume este deplasat, sunt orașe europene și se pot compara.

Desigur că vorbim despre pietonale, aprovizionarea se poate face dimineața devreme cu minivan-uri care să aibă acces, ca și acum. Sunt bariere speciale, acei stâlpișori care se pot retrage.


În rest, e hilară ideea că economia nu se poate dezvolta decât cu trafic auto individual privat generat de 2 milioane de mașini pe o densitate de 10k locuitori pe km2
Nu văd absolut nici un beneficiu economic în blocaje, acum 2 seri eram prin Pța Victoriei și toată zona era o imensă parcare, practic nimic nu se mișca în nici o direcție, totul era blocat atât sus cât și în pasaj.
Asta e marea coloană vertebrală? Trafic static și poluant?

Oricât s-ar încerca legarea principiilor economice de mașina personală, nu ține. Limitele fizice ale spațiului și timpului, universul ăsta euclidian, te împiedică să mai crești numărul de mașini, care oricum este de 3-4x peste limita suportabilă a normalității și fluidității. Avem un oraș de 2x mai dens ca cele europene, și de 2x mai multe mașini pe cap de locuitor decât cele europene. Deci problema este de 4x mai gravă! Și ei iau deja măsuri de limitare auto, în timp ce autoritățile de la noi fac exact contrariul, agravând situația. În acest ritm, în 10 ani ei vor fi diminuat și mai mult nr. de mașini, iar noi le vom fi crescut, deci raportul va fi de 5-6x mai nasol, orașele lor vor fi oaze de trăit liniștit cu o calitate a vieții excelentă, în timp ce noi ne vom sufoca în oceanul de mașini, practic ne vom împiedica de mașini la fiecare pas de la ieșirea din bloc.

Mircea G wrote here:
transportul personal va fi singura solutie atita timp cit transportul public este ineficient


Poți argumenta această evaluare? Mie nu mi se pare ineficient, ci sabotat sistematic. Normal că e ineficient dacă nu are bandă unică și autobuzele unei linii stau cu orele blocate.
Am numărat într-o seară recent 9 vehicule Mercedes-Hybrid verzi pe 178 între Lujerului și Teatrul Masca, deci pe o stație. Stăteau. Nu se mișcau decât cu câțiva m la fiecare 30 secunde sau așa.

Soluția? Bandă unică pe Virtuții/Uverturii.
Soluție care probabil șoferilor obișnuiți cu transportul pesonal li s-ar părea blasfemie și ar sări direct la linșarea primarului.
Soluția ta? Mai mult transport individual. Mai mult trafic static. Mai multă poluare. Dar desigur, nu mă pricep eu, probabil așa crește economia.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Cred ca scapati din vedere un aspect: in ultimii 30 de ani nu a existat nici un plan coerent, nici pentru automobilisti nici pentru pietoni sau celelalte categorii. Blocajele si harababura de azi sint doar rezultatul diletantismului din politica.

Oamenii si-au cumparat masini pentru ca a fost singurul lucru pe care puteau sa il faca pentru a-si recapata cumva controlul asupra nevoii de transport. Nu cred ca e cazul sa ii blamam.

De asta comparatia cu Olanda sau Danemarca e deplasata: acolo nu au avut aventurieri de tipul Oprescu sau Firea la conducerea primariei si de aia olandezul sau danezul au incredere ca autoritatile lucreaza in folosul lor. Nu stiu daca va dati seama dar increderea e foarte importanta, poate la fel de importanta ca faptele in sine. Poti suporta mai usor o perioada mai dificila daca ceva iti da speranta in mai bine. Cu catastrofe incompetente ca la noi, ce motive de optimism am avea?

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

subway guru wrote here:
Compari Danemarca sau Olanda cu Romania???


NU. Nu este o comparatie.

Arat ca nu <doar> investitiile in "transport" (n.r. rutier) sustin economia, ci si investitiile in "țopăială" (n.r. transport alternativ). Contrar afirmatiei colegului, exista orase bogate care investesc in alternativ.

