Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
507 posts, 70540 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
andrei11
Mircea G, vezi lucrurile foarte deformat.
a) Ce drepturi ţi s-au încălcat ? Vrei să-ţi cumperi maşină ? Cumpăr-o, dar ghinion, n-ai loc s-o parchezi în Bucureşti sau nu te ţine cureaua să-ţi plăteşti parcarea, vezi că în Siberia / Sahara / Polul Nord / Sud e loc cât vrei, parcheaz-o acolo.
b) Liberă circulaţie ? E liberă, dar ghinion, dacă n-ai loc cu autoturismul mai sunt şi alte alternative, gen pejosul, trotineta, bicla, taxiul, transportul în comun, şi mai sunt.
Deci hai să blufăm cu dreptul la proprietate şi dreptul la liberă circulaţie, poate nu ne prindem că blufezi.
Nu ţine, vrem un argument mai << beton >>, ăsta nu se califică.
Mircea G, vezi lucrurile foarte deformat.
a) Ce drepturi ţi s-au încălcat ? Vrei să-ţi cumperi maşină ? Cumpăr-o, dar ghinion, n-ai loc s-o parchezi în Bucureşti sau nu te ţine cureaua să-ţi plăteşti parcarea, vezi că în Siberia / Sahara / Polul Nord / Sud e loc cât vrei, parcheaz-o acolo.
b) Liberă circulaţie ? E liberă, dar ghinion, dacă n-ai loc cu autoturismul mai sunt şi alte alternative, gen pejosul, trotineta, bicla, taxiul, transportul în comun, şi mai sunt.
Deci hai să blufăm cu dreptul la proprietate şi dreptul la liberă circulaţie, poate nu ne prindem că blufezi.
Nu ţine, vrem un argument mai << beton >>, ăsta nu se califică.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Mircea G
Eu am raspuns la asa ceva " Totce se poate face este forțarea treptată a celor peste acest număr să renunțe la ele sau să le depoziteze la marginea orașului."
Nu crezi ca este ceva in neregula ? Hai sa FORTAM si pietonii sa nu mai iasa din casa decit intre anumite ore , sa FORTAM lumea sa darime blocurile sa facem parcari .....
Pai daca " FORTAM " , nu exista limite si orice este posibil .
Si DA , ca platitor de taxe uriase fata de un pieton , am ( avem drepturi ) . Atita timp cit statul imi ia bani , trebuie sa-mi asigure si niste " chestii " . Fix pe speta asta am cistigat un proces cu statul in anii 2000.
Si sper ca asemenea interventii care incalca unele drepturi sa nu mai apara ....
Eu am raspuns la asa ceva " Totce se poate face este forțarea treptată a celor peste acest număr să renunțe la ele sau să le depoziteze la marginea orașului."
Nu crezi ca este ceva in neregula ? Hai sa FORTAM si pietonii sa nu mai iasa din casa decit intre anumite ore , sa FORTAM lumea sa darime blocurile sa facem parcari .....
Pai daca " FORTAM " , nu exista limite si orice este posibil .
Si DA , ca platitor de taxe uriase fata de un pieton , am ( avem drepturi ) . Atita timp cit statul imi ia bani , trebuie sa-mi asigure si niste " chestii " . Fix pe speta asta am cistigat un proces cu statul in anii 2000.
Si sper ca asemenea interventii care incalca unele drepturi sa nu mai apara ....
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
reiny2000
Statul ți-a construit o grămadă de drumuri pavate și parcări. În schimb, mulți oameni din mediul rural nu știu ce e ăla trotuar, dacă vor să meargă pe jos fie folosesc șanțul fie merg pe drum, riscând să fie spulberați de inconștienți la volan.
Statul ți-a construit o grămadă de drumuri pavate și parcări. În schimb, mulți oameni din mediul rural nu știu ce e ăla trotuar, dacă vor să meargă pe jos fie folosesc șanțul fie merg pe drum, riscând să fie spulberați de inconștienți la volan.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Utilizator anonim 2
Iar se dau lupte grele pe acest subiect Astept cu interes urmatoarele episoade.
