Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

507 posts, 70565 views
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 37
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Ma gindeam de ce nu se construieste undeva o pista multifunctionala, cu lungime suficienta pentru a organiza tot felul de evenimente de tipul asta. Probabil ca, dincolo de costuri si pozitia excentrica, raspunsul corect e ca nu ar avea nici un farmec, nu ar fi interesant sa te duci intr-un loc special amenajat pentru asa ceva. De ce? Pentru ca nu stirnesti emotii negative, nu incurci pe nimeni, nu faci nimic ostentativ! Asta e scopul, nu atletismul, nu legebeteu’, nu ciclismul sau iarmarocul ci fronda! Sa iti gidili colectiv orgoliul si sa te pui in centrul atentiei, sa arati ca esti diferit de populatia inconjuratoare considerata inculta si amorfa.

 


Re: Discuții despre transportul local din București cosminduru

Utilizator anonim 2 wrote here:
Incasarile alea nu ajung in buzunarul meu sau al tau si nici nu vedem vreo reducere de taxe datorita lor. Faptul ca si alte orase organizeaza astfel de ghesefturi pe seama cetateanului nu le face deloc acceptabile.


Încasările ajung indirect la tine. Orașul primește mai mulți bani la buget, bani cu care poate face investiții.
Faptul că alte orașe organizează arată tocmai faptul că e ceva acceptabil și normal. Numai o minoritate ursuză și dependentă de mașini este indignată. Cetățenii deschiși la minte ai unui oraș apreciază evenimentele ce le aduc notorietate și expunere, viață în oraș.
Utilizator anonim 2 wrote here:
Ma gindeam de ce nu se construieste undeva o pista multifunctionala, cu lungime suficienta pentru a organiza tot felul de evenimente de tipul asta. Probabil ca, dincolo de costuri si pozitia excentrica, raspunsul corect e ca nu ar avea nici un farmec, nu ar fi interesant sa te duci intr-un loc special amenajat pentru asa ceva. De ce?


Pentru că sponsorii nu ar plăti bani pentru reclame să nu fie expunerea unui public numeros. Și nici un public nu s-ar duce în pustietate să vadă ceva de genul. Paradele, târgurile, concertele, evenimentele sportive și culturale în general, se organizează în orașe, unde e public, nu pe câmp.

Cât despre ideea aberantă să se construiască 42km de pistă de maraton, no comment.

Am mai auzit și alte tâmpenii, că de ce nu aleargă în pădure !!!!!  - adică pe teren accidentat, maraton. deștepți foc
Sau de ce nu aleargă pe trotuare. Alea înguste pline de mașini și gropi și dale sparte, mii de oameni să alerge pe acolo.. eventual să mai își rupă niște glezne să avem noi domnule loc să ne dăm cu mașinile, eee.e
Mircea G wrote here:
Minusuri sint nenumarate , dar sa vad si eu care este " plusul " sa se maimutareasca niste indivizi pe strada, carosabil !?
Eu stiu ca sportul se practica in alta parte .


Știi prost.
Plusurile sunt evidente, bani la buget, sponsori, turiști, vizitatori, hoteluri pline, restaurante, promovarea sportului și a sănătății fizice.
Minusurile sunt neglijabile. Câțiva ursuzi inadaptați cărora nu le place ieșirea din rutina molcomă a statului în trafic.

Mircea G wrote here:
Cit despre aia care se fitiie cu masina , iti raspund si tie , ca nu TU stabilisti ce   nevoi au oamenii de deplasare cu masina . Nu ai voie sa judeci TU, nu este treaba ta .



Echivalent, nici tu nu stabilești ce evenimente să se desfășoare și mai ales să NU se desfășoare. Este treaba primăriei, care a fost delegată prin primar și consiliu să ne reprezinte interesele, iar interesele majorității sunt să existe viață socială, culturală și sportivă în oraș, nu să fie un mare dormitor cu străzi.
andrei11 wrote here:
Ţi se pare că metroul ajunge peste tot ?


Nu, dar mi se pare că distanța de la orice punct la o stație de metrou e acceptabilă pentru a merge pe jos.
În zona afectată, centru și inel central. Hai median.

andrei11 wrote here:
Şi atunci de ce au fost ambuteiaje cel puţin în EST ?


Pentru că românii nu se pot abține să nu folosească mașina personală pentru a merge oriunde. Atât îi duce capul.
Iau mașina să se ducă în Herăstrău să se plimbe pe jos. Cînd au metrou!!!
Nu ar folosi mijloace alternative neam.
Și pentru că nu se informează. Sunt abonați la gsp să vadă sânii vreunei gagici, dar nu sunt abonați la știri despre trafic sau oraș.

