Topic: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
258 posts, 38671 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
sab
Chiar mă uitam ieri la Obor, se montează pe treptele ciobite si sparte. Asta chiar nu este ok, trebuiau schimbate treptele înainte...
Însă nu am observat la Obor (ieri cel puțin) vreuna la peron, erau doar pe trepte.
Chiar mă uitam ieri la Obor, se montează pe treptele ciobite si sparte. Asta chiar nu este ok, trebuiau schimbate treptele înainte...
Însă nu am observat la Obor (ieri cel puțin) vreuna la peron, erau doar pe trepte.
- Cristi.
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre stațiile de metrou din București
Cristi.
La Obor au fost montate pe peron câteva zile, apoi au fost scoase.
La Obor au fost montate pe peron câteva zile, apoi au fost scoase.
- ByOnu
-
Posted:
-
Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
ByOnu
În stația Gara de Nord 1, elementele de tip "linie" au fost montate perpendicular cu șinele, ci nu paralel cu acestea. O fi conform proiectului? Nu cunosc limbajul pentru a fi sigur, dar pare pus pe dos.
Foto: @GPS
În stația Gara de Nord 1, elementele de tip "linie" au fost montate perpendicular cu șinele, ci nu paralel cu acestea. O fi conform proiectului? Nu cunosc limbajul pentru a fi sigur, dar pare pus pe dos.
Foto: @GPS
WhatsApp Image 2022-12-14 at 17.31.40.jpeg (138.87 KB; downloaded 2510 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
In mod cert este altfel ca la Basarab
In mod cert este altfel ca la Basarab
20221130_123952.jpg (1.11 MB; downloaded 2740 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
ByOnu
Ok, deci ceva este ciudat. Acestea nu se pun dupa ureche, vorbim despre un limbaj. Asemenea ordinii cuvintelor intr-o propozitie, ele trebuie aranjate corespunzator, altfel, nevazatorii vor fi indusi in eroare si chiar pusi in pericol.
Ok, deci ceva este ciudat. Acestea nu se pun dupa ureche, vorbim despre un limbaj. Asemenea ordinii cuvintelor intr-o propozitie, ele trebuie aranjate corespunzator, altfel, nevazatorii vor fi indusi in eroare si chiar pusi in pericol.
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
Acum intre noi...câți nevăzători ai văzut la metrou ? Sau cate persoane in scaun cu rotile ?
Acum intre noi...câți nevăzători ai văzut la metrou ? Sau cate persoane in scaun cu rotile ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
ByOnu
Pai unde sa fie daca orasul si transportul sunt OSTILE pana si celor in putere?
Pentru a fi la metrou trebuie sa fi avut cum sa iesi din bloc si pe unde sa circuli pe trotuar. In fine, usor usor, una cate una se mai rezolva din probleme.
Pai unde sa fie daca orasul si transportul sunt OSTILE pana si celor in putere?
Pentru a fi la metrou trebuie sa fi avut cum sa iesi din bloc si pe unde sa circuli pe trotuar. In fine, usor usor, una cate una se mai rezolva din probleme.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
subway guru
Elementele tip linie sunt pentru ghidarea deplasarii, cele tip bumb pentru avertizare.
Liniile alea indreptate spre calea de rulare sunt pentru sinucigasi.
Elementele tip linie sunt pentru ghidarea deplasarii, cele tip bumb pentru avertizare.
Liniile alea indreptate spre calea de rulare sunt pentru sinucigasi.
- ByOnu
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
orex
Si la Stefan cel Mare a inceput operatiunea de montare a marcajelor tactile pietonale din cap Y spre cap X.
L1 (vedere catre P. Victoriei)
L2 (vedere catre P. Victoriei)
Si la Stefan cel Mare a inceput operatiunea de montare a marcajelor tactile pietonale din cap Y spre cap X.
L1 (vedere catre P. Victoriei)
L2 (vedere catre P. Victoriei)
- sab
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
sab
La Păcii au ratat un rand de trepte, sper ca este provizoriu...
La Păcii au ratat un rand de trepte, sper ca este provizoriu...
20221218_084901.jpg (1.02 MB; downloaded 2370 times)
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
BGP2597
Din păcate aceste marcaje mai mult îi vor încurca pe cei care trebuie să beneficieze de ele. În multe locuri ele sunt montate prea în extremități, cine încearcă să se ghideze după ele se va lovi de colțuri de pereți sau alte obstacole.
