Topic: Discutii generale
138 posts, 94278 views
📖 Pagination options
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
SirVlady
008 efectuează RR în Depoul Brașov, iese clasică cu dungă roșie și va avea oglinzi similare ca cele de pe seria 477.
008 efectuează RR în Depoul Brașov, iese clasică cu dungă roșie și va avea oglinzi similare ca cele de pe seria 477.
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova Romania)
Mark 66
Mersi ca mi-ai mutat intrebarea , deci sa inteleg sau au fost redenumite dupa ce au fost reparate , vopsite etc. dar unde gasesc poze cu ele sau sa caut dupa numarul locomotivei ?? cel din fata ??
Gabi23 wrote here:
001 (originală) - casată în anul 1990 în urma unui accident între Augustin și Ormeniș.
001 (actuală) - CFR Călători - Depoul București Călători - este la origine fosta 009. Este modernizată în anul 2008.
002 - CFR Călători - Depoul Brașov - fără modernizare -
003 (originală) - CFR Călători - Depoul Brașov - a avut schimbate numerele cu 345 cu mulți ani în urmă. Se regăsește în varianta modernizată din anul 2008.
004 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
005 - CFR Călători - Depoul București Călători - este modernizată în anul 2020.
006 - Vest Trans Rail - fara modernizare
007 - CFR Marfă - modernizată se regăsește cu nr 474-053
008 - CFR Călători - Depoul Brașov - este modernizată în anul 2008.
009 (originală) - a preluat numerele lui 001.
009 (actuală) - CFR Calatori - Depoul Brașov - este la orginie 931
Dintre aceastea nu circulă 008 care a avut un incendiu în urmă cu ceva timp, dar pot fi sanse să fie reparată...
Mersi ca mi-ai mutat intrebarea , deci sa inteleg sau au fost redenumite dupa ce au fost reparate , vopsite etc. dar unde gasesc poze cu ele sau sa caut dupa numarul locomotivei ?? cel din fata ??
- Dim
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Dim
Statisticile privind parcurile de locomotive ale Depourilor CFR nu au mai fost actualizate de multă vreme!
Mai există pe forum persoane care să poată face acest lucru?
Vă mulțumesc,
Statisticile privind parcurile de locomotive ale Depourilor CFR nu au mai fost actualizate de multă vreme!
Mai există pe forum persoane care să poată face acest lucru?
Vă mulțumesc,
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
shoppy
Intai, de dragul discutiei, la care CFR te referi?
Apoi sa stii ca nu este nimeni angajat sau obligat sa tina statisticile la zi!
In final, chit ca este Calatori sau Marfa, statisticile spun acelasi lucru, pentru fiecare locomotiva care circula mai sunt 3 la gard, cand se strica cea care circula, chiat ca este in garantie, nu intreaba nimeni cine a "reparat-o" / "modernizat-o", garantie, costuri sau nimic, doar se trece la gard si din cele 3 deja la gard se trimite alta la "reparat / modernizat", la aceeasi firma capusa neica-nimeni pe care nu o intreaba nimeni de costuri, performanta, garantie sau orice, si ciclul se continua la infinit.
Intai, de dragul discutiei, la care CFR te referi?
Apoi sa stii ca nu este nimeni angajat sau obligat sa tina statisticile la zi!
In final, chit ca este Calatori sau Marfa, statisticile spun acelasi lucru, pentru fiecare locomotiva care circula mai sunt 3 la gard, cand se strica cea care circula, chiat ca este in garantie, nu intreaba nimeni cine a "reparat-o" / "modernizat-o", garantie, costuri sau nimic, doar se trece la gard si din cele 3 deja la gard se trimite alta la "reparat / modernizat", la aceeasi firma capusa neica-nimeni pe care nu o intreaba nimeni de costuri, performanta, garantie sau orice, si ciclul se continua la infinit.
- Dim
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Dim
@shoppy
Sigur că nu este nimeni obligat să facă aceste statistici, însă și forumul acesta și celelalte forumuri dedicate transporturilor sunt adresate oamenilor în care arde flacăra pasiunii pentru domeniul feroviar și care se hrănesc cu informații inedite, culese direct din teren de alți pasionați, adăugând stropul de transparență pe care ar fi trebuit să îl ofere chiar siturile oficiale ale CFR Infrastructură, CFR Marfă și CFR Călători.
