Topic: Știri și articole din presă
46 posts, 26028 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
Randările realizate de Metroul S.A.
Randările realizate de Metroul S.A.
extensie m2 sud randare1.png (1.71 MB; downloaded 3773 times)
extensie m2 sud randare2.png (1.74 MB; downloaded 3773 times)
extensie m2 sud randare3.png (1.74 MB; downloaded 3774 times)
extensie m2 sud randare4.png (1.76 MB; downloaded 3773 times)
extensie m2 sud randare5.png (1.78 MB; downloaded 3773 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
COMUNICAT DE PRESĂ
Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 până în comuna Berceni a fost finalizat!
Noul traseu va avea trei kilometri și va putea deservi aproximativ 10.000 de călători pe zi.
Sectorul 4 al Municipiului București dezvoltă infrastructura de metrou dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, către comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute. Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Acestea sunt câteva dintre concluziile Studiului de Prefezabilitate, pe care Primăria Sectorului 4 l-a contractat, în vederea realizării lucrărilor efective de extindere a magistralei care face legătura între nordul și sudul orașului.
Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai puțin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanță energetică și financiară și a vizat, într-o primă fază, identificarea celui mai eficient și oportun corridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitățile învecinate din zona de sud.
În acest sens, anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran).
Ulterior, evaluând criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea și siguranța traficului, impactul zgomotelor și al emisiilor poluante asupra rezidenților, raportul beneficiu-cost, dar și potențialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi opțiunea strategică recomandată, obținând, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.
Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odată edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2.
Menționăm faptul că, încă de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare între Sectorul 4 al Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Metrorex S.A. în vederea prelungirii magistralei M2 până în comuna Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe Șoseaua Berceni și ale cărei lucrări se apropie de final.
Biroul de presă
Sectorul 4 al Municipiului București
- punmeister
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
Conferinta de presa finalizare lucrari Statia M2 Tudor Arghezi.
https://facebook.com/danielbalutaprimar/ ... 6109567/
Conferinta de presa finalizare lucrari Statia M2 Tudor Arghezi.
https://facebook.com/danielbalutaprimar/ ... 6109567/
- orex
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
cris_m
Discutiile la discutii, stirile si articole aici, stiti regula...
Discutiile la discutii, stirile si articole aici, stiti regula...
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Criză de personal la Metrorex: stația de metrou `Tudor Arghezi` nu poate fi pusă în funcțiune din lipsă de angajați
https://www.stiripesurse.ro/criza-de-per ... 585.html
Criză de personal la Metrorex: stația de metrou `Tudor Arghezi` nu poate fi pusă în funcțiune din lipsă de angajați
https://www.stiripesurse.ro/criza-de-per ... 585.html
Metrorex nu are personal pentru a pune în funcţiune staţia de metrou Tudor Arghezi, este de părere Marian Artimon, secretarul general al USLM.
"Cu ce personal dăm drumul la Tudor Arghezi, că noi ne cârpim acum să ajungem pe unde avem obligaţia. Cu ce trenuri? Din ce am înţeles noi, acolo va fi un sistem tip pendul. Să vedem ce va fi. E foarte bine că ne extindem şi să dea Dumnezeu ca în 2027 să mergem până la Aeroportul Otopeni cu trenul pe Magistrala 6", a afirmat el, joi, într-o conferinţă de presă.
El a subliniat că Metrorex nu are personal pentru a pune în funcţiune staţia Tudor Arghezi, unde ar fi nevoie de cel puţin 60 de persoane.
"Nu are. Nu a angajat deloc, nici măcar nu a deschis o selecţie. Cum să te duci cu personal pe care-l angajezi mâine să facă serviciul undeva unde nici nu ştie să ajungă la uşa care trebuie să ajungă. Sunt necesare cel puţin 60 de persoane. Va trebui să îi ia din alte staţii să îi ducă acolo", a subliniat acesta.
De asemenea, Metrorex ar mai avea nevoie de încă aproape 1.200 de oameni pentru a deservi cele 13 staţii de pe Magistrala 6.
Sindicaliştii de la metrou au făcut joi un apel la factorii decidenţi să aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli al Metrorex, care să fie ''îndestulător'', astfel încât să permită efectuarea de angajări, în condiţiile în care există un deficit de personal de 20%, dar şi încheierea unui nou contract colectiv de muncă pentru 2023 şi 2024, care să prevadă creşteri salariale, în caz contrar existând riscul declanşării unei greve.