La Gara de Nord, la intrarea dinspre Ibis de exemplu marcajele de pe scările de la acces dau fix în poarta glisantă a accesului, în timp ce în vestibul marcajele trec printr-o poartă unidirecțională, ceea ce înseamnă că un nevăzător se poate ghida după ele doar ca să intre la metrou, nu și să iasă.
Nu pare să existe o coerență de limbaj de la o stație la alta între piesele folosite, cu atât mai mult cu cât lipsesc piesele de colț. În punctele în care benzile lungi fac stânga/dreapta la 90 de grade ar trebui să existe o placă care să aibe o semnificație de tip "intersecție". Nu mai spun de benzile puse perpendicular pe marginea peronului. La Basarab am concluzionat că acele benzi sunt puse în dreptul primei uși a trenului, ca persoanele nevăzătoare să fie văzute de mecanic, dar nu mi se pare că sunt folosite elementele corecte.
E destul de clar că acest proiect, deși necesar a fost făcut doar de dragul de a mai bifa ceva, fără a consulta specialiști în domeniu sau asociații de profil.
Din păcate aceste marcaje mai mult îi vor încurca pe cei care trebuie să beneficieze de ele. În multe locuri ele sunt montate prea în extremități, cine încearcă să se ghideze după ele se va lovi de colțuri de pereți sau alte obstacole.
La Gara de Nord, la intrarea dinspre Ibis de exemplu marcajele de pe scările de la acces dau fix în poarta glisantă a accesului, în timp ce în vestibul marcajele trec printr-o poartă unidirecțională, ceea ce înseamnă că un nevăzător se poate ghida după ele doar ca să intre la metrou, nu și să iasă.
Nu pare să existe o coerență de limbaj de la o stație la alta între piesele folosite, cu atât mai mult cu cât lipsesc piesele de colț. În punctele în care benzile lungi fac stânga/dreapta la 90 de grade ar trebui să existe o placă care să aibe o semnificație de tip "intersecție". Nu mai spun de benzile puse perpendicular pe marginea peronului. La Basarab am concluzionat că acele benzi sunt puse în dreptul primei uși a trenului, ca persoanele nevăzătoare să fie văzute de mecanic, dar nu mi se pare că sunt folosite elementele corecte.
E destul de clar că acest proiect, deși necesar a fost făcut doar de dragul de a mai bifa ceva, fără a consulta specialiști în domeniu sau asociații de profil.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
WT_fan06
Nivelul de civilizație al unei țări se observă după cum țara îi tratează pe cei mai puțin norocoși.
În completarea colegului @BogdanPetrini vă arăt layout-ul din stația Nicolae Grigorescu (peronul principal).
Vin și întreb: după ce pavajul pentru nevăzători a fost instalat lângă toate băncile și coșurile de gunoi de pe peron, cum ar putea naviga un om orb stația, dând peste picioarele oamenilor ce stau pe bănci?
Îmi pare rău că încă nu s-a sesizat nicio asociație de profil, vizavi de bătaia de joc în care s-a derulat / se derulează acest proiect de "accesibilizare" a stațiilor pentru cei cu deficiențe de vedere.
Nivelul de civilizație al unei țări se observă după cum țara îi tratează pe cei mai puțin norocoși.
În completarea colegului @BogdanPetrini vă arăt layout-ul din stația Nicolae Grigorescu (peronul principal).
20221226_132248.jpg (712.22 KB; downloaded 2174 times)
20221226_132320.jpg (934.06 KB; downloaded 2174 times)
Vin și întreb: după ce pavajul pentru nevăzători a fost instalat lângă toate băncile și coșurile de gunoi de pe peron, cum ar putea naviga un om orb stația, dând peste picioarele oamenilor ce stau pe bănci?
Îmi pare rău că încă nu s-a sesizat nicio asociație de profil, vizavi de bătaia de joc în care s-a derulat / se derulează acest proiect de "accesibilizare" a stațiilor pentru cei cu deficiențe de vedere.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor
BGP2597
Asta e copilărie, la Gara de Nord trec direct pe sub scaune. Iar exemplele bătăii de joc sunt sigur că sunt mai multe decât cele pe care le observăm punctual pe unde trecem.
Asta e copilărie, la Gara de Nord trec direct pe sub scaune. Iar exemplele bătăii de joc sunt sigur că sunt mai multe decât cele pe care le observăm punctual pe unde trecem.
📖 Pagination options