MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou

2619 posts, 601227 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 188
 
 

📖 Pagination options
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Voi chiar nu aveti ce face ? M-am jucat si eu intr-o seara cand nu aveam ce face si mi-a iesit o alta inelara. Este prezentata in detaliu si pe forum pe aici, dar nu mai stiu pe unde. Daca aveti rabdare pana in week-end va mai schitez si eu niste magistrale cum n-a vazut Parisul sau Moscova sau Madridul. Avantajul acestor schite gen cea prezentata de rosetti 61 este ca nu costa nici un ban, se fac usor si nu implica nici o cheltuiala din partea nimanui. Parerea mea sincera este sa o cancelam. Cat priveste schita mea rog colegii de forum sa se abtina de la comentarii pentru ca este o joaca de-a mea si atata tot.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou rosetti61

Daca tot e o inghesuiala de linii pe harta alora de la OAR, magistrala turcoaz se termina prea brusc la Gara Obor si ar putea fi dusa intr-un viitor imaginar spre Dna Ghica si mai departe Lacul Tei, sos Petricani, pana in Pipera. Harta e veche, dateaza probabil de dinaintea inaugurarii liniei la Anghel Saligny, nu stiu la ce-o fi servit inainte de s-au apucat sa deseneze magistrale de metrou, ea a fost folosita ca indicator pentru proiecte ce vizau zona Fundeni.
Intai sa vedem ca sapa la mult trambitata M5.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Utilizator anonim

Harta metroului bucureștean peste 20 de ani.
Rețeaua de transport a Metrorex ar urma să aibă, în anul 2030, aproape 140 de stații de metrou și o lungime totală de până la 138 de kilometri de galerii, adică de aproape trei ori mai mult decât în prezent. Cele patru noi magistrale de metrou, pe care compania intenționează să le pună în funcțiune în următoarele două decenii, vor permite bucureștenilor să străbată Capitala în orice direcție în numai jumătate de oră.

Noile linii vor face legătura între cartierele Drumul Taberei – Pantelimon (M5), între stația 1 Mai – Aeroportul Otopeni, prin Piața Presei Libere (M6), între Bragadiru și Voluntari (M7) dar și între actuala 1 Mai – Parc Bazilescu (M4) la care se adaugă Parc Bazilescu – Lac Străulești (M4) și Laminorului – Gara Progresu (M4).

Noile stații de pe M4 vor fi date în exploatare în mai-iunie

După cum susține conducerea metroului bucureștean, până la începutul verii vor fi inaugurate doar două noi stații de metrou pe magistrala 4, respectiv Pajura și Parc Bazilescu. Acestea vor completa traseul Gara de Nord-1 Mai în zona de Nord-Vest a Capitalei. “Mă bazez pe fapte când anticipez punerea în funcțiune și, de asemenea, că avem sursa de finanțare asigurată. Sunt bani care vin de la bugetul statului. Costul este undeva la 75-80 mil lei. Avem contractele încheiate și se lucrează. Prin mai-iunie vom putea circula cu metroul în zonă, cu siguranță”, a precizat pentru B365.ro Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.

În planurile de extindere ale Metrorex pe magistrala 4 se află încă un tronson cu lungimea de 2,5 kilometri și două stații, Laminorului și Lac Străulești, pentru care lucrările de construcție ar putea începe în cursul anului viitor. Costurile în acest caz sunt estimate de autorități la 700 milioane lei. “Având în vedere faptul că lucrările încep într-un an și ar dura cam doi ani, estimez că undeva aproape de 2015 acest tronson spre Lac Străulești ar deveni funcțional pentru călători”, a specificat Udriște. Tot linia 4 de metrou ar urma să fie prelungită până la Gara Progresul din cartierul Berceni, trecând prin stațiile Hașdeu, Palatul Parlamentului, Catedrala Mântuirii Neamului și Eroii Revoluției. Pentru această rută, compania de transport nu a elaborat deocamdată studiul de fezabilitate.

Pe magistrala 5, Drumul Taberei-Pantelimon, s-ar putea circula peste patru ani

În cazul magistralei 5 de metrou, care va lega cartierele Drumul Taberei și Pantelimon, primele lucrări vor putea începe în aprilie-mai, chiar dacă licitațiile de atribuire a contractelor de execuție au fost contestate în instanță. Magistrala 5 de metrou între Drumul Taberei şi Pantelimon va fi realizată, din punct de vedere tehnic, din trei artere: Râul Doamnei-Eroilor (11 staţii), Eroilor-Piaţa Iancului (8 staţii) şi Piaţa Iancului-Pantelimon (7 staţii).

