Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1272 posts, 376202 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73  ... 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze reiny2000

Zilele trecute am trimis o petiție către ADTPBI, STB și PMB în care am propus o bandă de autobuz pe bulevard, de la Răzoare la Tricodava, pe ambele sensuri. Nu am primit încă vreun răspuns, dar asta îmi dă speranțe că va fi luată în considerare.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cris_m

Sa nu uitam ca proiectul benzilor este mult mai complex, insa din motive mai mult sau mai putin evidente ele se lasa inca asteptate.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze orex

reiny2000 wrote here:
Zilele trecute am trimis o petiție către ADTPBI, STB și PMB în care am propus o bandă de autobuz pe bulevard, de la Răzoare la Tricodava, pe ambele sensuri. Nu am primit încă vreun răspuns, dar asta îmi dă speranțe că va fi luată în considerare.

:applause:
Nu-i o mare smecherie sa protapeasca stalpii traditionali peste 4,5 km, dus-intors, si de la Piata la Razoare inca cca. 2 km! :bere:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ByOnu

Nu-i "o mare smecherie" si totusi nu se face. Lipsa interesului si dorintei primarului general de a introduce benzi bus noi si de a le impune pe actualele este ceva ce nu pot intelege. Banda bus este printre cele mai banale masuri de imbunatatire a transportului public pe care le-ar putea lua un oras, mai ales cand ai bulevarde cu 8 benzi precum Magheru sau Kiseleff.

Concluzia la care am ajuns este ca omul acesta - el ca individ - nu crede in benzile bus, nu vrea sa deranjeze soferii (in ciuda discursului public de "sa lasam masina acasa"). Toate astea pentru ca nu merge cu autobuzul, nu stiu daca o facea nici inainte de asumarea functiei (cu metroul stiu sigur ca mergea), dovada ca si astazi este mai mult sofer decat pieton.

Printr-o conjunctura ciudata a politicii bucurestene, singurul primar care a introdus pe bune benzi unice in oras ramane ...precedenta. Daca nu puneau atunci garduri la tramvai, nu le-ar fi pus nimeni altcineva (basca in mandatul acesta s-au pierdut 4km de banda unica ingradita pe Oltenitei, totul sub privirile tacute, nepasatoare sau partinitoare ale PG). Daca nu introduceau atunci autobuzele pe linia de tramvai, din nou, probabil nu le-ar fi introdus nimeni. Uitati-va doar ca au fost necesari 2 ani pentru a-l introduce pe 311 pe linia de tramvai, sau pe 335 pe linia de tramvai la Obor, probabil mici victorii, care insa cu suportul direct al PG nu aveau voie sa dureze cat au durat, indeferent de cat de blocate ar fi fost conturile PMB.

Pierdem ani din viata. La mai mult decat cateva vehicule noi in care vom sta blocati in acelasi trafic nu cred ca putem spera.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Isaac

Exact cum a spus si ByOnu. Motivul pentru care primarul general nu dezvolta reteaua de culoare unice BUS este acela de a nu deranja soferii. A recunoscut clar acest lucru intr-un interviu despre soseaua Mihai Bravu cand a spus ca nu mai face pista de biciclete pentru care are fonduri si proiect gata. A recunoscut clar ca nu vrea sa deranjeze masinile parcate ilegal pe banda 1. Cred ca acelasi motiv se afla si in spatele culoarelor BUS. Ar trebui deranjate multe masini ce ocupa momentan acele benzi.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze orex

In Drumul Taberei nu-i vorba de asa ceva, avand in vedere ca ”blestematul” de Poteras a facut o droaie de parcari in spic, ''ilegale'', care culmea, in ziua de astazi, se reabiliteaza! :yes:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Isaac wrote here:
A recunoscut clar acest lucru intr-un interviu despre soseaua Mihai Bravu cand a spus ca nu mai face pista de biciclete pentru care are fonduri si proiect gata. A recunoscut clar ca nu vrea sa deranjeze masinile parcate ilegal pe banda 1.

Maşinile pe Mihai Bravu sunt  parcate legal. Există semne de circulaţie specifice pe fiecare sector de drum al Şoselei Mihai Bravu.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Isaac

Intr-adevar, ai dreptate @andrei11 . Stiam si eu de zonele cu parcare la bordura legale unde exista indicatorul, insa erau si multe zone ilegale care ocupau spre exemplu banda de viraj la dreapta. Eu nu am mai circulat de vreo 3 - 4 ani cu masina prin zona si nu am mai bagat de seama, dar din ce observ s-a curatat destul de mult bulevardul. Daca dai pe google maps mai tarziu de 2021 o sa vezi multe masini parcate aiurea.