Secretarul general al USLM, Marian Artimon, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că Metrorex se confruntă în prezent cu lipsa de personal şi lipsa finanţării. Potrivit acestuia, Metrorex ar avea nevoie de aproape 6.500 de salariaţi, însă sunt doar 5.100.
Directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuş, a declarat, în urmă cu două zile, că în cel mult o lună - două se va pune în circulaţie cu călători staţia Tudor Arghezi.
"Referitor la staţia Tudor Arghezi, am realizat probele, testele, a fost semnat procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor cu obiecţiuni, în sensul că încă nu a fost finalizat sistemul de automatizare al traficului, dar în paralel, Primăria Sectorului 4, cu care am avut această lucrare în asociere face demersuri astfel încât investiţia să fie transferată de la Primăria Sectorului 4 în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, respectiv la Metrorex, după care va fi pusă în funcţiune şi această staţie cu interstaţie 1,6 km. Personal cred că în cel mult o lună sau două vom putea să preluăm investiţia şi să punem în circulaţie cu călători", a susţinut Miclăuş, marţi, la conferinţa de semnare a contractului "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) - proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni", cu Asocierea Gulermak AÄŸir Sanayi Inşaat Ve Taahhut A.S.- Somet SA.
Lucrările la staţia de metrou Tudor Arghezi de pe magistrala 2 au fost finalizate, urmând să înceapă procedurile de recepţie, astfel încât bucureştenii să o poată folosi, a anunţat, pe 12 decembrie 2022, primarul sectorului 4, Daniel Băluţă.
"Această staţie este realizată (...) integral din bani europeni, obţinuţi prin programul POIM, tot aşa cum, prin PNRR, Sectorul 4 deja a accesat în cadrul Valului Renovării 106 milioane de euro. (...) Am realizat o premieră în administraţie şi anume aceea în care un UAT s-a asociat cu Metrorex, cu Ministerul Transporturilor şi împreună (...) într-un timp mai scurt decât cel contractual am reuşit să finalizăm acest obiectiv de investiţii. (...) Încep procedurile de recepţie şi, în cel mai scurt timp, oamenii vor folosi acest mijloc de transport, coroborat cu finalizarea lucrării pe care am demarat-o tot aici - parcarea, park&ride-ul de vizavi, pe care în prima jumătate a anului 2023 îl vom finaliza", a declarat Băluţă.
El a estimat că, într-o primă fază, 10.000 - 12.000 de persoane vor tranzita această staţie.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Magistrala 2: A început proiectarea pentru extinderea metroului în comuna Berceni. Unde vor fi amplasate cele trei stații noi
https://www.economica.net/magistrala-2-a ... 799.html
Magistrala 2: A început proiectarea pentru extinderea metroului în comuna Berceni. Unde vor fi amplasate cele trei stații noi
https://www.economica.net/magistrala-2-a ... 799.html
Metroul SA a demarat întocmirea documentației Studiu de fezabilitate pentru “Extinderea Magistralei 2 de metrou în comuna Berceni, județul Ilfov”, a anunțat primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea. Astfel, M2 ar urma să se continue cu trei kilometri spre sud, cu încă trei stații după noua stație Tudor Arghezi.
„Conform documentatiei ce ne-a fost transmisă de catre Metroul SA, amplasamentul propus are ca punct de plecare conexiunea cu stația de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4 ce se continuă spre comuna Berceni, pe partea estică față de DJ 401 (Bd. 1 Mai) pe o lungime de aproximativ trei kilometri”, scrie primarul comunei Berceni pe pagina proprie de Facebook.
Astfel, pe raza localitatii Berceni vor fi amplasate trei stații de metrou, traseul acestuia fiind suprateran, excepție făcând zona de intersectie a metroului cu DNCB – Centura București.
Proiectul întocmit de Metroul SA propune ca viitoarele stații de metrou să fie stații de suprafață, ce vor va avea o lungime a peronului de aproximativ 60 metri și o lațime de minimum patru metri, amplasate după cum urmează:
– Stația nr. 1 – va fi amplasată la aproximativ 200 metri de Centura București, în spatele Stației de betoane – Beton Sud,
– Stația nr. 2 – va fi amplasată la aproximativ 500 metri de A0, într-o zonă liberă de construcții, dar cu un mare potențial de dezvoltare, teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construire locuințe,
– Stația nr. 3 – va fi amplasată la aproximativ 260 metri de Bulevardul 1 Mai într-o zonă aflată în plină dezvoltare, respectiv zona delimitată de intersecția străzii Bistrița cu strada Codrului.
