Topic: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
24 posts, 11385 views
📖 Pagination options
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
macheta218
În fotografie este depoul Bucureștii Noi. Depoul Splaiul Unirii avea doar doua hale.
În fotografie este depoul Bucureștii Noi. Depoul Splaiul Unirii avea doar doua hale.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
Robert24
Revin si aici cu data suplimentare.
Bucla de intoarcere a tramvaielor, a aparut la 7 octombrie 1934. Aici intorceau la acea data liniile 1 si 7.
La data de 16 decembrie 1938 se da in folosinta garajul Splaiul Unirii care putea adaposti 200 de autobuze pe o suprafata de 6,000 mp.
Asa cum a spus si @rosetti61 , dupa razboi, in 1945 este transformat in depou.
Revin si aici cu data suplimentare.
Bucla de intoarcere a tramvaielor, a aparut la 7 octombrie 1934. Aici intorceau la acea data liniile 1 si 7.
La data de 16 decembrie 1938 se da in folosinta garajul Splaiul Unirii care putea adaposti 200 de autobuze pe o suprafata de 6,000 mp.
Asa cum a spus si @rosetti61 , dupa razboi, in 1945 este transformat in depou.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
rosetti61
Tramvaiele au intors la Abator, la podul din dreptul bd. Abatorului iar bucla din fata depoului a inceput sa functioneze in 1950. Pentru ca abatorul se intindea pana la depou, si acest capat era cunoscut ca "Abator".
Tramvaiele au intors la Abator, la podul din dreptul bd. Abatorului iar bucla din fata depoului a inceput sa functioneze in 1950. Pentru ca abatorul se intindea pana la depou, si acest capat era cunoscut ca "Abator".
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
ClaudiuBadita
Am realizat si schema aproximativa a Depoului Splaiul Unirii din pozele ortofoto 1966-1977 si pe baza discutiilor de pe forum plus analize harti vechi.
Legat de podul de trecere peste Dambovita, din imaginile ortofoto nu prea pare ca acest pod sa fi fost de cale dubla si nici poze din zona nu am identificat online.
Terminalul de la Abator este aproximat, nu gasesc poze sau imagini ortofoto din perioada respectiva ca sa confirm 100% ca ar fi fost asa, ce stiu clar este faptul ca a fast edificat in 1934.
A existat o cale ferata care facea legatura cu Linia de Centura si fostul abator si se conecta cu calea ferata ce ducea la Uzinele Lemaitre. Linia de la Filaret la Lemaitre a fost edificata in 1922 si uterior a aparut o ramnificatie pana la Abator, chiar inainte de podul metalic spre Uzina Lemaitre, ce mergea pe malul stang al Dambovitei, posibil edificata in perioada 1922-1936.
Calea ferata de la Abator pana la Linia de Centura a fost edificata mai mult ca sigur in 1936, odata cu constructia liniei de centura din zona. Pe ortofoto 1966-1977 se observa in teren linia de la centura pana la Abator si ar fi fost desfiintata in 1985, odata cu demararea lucrarilor de regularizare ale Dambovitei, linia avea un mic triaj (3 linii) in dreptul Lacului Vacaresti. Posbil ca sectoru Lemaitre - Abator sa fi fost desfiintat odata cu linia de la Filaret in 1960, avand in vedere ca Uzina Timpuri Noi nu mai fabrica locomotive ci doar compresoare asadar nu mai era musai o cale ferata in zona.
Am realizat si schema aproximativa a Depoului Splaiul Unirii din pozele ortofoto 1966-1977 si pe baza discutiilor de pe forum plus analize harti vechi.
Legat de podul de trecere peste Dambovita, din imaginile ortofoto nu prea pare ca acest pod sa fi fost de cale dubla si nici poze din zona nu am identificat online.
Terminalul de la Abator este aproximat, nu gasesc poze sau imagini ortofoto din perioada respectiva ca sa confirm 100% ca ar fi fost asa, ce stiu clar este faptul ca a fast edificat in 1934.
A existat o cale ferata care facea legatura cu Linia de Centura si fostul abator si se conecta cu calea ferata ce ducea la Uzinele Lemaitre. Linia de la Filaret la Lemaitre a fost edificata in 1922 si uterior a aparut o ramnificatie pana la Abator, chiar inainte de podul metalic spre Uzina Lemaitre, ce mergea pe malul stang al Dambovitei, posibil edificata in perioada 1922-1936.
Calea ferata de la Abator pana la Linia de Centura a fost edificata mai mult ca sigur in 1936, odata cu constructia liniei de centura din zona. Pe ortofoto 1966-1977 se observa in teren linia de la centura pana la Abator si ar fi fost desfiintata in 1985, odata cu demararea lucrarilor de regularizare ale Dambovitei, linia avea un mic triaj (3 linii) in dreptul Lacului Vacaresti. Posbil ca sectoru Lemaitre - Abator sa fi fost desfiintat odata cu linia de la Filaret in 1960, avand in vedere ca Uzina Timpuri Noi nu mai fabrica locomotive ci doar compresoare asadar nu mai era musai o cale ferata in zona.
Depou_Splaiul_Unirii.PNG (1.73 MB; downloaded 2133 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
rosetti61
Podul de acces in depou, cale dubla. Podul initial de cale simpla a fost inlocuit de podul de fier in 1954, fiind un fost pod feroviar adus de pe Valea Prahovei. Se observa pe fundal si calea ferata.