Mai poti inca gasi cateva exemple negative dar destul de putine. Pe portiunile cu parcare la bordura, eu consider ca exista destul de mult loc si pentru pista de biciclete alaturi. Ar fi fost poate riscul de accidentare cu portiera. Singurele locuri unde nu ar fi incaput era pe portiunile cu parcare in spic, dar acestea nu prea mai exista.
parcare.jpg (520.69 KB; downloaded 2729 times)
parcare1.jpg (376.1 KB; downloaded 2729 times)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cosminduru

A fost un accident săptămâna trecută, cu un Citaro Hybrid pe 123
https://www.gandul.ro/social/accident-in ... 19878034

Accidentul s-a produs pe Bulevardul Unirii, una dintre cele mai aglomerate artere din București.

Șoferul începător nu s-a asigurat
Din câte se pare, șoferul autoturismului, un tânăr care avea luat permisul de conducere de puțin timp, a vrut să vireze la dreapta pentru a intra în parcarea din faţa Bibliotecii Naționale. El a efectuat această manevră direct de pe banda a doua, fără să se asigure. Pe banda unu, despărţită prin linie continuă de banda doi, circula regulamentar autobuzul 123 al STB. Şoferul a încercat să frâneze, dar nu a mai avut timp să evite coliziunea.


Ridic aici problema benzilor unice neprotejate decât de o linie continuă, sau stâlpișori. Ar trebui borduri ceva, sau garduri ca la linia de tramvaie. Autobuzele nu pot avea siguranța și viteza necesare dacă oricând o mașină din coloană poate țâșni în dreapta, ori să fenteze coloana ori să facă dreapta aiurea. Nici intrările alea în parcări nu sunt normale.

De asemenea, la intersecții nu văd nici un fel de sistematizare. Semafoarele pentru BUS trebuie să fie complet separat de celelalte.
Acum, se creează conflict de trafic, atât autobuzul cât și mașinile au verde, o mașină vrea să facă dreapta legal de pe banda 2 (de fapt fiind cea mai din dreapta bandă) - se intersectează cu banda BUS care merge înainte. este un haos total. La fel și la alte așa-zise "benzi unice" - 182 intră din linia de tramvai de la Banu Manta spre Basarab, cu un fel de tupeu de gabarit, forțând mașinile care merg spre pasajul Basarab să oprească pe banda 2. Apoi 182 taie toate benzile spre dreapta. 330 și 335 stau câte trei semafoare roșii la Obor, unul pe linia de tramvai, unul la intrarea în rond, unul la ieșirea din rond. Și poate mai prinde și pietoni pe trecere.
La Națiunile Unite autobuzele intră în alveolă și pleacă pe roșu. Verdele lor e penibil de scurt. Mașinile fac dreapta peste autobuze
Să nu mai zic că pe tronsoanele comune autobuz cu tramvai, sunt nevoiți să se aștepte. că nu au loc. Semafoarele sunt groaznice, la pod Grozăvești tramvaiele rămân aiurea câte 3-4 minute. la Obor sunt blocate de mașini. La Răzoare se stă alte 3 minute aiurea în mijlocul intersecției.

Improvizații, amatorism, las-o bă că merge și-așa, o încropeală. Asta reprezintă benzile unice azi.
Nu este nici un câștig de viteză, se parcurge un semicerc de București (AFI  Cotroceni - Pța Muncii) în peste 45 min - e inadmisibil. mai mult de 2 minute pe stație. Se merge 1 minut și se stă la semafoare 1 minut.
Percepția mea este că transportul public este "aruncat" pe aceste benzi să nu mai încurce șoferii.. și prioritatea și configurațiile intersecțiilor sunt făcute de brigada rutieră tot în avantajul șoferilor de mașini mici.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze alexandru_minciu91

Total de acord, doar analizați devierea din prezent de la Doamna Ghica, unde autobuzele 282/621/667 se chinuie sa treacă la fiecare cursa de stâlpii de susținere a rețelei de tramvai și peronul stației. Chiar ultimul stâlp înainte de semafor fiind o mare problema. S-au denivelarile formate în stații de la gabarit, e doar o chestiune de timp până când cineva face o greșeală.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ByOnu

CONCRET, ce propuneti? Sa ne intoarcem la situatia anterioara? Vorbiti doar despre partea de viteza samd (unde oricum nu sunt deloc in asentiment cu voi), dar nu vorbiti deloc deloc despre componentele de transbordare si accesibilitate.

Simplul fapt ca nu mai astepti la ruleta ruseasca ori tramvaiul, ori autobuzul in timp ce ele circula pe tronsoane comune, este un castig urias de timp pentru calatori. Subestimati confortul si siguranta pe care le aduce transbordarea la acelasi peron, in detrimentul ocolirii intersectiilor, traversarilor suplimentare (care atrag dupa sine situatii ce pot duce la accidente).

