De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

690 posts, 199279 views
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50
 
 

📖 Pagination options

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

Cu ce ne incalzim la iarna sa iesim mai ieftin? Gaz, curent sau lemne?
Foarte pe scurt, mai putin tehnic dar pe intelesul tuturor.

Gaz…
1 mc de gaz are (aprox.) 10 KWh.
O centrala (de 25 kw) consuma 2,5 mc de gaz pe ora, deci… x10 = 25!! kwh intr-o ora.
La 0°C afara… o centrala  merge 4 ore din 24 sa mentina 20°C deci… 4x25 =100kwh/zi x 30 zile =3000kwh/luna.
Retinem: incalzirea pe gaz consuma 3000 Kwh – 300mc.

Lemne…
1 Kg de lemne are putere calorica 3.500 Kcal/h adica 4 Kwh.
1 mc de lemne (esenta tare si uscate) are aprox. 500Kg… deci 1 mc ne ‘da 500 x 4= 2000 Kwh
Pentru a incalzi aceeasi 100mp (250mc aer) la 20°C ne-ar trebui minim 25 Kg lemne/zi x 30zile = 750 Kg/ luna, deci 1,5 mc … adica 3000 Kwh
Retinem: incalzirea pe lemne … 1,5 mc = 3000 kwh

Curent Electric…
Pentru 250 mc de aer – locuinta 100mp 0°C afara, 20 in casa, ar fi necesari intr-o luna… 3000 Kwh – (stiu e mult dar si randamentul e aproape 100%– lasam asa)

Da! Indiferent ce ‘combustibil folosim… fizica ne spune ca pentru acelasi spatiu, aceeasi temperatura, in aceleasi conditii… ne trebuie aceeasi cantitate de energie, in cazul nostrum… 3000Kwh – deci, f important: NU consumam mai multa sau mai putina energie daca alegem intre gaz, curent sau lemne.

Ce difera insa? Este pretul pe Kwh la fiecare dintre: gaz, curent si lemne.

Fiind o piata ‘libera… si preturile pe fiecare difera in functie de furnizor și... plafonare/ compensare.
Deci, aveti acum cantitatile/luna. Inmultiti cu pretul pe fiecare unitate si vedeti cu care iesiti mai ieftin.

Gaz – 3000 kwh - 300 mc
Curent – 3000 kwh
Lemne – 3000kwh - 1,5 mc

In cazul meu, cu preturile de la HE - 0,8lei/ kwh, EON - 1.2lei/ kwh și Dedeman - 1000lei/mc, cheltuieli lunare cu incalzirea ar fi:
1. Lemn – 1.500 lei/luna
2. Curent – 2.500 lei/luna
3. Gaz – 3.600 lei/luna

Deci, lemnul a ramas cel mai ieftin, dar datorita (si) lui pwtin, incalzirea cu gaz a devenit mai scumpa chiar și decât cea electrica.


https://facebook.com/100015419049008/pos ... tGrHbUl/

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

Personal, când m-am mutat la casă m-am gândit un pic și la asta, că la țară majoritatea se încălzesc cu lemne care ar fi bine să fie luate un pic mai ieftine prin vară, dar eu unul nu prea pot depinde de lemne din cauza timpului dinamic (acum poate trebuie să plec, sau peste 1-2h cine știe, nu depinde de mine anumite circumstanțe) astfel că cea mai "rapidă" (însă nu cine știe cât de convenabilă financiar) soluție de a face căldură și a opri-o rapid când trebuie să plec, pentru mine este ... Caloriferul electric, cel cu ulei.

Nu zic, mi se pare o calitate mai bună căldura oferită de lemne față de curent, dar lemnul odată pus pe foc trebuie să ardă așa că dacă în secunda următoare trebuie să plec, nu-mi place să las așa ceva să meargă dacă nu-i nimeni acasă. Caloriferul (cel electric) îl opresc evident de la buton, cu toate că niciodată nu l-am ținut mai mult de treapta 2/3 cât are, mai ales că eu unul nu sunt de fel friguros. Acum, asta-i soluția mea la curte care zic că îmi convine cel mai mult, dar la bloc ai calorifer fix cu căldură dată fie de centrala de lângă sau în apropiere de bloc, fie de cea proprie evident alimentată cu gaz. Am înțeles că e ok totul ca consum, dar eu unul poate par ciudat însă nici să vină gazul tras la poartă și nu mi-l instalez din mai multe motive, în primul rând din cauză că mi-e lehamite de tot ce înseamnă gaz și inflamabilitate destul de mare, plus că acum sunt niște condiții care deși țin de siguranță, dar nu dau nici 900 lei pe un detector de gaze la Engie Buzău pe motiv că-i omologat și mai nou obligatoriu, plus să mai am grija verificărilor la 2 ani care iar sunt obligatorii cu dată aproape fixă.

