Topic: DAF Berkhof (2001-2010)
36 posts, 19044 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
DAF Berkhof (2001-2010)
Utilizator anonim
Sunt 2 bucati, singurele autobuze ale RATB dotate cu instalatie GPL. Circula in general pe linia 783 de la Autobaza Pipera, dar fiind 2 unicate stau destul de mult defecte/rezerve.
Numere de parc: 902, 903
Sunt 2 bucati, singurele autobuze ale RATB dotate cu instalatie GPL. Circula in general pe linia 783 de la Autobaza Pipera, dar fiind 2 unicate stau destul de mult defecte/rezerve.
Numere de parc: 902, 903
- nokia2010
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Gabi23
903 a circulat frecvent in ultimele luni pe liniile preorasenesti ale Autobazei Pipera, avand acea autorizatie RAR de circulatie extraurbana.
902 a fost multa vreme defect, donor de piese in ultimii ani. Au mai incercat sa il repare, dar prea mari sorti de izbanda nu au avut.
Pacat de soarta acestor autobuze...
nokia2010 wrote:
Care e situaţia acutală a acestor autobuze?
903 a circulat frecvent in ultimele luni pe liniile preorasenesti ale Autobazei Pipera, avand acea autorizatie RAR de circulatie extraurbana.
902 a fost multa vreme defect, donor de piese in ultimii ani. Au mai incercat sa il repare, dar prea mari sorti de izbanda nu au avut.
Pacat de soarta acestor autobuze...
- nokia2010
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Dominatrix
Pai din cate am inteles, sunt 2 puncte slabe la aceste autobuze.
1. Masa mare. Berkhof-urile sunt cam cu 50% mai grele decat Daf-urile normale, din cauza containerelor de GPL care sunt mari, acest lucru fiind necesar pentru pastrarea unui cantitati suficiente de GPL la presiune mare. Dar caroseria nu a fost optimizata pentru masa mare a autobuzului, asa ca sarcinile pe osii sunt mult mai mari decat la restul DAF-urilor. Problema asta a fost observata la scurt timp dupa ce au venit, si a fost rezolvata romaneste, adica pentra a nu depasi sarcina maxima pe osia fata, s-au scos niste scaune din fata si au fost puse cutiile alea care le vedeti, cate una pe fiecare parte, pe care scrie (sau scria?) "loc de bagaje". Asta a fost si unul din motivele pentru care autobuzele nu au circulat decat pe 783 (o linie cu incarcare medie), si nu pe celelalte linii de la Pipera, unde cateodata e omor la orele de varf.
2. A doua problema care le-a tinut mult timp imobilizate e uzura prematura a clapetei de obturare (se numeste si regulator de debit) si a conductelor de alimentare a cilindrilor. Autobuzele astea functioneaza in sistem dual, controlat de un senzor de pozitie al pedalei de acceleratie care transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Plus ca ai mai multe componente care nu exista la DAF-urile clasice: vaporizatorul, regulatorul de presiune si un injector - atomizor, montat in corpul clapetei de obturare. Mai exista si o unitate electronica de comanda, care controleaza debitul de gaz si incarcatura de aer admise in motor.
Practic, la Berkof-uri, la iesirea din rezervor, gazul lichefiat trece printr-o supapa comandata electric si intra intr-un vaporizator, care il transforma in stare gazoasa si-i reduce presiunea (printr-un regulator de presiune), pe urma, trece prin clapeta de obturare comandat electronic si este introdus in galeria de admisie a motorului si, mai departe, in cilindri. Daca am inteles bine, probleme mari au fost cu sistemul electronic care nu regleaza bine clapeta de obturare, si amestecul carburant scapa in sensul "opus" (adica dinspre cilindrii motorului). Au fost arderi in afara camerei de combustie din cauza asta. Au mai fost probleme si cu pompa de injectie a atomizorului, pentru ca e un sistem mai vechi, si probabil s-au gandit ca nu prea renteaza sa cumperi piese numai pentru 2 autobuze. Problema asta nu cred ca au rezolvat-o, ca vad ca autobuzele astea mai mult nu circula.
nokia2010 wrote:
Exact ce probleme avea #902 de se tot strica?
Pai din cate am inteles, sunt 2 puncte slabe la aceste autobuze.
