Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Depoul Victoria

131 posts, 77605 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Depoul Victoria ByOnu

Rog colegii care cunosc situația să pună o actualizare a turației exacte a depoului / linii, zi lucratoare / weekend, eventual si pe ora varf / in afara orei de varf.

 


Re: Depoul Victoria TrainWrecker

Depoul Victoria la data de 24.09.2022 (turatie)
1 - 7/5 (+Dudesti)
5 - 10/6
43 - 4/3
44 - 6/3

In afara orelor de varf:
1 - 6/4
5 - 7/5
43 - 3/2
44 - 4/2

Programul in afara orelor de varf variaza foarte mult si nu este unul stabil asa ca ce am scris mai sus este o estimare.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 24.10.2022:

1 - 7/5 (+10/8 Dudești)
5 - 10/6
10 - 7/5 (+10/8 Dudești)
44 - 5/3

Total: 29/19 ture.

 


Re: Depoul Victoria Gabi23

Turația Dep. Victoria - 02.01.2023:

1 - 7/5
5 - 10/6
10 - 7/5
11 - 5/3

Total: 29/19 ture.

 


Re: Depoul Victoria ByOnu

Robert24 wrote here:
Cel putin o parte a Depoului Victoria / fost "Ilie Pintilie" / in original "Bonaparte", ar trebui obligatoriu sa se transforme in muzeu. Nu pentru ca e mai central, ci pur si simplu pentru ca este cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti.

Istoria lui incepe in vara anului 1871, cand societatea engleza "Harry Hubert de Mervee" a obtinut autorizatia de a instala primele linii de tramvai cu cai.

Un an mai tarziu s-a dat in folosita prima linie de tramvai bucuresteana, traseu care pornea de la Gara Targovistei pana la Piata Sf. Gheorghe. Ulterior acest traseu a fost prelungit pe Cal Mosilor pana la Bariera Mosilor (aprox. intersectia cu Sos. Mihai Bravu).

Asadar, constructia acestui depou a inceput acum mai bine de 150 de ani, iar de-a lungul vremii a gazduit aproape toate tipurile de tramvaie care au circulat in Bucuresti. S-a ales acest loc, pur si simplu pentru ca era la marginea orasului.

Iata o harta din 1871:




O alta harta de la sf. secolului XIX:




Si planul cadastral din 1911:






Tot din partea lui @Robert24, completăm istoria Depoului Bonaparte / Ilie Pintilie / Victoria cu o serie de informații valoroase. Sumplimentar, am completat, la randul meu, informatiile si fotografiile.


La data de 3 iulie 1916, concesiunea societatii de exploatare a tramvaiului vechiu, prima Societate Anonimă Română de Tramvaiuri, a expirat și astfel Depoul Bonaparte a devenit proprietate a STB.


În anul 1926 începe prima modernizare a depoului și sunt construite primele două hale.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1926.png (261.15 KB; downloaded 4474 times)


În anul 1927 se mai construiesc încă două hale: nr.3 și 4.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1927.png (45.14 KB; downloaded 4474 times)


În anul 1928 se finalizează sistematizarea remizei, construindu-se încă patru hale: nr.5, 6, 7 și 8.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1928.png (94.79 KB; downloaded 4474 times)


În anul 1936 are loc o extindere majoră, construindu-se 1435 metri liniari de linie nouă. Se atinge, astfel, apogeul sistematizării interbelice a Depoului Bonaparte.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1936.png (38.67 KB; downloaded 4474 times)


În anul 1944, Depoul Bonaparte a fost bombardat masiv în timpul atacului aerian al aliaților din al doilea război mondial asupra Bucureștiului. În toamna aceluiași an încep reparațiile, care se vor extinde până în 1948.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1948.png (212.86 KB; downloaded 4474 times)


Captură aeriană a amplasamentului în 1944. Se remarcă faptul că existau toate Halele nr.1-8, la lungimile originale de aprox.100m.
Sursă imagine: https://muzeuldefotografie.ro/2015/05/bu ... lie-1944

1944.jpg (102.26 KB; downloaded 4474 times)


Clădirea actualei Tipografii STB fotografiată în anul 1952, pe amplasamentul fostei Hale de parcare nr.8. Se remarcă faptul că imobilul este în curs de amenajare. Se remarcă faptul că Hala nr.7 nu mai exista la momentul respectiv.
Sursă imagine: AGERPRES - https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15331211

1952.jpg (66.19 KB; downloaded 4474 times)


Februarie 1954. Sunt vizibile doar Halele nr.1, 2, 3, 4.
Sursă imagine: captură video A.N.F.

Februarie1954_DepVictoria.png (749.7 KB; downloaded 4474 times)


1962. Sunt vizibile doar Halele nr.1, 2, 3, 4.
Sursă imagine: cartea “Din Istoria Transportului de Călători în București”, autor Alexandru Cebuc

1962.jpg (338.93 KB; downloaded 4474 times)

 


Re: Depoul Victoria ByOnu

Amplasamentul celor 8 hale după finalizarea lor în 1928.