Da, nu-i nici prea convenabil să merg cu butelia odată la 2 săptămâni la peco pentru aragaz, mai ales că la venire e full și orice șoc îi poate fi fatală, dacă mă mai gândesc că am și un pic de mers îmi vine s-o las acolo dar nu mă pot întoarce fără butelie. 😆 Mai nou, UE cică are boală pe centralele termice și consumul de lemne pentru căldură, și cică vor să le interzică sau în primul caz să pună nu știu ce taxă, că ei recomandă totul la curent iar brusc se zice să se facă economie, mă gândesc la cei cu mașinile electrice cât se lăudau că și le încarcă gratuit în nu știu ce peco sau la Kaufland, iar acum e foarte posibil să plătească pentru alimentare. Nu știu ce om face și cu autobuzele electrice din cauza la "reduceți consumul de curent", te miri că o să le vezi ca pe caii cu ciubote roșii că o să le încarce "cu rândul".

Deși nu știu cât e cazul să zic, pentru cei cu mașinile electrice care se credeau (cel puțin) superiori și "merg moka", că și șoarecii abia după și-au dat seama de ce cașcavalul era gratis...

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului 1689

MikeT wrote here:
Adica Unirii si Marasesti nu sunt bune?  :shock:


Las la latitudinea Dvs. sa judecati utilitatea lor.

Ce vream sa spun e ca - ambele - sint nascute din megalomanie, nu din considerente functionale (cum au fost - initial - cele de la Muncii si Obor).

Iar in ultimii ani se construiesc pasaje peste pasaje fara nici un studiu (real) de fezabilitate si/sau de impact.

Si de cind sportul asta a devenit sport de mase, de pina si primariile de sector pot sa-l practice, ma astept sa ne umplem de pasaje ca ciupercile dupa ploaie...

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului andrei11

Mărăseşti e acolo din cauza terenului iar Unirii nu pot spune că e inutil...

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului 1689

Si Marasesti si Unirii exista pentru ca nu trebuia sa-i deranjeze lu’ Dibaciu’ ceva perspectiva.

S-a trait bine-mersi fara Unirii  - acum nu zic sa-l desfiintam (desi, la cit de complicat va fi sa il reabiliteze pe bune, nu se stie niciodata)...

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului survola

Sunt complet de acord cu @1689

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului andrei11

Mărăseşti nu are de-a face cu << perspectiva >> .
Dacă o iei aşa, s-a trăit bine şi fără pasajele comuniste de la Lujerului, Obor, Muncii, fără să lărgim Inelul Central, fără etc, etc.
Nu sunt de acord nici cu survola nici cu 1689.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Hawkuletz

Sa nu uitam ca, cel putin pana ce temperatura exterioara se apropie de 0, aparatele de aer conditionat au randament mai bun decat banalul calorifer electric. Motivul fiind ca aparatul de aer conditionat functioneaza ca pompa de caldura, iar pentru un consum de 1KWh "aduce" in casa cca 3KWh de caldura (specificatiile exacte sunt pe eticheta aparatului). Nu, nu contrazice legea a doua a termodinamicii pentru ca nu "produce" acei 3KWh de caldura din 1KWh de electricitate ci ii "transporta" de afara, unitatea exterioara se raceste sub temperatura ambianta exterioara.

Pe masura ce temperatura exterioara se apropie de 0 randamentul scade (ramanand totusi "supraunitar" raportat la caloriferul electric) partial pentru ca sistemul e optimizat pentru anumite temperaturi de functionare si partial pentru ca unitatea exterioara incepe sa inghete si periodic aparatul isi inverseaza sensul (incalzeste putin unitatea exterioara, cat sa elimine gheata ce se formeaza pe schimbatorul de caldura).
In functie de aparat (si agentul frigorific), undeva spre -5 grade temperatura exterioara, agentul frigorific nu se mai evapora (sau nu integral), ceea ce duce fie la oprirea agregatului (protectie) fie la uzura compresorului.
Ideea fiind ca, pana da frigul mai tare, e mai rentabil sa ne incalzim cu aparatele de aer conditionat (in cazul in care au functia de pompa de caldura - majoritatea celor "split" din ultimii 15 ani au).

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului 1689

Marasesti are de-a face cu perspectiva, pentru ca s-a ajuns la ascunderea tramvaiului prin coclauri tocmai pentru a nu-i deranja privelistea lu’ Cirmaciu’.

Si daca nu era tramvai, nu era nevoie nici de pasaj.

Obor si Muncii au fost indiscutabil un mare pas inainte in fluidizarea traficului greu prin oras la vremea respectiva (din pacate intors jumatate de pas inapoi cind s-a mutat tramvaiul la suprafata, dar asta e alta poveste...)

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului subway guru

La Marasesti declivitatea pe vechiul relief era groaznica, abia urcau automobilele dealul acela. Cauta niste imagini de arhiva si te lamuresti imediat.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului 1689

Tin minte bine zona inainte de sistematizare. Da, 135 plin ochi avea probleme sa urce...

Cum se face insa ca pe bretelele de astazi spre Mircea Voda nu se mai opinteste lumea atit de tare ?

In sfirsit, am plecat de la inutilitatea pasajului suprateran construit la Metalurgiei si am ajuns la a dezbate (in)utilitatea celui de la Marasesti...

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului subway guru

S-a modificat radical relieful…au fost domolite povarnisurile, pe malul stang a disparut practic un deal intreg impreuna cu cartierul din Sarbi. Compara cu movila pe care e cocotata bisericuta Bucur Ciobanul si-ti faci o imagine.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului survola

Eu nu văd legătura cu Bucur,  care e pe malul drept.

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2432 forum members have written 434867 posts in 5413 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use