Stiti ca e un simbure de adevar in ce spune MirceaG insa pe mine ma intereseaza cum impaca el repulsia fata de ingerintele statului in viata cetateanului cu nostalgia pentru perioada comunista. Mai am un caz din asta, un bun prieten care nu a reusit pina acum sa clarifice chestiunea, mai ales ca in vremea aceea familia lui nu a fost mai favorizata decit altele, dimpotriva.
Iar se dau lupte grele pe acest subiect Astept cu interes urmatoarele episoade.
Stiti ca e un simbure de adevar in ce spune MirceaG insa pe mine ma intereseaza cum impaca el repulsia fata de ingerintele statului in viata cetateanului cu nostalgia pentru perioada comunista. Mai am un caz din asta, un bun prieten care nu a reusit pina acum sa clarifice chestiunea, mai ales ca in vremea aceea familia lui nu a fost mai favorizata decit altele, dimpotriva.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Costin
Pentru cei care cred ca daca platiti impozit pe masina atunci vi se cuvine toata infrastructura necesara pentru a va folosi de ea - o intrebare: daca platiti impozit pe cladire, atunci de ce platiti si pentru utilități?
Pentru cei care cred ca daca platiti impozit pe masina atunci vi se cuvine toata infrastructura necesara pentru a va folosi de ea - o intrebare: daca platiti impozit pe cladire, atunci de ce platiti si pentru utilități?
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Mircea G
Nu inteleg legatura , dar am inteles ca sint " nostalgic " .
Ce legatura are subiectul cu " nostalgia " ?
Nu inteleg legatura , dar am inteles ca sint " nostalgic " .
Ce legatura are subiectul cu " nostalgia " ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
andrei11
Una la mână, nu înţeleg de ce pui "n" semne de întrebare (exclamaţie). Unul e suficient.
A doua la mână, cum plăteşti impozit pentru casă separat şi separat pentru utilităţi, aşa plăteşti impozit pentru maşină şi separat pentru alte diverse legat de maşină, asigurări, combustibil, taxă de drum, parcări, amenzi, etc.
Acum te-ai prins ?
Una la mână, nu înţeleg de ce pui "n" semne de întrebare (exclamaţie). Unul e suficient.
A doua la mână, cum plăteşti impozit pentru casă separat şi separat pentru utilităţi, aşa plăteşti impozit pentru maşină şi separat pentru alte diverse legat de maşină, asigurări, combustibil, taxă de drum, parcări, amenzi, etc.
Acum te-ai prins ?
- orex
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
orex
Cand ai platit Matale impozit direct (TVA e un impozit indirect) pe utilitati? Mai mult decat TVA, certificate verzi, pe vreo factura, n-ai achitat nimic in plus, deci nu mai blufa aiurea-n tramvai!
Ia zi, ca esti maestru, ai citit un bon fiscal dupa ce ai alimentat la ”PECO”? N-as crede, ca ai fi observat ca e dubla taxare (TVA la acciza)!
Daca da, de ce nu te-ai mai iritat/oțărât in aceeasi masură?
Cand ai platit Matale impozit direct (TVA e un impozit indirect) pe utilitati? Mai mult decat TVA, certificate verzi, pe vreo factura, n-ai achitat nimic in plus, deci nu mai blufa aiurea-n tramvai!
Ia zi, ca esti maestru, ai citit un bon fiscal dupa ce ai alimentat la ”PECO”? N-as crede, ca ai fi observat ca e dubla taxare (TVA la acciza)!
Daca da, de ce nu te-ai mai iritat/oțărât in aceeasi masură?