Raportul de o locomotivă funcțională la 3 nefuncționale este dat și de numărul din ce în ce mai scăzut de trenuri pe care îl operează acum CFR Călători, și de treptata pierdere a comenzilor, în favoarea operatorilor privați, a CFR Marfă.
Reparațiile sunt de mai multe feluri, cred că la Reparația generală și Reparația capitală ar trebui ca prestatorii să ofere un pachet de servicii, care să includă și câțiva ani de mentenanță și o Reparație cu ridicare ulterioară, adică un pachet asemănător cu cel oferit în cazul achiziției unei locomotive noi.
Îmi pare rău că nu se procedează așa acum.
.
@shoppy
Sigur că nu este nimeni obligat să facă aceste statistici, însă și forumul acesta și celelalte forumuri dedicate transporturilor sunt adresate oamenilor în care arde flacăra pasiunii pentru domeniul feroviar și care se hrănesc cu informații inedite, culese direct din teren de alți pasionați, adăugând stropul de transparență pe care ar fi trebuit să îl ofere chiar siturile oficiale ale CFR Infrastructură, CFR Marfă și CFR Călători.
Raportul de o locomotivă funcțională la 3 nefuncționale este dat și de numărul din ce în ce mai scăzut de trenuri pe care îl operează acum CFR Călători, și de treptata pierdere a comenzilor, în favoarea operatorilor privați, a CFR Marfă.
Reparațiile sunt de mai multe feluri, cred că la Reparația generală și Reparația capitală ar trebui ca prestatorii să ofere un pachet de servicii, care să includă și câțiva ani de mentenanță și o Reparație cu ridicare ulterioară, adică un pachet asemănător cu cel oferit în cazul achiziției unei locomotive noi.
Îmi pare rău că nu se procedează așa acum.
.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
shoppy
Da, dar daca pasionatii ar fi avut timpul sa stranga si sa organizeze informatiile atunci sigur le-ar fi publicat, poti sa intrebi frumos daca stie cineva ceva, nu sa spui "vedeti ca nu este actualizat!"
In nici un mod de gestionare a Calatori sau Marfa nu este corect sa ai sute de locomotive la gard, daca ar fi gestionate corect atunci nici numarul de trenuri nu ar scadea atat de mult nici nu s-ar fi tinut locomotivele la gard ci ar fi fost vandute sau casate, ambii operatori tin EC-uri la gard in timp ce ceilalti operatori trag de EC si chiar aduc locomotive pe 4 osii din alte tari. Practic aceste companii prefera sa tina locomotivele la gard unde le distrug vremea, descompletarile dezorganizate sau heirupiste si furturile decat sa le vanda sau sa le caseze ca sa obtina fonduri.
Da, problema este ca guvernarile sociale folosesc aceste companii pentru reglarea economiei, adica atunci cand in economie sunt bani si trebuiesc platite datoriile electorale se trimit locomotive la "modernizat"( iar cand locomotiva proaspat modernizata se strica dupa 6 luni nu se cere nici o despagubire sau garantie), iar atunci cand in economie nu sunt bani li se spune sa descompleteze in depou vreo 3 clasice de la gard ca sa se scoata din ele o clasica buna la traseu(vorba vine buna, cu performantele si conditiile de acum 30 )
Da, dar daca pasionatii ar fi avut timpul sa stranga si sa organizeze informatiile atunci sigur le-ar fi publicat, poti sa intrebi frumos daca stie cineva ceva, nu sa spui "vedeti ca nu este actualizat!"
In nici un mod de gestionare a Calatori sau Marfa nu este corect sa ai sute de locomotive la gard, daca ar fi gestionate corect atunci nici numarul de trenuri nu ar scadea atat de mult nici nu s-ar fi tinut locomotivele la gard ci ar fi fost vandute sau casate, ambii operatori tin EC-uri la gard in timp ce ceilalti operatori trag de EC si chiar aduc locomotive pe 4 osii din alte tari. Practic aceste companii prefera sa tina locomotivele la gard unde le distrug vremea, descompletarile dezorganizate sau heirupiste si furturile decat sa le vanda sau sa le caseze ca sa obtina fonduri.