Precis, o să-mi spui că toți ăia zeci de mii din trafic de duminică de la 11 dimineața lucrau undeva se duceau la job și necesita urgent prezența lor acolo.
Până și vițica aia de la A3 a recunoscut că nu și-a trezit odorul la timp, să nu îl chinuie cu sculatul, de, a luat mașina, îi pute ei pe jos sau cu stb

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

De la moderator citire:
De ce ai scris 4 mesaje şi nu unul singur ?

___________________________
De la userul andrei 11 citire:
Este clar că eşti împotriva automobiliştilor, puteai să o spui într-un rând, nu în 50.
Fiind aşa de focusat pe << huo maşini proprietate particulară >> poate nu ţi-a trecut prin cap că eu am chef să mă plimb cu vaporaşul  în Herăstrău sau să mănânc mici la terasele din zona "H". Tu  crezi că accesul în Herăstrău, care, apropo, nu se mai numeşte aşa,  se face doar prin zona Stalin / Hitler / Charles de Gaulle ?
Mai sunt accesuri şi în zona "Crucea Secolului", Pe Şoseaua Nordului, Prin Elena Văcărescu, pe la "H", Arcul de Triumf, Muzeul Satului,  etc.
______________________
Cât priveşte teoria cu  distanța de la orice punct la o stație de metrou e acceptabilă pentru a merge pe jos  din punctul meu de vedere este deplasată. Află că unele trasee ale mele de duminică au fost cu tatăl meu ( 89 de ani ) unde blabla ul distanța de la orice punct la o stație de metrou e acceptabilă pentru a merge pe jos chiar este de neaplicat.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre transportul local din București Mircea G

cosminduru wrote here:
.

Încasările ajung indirect la tine. Orașul primește mai mulți bani la buget, bani cu care poate face investiții.
.

Am mai auzit și alte tâmpenii, că de ce nu aleargă în pădure !!!!!  - adică pe teren accidentat, maraton. deștepți foc
Sau de ce nu aleargă pe trotuare. Alea înguste pline de mașini și gropi și dale sparte, mii de oameni să alerge pe acolo.. eventual să mai își rupă niște glezne să avem noi domnule loc să ne dăm cu mașinile, eee.e
.

Știi prost.
Plusurile sunt evidente, bani la buget, sponsori, turiști, vizitatori, hoteluri pline, restaurante, promovarea sportului și a sănătății fizice.
Minusurile sunt neglijabile. Câțiva ursuzi inadaptați cărora nu le place ieșirea din rutina molcomă a statului în trafic.
.

Echivalent, nici tu nu stabilești ce evenimente să se desfășoare și mai ales să NU se desfășoare. Este treaba primăriei, care a fost delegată prin primar și consiliu să ne reprezinte interesele, iar interesele majorității sunt să existe viață socială, culturală și sportivă în oraș, nu să fie un mare dormitor cu străzi.
.

Pentru că românii nu se pot abține să nu folosească mașina personală pentru a merge oriunde. Atât îi duce capul.
Iau mașina să se ducă în Herăstrău să se plimbe pe jos. Cînd au metrou!!!
........


Da , primeste la bani ... este si mare oras turistic care sa atraga turisti , oameni care sa cheltuie bani . Multi , iti dai seama !?
......
Sa alerge pe stadioane ca au cheltuit sume uriase cu ele . Tusesc pe stadion ? Am cheltuit bani pt stadioane si ei se joaca pe strada ?
......
Inceteaza cu banii la buget . Astea sint numai vrajeli si sponsorizarile sint tintite unde trebuie . Eu nu cred ca un gura casca la " maraton " a fost sponsorizat cu ceva , a simtiti ceva .
.......
Vezi ca sari calul si o iei pe aratura cu invectivele .
Iti repet , nu este treaba ta ce face fiecare cu masina lui . Plateste taxe uriase si are cheltuili uriase si este dreptul lui sa circule unde si cind vrea . Pe strada , care este carosabil , definit prin lege . Nu este pt hita/hita sa se " dea " aia in bascheti pe acolo .

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Valentin

^ Nici treaba ta nu e unde sa se desfasoare maratoanele/evenimentele sociale/culturale si sportive. Nu e treaba ta ce vor pietonii, pentru ca din cate stiu orasul NU e DOAR pentru masini. Nu vrei sa stai in trafic? Iei metroul. Ai nevoie neaparat de masina? Ocoleste. Ai nevoie FIX acolo unde e maratonul? Ghinion, ai de asteptat, tu si alti cativa. Nu--ti convine? Accepta asta si zi-o asa, nu ne lua cu strazile sunt pentru masini si daca platesti taxe & impozite ai  "dreptul". Si eu platesc taxe&impozite SI AM DREPTUL sa solicit, sa organizez si sa particip la evenimente PE SPATIUL PUBLIC, ai inteles? PUBLIC = AL TUTUROR, NU al masinilor.