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cosminduru
@Mircea G , eu nu susțin sa se încalce dreptul cuiva la proprietate, dar situația este de așa natură încât proprietățile tuturor nu au loc fizic in acest spațiu limitat. Cum vrei sa îndesi un bidon de 5l de apa într-o sticlă de vin de 750ml? Nu se poate, 4,25 trebuie sa verși altundeva. Atât de simplu este, logică elementară.
In chestiunea cu impozitele este iarăși o eroare, oamenii nu se împart exclusiv în șoferi și pietoni,. eu pot fi azi șofer și mâine pieton, a treia zi ciclist și a 4a să merg cu STB. Eu nu știu cum nu te sesizezi ridicolul, impozitul pe mașina este o glumă, o sumă insignifianta, 150-200 lei pe an. Un IT st, pieton, trotinetist, care câștigă poate 3000 de euro, plătește impozit pe salariu care acoperă cu mult diferența aia fața de un șofer cu salariul de 1000 de euro.
Deci hai sa fim rezonabili și să înțelegem câteva lucruri de bun simț
1. Nu avem loc cu toții cu atâtea mașini
2. Nu are primăria nici banii nici spațiul necesar pentru sute de mii de parcări, nu se va întâmpla niciodată
3 spațiul public este al tuturor, nu doar al unora cu mașini
4 vrem un oraș civilizat unde putem merge cu copiii pe trotuare sau vrem o junglă unde mașinile sunt claie grămadă?
Dreptul de proprietate îl ai asupra mașinii, primăria nu e obligata pentru firfireii de 200 lei pe an, 40 euro, sub 4 euro pe lună să îți ofere parcare. 4 euro pe ora, poate.
Mașina o tii in garajul tau privat, dacă ai, dacă nu închiriezi din privat, dezvoltatorii îți construiesc bucuroși, costa cam 20000 euro locul sau 100 euro pe lună chirie. Asta e normalitate și civilizație. Nu îți permiți 100 de euro pe lună? Vinzi mașina și mergi cu STB, bicicleta, trotineta, pe jos. Vezi cum e sa nu ai loc de mașini parcate
@Mircea G , eu nu susțin sa se încalce dreptul cuiva la proprietate, dar situația este de așa natură încât proprietățile tuturor nu au loc fizic in acest spațiu limitat. Cum vrei sa îndesi un bidon de 5l de apa într-o sticlă de vin de 750ml? Nu se poate, 4,25 trebuie sa verși altundeva. Atât de simplu este, logică elementară.
In chestiunea cu impozitele este iarăși o eroare, oamenii nu se împart exclusiv în șoferi și pietoni,. eu pot fi azi șofer și mâine pieton, a treia zi ciclist și a 4a să merg cu STB. Eu nu știu cum nu te sesizezi ridicolul, impozitul pe mașina este o glumă, o sumă insignifianta, 150-200 lei pe an. Un IT st, pieton, trotinetist, care câștigă poate 3000 de euro, plătește impozit pe salariu care acoperă cu mult diferența aia fața de un șofer cu salariul de 1000 de euro.
Deci hai sa fim rezonabili și să înțelegem câteva lucruri de bun simț
1. Nu avem loc cu toții cu atâtea mașini
2. Nu are primăria nici banii nici spațiul necesar pentru sute de mii de parcări, nu se va întâmpla niciodată
3 spațiul public este al tuturor, nu doar al unora cu mașini
4 vrem un oraș civilizat unde putem merge cu copiii pe trotuare sau vrem o junglă unde mașinile sunt claie grămadă?
Dreptul de proprietate îl ai asupra mașinii, primăria nu e obligata pentru firfireii de 200 lei pe an, 40 euro, sub 4 euro pe lună să îți ofere parcare. 4 euro pe ora, poate.