Da, problema este ca guvernarile sociale folosesc aceste companii pentru reglarea economiei, adica atunci cand in economie sunt bani si trebuiesc platite datoriile electorale se trimit locomotive la "modernizat"( iar cand locomotiva proaspat modernizata se strica dupa 6 luni nu se cere nici o despagubire sau garantie), iar atunci cand in economie nu sunt bani li se spune sa descompleteze in depou vreo 3 clasice de la gard ca sa se scoata din ele o clasica buna la traseu(vorba vine buna, cu performantele si conditiile de acum 30 )
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Mark 66
Salutare , am vazut ca multi au intrebat diferite chestii , am si eu o nedumerire . Deci , legat de farurile sau farul din fata al locomotivelor , este un reper care face diferenta dintre locomotive sau nu ?? Adica de ani , gen daca au un singur far atunci sunt mai vechi sau daca au doua sunt mai noi ?? Sau care e diferenta dintre cele facute de Asea si ulterior de Electroputere si Rade Koncar . Din ce am vazut cele de la Rade Koncar au aer conditionat sus si sunt mai bombate sau mai patratoase .
Salutare , am vazut ca multi au intrebat diferite chestii , am si eu o nedumerire . Deci , legat de farurile sau farul din fata al locomotivelor , este un reper care face diferenta dintre locomotive sau nu ?? Adica de ani , gen daca au un singur far atunci sunt mai vechi sau daca au doua sunt mai noi ?? Sau care e diferenta dintre cele facute de Asea si ulterior de Electroputere si Rade Koncar . Din ce am vazut cele de la Rade Koncar au aer conditionat sus si sunt mai bombate sau mai patratoase .
- Dim
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Dim
@Mark 66
Atât fabrica din Zagreb, Rade Konciar, cât și cea din Craiova, Electroputere, au fabricat locomotive sub licența producătorului suedez ASEA.
Croații (Yugoslavii) au produs o locomotivă cu 4 osii (BoBo), iar la noi s-a produs o locomotivă cu 6 osii (CoCo), iar schimburile economice dintre România și Yugoslavia au făcut posibil ca ambele tipuri de locomotive să circule și în România și în țările Yugoslave.
Modelul fabricat la Craiova s-a numit EA, iar variante ale acestuia s-au numit EB, EA1, EA2. De asemenea varianta modernizată cu echipamente Promat Craiova și folosită de CFR Marfă se numește ED.
Modelul fabricat la Zagreb a fost numit în România EC, iar variantele modernizate ale acestuia se numesc EG.
Înafară de numărul de osii și lungimea mai mică a locomotivei yugoslave, există o diferență de design majoră, EC/EG-urile sunt mai rotunjite în partea din față.
După 2000 croații au modernizat o parte din flota de locomotive aflată în folosință în țările foste yugoslave, înlocuind farurile clasice cu faruri duble. Acest design a fost implementat și pe 3 din locomotivele care au circulat în România (și care ar trebui modernizate și reintroduse în exploatare.
Acum toate locomotivele au instalația de aer condiționat în partea de sus.
O excepție a fost prima variantă a seriei 450 (Electroputere-Siemens) care avea aerul condiționat între faruri și un decupaj frontal.
Vezi te rog și discuțiile dedicate fiecărui tip de locomotivă electrică din acest forum.
.
@Mark 66
Atât fabrica din Zagreb, Rade Konciar, cât și cea din Craiova, Electroputere, au fabricat locomotive sub licența producătorului suedez ASEA.
Croații (Yugoslavii) au produs o locomotivă cu 4 osii (BoBo), iar la noi s-a produs o locomotivă cu 6 osii (CoCo), iar schimburile economice dintre România și Yugoslavia au făcut posibil ca ambele tipuri de locomotive să circule și în România și în țările Yugoslave.