Mai mult, daca v-ati gandi la persoanele cu dizabilitati, ati remarca faptul ca alveolele de la trotuar sunt imposibil de accesat de catre autobuze (masini parcare, unghiuri geometrice aberante care nu permit oprirea la bordura nici daca s-ar vrea, soferi care nu respecta regulamentul si refuza sa intre in ele chiar daca situatia ar permite-o, etc), in timp ce peroanele la care opresc autobuzele sunt modernizate, au rampe, au o latime minima utila pentru scaunele cu rotile, iar mai ales, autobuzele pot opri aproape de bordura.

Intreb dintr-o bucata: si ce daca autobuzele trebuie sa circule cu atentie la Doamna Ghica? Care este problema? Vorbim despre soferi profesionisti, iar pana acum nu au fost accidente. Accidente pot fi oricand, oriunde.

Toate problemele pe care le-ati identificat chiar foarte corect (semaforizarea deficitara, asfaltul deteriorat de pe culoarele unice) trebuie rezolvate. Nu sunt motive pentru a renunta la conceptul de culoar unic. Multe chestii nu-s perfecte in oras, asta nu inseamna ca renuntam la ele.

Opinia mea este ca va plangeti pentru absolut nimic. Nimic personal, desigur! :bere:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cosminduru

Corect, dar la fel de important ar fi să fie rezolvate și problemele ridicate de tine
- mașini parcate - amendă și se ridică, nu se laudă primăriile de sector cu noile platforme de ridicare și regulamente?
- unghiuri geometrice aberante - cine le-a avizat și cine le-a executat și cine le-a recepționat?
- șoferi care nu respectă regulamentul - asta e hilară, și cea mai simplu de rezolvat, la 3 reclamații 10% la salariu, încă 3 desfăcut contractul de muncă.

Eu propun ca benzile unice să fie asfaltate cu plăci de beton, pe modelul drumului de legătură Vama Giurgiu.. să nu se mai formeze șleauri. Și să fie îngrădite cu garduri pe banda 1, peste tot pe unde circulă STB.
De ce ar avea mai puțin drept la benzi unice locuitorii de pe trasee fără linii de tramvai, sau cu linii de tramvai CF sau green track (41, 25?).

Un alt argument este că autobuzele încurcă tramvaiele și ca urmare nici unele, nici celelalte nu vin la timp și nu respectă orarul.
Autobuzele ar fi mult mai fâșnețe și rapide dacă ar merge separat, atât prin prisma demarajului și frânelor, cât și prin faptul că pot implementa sistemul STOP la coborâre, și pot să nu oprească în stații goale.
Tramvaiele în schimb, sunt vehicule mai grele, lungi, opresc obligatoriu în toate stațiile și staționează mai mult până urcă și coboară toată lumea, plus demarajul greoi (patinează, mai ales acum iarna).

Este drept că rămâne problema transbordării, dar aceea se poate rezolva cu soluții inteligente de transbordare în punctele intermodale importante, unde eventual se pot amenaja mini-terminale de tranzit sau unde autobuzele pot fi direcționate la peroanele respective..  eu când merg la gară nu am pretenția să mă lase autobuzul fix pe peronul de unde pleacă trenul, mă transbordez.. de aceea s-au inventat scări rulante, benzi rulante, lifturi și alte moduri automate de a transborda oamenii, în special cei cu dizabilități.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

ByOnu,  nu confunda şoferii profesionişti cu şoferii aşi ai volanului. Ce, nu toţi fotbaliştii din ligile superioare naţionale sunt  profesionişti ? Dar unii sunt mai talentaţi, alţii mai puţin. Ce, nu toate maşinile au drept de circulaţie pe şosele ? Dar unele sunt Dacii, altele Mercedesuri.
De unde ştii că n-au fost incidente prin  Colentina din cauza stâlpilor ?

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze reiny2000

@cosminduru  Problema cu gardurile la benzile de autobuz este ca dacă parchează vreunul sau se strică un autobuz, atunci banda se blochează. O propunere ar fi niște obstacole joase, cum sunt cele de mai jos (armadillo).



Legat de autobuze și tramvaie, problemele pe care le-ai prezentat au apărut deoarece liniile de tramvai nu au fost construite să fie culoare TRAM+BUS. Peroane mai lungi și depărtate, benzi mai largi, configurarea intersecțiilor astfel încât transportul public să fie avanatajat, soluții există.
Pe lângă ce a spus @ByOnu, consider mai importantă problema spațiului. Bandă de autobuz+linie de tramvai pe fiecare sens ar însemna că pe o stradă ai 4 benzi dedicate transportului public. Cum spațiul în București este o resursă limitată, consider că nu e rău dacă facem puțină economie, mai ales dacă astfel oferim și beneficii călătorilor.

 


Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2464 forum members have written 438198 posts in 5487 topics and 524 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use