Mașina o tii in garajul tau privat, dacă ai, dacă nu închiriezi din privat, dezvoltatorii îți construiesc bucuroși, costa cam 20000 euro locul sau 100 euro pe lună chirie. Asta e normalitate și civilizație. Nu îți permiți 100 de euro pe lună? Vinzi mașina și mergi cu STB, bicicleta, trotineta, pe jos. Vezi cum e sa nu ai loc de mașini parcate
- essco
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
essco
Te bucuri degeaba... sa zicem ca ar renunta la autoturismul personal 40% din posesori. Chiar crezi ca ar putea sa-i preia STB-ul? Sau metroul?
Sa nu fim chiar asa de radicali - de o parte sau alta a baricadei.
Idem. Sa renunte, ok. Si? Sa se buluceasca toti in autobuze? In metrou, care si asa merge aglomerat?
Mai ganditi si in perspectiva, nu doar asa, la prima parere.
andrei11 wrote here:
Mircea G, vezi lucrurile foarte deformat.
a) Ce drepturi ţi s-au încălcat ? Vrei să-ţi cumperi maşină ? Cumpăr-o, dar ghinion, n-ai loc s-o parchezi în Bucureşti sau nu te ţine cureaua să-ţi plăteşti parcarea, vezi că în Siberia / Sahara / Polul Nord / Sud e loc cât vrei, parcheaz-o acolo.
b) Liberă circulaţie ? E liberă, dar ghinion, dacă n-ai loc cu autoturismul mai sunt şi alte alternative, gen pejosul, trotineta, bicla, taxiul, transportul în comun, şi mai sunt.
Deci hai să blufăm cu dreptul la proprietate şi dreptul la liberă circulaţie, poate nu ne prindem că blufezi.
Nu ţine, vrem un argument mai << beton >>, ăsta nu se califică.
Te bucuri degeaba... sa zicem ca ar renunta la autoturismul personal 40% din posesori. Chiar crezi ca ar putea sa-i preia STB-ul? Sau metroul?
Sa nu fim chiar asa de radicali - de o parte sau alta a baricadei.
Mircea G wrote here:
Eu am raspuns la asa ceva " Totce se poate face este forțarea treptată a celor peste acest număr să renunțe la ele sau să le depoziteze la marginea orașului."
...
Idem. Sa renunte, ok. Si? Sa se buluceasca toti in autobuze? In metrou, care si asa merge aglomerat?
Mai ganditi si in perspectiva, nu doar asa, la prima parere.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
subway guru
Pentru masina personala platesti impozit pe proprietate, la fel si la casa sau la teren agricol si multe alte feluri de lucruri proprietate privata.
Domeniul public e proprietate publica si pentru utilizare platesti taxe nu impozite, e o diferenta esentiala.
Ca sa usurezi renuntarea la masinile mai mult parcate decat utilizate ar trebui incurajate activitatile de rent-a-car la preturi accesibile pentru utilizatorii ocazionali…
Pentru masina personala platesti impozit pe proprietate, la fel si la casa sau la teren agricol si multe alte feluri de lucruri proprietate privata.
Domeniul public e proprietate publica si pentru utilizare platesti taxe nu impozite, e o diferenta esentiala.
Ca sa usurezi renuntarea la masinile mai mult parcate decat utilizate ar trebui incurajate activitatile de rent-a-car la preturi accesibile pentru utilizatorii ocazionali…
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Mircea G
Dreptul de proprietate imi oferea destul drepturi , iar primaria , ce sa vezi , are obligatia sa amenajeze drumuri , parcari ... Eu de asta ma cramponez acum , asa cum matale sau altul cereti gradinite , spitale ,parcuri .
Daca ar fi sa fiu ironic ( sa nu zic mai mult , cum ai fost matale , ar trebui ca cei ce au copii de gradinita sa-si cumpere gradinita , scoala .....
Ideea este ca administratia nu trebuie sa dea cu toporul si sa puna interdictii , ci sa asigure rezolvarea situatiei in mod gradual si rezonabil fara limitari si interdictii a problemei . Asta este rolul unei administratii . Pt " rezolvari "de genul " INTERZICEM " am avut comisari sovietici , dictatura ca in China ... USR , ca acum avem si noi un partid care a " rezolvat " problema !?