Halele depoului Bonaparte Victoria dupa 1928.jpg (468.69 KB; downloaded 4450 times)



Amplasamentul la nivelul anului 1966. Se remarcă faptul că Halele sunt la lungimile originale, de aprox.100m.
Sursă imagine: https://fostulbucuresti.github.io
1966.jpg.png (807.94 KB; downloaded 4451 times)



Conform STB, în anul 1968 a avut loc un incendiu ce a distrus halele. Acesta este, posibil, momentul în care au dispărut toate celelalte hale, iar actualele Hale nr.1 și 2 au fost scurtate la 45m lungime în urma avariilor produse.
STB propunea, în 2020, reconstruirea halelor dispărute, păstrându-se amplasamentul și arhitectura originală.


Harta amplasamentului la nivelul anului 1974.
1974.png (129.06 KB; downloaded 4451 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația actuală:

1 - 7/6 (+10/7 Dudești)
5 - 10/6
10 - 7/5 (+10/8 Dudești)
11 - 5/0 (+3/3 Militari, 3/0 Alexandria, 1/3 Bucureștii Noi, 0/4 Giurgiului)

Total: 29/17 ture.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 01.08.2023:

1 - 3/0
5 - 10/6
10 - 4/2
11 - 9/7

Total: 26/15 ture.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația actuală:

1 - 5/1 (+12/12 Giurgiului)
5 - 10/6
11 - 9/7 (+1/3 Bucureștii Noi și 2/0 Giurgiului)

Total: 24/14 ture.

 


Re: Depoul Victoria 1689

Aprilie - 29 de ture
August - 26 de ture
Decembrie - 24 de ture…

Voua nu ca sugereaza nimic tendinta asta …?

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 27.04.2024:

11 - 9/7 (+3/0 Alexandria și 0/3 Bucureștii Noi)
44 - 6/3 (+0/1 Bucureștii Noi)
55 - 9/2 (+1/0 Titan și 0/4 Dudești)

Total: 24/12 ture.

 


Re: Depoul Victoria Gabi23

Începând din 16.09.2024 turația depoului este:

11 - 9/5 (+3/2 Alexandria și 0/3 Bucureștii Noi)
16 - 6/0 (+4/0 Colentina)
17 - 0/4
44 - 6/3 (+0/1 Bucureștii Noi)
55 - 3/2 (+7/0 Titan și 0/4 Dudești)

Total: 24/14 ture.

 


Re: Depoul Victoria ByOnu

https://diplomafestival.ro/portofolii/de ... ciala-si

Oana este interesată de dimensiunea urbană a proiectelor, pe care a experimentat-o printr-o mobilitate Erasmus în Paris, urmată de practica în cadrul unui birou din același oraș. Participă la o serie de concursuri internaționale și colaborează pentru un proiect publicat în revista KoozArch.

De la capăt de linie la intrare: infrastructură pentru educație, locuire socială și grădină publică în București

Lucrare selectată la DIPLOMA Show 2023
Problematica pornește de la prezența unei situații urbanistice și arhitecturale care poartă caracteristicile unei enclave. Depoul de tramvaie Victoria din București, datat din 1871, este un amplasament cu granițe închise, la o scară contrastantă față de parcelarul adiacent, o excepție prin funcțiune, configurare, accesibilitate.
Proiectul propune un program alcătuit din trei componente, ca răspuns dat unor carențe prezente la nivel teritorial - locuire socială, grădină publică și un centru de cultură și educație urbană. Astfel, de la o infrastructură pentru transport, se va propune o nouă infrastructură cu un puternic caracter social, urban, educativ. Strategia de intervenție respectă logica prezentă pe sit, valorificând șinele de tramvaie și compunând un ansamblu care conlucrează cu ceea ce există deja; se valorifică excepția în țesut, limitele devin o membrană permeabilă, se păstrează împrejmuirile existente, dar se creează porți spre ansamblu.


foto_1_399.jpg (1.56 MB; downloaded 621 times)

foto_2_399.jpg (1.08 MB; downloaded 621 times)

foto_3_399.jpg (969.21 KB; downloaded 621 times)

foto_4_399.jpg (1.18 MB; downloaded 621 times)

foto_5_399.jpg (992.47 KB; downloaded 621 times)

foto_6_399.jpg (1.21 MB; downloaded 621 times)

foto_7_399.jpg (1.04 MB; downloaded 621 times)

foto_8_399.jpg (1.55 MB; downloaded 621 times)

foto_9_399.jpg (1.41 MB; downloaded 621 times)

foto_10_399.jpg (1.34 MB; downloaded 621 times)

 


Re: Depoul Victoria Costin

Ce de cuvinte frumoase puse la un loc, aproape ai crede ca vrea sa transmita un mesaj. Eu nu am inteles nimic din text. Iar randarile sunt un nonsens - pastreaza halele depoului dar le lasa goale, ca spatiu public?

Apoi, trecand peste exprimarea din text, poate ca nu ma duce pe mine capul sa inteleg ce vrea sa spuna autorul - fie. Dar care e contextul? Cine e Oana si de ce a venit cu aceasta propunere? Fix acum cand diverse autoritati locale chiar lucreaza la un proiect de revitalizare a zonei. Are legatura?

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433230 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use