m2-extindere-sud-1.jpg (109.33 KB; downloaded 2480 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Extinderea M2 către Berceni, cu traseu și stații în câmp, i-a indignat pe locuitorii singurei comune din România ce va avea metrou: „Fraților, totul trebuie să aibă o logică, traseul venea în linie dreaptă, pe Șoseaua Berceni, și era bun pentru toți locuitorii, dar așa, ca o arcadă?!”
https://www.g4media.ro/extinderea-m2-cat ... -in.html
Extinderea M2 către Berceni, cu traseu și stații în câmp, i-a indignat pe locuitorii singurei comune din România ce va avea metrou: „Fraților, totul trebuie să aibă o logică, traseul venea în linie dreaptă, pe Șoseaua Berceni, și era bun pentru toți locuitorii, dar așa, ca o arcadă?!”
Berceni, mica localitate de 14.000 de locuitori de lângă București, de la granița județului Ilfov cu Sectorul 4, are șansa de a avea metrou. Chiar dacă ar fi fost un motiv de bucurie, locuitorii se simt frustrați și bombardați de proiecte care nu le aparțin, iar la unele constată că nu li se adresează în mod direct. Este cazul extinderii de 3 km a metroului la suprafață, prin comună. Conform proiectului trimis de Metroul SA, și prezentat în premieră la dezbaterea cu cetățenii, stațiile sunt prevăzute a fi construite departe de locuințe, în câmp, în condițiile în care metroul are scopul de a asigura mobilitatea oamenilor din zonă: prima stație este amplasată la aproximativ 200 m de șoseaua de centură, a doua la 500 m de Autostrada 0, iar a treia stație este la aproximativ 250-260 m de Bulevardul 1 Mai.
Vocile ridicate au răsunat în sala de clasă de la școala nr 2, locul unde Gheorghe Covrigea, primarul din Berceni, i-a strâns, vineri, 9 iunie, pe locuitorii comunei ca să discute public proiectul de extindere a metroului, aflat în stadiul de studiu de fezabilitate.
Ioana Baicu, localnic: ”Sunt proprietarul unui teren peste care va trece autostrada A0 și metroul. Am un teren acolo de 14.000 m pătrați, dar în loc să mă bucur că Berceniul este în sfârșit în vizorul cuiva și se va dezvolta fiindcă m-am născut și trăiesc aici, am ajuns să urăsc orice dezvoltare din comuna Berceni, ceea ce este foarte rău. Cui îi pasă că eu nu mă aleg nimic, cineva a făcut autostrada și a împărțit terenul în două, am înghițit-o, dar cu 2 euro/mp, eu am pierdut (la preț derizoriu) zona dinspre autostradă. Am aflat de metrou, l-am felicitat pe Băluță că pune preț pe comuna Berceni, ca să aflu că metroul de fapt nu trece după primul proiect și că merge în linie dreaptă pe Șoseaua Berceni, unde sunt case și unde lumea este obișnuită să vină, ci o ia ca o arcadă frumoasă și învăluie un câmp din care eu, ca proprietar nu mă mai aleg cu nimic din terenul meu cel valoros pe care voiam să-l las nepotului meu. Probabil că acolo se va umple de blocuri, dar fraților trebuie să aibă o logică totul, te duci așa ca să faci o arcadă, când el venea în linie dreaptă și era bun pentru toți locuitorii, și în loc să fiu mulțumită de asta, că interesul meu este să fiu mulțumită”.
Dezbaterea s-a purtat într-o atmosferă tensionată, în lipsa principalilor invitați care însă nu au venit la discuții: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transportulor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului. În absența lor, și alți locuitori s-au revoltat față de proiectul care prevede ca metroul să aibă stații departe de case și suspectează că traseul este, de fapt, dat cu dedicație unor dezvotatori imobiliari ce vor construi ulterior blocuri lângă stații și pentru care există un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat.