Si sa-ti raspund la ironie , stai linistit ca mi-am permis locuri de parcare , am pe proprietatea mea , am oaza mea de verdeata , nu cer " parc " , m-am invatat si mi-am creeat propriul loc de trai fara ajutor . Problema parcarilor este tangential a mea , este a majoritatii bucurestenilor dar crunt a celor din noile cartiere dormitoare .
cosminduru wrote here:
.......
Dreptul de proprietate îl ai asupra mașinii, primăria nu e obligata pentru firfireii de 200 lei pe an, 40 euro, sub 4 euro pe lună să îți ofere parcare. 4 euro pe ora, poate.
Mașina o tii in garajul tau privat, dacă ai, dacă nu închiriezi din privat, dezvoltatorii îți construiesc bucuroși, costa cam 20000 euro locul sau 100 euro pe lună chirie. Asta e normalitate și civilizație. Nu îți permiți 100 de euro pe lună? Vinzi mașina și mergi cu STB, bicicleta, trotineta, pe jos. Vezi cum e sa nu ai loc de mașini parcate
Dreptul de proprietate imi oferea destul drepturi , iar primaria , ce sa vezi , are obligatia sa amenajeze drumuri , parcari ... Eu de asta ma cramponez acum , asa cum matale sau altul cereti gradinite , spitale ,parcuri .
Daca ar fi sa fiu ironic ( sa nu zic mai mult , cum ai fost matale , ar trebui ca cei ce au copii de gradinita sa-si cumpere gradinita , scoala .....
Ideea este ca administratia nu trebuie sa dea cu toporul si sa puna interdictii , ci sa asigure rezolvarea situatiei in mod gradual si rezonabil fara limitari si interdictii a problemei . Asta este rolul unei administratii . Pt " rezolvari "de genul " INTERZICEM " am avut comisari sovietici , dictatura ca in China ... USR , ca acum avem si noi un partid care a " rezolvat " problema !?
Si sa-ti raspund la ironie , stai linistit ca mi-am permis locuri de parcare , am pe proprietatea mea , am oaza mea de verdeata , nu cer " parc " , m-am invatat si mi-am creeat propriul loc de trai fara ajutor . Problema parcarilor este tangential a mea , este a majoritatii bucurestenilor dar crunt a celor din noile cartiere dormitoare .
- omirica
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
omirica
O taxă de utilizare a infrastructurii, așa cum a propus Firea, este soluția.
Așadar, o taxă pe utilizare, diferită de Impozitul pe proprietate, care are o altă destinație și o altă logică decât cea de investiții în drumuri și parcări.
Mă și mir că nu urlați că plătiți impozit pe proprietate și vă mai cer și rovinietă sau taxă de pod la Fetești.
O taxă de utilizare a infrastructurii, așa cum a propus Firea, este soluția.
Așadar, o taxă pe utilizare, diferită de Impozitul pe proprietate, care are o altă destinație și o altă logică decât cea de investiții în drumuri și parcări.
Mă și mir că nu urlați că plătiți impozit pe proprietate și vă mai cer și rovinietă sau taxă de pod la Fetești.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cosminduru
Spre deosebire de parcări sau șosele, ce nu au unde să fie construite la nesfîrșit, parcul de vehicule de transport în comun este scalabil. Constați că o linie se umple, mai bagi vagoane, autobuze, nu cred că există lipsă de capacitate nici acum. Multe dintre autobuze circulă efectiv goale pe multe linii, în special din cauza faptului că stau și ele blocate, deci sunt neatractive. Bandă unică + mai multe vehicule = poți transporta zeci și sute de mii de oameni pe oră.
Drumuri, da. Parcări.. nu.
Politicile publice actuale europene chiar sunt anti-mașină și desființează parcările publice. Vezi ce se întîmplă la Paris, Copenhaga, Oslo, Amsterdam etc.