Modelul fabricat la Craiova s-a numit EA, iar variante ale acestuia s-au numit EB, EA1, EA2. De asemenea varianta modernizată cu echipamente Promat Craiova și folosită de CFR Marfă se numește ED.
Modelul fabricat la Zagreb a fost numit în România EC, iar variantele modernizate ale acestuia se numesc EG.
Înafară de numărul de osii și lungimea mai mică a locomotivei yugoslave, există o diferență de design majoră, EC/EG-urile sunt mai rotunjite în partea din față.
După 2000 croații au modernizat o parte din flota de locomotive aflată în folosință în țările foste yugoslave, înlocuind farurile clasice cu faruri duble. Acest design a fost implementat și pe 3 din locomotivele care au circulat în România (și care ar trebui modernizate și reintroduse în exploatare.
Acum toate locomotivele au instalația de aer condiționat în partea de sus.
O excepție a fost prima variantă a seriei 450 (Electroputere-Siemens) care avea aerul condiționat între faruri și un decupaj frontal.
Vezi te rog și discuțiile dedicate fiecărui tip de locomotivă electrică din acest forum.
.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
shoppy
Initial becurile erau mari si scumpe, de aceea locomotivele vechi aveau faruri mai putine si mai mari, cu timpul becurile au devenit mai mici, de mai multe puteri si mai ieftine, de aceea numarul de faruri a crescut; unele au venit cu faruri mici din fabrica si altele au fost modernizate.
Toate AC s-au pus la diverse modernizari, nu au avut nici unele din fabrica.
Initial becurile erau mari si scumpe, de aceea locomotivele vechi aveau faruri mai putine si mai mari, cu timpul becurile au devenit mai mici, de mai multe puteri si mai ieftine, de aceea numarul de faruri a crescut; unele au venit cu faruri mici din fabrica si altele au fost modernizate.
Toate AC s-au pus la diverse modernizari, nu au avut nici unele din fabrica.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
orex
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”
PS
In cazul locomotivelor diesel-hidraulice se vizeaza conversia lor în locomotive electrice cu acumulatori.
Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”
Scurtă descriere
Proiectul de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători” are scopul de a îmbunătăți calitatea serviciilor, de a spori siguranța serviciilor de transport pentru călători și de a sprijini operatorii de transport feroviar public de călători.
Achizițiile privind modernizarea materialul rulant, prevăzute în cadrul acestui proiect și finanțate din PNRR sunt următoarele:
Modernizare locomotive electrice apte pentru viteza de 160 km/h si tractare de trenuri de pana la 16 vagoane– 55 bucăți
Modernizare locomotive diesel-hidraulice de manevră – 20 bucăți
Modernizare vagoane clasă – 109 bucăți
Modernizare vagoane speciale (vagoane de dormit, cușetă, restaurant) – 30 bucăți
Modernizarea de material rulant pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.
Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după modernizarea de locomotive si vagoane, sunt următoarele:
economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători;
reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
Valoarea totală a proiectului de investiții este de 1.037.173 mii lei, inclusiv T.V.A.
Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 - Transport sustenabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
PS
In cazul locomotivelor diesel-hidraulice se vizeaza conversia lor în locomotive electrice cu acumulatori.
- reiny2000
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
orex
Care ar fi de 3,5 ori mai scumpe decat modenizarea celor existente, nu?!
PS
Sunt convins ca nici tu nu ti-ai pune casa la pamant, daca noua constructie te-ar duce la o valoare de peste 3 ori a celei din prezent!
reiny2000 wrote here:
Modernizăm EA-uri când am putea cumpăra Bo'Bo' nou nouțe...
Care ar fi de 3,5 ori mai scumpe decat modenizarea celor existente, nu?!
PS
Sunt convins ca nici tu nu ti-ai pune casa la pamant, daca noua constructie te-ar duce la o valoare de peste 3 ori a celei din prezent!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
cris_m
Una e sa modernizezi o casa de chirpici (cum sunt EA-urile in acest moment) si alta sa modernizezi o casa mai de doamne ajuta...
Una e sa modernizezi o casa de chirpici (cum sunt EA-urile in acest moment) si alta sa modernizezi o casa mai de doamne ajuta...
📖 Pagination options