Fost arhitect al Primăriei Berceni: ”Din punct de vedere urbanistic este catastrofal. Pentru devoltarea actuală, acest traseu este inutil, nu are ce căuta, dar dacă ne gândim la o perspectivă, la un interes economic, poate să fie bine, totul este că vrem să știm. Avem nevoie de metrou, eu zic că da, ceea ce va însemna pentru dezvoltarea viitoare, este în câmp, între două localități, nu în interiorul unei localități. Dacă proiectantul a făcut un proiect fără să ne întrebe pe noi ca cetățeni nu mi se pare ok"
Nu este singurul proiect, în dezvoltare, din comună – în condițiile în care localitatea nu are canalizare, iar majoritatea drumurilor sunt proaste, neasfaltate sau distruse de betoniere sau utilaje grele. În zonă se mai construiesc autostrada A0, Pasajul Berceni și o posibilă groapă de gunoi pentru care Consiliul Județean Ilfov a prevăzut-o să fie realizată în proximitatea localității și pentru care locuitorii se luptă în instanță să o blocheze.
Adrian Velicescu, localnic: „Prima stație de lângă autostradă este inutilă, nu are logică, nu numai din cauza accesului la ea al locuitorilor din Berceni, ar putea cel mult deservi o zonă industrială ca să justifice investiția, în plus în zonă este prevăzută a fi construită groapa de gunoi, deci vor fi două gropi de-o parte și de alta a stației de metrou, dar nu va veni nicio firmă privată să investească aici. Prima propunere este ca această stație să fie mutată. A doua propunere este ca după 5 ani de șantiere cu centura, autostrada A0 și Pasajul Berceni, ne-ați omorât cu praful și mizeria, vă rog solicitați ca oriunde ar fi construit metroul, să prevadă drumuri tehnologice de acces pentru traficul greu, ca să treacă utilajele, balastierele, noi acum stăm dimineața 2 ore în coloană ca să dăm prioritate la camioane din care curge ciment și pietre. Șinele de metrou nu pot fi cărate prin comuna Berceni, nu vor putea întoarce nici în sensul giratoriu. A treia propunere, dacă ne mai blocați și cu linia aceasta de metrou și cu autostrada de centură, nu vreți să includă în proiectul acesta, de la început, drumuri de acces și traversări pietonale?”
Asaltat cu întrebări, primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea, nu a făcut decât să le promită locuitorilor că va trimite propunerile proiectantului întrucât nu cunoaște rațiunea pentru care stațiile au fost prevăzute în acel mod, deși chiar el recunoaște, în postarea de anunț postată pe Facebook, că o stație va deservi un teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construirea locuințelor, un viitor ansamblu imobiliar.
Unde sunt prevăzute cele 3 stații de metrou:
Proiectul propus de Metroul S.A. are ca punct de plecare conexiunea cu statia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4 si se extinde catre comuna Berceni, pe partea estica a DJ 401 (Bd. 1 Mai), pe o distanta de aproximativ 3 km. Vor fi amplasate 3 statii de metrou, în varianta cu traseul suprateran, cu exceptia zonei de intersectie cu DNCB – Centura Bucuresti unde va fi subteran. Astfel, conform primarului Covrigea:
1. Statia nr. 1 – la aproximativ 200 m de Centura Bucuresti, în spatele Stației de betoane – Beton Sud.
2. Statia nr. 2 – va fi amplasată la aproximativ 500 m de A0, într-o zona libera de constructii, dar cu un mare potential de dezvoltare, teren intravilan cu PUZ aprobat pentru construirea locuințelor.
3. Statia nr. 3 – va fi amplasata la aproximativ 260 m de Bulevardul 1 Mai, într-o zona in plina dezvoltare, delimitata de intersectia strazilor Bistrita și Codrului.
Extinderea metroului spre comuna Berceni costă 400 mil de euro, finanțare asigurată din fonduri europene. La finalul anului 2022, primarul Sectorului 4 Daniel Băluță a inaugurat stația de metrou Tudor Arghezi, care nu a fost deschisă publicului, ultima stație de unde vor pleca celalte trei spre comuna Berceni.