Mi se pare amuzant, cand nu-ti convenea ceva (pro masina) invocai drepturi constitutionale, dar cand e vorba de dreptul tuturor tipurilor de participanti la trafic, brusc nu ne mai convine, nu mai exista "constitutie", e ok sa mearga masina ca are drepturi, da pietonul n-are dreptul la acces pe spatiul public al tuturor, iti zice ceva asta din constitutia cu care te bateai in piept?

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ andrei11

Amândoi exageraţi.  Şi Mircea  G ( pro maşină personală ) şi Valentin ( contra maşinii personale ).
Game ower. Altceva, că deja intrăm într-o buclă care nu ne duce nicăieri.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

Andrei, greseti. Doar unul exagereaza.

Sa alerge pe stadioane ca au cheltuit sume uriase cu ele ... Am cheltuit bani pt stadioane si ei se joaca pe strada?


Care stadioane? Da-mi exemplu de stadion nou cu pista de atletism. Te ajut eu: Giulesti - nu, Ghencea - nu, Arcul de Triumf - nu, Arena Nationala - nu.


Pe strada, care este carosabil, definit prin lege


Sigur, si trotuarul care este ..trotuar definit prin lege. Dar mna, cand masinile abuzeaza trotuarul nu te vad asa aprins de faptul ca nu e fiecare la locul lui.

Pai, nu e ipocrizie? Daca se inchide doua zile pe an un bulervard o luati razna. Dar cand se parcheaza pe trotuare 365 de zile, in cel mai mare dispret fata de siguranta si accesibilitatea pietonilor, ... eh, e ok, unde sa parcheze si ei? Sa fie si pietonii intelegatori.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ ByOnu

Utilizator anonim 2 wrote here:
nu ar avea nici un farmec (sa parchezi in parcarea etajata/subterana cu plata), nu ar fi interesant sa te duci intr-un loc special amenajat (sa parchezi in parcarea etajata/subterana cu plata) pentru asa ceva. De ce? Pentru ca nu stirnesti emotii negative (parcand in parcarea etajata/subterana cu plata), nu incurci pe nimeni (parcand in parcarea etajata/subterana cu plata), nu faci nimic ostentativ (parcand  in parcarea etajata/subterana cu plata)! Asta e scopul, nu atletismul, nu legebeteu’, nu ciclismul sau iarmarocul ci fronda! Sa iti gidili colectiv orgoliul (parcand pe trotuar) si sa te pui in centrul atentiei (parcand pe trotuar), sa arati ca esti diferit (parcand pe trotuar) de populatia inconjuratoare considerata inculta si amorfa (sa parchezi in parcarea etajata/subterana cu plata).


Ia spune, cum suna?

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ cosminduru

Un singur comentariu mai pun, maratonul nu se poate organiza pe stadion, fiind o cursă de 42km, adică ar însemna ca atleții să se învârtă de 105 ori pe o pistă de stadion. Lucru imposibil, dacă vorbim de mai mult de 50 de alergători. În cursele de atletism de 10.000m se mai fac pe stadion și acolo sunt limitați ca număr. La un maraton participă mii de oameni, este o absurditate să crezi că se poate face pe stadion sau o pistă specială, pe stadion este eventual doar finish-ul, dar restul traseului este pe străzi, oriunde în lumea asta.



Mircea G wrote here:
Da , primeste la bani ... este si mare oras turistic care sa atraga turisti , oameni care sa cheltuie bani . Multi , iti dai seama !?


Păi este. Sau ar trebui să fie. Sau ar trebui să ne zbatem să îl facem.
Mulți turiști străini vin aici și sunt fascinați de oraș. Atitudinea  să nu vină că îmi încurcă mie plimbarea cu mașina - este dezamăgitoare, să nu zic mai mult.

 


Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Serban

Sa recapitulam ultimele pagini:

- carosabilul e doar pentru masini. Trotuarul e tot pentru masini, ca unde pun masina daca nu imi face primaria loc?!
- merg cu masina pentru ca sunt om viu (wtf!?)
- oamenii care nu merg cu masina nu sunt capabili sa conduca una si vor sa mearga cu troti
- platesc taxe pentru masina si atunci pot sa fac ce vreau
- oamenii care alearga la maratoane se maimutaresc
- oamenii care alearga la maratoane se dau hita hita prin boscheti
- maratoanele ar trebui sa se tina pe stadioane, in parcuri sau pe o pista construita special in afara orasului
Screenshot_2.png (292.83 KB; downloaded 1765 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Mircea G

Foarte corecta concluzia .
Pietonii si manifestarile sportive nu au ce cauta pe carosabil .

