Topic: Eficienta transportului public si a transportului personal
105 posts, 50303 views
📖 Pagination options
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Hawkuletz
Filmuletul al doilea este din categoria "touchy-feely", si intr-adevar este propagandistic. Nu cred ca face niciun deserviciu, arata la fel ca orice reclama. Unii sunt motivati de reclama respectiva, altii sunt agasati. In treacat fie spus, ideea renuntarii la masina personala in favoarea transportului public este mai degraba socialista, nu capitalista (capitalismul este mai degraba Tesla sau Uber). Dar de fapt culoarea politica a clipului sau a celor care sunt contra sau in favoarea masinii personale nu are relevanta.
Nu am exemplu recent din orase cu apa calda din afara tarii, insa uite cum arata Bulevardul Victoriei din Brasov lunea trecuta (26.09) la pranz
Uite cum arata Soseaua Pipera vineri (30.09) la pranz
Ambele imagini sunt surprinse de mine si nu am facut un efort sa aleg o zona libera in Bv sau una aglomerata in Buc. Pur si simplu asa s-a nimerit, acolo eram pe drum spre gara cand am constientizat ca uite cat de liber e, iar aici in drum spre metrou cand a trebuit sa ma dau la o parte din calea motocicletei (care a apucat sa treaca intersectia si sa continue drumul pe trotuar pana sa scot eu telefonul; de aceea intra si degetul putin in a doua imagine).
Lumea se deplaseaza cu autoturismul proprietate personala si in Brasov, ba chiar si in tarile cu apa calda, dar totusi mai putin. Pe de-o parte da, (la Bv) sunt mai putini locuitori, pe de alta parte au un transport public mai bine pus la punct (inclusiv troleibuze cu autonomie si care isi ridica si coboara captatoarele "la buton"; la ridicare au ghidaje pe fire pentru a se aseza in pozitie). De ce la ei se poate si la noi nu?
Problema si incrancenarea celor care sunt tot mai "anti-automobil" vine fix din situatiile ca cea intalnita de mine pe Sos. Pipera. Desi este clar ca se merge intr-o directie gresita (tot mai multe masini! si mai multe!), sunt oameni care continua sa insiste ca asa trebuie sa fie, in ciuda faptului ca, in ultima instanta e clar ca nu mai este loc ca fiecare om sa circule singur intr-o cutie de 1-2 tone si care ocupa 8-10mp, nemaivorbind de poluare.
Filmuletul al doilea este din categoria "touchy-feely", si intr-adevar este propagandistic. Nu cred ca face niciun deserviciu, arata la fel ca orice reclama. Unii sunt motivati de reclama respectiva, altii sunt agasati. In treacat fie spus, ideea renuntarii la masina personala in favoarea transportului public este mai degraba socialista, nu capitalista (capitalismul este mai degraba Tesla sau Uber). Dar de fapt culoarea politica a clipului sau a celor care sunt contra sau in favoarea masinii personale nu are relevanta.
Nu am exemplu recent din orase cu apa calda din afara tarii, insa uite cum arata Bulevardul Victoriei din Brasov lunea trecuta (26.09) la pranz
Uite cum arata Soseaua Pipera vineri (30.09) la pranz
Ambele imagini sunt surprinse de mine si nu am facut un efort sa aleg o zona libera in Bv sau una aglomerata in Buc. Pur si simplu asa s-a nimerit, acolo eram pe drum spre gara cand am constientizat ca uite cat de liber e, iar aici in drum spre metrou cand a trebuit sa ma dau la o parte din calea motocicletei (care a apucat sa treaca intersectia si sa continue drumul pe trotuar pana sa scot eu telefonul; de aceea intra si degetul putin in a doua imagine).
Lumea se deplaseaza cu autoturismul proprietate personala si in Brasov, ba chiar si in tarile cu apa calda, dar totusi mai putin. Pe de-o parte da, (la Bv) sunt mai putini locuitori, pe de alta parte au un transport public mai bine pus la punct (inclusiv troleibuze cu autonomie si care isi ridica si coboara captatoarele "la buton"; la ridicare au ghidaje pe fire pentru a se aseza in pozitie). De ce la ei se poate si la noi nu?
Problema si incrancenarea celor care sunt tot mai "anti-automobil" vine fix din situatiile ca cea intalnita de mine pe Sos. Pipera. Desi este clar ca se merge intr-o directie gresita (tot mai multe masini! si mai multe!), sunt oameni care continua sa insiste ca asa trebuie sa fie, in ciuda faptului ca, in ultima instanta e clar ca nu mai este loc ca fiecare om sa circule singur intr-o cutie de 1-2 tone si care ocupa 8-10mp, nemaivorbind de poluare.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Mircea G
Irelevant si manipulator.
Ai pozat un bulevard si un " dop " unde se aduna tot traficul dintr-o mare zona .
Irelevant si manipulator.
Ai pozat un bulevard si un " dop " unde se aduna tot traficul dintr-o mare zona .
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Hawkuletz
Intr-adevar, sunt convins ca Magheru era comparabil cu ce am pozat in Brasov.. sau Calea Victoriei. Sau Mihai Bravu. Absolut, la ora pranzului toate aceste bulevarde din Bucuresti sunt libere, abia daca vezi cate o masina pe ele! /sarcastic
Intr-adevar, sunt convins ca Magheru era comparabil cu ce am pozat in Brasov.. sau Calea Victoriei. Sau Mihai Bravu. Absolut, la ora pranzului toate aceste bulevarde din Bucuresti sunt libere, abia daca vezi cate o masina pe ele! /sarcastic
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Mircea G
Iar ai gresit exemplul . Magheru este din axa nord-sud , artera principala .
Iar ai gresit exemplul . Magheru este din axa nord-sud , artera principala .
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Utilizator anonim 2
Brasovul e un oras cu o suprafata cit cartierul Militari+Drumul Taberei si mai putin dens. Nu are suburbii la fel de aglomerate, nici nu incape comparatie.
Brasovul e un oras cu o suprafata cit cartierul Militari+Drumul Taberei si mai putin dens. Nu are suburbii la fel de aglomerate, nici nu incape comparatie.
- Pok
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
Pok
Înseamnă că ești un norocos - ai nimerit cea ce este foarte probabil cea mai necirculată arteră lată (n-aș numi-o majoră) din Brașov.
Vezi mașini dimineața și la prânz în jurul școlii la capătul de la gară și atât.
Apropo, dacă făceai poza mai spre locul descris, dimineața, ar fi arătat ca în poza 2.
Hawkuletz wrote here:
Ambele imagini sunt surprinse de mine și nu am făcut un efort sa aleg o zona libera în Bv sau una aglomerata în Buc.
Înseamnă că ești un norocos - ai nimerit cea ce este foarte probabil cea mai necirculată arteră lată (n-aș numi-o majoră) din Brașov.
Vezi mașini dimineața și la prânz în jurul școlii la capătul de la gară și atât.
Apropo, dacă făceai poza mai spre locul descris, dimineața, ar fi arătat ca în poza 2.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Eficienta transportului public si a transportului personal
andrei11
Stau în Piaţa Iancului. Sunt momente din zi când nu este nicio maşină între Ferdinand şi Piaţa Iancului ( numai acest sens ) sau între Vatra Luminoasă şi Piaţa Iancului ( numai acest sens ).
Stau în Piaţa Iancului. Sunt momente din zi când nu este nicio maşină între Ferdinand şi Piaţa Iancului ( numai acest sens ) sau între Vatra Luminoasă şi Piaţa Iancului ( numai acest sens ).
📖 Pagination options