https://www.g4media.ro/extinderea-m2-cat ... -in.html
metrou-m2-berceni2-768x576.jpeg (102.39 KB; downloaded 2245 times)
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Valentin
https://clubferoviar.ro/jaspers-cartier-metroul-din-comuna-berceni/
https://clubferoviar.ro/jaspers-cartier-metroul-din-comuna-berceni/
Potrivit experților Jaspers, organismul european care avizează și monitorizează proiectele cu finanțare europeană nerambursabilă de la nivelul Uniunii Europene, cu o valoare mai mare de 50 de milioane de euro, extinderea magistralei de metrou dincolo de Șoseaua de Centură trebuie să fie corelată cu tendințele de dezvoltare demografică, anticipate pentru zona de sud a Bucureștiului și, împreună, să constituie bazele dezvoltării unei noi comunități sigure și durabile în sudul Capitalei. Pentru aceasta, experții Jaspers recomandă ferm ca, în paralel cu extinderea magistralei M2 până în comuna Berceni, proiectanții să aibă în vedere configurarea și implementarea unui nou concept urbanistic, care să vizeze crearea și dezvoltarea unei noi zone rezidențiale, destinate celor 27.000 de oameni care, potrivit studiilor socio-demografice, ar putea să locuiască în următorii ani aici”, se arată într-un comunicat dat publicității joi de Primăria Sectorului 4.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Când ar putea fi deschisă noua stație de metrou Tudor Arghezi care va „prelungi” magistrala M2 Pipera - Berceni
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... hezi.htm
În 2021, Primăria Sectorului 4 începea lucrările la noua stație de metrou Tudor Arghezi care va prelungi cu 1,5 km magistrala Pipera - Berceni. Lucrările sunt aproape gata, însă atât Primăria, cât și Metrorex mai au câte ceva de făcut. Ce pași mai trebuie depășiți? De ce a durat mai mult decât se spera? Când vom putea călători?
Informația pe scurt:
-La magistrala de metrou Pipera - Victoriei - Unirii - Berceni se va mai adăuga o stație, Tudor Arghezi, la 1,5 km de stația Berceni, către Șoseaua de Centură. Trenurile vor circula pe la suprafață.
-Lucrările la stația de metrou Tudor Arghezi au început în ianuarie 2021, iar termenul de finalizare era finalul anului 2022. Finanțarea a fost asigurată în mare parte din fonduri europene. Valoarea totală a proiectului este de 214,89 milioane de lei, din care 179,97 milioane de lei fonduri europene nerambursabile venite din POIM.
-Stația de metrou Tudor Arghezi nu a fost deschisă nici până acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectorului 4, iar termenul promis atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie. Dat fiind că mai sunt câteva lucruri de făcut, trenurile cu călători vor circula în cel mai bun caz în octombrie sau noiembrie 2023.
-Metrorex spune că Primăria Sectorului 4 mai are câteva lucrări de făcut la stație, inclusiv asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică. Pe de altă parte, Metrorex mai are de angajat o bună parte dintre oamenii care vor lucra în stația ce prelungește M2 cu 1,5 km.
-Reprezentanții Primăriei spun că lucrările vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică.
-Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute, spune Metrorex.
-Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro, recepția stației de metrou a fost finalizată pe 29 martie 2023.
Ce spune Metrorex despre noua stație Tudor Arghezi, într-un răspuns pentru HotNews.ro
Când estimați că vor începe să circule trenurile de pasageri prin stația Tudor Arghezi?
Lucrările de construcții au fost finalizate la stația supraterană de metrou Tudor Arghezi și a fost semnat cu obiecțiuni procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Concomitent, Primăria Sectorului 4 face demersurile pentru predarea investiției către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și implicit Metrorex, pentru a putea fi efectuată punerea în funcțiune cu călători.
Are Metrorex la dispoziție angajați care să deservească această stație sau trebuie să mai angajeze?
La acest moment, pentru deservirea stației de metrou Tudor Arghezi, este necesară angajarea a 55 de persoane. (Numărul era valabil pentru data de 23 august).
Câți angajați vor deservi stația?
La acest moment, efectivul de angajați gândit pentru deservirea stației este de 61 de persoane.
Ce lucruri mai are Metrorex de făcut până când stația să fie dată în folosință (teste cu trenurile, sistem de semnalizare, automatizări)?
Edificarea obiectivului stației de metrou cu toată infrastructura acesteia este asigurată de Primăria Sectorului 4. După realizarea completă a investiției, stația de metrou împreună cu toată infrastructura va intra în proprietatea publică a statului în condițiile legii și se va atribui în concesiunea Metrorex.
Pentru punerea în folosință a stației este necesar să fie finalizate următoarele: asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică, realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noii stații de metrou, instalarea echipamentelor aferente sistemului de siguranță și automatizare a stației Tudor Arghezi.
Are Metrorex cum să mai adauge unu-două trenuri în plus pe M2, dat fiind că se adaugă o stație și deci traseul va dura mai mult?
Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute.
De ce stația nu a putut fi dată în folosință în primăvară, așa cum se spera în decembrie anul trecut?