Tot refuzi să înțelegi că problema nu se poate rezolva, nu este loc!!! Sticlă de 5l, bagi conținutul în sticlă de 1l. Cum? nu merge.
Nu este vorba de dictatură, sovietici sau USR. Este vorba de logică elementară, nu avem loc, nu este loc de 2 milioane de mașini în acest oraș!
Chiar dacă am vrea nu se poate. Singura "rezolvare" ca să zic așa, ar fi să dărîmăm tot orașul și să refacem totul de la 0. Cu spații și parcări și tot.. ceva evident utopic.
Așa că singura rezolvare fezabilă, realizabilă, de bun simț, omenească, care chiar și îmbunătățește calitatea vieții, este să renunțăm pe cât posibil la mașini și să punem pe primul plan pietonul. Deci transport în comun, trotuare, piste de biciclete/trotinete, spații verzi. Evident unii nu vor să priceapă de vorbă bună, de aceea se impun parcări cât mai puține și scumpe, taxe de congestie, limitatoare de viteză, radare, benzi cât mai puține, etc.
essco wrote here:
Te bucuri degeaba... sa zicem ca ar renunta la autoturismul personal 40% din posesori. Chiar crezi ca ar putea sa-i preia STB-ul? Sau metroul?
Idem. Sa renunte, ok. Si? Sa se buluceasca toti in autobuze? In metrou, care si asa merge aglomerat?
Spre deosebire de parcări sau șosele, ce nu au unde să fie construite la nesfîrșit, parcul de vehicule de transport în comun este scalabil. Constați că o linie se umple, mai bagi vagoane, autobuze, nu cred că există lipsă de capacitate nici acum. Multe dintre autobuze circulă efectiv goale pe multe linii, în special din cauza faptului că stau și ele blocate, deci sunt neatractive. Bandă unică + mai multe vehicule = poți transporta zeci și sute de mii de oameni pe oră.
Mircea G wrote here:
Dreptul de proprietate imi oferea destul drepturi , iar primaria , ce sa vezi , are obligatia sa amenajeze drumuri , parcari ...
Drumuri, da. Parcări.. nu.
Politicile publice actuale europene chiar sunt anti-mașină și desființează parcările publice. Vezi ce se întîmplă la Paris, Copenhaga, Oslo, Amsterdam etc.
Mircea G wrote here:
Ideea este ca administratia nu trebuie sa dea cu toporul si sa puna interdictii , ci sa asigure rezolvarea situatiei in mod gradual si rezonabil fara limitari si interdictii a problemei . Asta este rolul unei administratii . Pt " rezolvari "de genul " INTERZICEM " am avut comisari sovietici , dictatura ca in China ... USR , ca acum avem si noi un partid care a " rezolvat " problema !?
Tot refuzi să înțelegi că problema nu se poate rezolva, nu este loc!!! Sticlă de 5l, bagi conținutul în sticlă de 1l. Cum? nu merge.
Nu este vorba de dictatură, sovietici sau USR. Este vorba de logică elementară, nu avem loc, nu este loc de 2 milioane de mașini în acest oraș!
Chiar dacă am vrea nu se poate. Singura "rezolvare" ca să zic așa, ar fi să dărîmăm tot orașul și să refacem totul de la 0. Cu spații și parcări și tot.. ceva evident utopic.
Așa că singura rezolvare fezabilă, realizabilă, de bun simț, omenească, care chiar și îmbunătățește calitatea vieții, este să renunțăm pe cât posibil la mașini și să punem pe primul plan pietonul. Deci transport în comun, trotuare, piste de biciclete/trotinete, spații verzi. Evident unii nu vor să priceapă de vorbă bună, de aceea se impun parcări cât mai puține și scumpe, taxe de congestie, limitatoare de viteză, radare, benzi cât mai puține, etc.
📖 Pagination options