 



Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Hawkuletz

Uite si perceptia cuiva care nu mai locuieste in Bucuresti, dar vine din cand in cand.
https://supermagnet.ro/2022/10/13/bucurestiul-sufocat-masini/
Acum câteva luni am stat în București două săptămâni și mă gândeam, hei, s-au schimbat multe lucruri în bine. Pentru câteva zile la sfârșit de august am trăit iluzia unui București frumos. M-am reîndrăgostit de arhitectura locală și am văzut multe schimbări în bine în tihna orașului pe timp de vară. Dar imediat cum a început școala au revenit cacofonia de claxoane și șuvoaiele de mașini care împânzesc bulevardele sau sufocă străduțele care ies înspre bulevarde. N-ar fi un oraș chiar așa de rău dacă n-ar fi atât de sufocat de mașini.
...
Când mă plimbam pe Calea Victoriei transformată în stradă pietonală în weekend-urile de vară, mă uitam la ce frumos e totul în jur: oameni cu copii, biciclete, trotinete, liniște, un mic iarmaroc în curtea unei vile, coadă la înghețată mai departe, vervă pe străzi. Eu una mă gândeam, nu-i așa că-i plăcut? De ce nu facem asta și restul anului? Nu știu ce gândeau oamenii din jurul meu însă. Dar nu cred că ideea e suficient de puternică încât să extindem ideea asta de străzi pietonale înspre restul anului, la scară mai mică sau mai mare. Dacă nu ne obișnuim cu binele, rămâne doar o întrebare.
...
Când încep să mă plâng că sunt cam multe mașini, lumea tinde să creadă că am ceva cu mașinile, că vreau ca toate să dispară, că vreau să ne întoarcem în evul mediu, că vreau să mă laud că am bicicletă, sau că vreau să fie toată lumea ca mine. Sau se iau de mine că nu am soluții pentru mașinile deja-existente.
Din contră: nu vreau să mă laud, n-am nimic de vândut, nici măcar nu mai merg cu bicicleta zilnic de când nu mai locuiesc în Amsterdam, nu vreau să impun stilul meu de viață asupra nimănui, nu vreau nici evul mediu, și n-am nimic cu oamenii care chiar au nevoie de mașini. Nu am nici soluții la cele existente, și nu e treaba cetățenilor de rând să gândească la stimulente și pedepse în locul oamenilor cărora le plătim taxe și impozite, care ar trebui să facă asta la nivel de oraș.
...
Când am devenit adult, am continuat să merg pe jos, cu autobuzul, tramvaiul sau trenul și tot așa. N-am făcut asta pentru că n-am avut bani, ci efectiv de lene: mi-era mai ușor să iau autobuzul sau metroul. Am ascultat podcast-uri, vorbit cu familie, prieteni sau citit cărți în timpul ăsta, fără să mă gândesc că pierd sau sacrific ceva esențial, câteva secunde în plus de doomscroll la semafor. Am reușit să-mi fac cumpărături și să mă aprovizionez fără un portbagaj. Nu am fixație pe un magazin anume, ci sunt oportunistă. Iau ce-mi place de oriunde apuc și nu e coadă.
...
[...]motivul pentru care continui să nu am mașină la oraș: alternativele sunt suficient de punctuale, suficient de accesibile cu un pic de mers pe jos, și suficient de curate majoritatea timpului. Nu țin să exceleze, ci doar să fie decent. Ultima tură în București, chiar și după ce a început școala, metroul și autobuzul au fost suficient de bune pentru majoritatea ocaziilor.
Din nou: nu zic nu mașinilor, ci vreau să văd mai puține mașini cu o singură persoană, la orice oră în trafic, și mai multă imaginație investită în îmbunătățit alternativele la mașini. Dacă ar fi să am o dorință, ar fi să avem o țară în care alternativele de transport în comun sunt suficient de bune încât și oamenii înstăriți merg cu ele, nu cu mașina.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ Utilizator anonim 2

Da, din ciclul “ce bine ar fi sa nu fie rau”… Ne invirtim in cerc. Vine una in oras in perioada vacantelor si concediilor si observa ca e bine deci, daca ar fi mereu concediu, ce bine ar fi. Normal, am mai constatat o data asta in perioada pandemiei platite si acum ne iese pe nas.

Ce sa zic…recunosc ca si mie mi-e dor de vremea copilariei cind treceau doua masini pe zi pe strada noastra si cunosteam pe dinafara toate marcile si modelele (de putine ce erau) dar vremurile se schimba. Atunci eram foarte foarte saraci.

Uite, spre exemplu in 1994 in citeva saptamini petrecute in America am vazut pentru prima data in viata Porsche-uri: Carerra 911, doua exemplare.. Am asteptat de curind pe cineva pe bd. Uverturii si in 30 de minute am vazut 5: doua Carerra si restul de trei alte modele, probabil si mai scumpe.

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433219 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use