Punerea în funcțiune este condiționată și de stingerea observațiilor consemnate în cadrul procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor, respectiv asigurarea de către Primăria Sectorului 4 atât a sursei a II-a de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, precum și instalarea echipamentelor aferente sistemului de semnalizare al stației. Ulterior finalizării lucrărilor la sistemul de siguranță și automatizare a traficului vor urma testele statice și dinamice cu trenul.
Ce spune Primăria Sector 4 București despre noua stație Tudor Arghezi
De ce nu a fost deschisă stația de metrou Tudor Arghezi, deși a fost inaugurată anul trecut, în decembrie?
Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că lucrările care au rămas de făcut nu împiedică circulația trenurilor, iar stația a fost predată către minister în momentul în care s-a făcut recepția, pe 29 martie. Deocamdată nu avem un termen, când oamenii vor putea circula pe acest nou tronson, dar reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că vor finaliza ce mai au de finalizat până la finalul lunii septembrie.
De ce nu a fost deschisă până acum stația de metrou Tudor Arghezi
Din decembrie până în luna iunie au fost parcurse procedurile birocratice cerute de lege după finalizare lucrărilor de construire, respectiv recepția lucrărilor și intabularea, au explicat reprezentanții Primăriei, pentru HotNews.ro.
Din decembrie anul trecut, când s-au finalizat lucrările, și până în martie au fost făcute testele necesare pentru recepție. După recepție, stația practic a fost predată către Ministerul Transporturilor (Metrorex), potrivit protocolului semnat de cele două părți la demararea lucrărilor. Apoi, Primăria a ajutat la intabularea imobilului, procedura fiind finalizată în iunie.
În ceea ce privește lucrările nefinalizate, la care face referire Metrorex - automatizarea, realizarea unei a doua surse de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, reprezentanții Primăriei spun că acestea vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică - dar trenurile pot circula și fără aceasta.
Întrebați de ce nu s-au făcut lucrările de automatizare a stației și a liniei până la inaugurarea din decembrie, reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că Metrorex avea licitație pentru schimbarea acestor sisteme pe toată magistrala M2, dar licitația a fost anulată.
În urmă cu aproximativ 5 ani, Metrorex a hotărât să schimbe automatizarea pe M2, sistemul fiind unul vechi și a lansat o licitație în acest sens. Licitația s-a desfășurat pe perioada lucrărilor la stația Tudor Arghezi, și exista speranța că va fi finalizată, însă toamna trecută a fost anulată.
Reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că nu puteau pune un sistem de automatizare, deoarece nu știau ce sistem va fi ales în urma licitației, ca să fie compatibil, și acesta rămas în stand-by. În final, după anularea licitației, Metrorex a decis ca sistemul de automatizare să fie compatibil cu cel vechi, existent pe M2, însă decizia a fost luată abia în toamnă, după anularea licitației, și deși automatizarea era prevăzută în contractul cu constructorul și au fost bani, comandarea și livrarea sistemului a durat, potrivit sursei citate. Lucrările de montare a sistemului de automatizare au început în această vară și ar trebui terminate în septembrie.
Reprezentanții Primăriei spun că trenurile pot circula si fără sistemul de automatizare, fiind mai multe tronsoane din rețeaua Metrorex unde se circulă așa de ani de zile .
Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2
Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).
Primăria Sectorului 4 construiește vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 300 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului. Parcarea este finalizată în proporție de 90% și va fi dată în folosință în această toamnă,iar planul este ca tariful de parcare să fie modic, undeva pe la 0,5 lei/oră.{Le dorim muuult succes , ca la Straulesti !!!}
Parcarea și stația de metrou vor fi legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.
Când ar putea fi deschisă noua stație de metrou Tudor Arghezi care va „prelungi” magistrala M2 Pipera - Berceni
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... hezi.htm
În 2021, Primăria Sectorului 4 începea lucrările la noua stație de metrou Tudor Arghezi care va prelungi cu 1,5 km magistrala Pipera - Berceni. Lucrările sunt aproape gata, însă atât Primăria, cât și Metrorex mai au câte ceva de făcut. Ce pași mai trebuie depășiți? De ce a durat mai mult decât se spera? Când vom putea călători?
Informația pe scurt:
-La magistrala de metrou Pipera - Victoriei - Unirii - Berceni se va mai adăuga o stație, Tudor Arghezi, la 1,5 km de stația Berceni, către Șoseaua de Centură. Trenurile vor circula pe la suprafață.
-Lucrările la stația de metrou Tudor Arghezi au început în ianuarie 2021, iar termenul de finalizare era finalul anului 2022. Finanțarea a fost asigurată în mare parte din fonduri europene. Valoarea totală a proiectului este de 214,89 milioane de lei, din care 179,97 milioane de lei fonduri europene nerambursabile venite din POIM.