"Terminalul Abator" nu stiu daca era putin mai in spate, in dreptul intersectiei cu strada Foisorului, strada ce se continua cu un pod spre intrarea principala a Abatorului sau dupa, asa cum e pus (vederea din 1943 se termina fix acolo, ciuntind intersectia). Dupa edificarea liniei pe Vacaresti, intersectia splai/Mihai Bravu devenise un "grand union", singurul existent in toata reteaua (pana la desfiintarea tramvaiului de pe Elisabeta a existat unul la Liceul Lazar).
Din filmul "Editie speciala"
https://forum.metrouusor.com/File?id=609 ... beb8ca48
Podul de acces in depou, cale dubla. Podul initial de cale simpla a fost inlocuit de podul de fier in 1954, fiind un fost pod feroviar adus de pe Valea Prahovei. Se observa pe fundal si calea ferata.
"Terminalul Abator" nu stiu daca era putin mai in spate, in dreptul intersectiei cu strada Foisorului, strada ce se continua cu un pod spre intrarea principala a Abatorului sau dupa, asa cum e pus (vederea din 1943 se termina fix acolo, ciuntind intersectia). Dupa edificarea liniei pe Vacaresti, intersectia splai/Mihai Bravu devenise un "grand union", singurul existent in toata reteaua (pana la desfiintarea tramvaiului de pe Elisabeta a existat unul la Liceul Lazar).
Din filmul "Editie speciala"
https://forum.metrouusor.com/File?id=609 ... beb8ca48
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
ClaudiuBadita
Din ce perioada sa deschis traficul pe Vacaresti? In 1984 nu era deschis si in 1985 stiu ca a inceput santierul pe cheiul Dambovitei, urmand ca in 1987 sa fie desfiintat depoul si capatul de tramvai. Sa inteleg ca intre 1985 si 1987 a functionat acest grand union?
Legat de terminalul vechi, m-am ghidat dupa cladiriile din ortofoto 1966 si singurele care par adaugate ulterior ar fi in zona in care am amplasat rondul terminalululi, e estimativ desigur, intradevar ortofot 43 se termina exact in dreptul pasaj pietonal spre Abator
rosetti61 wrote here:
Dupa edificarea liniei pe Vacaresti, intersectia splai/Mihai Bravu devenise un "grand union", singurul existent in toata reteaua (pana la desfiintarea tramvaiului de pe Elisabeta a existat unul la Liceul Lazar).
Din ce perioada sa deschis traficul pe Vacaresti? In 1984 nu era deschis si in 1985 stiu ca a inceput santierul pe cheiul Dambovitei, urmand ca in 1987 sa fie desfiintat depoul si capatul de tramvai. Sa inteleg ca intre 1985 si 1987 a functionat acest grand union?
Legat de terminalul vechi, m-am ghidat dupa cladiriile din ortofoto 1966 si singurele care par adaugate ulterior ar fi in zona in care am amplasat rondul terminalululi, e estimativ desigur, intradevar ortofot 43 se termina exact in dreptul pasaj pietonal spre Abator
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
rosetti61
Circulatia pe Vacaresti s-a deschis la 20 august 1984, iar santierul Dambovitei a ajuns in zona depoului in 1987. In iunie 1987 se inchide podul Mihai Bravu pentru refacere - atunci au disparut toate incrucisarile si racordurile din zona. De pe la inceputul anului nu se mai circula pe linia pe splai intre Timpuri Noi si Mihai Bravu.
Circulatia pe Vacaresti s-a deschis la 20 august 1984, iar santierul Dambovitei a ajuns in zona depoului in 1987. In iunie 1987 se inchide podul Mihai Bravu pentru refacere - atunci au disparut toate incrucisarile si racordurile din zona. De pe la inceputul anului nu se mai circula pe linia pe splai intre Timpuri Noi si Mihai Bravu.
- nokia2110
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
1689
Calea ferata nu mai exista pe Splai la inceputul anilor ‘80.
Parca doar o linie uzinala simpla care iesea din Abator (la coltul dintre Vacaresti si Mihai Bravu, unde era garajul camioanelor care aduceau animalele), traversa strada si ducea spre Ecarisaj - Glina, prin spatele depoului - dar nu sint sigur ca nu-mi joaca memoria feste...
Oricum, n-am vazut-o folosita niciodata, iar zona Ecarisajului era si mai lugubra decit Abatorul.
Calea ferata nu mai exista pe Splai la inceputul anilor ‘80.
Parca doar o linie uzinala simpla care iesea din Abator (la coltul dintre Vacaresti si Mihai Bravu, unde era garajul camioanelor care aduceau animalele), traversa strada si ducea spre Ecarisaj - Glina, prin spatele depoului - dar nu sint sigur ca nu-mi joaca memoria feste...
Oricum, n-am vazut-o folosita niciodata, iar zona Ecarisajului era si mai lugubra decit Abatorul.
- ClaudiuBadita
-
Posted:
-
Re: Depoul Splaiul Unirii (1938-1987)
ClaudiuBadita
Am reactualizat schema depoului Splaiul Unirii:
- am adaugat linia numarul doi peste podul catre depou si am actualizat o schema aproximativa a liniilor in depou.
- am reprezentant intersectia Mihai Bravu si Vacaresti cu o intersectie de tip "Grand Union" pentru perioada 1984 - 1987.
- am mutat cu 8m mai spre centru terminalul Abator.
Am reactualizat schema depoului Splaiul Unirii:
- am adaugat linia numarul doi peste podul catre depou si am actualizat o schema aproximativa a liniilor in depou.
- am reprezentant intersectia Mihai Bravu si Vacaresti cu o intersectie de tip "Grand Union" pentru perioada 1984 - 1987.
- am mutat cu 8m mai spre centru terminalul Abator.
Depou_Splaiul_Unirii_reactualizat.jpg (705.37 KB; downloaded 1724 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination