Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantLocomotive electrice

 

Topic: Discutii generale

138 posts, 94171 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale Andrei98

Mai bine 15 locomotive noi si fiabile de la un producator consacrat decat 55 de epave care ajung repede la gard si cine lucreaza cu ele ajunge mai mult sa se chinuie.

 


Re: Discutii generale reiny2000

@orex cum modernizezi tancul de 120 de tone ca să nu-ți mai distrugă infrastructura? Oricâți bani ai băga în ele, nu poți să justifici utilizarea lor la trenuri de călători compuse din 2-3 vagoane, care circulă doar pe câmpie.

 


Re: Discutii generale shoppy

... si de 3.5 ori mai bune.

Daca iar modernizam la neica-nimeni si cand se strica, in loc sa i-o trimitem inapoi, sa ii prelungim garantia si sa ii cerem despagubiri pentru indisponibiltiate, noi doar o punem la gard si ii dam alta pentru aceeasi modernizare proasta, este doar spalare de bani si achitare de datorii electorale.

 


Re: Discutii generale orex

N-au avut niciun rost modernizarile LE Siemens din anii 2000.
Appo!
Intre 1999-2000 s-au modernizat 24 de LE (5100-EPS), din care 15 au fost remodenizate la Softronic, ulterior, iar 9 au ramas la modenizarea initiala. Daca se continua cu aceeasi cadenta unde am fi fost astazi cu modernizarea parcului de locomotive?
Incepuse rau treaba asta? :think:
PS
Cat despre marsavia asta ca ne-am trezit din senin ca BO-BO sunt intruchiparea perfectiunii, iar CO-CO nu, pentru tractiunea trenurilor de persoane, sigur tre sa raspunda, pana la urma cineva! :yes:
Face masini bune Sofronic pentru nordul indepartat al Europei, pentru Romania, nu e ”apta” sa participe la licitatii, intrucat ”cerinta” BO-BO necesita o dezvoltare a unui proiect tehnic pe multi ani de zile!
Am incredere in ceea ce a spus domnul ing. Gigi Gavrila, fost sef ARF, ”Din punct de vedere functional, ca sa treci munții, nu ai aderenta necesară cu patru osii, orice putere ai avea. Dacă vrei să mergi cu o singură locomotivă, trebuie să fie cu șase osii.”

 


Re: Discutii generale subway guru

Da, pentru ca declivitatile sunt alea de la constructia liniei acum un secol si nici relatia roata-sina nu are cum sa fie modificata…

 


Re: Discutii generale orex

Cu toate astea...
In ședința de guvern de ieri, 29 septembrie 2022,
Executivul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții “Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”.

Ce mai conteaza parerea specialistilor din bransa! :bleah:

 


Re: Discutii generale subway guru

Pai la lipsa acuta de locomotive din retea, ce inca nu au luat foc, ce mai conteaza cate osii au??? Punem un tender cu inca doua osii si o dam rezolvata cu succesuri

 


Re: Discutii generale reiny2000

orex wrote here:
”Din punct de vedere functional, ca sa treci munții, nu ai aderenta necesară cu patru osii, orice putere ai avea. Dacă vrei să mergi cu o singură locomotivă, trebuie să fie cu șase osii.”

Hai să-i sunăm repede pe cehi, pe austrieci sau pe mulți alții care operează Bo'Bo' prin munți de foarte mulți ani, să-i întrebăm ce parere au despre ce zice domn inginer.

Poate faptul că cei mai mari clienți pentru Softronic Transmontana sunt operatori de trenuri de marfă ar trebui să ne dea de gândit. Dacă Europa e plină de munți, iar patru osii nu ajung, de ce nu are mai mult succes marea realizare inginerească, locomotiva românească?

 


Re: Discutii generale shoppy

Expertii romani nu au coloana vertebrala si cred ca dupa cateva luni lumea oricum uita, am vazut si pe aici.
Cat tupeu sa aiba un expert sa vorbeasca despre aderenta la CFR Calatori pe Predeal cand EA-urile lor merg cu nisiparele goale, unele nici capace nu mai au de se vede de pe peron ca sunt pline cu carpe, sticle de plastic si alte gunoaie, de necrezut.
Ca Regio Calatori urca si 9 vagoane + un automotor de 2 vagoane cu un singur BB controlat in tensiune de acum 30 de ani nu vad expertii nostrii, ei trebuie sa-si protejeze macaroana, urca 3 vagoane cu EA-ul.
Sunt cabviweuri cu EA-uri pe Predeal si se vede ca puterea pe motoare nu depaseste 50%, deci un BoBo ar fi folosit la 75% ca sa scoata aceeasi putere, mai ales ca BoBo-uile noi au calculatoare ce controleaza atomat antipatinajul pe fiecare motor si nisiparele, chestie care pe EA nu s-a implementat pe nici o modernizare.
Sunt poze cu EC-uri cu trenuri de la Calatori in Predeal din vremea comunistilor, atunci se foloseau cum trebuie ca erau prea multe trenuri, acum ca stau sute de EA-uri la gard si EC-urile trag marfare pe la privati, cred si eu ca expertii vor sa reremodernizeze EA-urile, ca doar pe acelea le mai au.

 


Re: Discutii generale orex

Simplu, atat de simplu, ca n-am stiut s-o promovam cum trebe, pentru calitatile sale, imbatabile, pentru care o echipa dedicata de proiectanti, ingineri si nu numai, au muncit ani de zile, din greu!
Reiterez am incredere in cel ce a evocat asemenea lucruri, nu-n parerologi!
PS
Din Suedia a venit patentul LE, in Suedia s-a dus unul dintre produsele finite numite TransMontana, unul care tre sa ne faca mandrii ca mai avem specialisti care se dedica unei astfel de cauze, prin preajma noastra!
Daca ”experimentul” a reusit la greu, sigur la ”usor” se va descurca exemplar, numa ca biata de EA , E mai mare!
Daca ar fi sa aleg, dar nu e posibil, as merge pe mana inginerilor nostri, nu pe importuri cu valoare adaugata ZERO   :yes:

 


Re: Discutii generale reiny2000

Sau poate nu a avut succes pentru că nu a avut cine să o cumpere. Cei dispuși să cumpere o locomotivă străină preferă Bo'Bo', chiar dacă trebuie să circule cu două locomotive pe unele porțiuni, iar cei care preferă Co'Co (cum ar fi americanii) sunt prea naționaliști ca să cumpere bunuri de import.

Nu ar fi nici prima, nici ultima mare creație care să pățească asta. Se întâmplă și la case mai mari:



 


Re: Discutii generale orex

”Mare pacat” ca inginerii de la Softrans nu te-au intrebat pe tine, in numele Mafaldei, ce sa faca cu viitorul lor profesional! ;)

 


Re: Discutii generale shoppy

Mi-ar face mare placere sa acumulezi cultura tehnica necesara ca sa poti face diferenta dintre experti adevarati, experti cu interese si parerologi. Din nefericirea experienta se dobandeste greu in domeniul acesta, nu tot ce zboara se mananca, cei care o dau gratis si fara un interes ascuns sunt foarte putini si alergici la necunoscatori galagiosi, iar ingineria nu tine cont de bune intentii sau patriotism.
Tu vezi multe dar intelegi putine, nu neg ca esti bine intentionat dar ai grija dupa cine te iei si la cine te bagi avocat gratuit, ca risti sa ajungi zgomot de fond.

EA a fost foarte buna cand s-a adus dar este o tehnologie care acum implineste 60 de ani, lucrurile au mai evoluat intre timp.
Sunt mandru de TM in Suedia dar trebuiesc vazute si limitarile, pe partea de boghiuri si suspensii nu s-a avansat deloc, au ramas ca acum 60 de ani, fix acelasi model de boghiuri semi-independente cu suspensia primara pe elastomeri si cea secundara pe elicoidale(chiar daca la cea secundara s-au incercat perne in final nu s-a reusit si s-a revenit la elicoidale), in loc de boghiuri independente cu elicoidale la primara si perne la secundara cum este standardul de azi.
In Suedia TM se foloseste doar pe linii de munte grele, la marfare grele si la viteze sub 100km/h, in rest la trenuri de persoane si la marfare usoare pe toate liniile se folosesc doar BoBo.
Cu Elodiile, Pheonix si TM, Softornic nu au pornit la drum sa faca un produs de viitor si benefic CF romanesti / internationale, ei au vrut doar sa supravietuiasca si sa faca bani intr-un mediu anormal care sunt CF romanesti.
S-a scris mult pe forum despre anomaniile sistemului CF romanesc din ultimii 60 de ani, anomalii care au dictat si evolutia Softronic(a nu se confunda cu Softrans care este operatorul feroviar), poti sa le cauti, cand nu o sa mai fii euforic de patriotism.

Si pana la urma EA-urile CFR Calatori nu o sa se modernizeze la Softronic(ar fi si fraieri sa se mai incurce cu Calatori) si nu o sa traga marfare grele pe linii grele de munte, deci ideea modernizarii EA pentru Calatori este una si ideea ca Softronic sunt destepti, "buni" sau de succes este cu totul alta, nu sunt omoloage, le putem discuta separat dar nu putem justifica una prin cealalta.

 


Re: Discutii generale punmeister

Cu Elodiile, Pheonix si TM, Softornic nu au pornit la drum sa faca un produs de viitor si benefic CF romanesti / internationale, ei au vrut doar sa supravietuiasca si sa faca bani intr-un mediu anormal care sunt CF romanesti.


Asta si pentru ca au dorit sa intre pe nisa cu LEMA, nu sa intre pe piata de BoBo sa se bata cu alde Siemens cu Vectron si fostul Bombardier cu TRAXX la vremea aceea.

Acum ca si-au asigurat cashflow pentru multi ani, pot investi in R&D pentru o locomotiva BoBo care sa ofere ceva diferit fata de Vectron si TRAXX. Vom vedea.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Locomotive electrice  • 
Choose destination

Since our 2418 forum members have written 433101 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use