-Stația de metrou Tudor Arghezi nu a fost deschisă nici până acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectorului 4, iar termenul promis atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie. Dat fiind că mai sunt câteva lucruri de făcut, trenurile cu călători vor circula în cel mai bun caz în octombrie sau noiembrie 2023.
-Metrorex spune că Primăria Sectorului 4 mai are câteva lucrări de făcut la stație, inclusiv asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică. Pe de altă parte, Metrorex mai are de angajat o bună parte dintre oamenii care vor lucra în stația ce prelungește M2 cu 1,5 km.
-Reprezentanții Primăriei spun că lucrările vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică.
-Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute, spune Metrorex.
-Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro, recepția stației de metrou a fost finalizată pe 29 martie 2023.
Ce spune Metrorex despre noua stație Tudor Arghezi, într-un răspuns pentru HotNews.ro
Când estimați că vor începe să circule trenurile de pasageri prin stația Tudor Arghezi?
Lucrările de construcții au fost finalizate la stația supraterană de metrou Tudor Arghezi și a fost semnat cu obiecțiuni procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor. Concomitent, Primăria Sectorului 4 face demersurile pentru predarea investiției către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și implicit Metrorex, pentru a putea fi efectuată punerea în funcțiune cu călători.
Are Metrorex la dispoziție angajați care să deservească această stație sau trebuie să mai angajeze?
La acest moment, pentru deservirea stației de metrou Tudor Arghezi, este necesară angajarea a 55 de persoane. (Numărul era valabil pentru data de 23 august).
Câți angajați vor deservi stația?
La acest moment, efectivul de angajați gândit pentru deservirea stației este de 61 de persoane.
Ce lucruri mai are Metrorex de făcut până când stația să fie dată în folosință (teste cu trenurile, sistem de semnalizare, automatizări)?
Edificarea obiectivului stației de metrou cu toată infrastructura acesteia este asigurată de Primăria Sectorului 4. După realizarea completă a investiției, stația de metrou împreună cu toată infrastructura va intra în proprietatea publică a statului în condițiile legii și se va atribui în concesiunea Metrorex.
Pentru punerea în folosință a stației este necesar să fie finalizate următoarele: asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică, realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noii stații de metrou, instalarea echipamentelor aferente sistemului de siguranță și automatizare a stației Tudor Arghezi.
Are Metrorex cum să mai adauge unu-două trenuri în plus pe M2, dat fiind că se adaugă o stație și deci traseul va dura mai mult?
Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute.
De ce stația nu a putut fi dată în folosință în primăvară, așa cum se spera în decembrie anul trecut?
Punerea în funcțiune este condiționată și de stingerea observațiilor consemnate în cadrul procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor, respectiv asigurarea de către Primăria Sectorului 4 atât a sursei a II-a de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, precum și instalarea echipamentelor aferente sistemului de semnalizare al stației. Ulterior finalizării lucrărilor la sistemul de siguranță și automatizare a traficului vor urma testele statice și dinamice cu trenul.
Ce spune Primăria Sector 4 București despre noua stație Tudor Arghezi
De ce nu a fost deschisă stația de metrou Tudor Arghezi, deși a fost inaugurată anul trecut, în decembrie?
Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că lucrările care au rămas de făcut nu împiedică circulația trenurilor, iar stația a fost predată către minister în momentul în care s-a făcut recepția, pe 29 martie. Deocamdată nu avem un termen, când oamenii vor putea circula pe acest nou tronson, dar reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că vor finaliza ce mai au de finalizat până la finalul lunii septembrie.
De ce nu a fost deschisă până acum stația de metrou Tudor Arghezi
Din decembrie până în luna iunie au fost parcurse procedurile birocratice cerute de lege după finalizare lucrărilor de construire, respectiv recepția lucrărilor și intabularea, au explicat reprezentanții Primăriei, pentru HotNews.ro.
Din decembrie anul trecut, când s-au finalizat lucrările, și până în martie au fost făcute testele necesare pentru recepție. După recepție, stația practic a fost predată către Ministerul Transporturilor (Metrorex), potrivit protocolului semnat de cele două părți la demararea lucrărilor. Apoi, Primăria a ajutat la intabularea imobilului, procedura fiind finalizată în iunie.