🥂😉

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G


Mircea G wrote here:
transportul personal va fi singura solutie atita timp cit transportul public este ineficient


Poți argumenta această evaluare? Mie nu mi se pare ineficient, ci sabotat sistematic. Normal că e ineficient dacă nu are bandă unică și autobuzele unei linii stau cu orele blocate.
Am numărat într-o seară recent 9 vehicule Mercedes-Hybrid verzi pe 178 între Lujerului și Teatrul Masca, deci pe o stație. Stăteau. Nu se mișcau decât cu câțiva m la fiecare 30 secunde sau așa.

Soluția? Bandă unică pe Virtuții/Uverturii.
.........

Recunosti dar ai dat o explicatie care iti convine tie . Noroc ca a aparut moda cu culoar unic , ca ramineai fara argumente .
Ineficient , prost , vai de mama lui , inseamna  lipsa de trasee pe rute importante de deplasare , frecventa uriasa intre curese , lipsa unor noi trasee dupa cum s-a dezvoltat orasul , identificarea unor noi  directii de deplasare dupa cum s-a schimbat economic orasul , trasee facute in bataie de joc si cu frecventa de " IRTA " , mizerie , statii de rahat , lipsa totala de viziune si implicare din partea celor responsabili  , legarea comunelor suburbane cu zonele de interes in oras , centru , cu transport EFICIENT ....identificarea unei zone in centrul orasului  unde sa se intilneasca tot transportul din zonele periferice , comune , cu transportul local si metroul , adica gindirea unei fel de GARI RATB  ....hai ca ma opresc ...dar apoi vor scadea deplasarile personale .
Normal ca aglomeratia din oras este data side figurile astora mai tineri care se deplaseaza cu masina sa-si duca copii la gradinite , scoala , sa nu li se prapadeasca progeniturile ...Stiut ca atunci cind incep scolie incepe haosul .
Normal ca aglomeratia si parcarile aiurea sint date si de firmele , societatile ce functioneaza in zone aglomerate , dar care au zero parcari / astea ar trebui practic inchise , fara drept de functionare
Normal ca aglomeratia si parcarile aiurea sint date de cei de la blocurile/ dormitor  care au pus monopol pe toata strada , spatiile si masinile vizitatorilor sau serviciilor nu au unde parca ( nu inteleg moda ca trebuie sa ai loc de parcare la bloc . Astia nu sint nici macar proprietari pe terenul apartamentului ...)
Normal ca aglomeratia si parcarile aiurea sint datorita autoritatilor absolut cretine care nu cer si impun drumuri si parcari in zonele nou construite , iar acolo unde se " aglomereaza " construirea de drum loc paralel cu cel existent ....
Cauzele E multe . si TOTI sint vinovati pt ce avem in Bucuresti . TOTI , cu mic cu mare !
Dezamagirea este mare pt mine deoarece chiar si pe forumul asta unde sint si colegi ce stiu cu ce se " maninca " transportul  nu vad ca cineva sa schiteze cu curaj si tupeu o alta viziune moderna si normala privind transportul public .
Pina atunci cind viitorul va fi normal ( eu nu apuc ) autoturismul personal este singura solutie de deplasare eficienta , rapida , comoda , in cca 80% din cazuri . Nu avem timp de pierdut , timpul este extrem de scurt si timp .
Sa-ti dau un exemplu / daca vreau sa ma duc acum la farmacie , cu transportul in comun poate fac o ora si merg si pe jos de-mi vine rau , adica minim doua  ore ... cu masina in 15 minute ma duc si ma intorc . Ce fac in situatia asta , ce sa aleg ????
Hai sa vedem transportul rezolvat si sa lasam povestile si minciunile perverse ca nu sint numai " sfinti " aici care merg doar cu trotineta sau leviteaza , sint frumosi , curati , integrii . Hai sa-si faca fiecare o introspectie si apoi sa discute .
Cum spuneam , la ora actuala TOTI sint vinovati pt ce avem . TOTI .

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433206 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use