1. Masa mare. Berkhof-urile sunt cam cu 50% mai grele decat Daf-urile normale, din cauza containerelor de GPL care sunt mari, acest lucru fiind necesar pentru pastrarea unui cantitati suficiente de GPL la presiune mare. Dar caroseria nu a fost optimizata pentru masa mare a autobuzului, asa ca sarcinile pe osii sunt mult mai mari decat la restul DAF-urilor. Problema asta a fost observata la scurt timp dupa ce au venit, si a fost rezolvata romaneste, adica pentra a nu depasi sarcina maxima pe osia fata, s-au scos niste scaune din fata si au fost puse cutiile alea care le vedeti, cate una pe fiecare parte, pe care scrie (sau scria?) "loc de bagaje". Asta a fost si unul din motivele pentru care autobuzele nu au circulat decat pe 783 (o linie cu incarcare medie), si nu pe celelalte linii de la Pipera, unde cateodata e omor la orele de varf.
2. A doua problema care le-a tinut mult timp imobilizate e uzura prematura a clapetei de obturare (se numeste si regulator de debit) si a conductelor de alimentare a cilindrilor. Autobuzele astea functioneaza in sistem dual, controlat de un senzor de pozitie al pedalei de acceleratie care transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Plus ca ai mai multe componente care nu exista la DAF-urile clasice: vaporizatorul, regulatorul de presiune si un injector - atomizor, montat in corpul clapetei de obturare. Mai exista si o unitate electronica de comanda, care controleaza debitul de gaz si incarcatura de aer admise in motor.
Practic, la Berkof-uri, la iesirea din rezervor, gazul lichefiat trece printr-o supapa comandata electric si intra intr-un vaporizator, care il transforma in stare gazoasa si-i reduce presiunea (printr-un regulator de presiune), pe urma, trece prin clapeta de obturare comandat electronic si este introdus in galeria de admisie a motorului si, mai departe, in cilindri. Daca am inteles bine, probleme mari au fost cu sistemul electronic care nu regleaza bine clapeta de obturare, si amestecul carburant scapa in sensul "opus" (adica dinspre cilindrii motorului). Au fost arderi in afara camerei de combustie din cauza asta. Au mai fost probleme si cu pompa de injectie a atomizorului, pentru ca e un sistem mai vechi, si probabil s-au gandit ca nu prea renteaza sa cumperi piese numai pentru 2 autobuze. Problema asta nu cred ca au rezolvat-o, ca vad ca autobuzele astea mai mult nu circula.
- freyutz
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Gabi23
902 si 903 nu mai circula in acest moment, asteptand in autobaza zile mai bune.
903 n-a mai circulat din luna iunie, cand au fost ultimele zile cu linii preorasenesti laAutobaza Pipera. In acest moment nu mai are anvelopele pe spate... 902 sta de si mai mult timp...
902 si 903 nu mai circula in acest moment, asteptand in autobaza zile mai bune.
903 n-a mai circulat din luna iunie, cand au fost ultimele zile cu linii preorasenesti laAutobaza Pipera. In acest moment nu mai are anvelopele pe spate... 902 sta de si mai mult timp...
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Gabi23
Cele doua DAF Berkhof sunt in conservare in acest moment. Nu mai au anvelope, deoarece au fost si la Pipera clasicele probleme, intre timp rezolvandu-se, dar nu avea sens sa li se puna inca la loc roti pentru ca stau... Sunt sanse, destul de mici ce-i drept, ca anul acesta unul din autobuze sa mai circule. Pacat de soarta acestor autobuze, care sunt ceva unicat, fiind din dpdv estetic mult peste ceea ce au insemnat DAF Elvo, Hispano sau Castrosua. Desi anul acesta implinesc 11 ani de la fabricatie, sunt intr-o stare foarte buna la interior si datorita perioadelor lungi de inactivitate.
Cele doua DAF Berkhof sunt in conservare in acest moment. Nu mai au anvelope, deoarece au fost si la Pipera clasicele probleme, intre timp rezolvandu-se, dar nu avea sens sa li se puna inca la loc roti pentru ca stau... Sunt sanse, destul de mici ce-i drept, ca anul acesta unul din autobuze sa mai circule. Pacat de soarta acestor autobuze, care sunt ceva unicat, fiind din dpdv estetic mult peste ceea ce au insemnat DAF Elvo, Hispano sau Castrosua. Desi anul acesta implinesc 11 ani de la fabricatie, sunt intr-o stare foarte buna la interior si datorita perioadelor lungi de inactivitate.
902 si 903 - Autobaza Pipera - 03.03.2011.JPG (127.12 KB; downloaded 6670 times)
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
alex230ro
cred ca am mai intrebat odata ,de ce nu se duc autobuzele mai rare intr-un muzeu al RATB?sau undeva intr-un garaj acoperit?
cred ca am mai intrebat odata ,de ce nu se duc autobuzele mai rare intr-un muzeu al RATB?sau undeva intr-un garaj acoperit?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Gabi23
Pentru ca de exemplu, teoretic Berkhofurile sunt autobuze inca active. In al doilea rand RATB, nu are asa ceva deocamdata, cel realizat in incinta Complexului Trapezului, fiind realizat din dorinta si dupa puterile unor oameni cu suflet din RATB, care ar dori sa faca mai mult, dar... posibilitatile sunt limitate. Autobuze pentru muzeu nu cred ca vom putea vedea prea curand, poate doar o exceptie, dar toate la timpul lor. Raman pozele si capturile video cu aceste vehicule... Lipsa unui muzeu al transportului in Bucuresti in asemeni celor din Vest, este dupa parerea mea, o pata neagra pentru Regia Autonoma de Transport Bucuresti . Eu personal, as desfinta Depoul Victoria (as trimite vagoanele actuale la Militari si Colentina), apoi as vinde jumatate din suprafata depoului, iar cealalta jumatate as transforma-o cu banii obtinuti, intr-un adevarat muzeu care sa includa vagoanele de tramvai istorice ale RATB, autobuzele care au facut istorie pt ITB/RATB etc. Mai ales ca Dep. Victoria are si incarcatura istorica deosebita. Dar deja sunt ooooooffff offff topic... Ceva irealizabil in condtiile actuale .
Pentru ca de exemplu, teoretic Berkhofurile sunt autobuze inca active. In al doilea rand RATB, nu are asa ceva deocamdata, cel realizat in incinta Complexului Trapezului, fiind realizat din dorinta si dupa puterile unor oameni cu suflet din RATB, care ar dori sa faca mai mult, dar... posibilitatile sunt limitate. Autobuze pentru muzeu nu cred ca vom putea vedea prea curand, poate doar o exceptie, dar toate la timpul lor. Raman pozele si capturile video cu aceste vehicule... Lipsa unui muzeu al transportului in Bucuresti in asemeni celor din Vest, este dupa parerea mea, o pata neagra pentru Regia Autonoma de Transport Bucuresti . Eu personal, as desfinta Depoul Victoria (as trimite vagoanele actuale la Militari si Colentina), apoi as vinde jumatate din suprafata depoului, iar cealalta jumatate as transforma-o cu banii obtinuti, intr-un adevarat muzeu care sa includa vagoanele de tramvai istorice ale RATB, autobuzele care au facut istorie pt ITB/RATB etc. Mai ales ca Dep. Victoria are si incarcatura istorica deosebita. Dar deja sunt ooooooffff offff topic... Ceva irealizabil in condtiile actuale .
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
alex230ro
sincer nu inteleg ,chiar nu au un departament de marketing?sunt 100% sigur ca daca s-ar face ,muzeul ar avea destul de multi vizitatori,si masini "exotice" slava domnului au fost in RATB.dar asta e viata,cum ai zis o parte din ele le vom vedea in poze si poate in alte muzee,nu in Romania
sincer nu inteleg ,chiar nu au un departament de marketing?sunt 100% sigur ca daca s-ar face ,muzeul ar avea destul de multi vizitatori,si masini "exotice" slava domnului au fost in RATB.dar asta e viata,cum ai zis o parte din ele le vom vedea in poze si poate in alte muzee,nu in Romania
- sloppy
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
sloppy
De ce la tine in conservare? ca doar sunt masini bune .De ce nu le duce la militari daca acolo nu le folosesc sa la bage pe ce a mai ramas fara MB Citaro gen 162/163
2 ture in plus nu stica la cat de pline sunt aceste 2 linii dimineata ,masinile sunt pline deja de la 16 Feb da pana ajunge la Crangasi va dati seama cum stau calatori.
De ce la tine in conservare? ca doar sunt masini bune .De ce nu le duce la militari daca acolo nu le folosesc sa la bage pe ce a mai ramas fara MB Citaro gen 162/163
2 ture in plus nu stica la cat de pline sunt aceste 2 linii dimineata ,masinile sunt pline deja de la 16 Feb da pana ajunge la Crangasi va dati seama cum stau calatori.
- Axel
-
Posted:
-
Re: DAF Berkhof
Axel
Pentru ca au probleme la pompa de gaze, la un nr.mare facut de km. cedeaza acea pompa.
Pentru ca au probleme la pompa de gaze, la un nr.mare facut de km. cedeaza acea pompa.
📖 Pagination options