În ceea ce privește lucrările nefinalizate, la care face referire Metrorex - automatizarea, realizarea unei a doua surse de alimentare cu energie electrică și realizarea branșamentului la canalizarea orașului a noi stații de metrou, reprezentanții Primăriei spun că acestea vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică - dar trenurile pot circula și fără aceasta.
Întrebați de ce nu s-au făcut lucrările de automatizare a stației și a liniei până la inaugurarea din decembrie, reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că Metrorex avea licitație pentru schimbarea acestor sisteme pe toată magistrala M2, dar licitația a fost anulată.
În urmă cu aproximativ 5 ani, Metrorex a hotărât să schimbe automatizarea pe M2, sistemul fiind unul vechi și a lansat o licitație în acest sens. Licitația s-a desfășurat pe perioada lucrărilor la stația Tudor Arghezi, și exista speranța că va fi finalizată, însă toamna trecută a fost anulată.
Reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că nu puteau pune un sistem de automatizare, deoarece nu știau ce sistem va fi ales în urma licitației, ca să fie compatibil, și acesta rămas în stand-by. În final, după anularea licitației, Metrorex a decis ca sistemul de automatizare să fie compatibil cu cel vechi, existent pe M2, însă decizia a fost luată abia în toamnă, după anularea licitației, și deși automatizarea era prevăzută în contractul cu constructorul și au fost bani, comandarea și livrarea sistemului a durat, potrivit sursei citate. Lucrările de montare a sistemului de automatizare au început în această vară și ar trebui terminate în septembrie.
Reprezentanții Primăriei spun că trenurile pot circula si fără sistemul de automatizare, fiind mai multe tronsoane din rețeaua Metrorex unde se circulă așa de ani de zile .
Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2
Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).
Primăria Sectorului 4 construiește vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 300 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului. Parcarea este finalizată în proporție de 90% și va fi dată în folosință în această toamnă,iar planul este ca tariful de parcare să fie modic, undeva pe la 0,5 lei/oră.{Le dorim muuult succes , ca la Straulesti !!!}
Parcarea și stația de metrou vor fi legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Primăria Sectorului 4: Stația de metrou „Tudor Arghezi” va fi dată în folosință până pe 15 noiembrie
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... brie.htm
Primăria Sectorului 4: Stația de metrou „Tudor Arghezi” va fi dată în folosință până pe 15 noiembrie
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... brie.htm
Stația de metrou „Tudor Arghezi” se va deschide până pe 15 noiembrie, anunță Primăria Sectorului 4 într-un comunicat de presă. Stația de metrou Tudor Arghezi nu a fost deschisă nici până acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectorului 4, iar termenul promis atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie.
„Urmare a întâlnirilor de lucru, ce au avut loc recent între primarul Sectorului 4, Daniel Băluță și reprezentanții Ministerului Transporturilor și ai S.C. Metrorex S.A., a fost agreat un calendar de activități punctuale, la finalul cărora, mai exact, în data de 15 noiembrie cel târziu, stația „Tudor Arghezi” să fie dată în folosință. Tot atunci, stația de metrou construită de către comunitatea Sectorului 4 va deveni un punct multimodal de transport, fiind conectată direct, printr-un tunel pietonal subteran, cu parcarea etajată din apropiere, unde oamenii care vin din afara orașului își pot lăsa mașinile în siguranță, pentru a-și continua călătoria către centrul Capitalei folosind metroul”, a anunțat Primăria Sectorului 4.
Hotnews.ro a scris în luna septembrie de ce stația de metrou încă nu a fost deschisă:
Metrorex spune că Primăria Sectorului 4 mai are câteva lucrări de făcut la stație, inclusiv asigurarea sursei a II-a de alimentare cu energie electrică. Pe de altă parte,
-Metrorex mai are de angajat o bună parte dintre oamenii care vor lucra în stația ce prelungește M2 cu 1,5 km.
-Reprezentanții Primăriei spun că lucrările vor fi finalizate până la finalul lunii septembrie - mai puțin racordarea la canalizarea orașului deoarece nu există rețea de canalizare în zonă și s-a făcut o fosă septică.
-Odată cu darea în folosință a stației de metrou Tudor Arghezi, se va implementa graficul de circulație care va cuprinde 18 trenuri, față de 16 trenuri în prezent, iar intervalul de succedare între trenuri va fi de 4 minute, spune Metrorex.
Potrivit informațiilor transmise de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro, recepția stației de metrou a fost finalizată pe 29 martie 2023.
📖 Pagination options