Potrivit conducerii Metrorex SA, până acum, compania a atribuit contractele pentru staţia şi depoul Valea Ialomiţei consorțiului Maxx Bogl România-Maxx Bogl Germania, pentru porţiunea cuprinsă între Râul Doamnei – Eroilor licitația fiind căștigată de asocierea Astaldi (Italia) -FCC (Portugalia) – Delta ACM România – AB Construct care a propus o ofertă financiară de 918,93 milioane lei şi o durată de execuţie a lucrărilor de 25 de luni. “În circa două luni ar putea să înceapă lucrările, după ce se termină cu contestațiile în instanță. Putem vorbi de 2015 ca termen de punere în funcțiune cu călători”, a apreciat directorul general al Metrorex SA.

De la Eroilor la Piața Iancului, conducerea companiei susţine că se află în faza în care trebuie să pregătească proiectul tehnic preliminar și caietele de sarcini pentru execuția lucrărilor de structură. “Anticipăm că, în această toamnă, poate către sfârșitul anului, să putem să lansăm licitaţia de execuție și pe tronsonul Eroilor-Piața Iancului. Costurile sunt cam tot un miliard de lei pentru că e tot cam atâta lungime cu tronsonul Eroilor-Râul Doamnei”, a specificat Udrişte.

Pentru traseul cuprins între Universitate şi Pantelimon, Metrorex SA susţine că nu are deocamdată finanţarea asigurată, fiind doar în pregătire pentru cu Ministerul Transporturilor și Ministerul de Finanțe pentru a contracta un împrumut. “Este hazardant să avansăm acum niște termene de finalizare a lucrărilor în această porţiune. De asemenea, nici pentru tronsonul Piața Iancului-Pantelimon încă nu avem termene și bani”, a conchis Udrişte.

Vestigiile descoperite de arheologi în timpul săpăturilor la parcarea subterană de la Universitate nu vor afecta însă traseul viitoarei magistrale 5. În plus, după cum apreciază conducerea metroului bucureștean, situl arheologic va fi conservat sub forma unui muzeu deschis în vestibulul stației de metrou de la Unirii.

Linia 5 de metrou va beneficia și de 21 de trenuri noi ce urmează să fie achiziționate de Metrorex SA în vara acestui an. Alături de acestea, vor mai fi cumpărate încă 16 garnituri care ar urma să înlocuiască o parte din vagoanele aflate în circulație pe magistralele deja operaționale.

Magistrala 6 către Aeroportul Otopeni va pleca de la stația 1 Mai

Traseul magistralei 6 de metrou, către Aeroportul Otopeni, a fost modificat recent, stația de plecare urmând să fie 1 Mai în loc de Piața Victoriei, cum anunțase inițial Metrorex SA. “Am produs niște schimbări în ruta proiectului determinate tehnologic pentru că noi am revizuit studiul de fezabilitate în sensul eficientizării costurilor și al posibilităților de a face linia cât mai repede și de a deranja cât mai puțin populația. Legătura cea mai fezabilă s-a dovedit a fi de la 1 Mai pe traseul mai departe spre Piața Presei Libere – Aeroport Băneasa – Privighetorilor – Aeroport Otopeni”, a precizat pentru B365.roGheorghe Udriște, directorul general al Metrorex SA.

O parte din costurile de execuție a lucrărilor pe magistrala 6 de metrou vor fi asigurate din creditul de aproximativ 320 milioane euro pe care Guvernul României l-a luat în urmă cu un an de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA). Autoritățile vor trebui să găsească însă și alte surse de finanțare întrucât costurile totale ale proiectului sunt estimate la un miliard de euro.

“În primăvara aceasta, până în vară, angajăm consultantul tehnic de specialitate care va avea sarcina ca până în prima parte a anului 2012 să realizeze proiectele tehnice preliminare și caietele de sarcini așa încât până la mijlocul anului 2012 să lansăm licitația pentru execuția tunelurilor”, a specificat directorul general al Metrorex SA.

După cum susține conducerea metroului bucureștean, magistrala 6 va număra 9 stații iar primii călători vor ajunge la Aeroportul Otopeni utilizând metroul ca mijloc de transport în anul 2018.

Magistrala 7, Bragadiru-Voluntari, prima linie privată de metrou

Linia 7 ar urma să fie realizată printr-un partemneriat public – privat în care statul va pune la dispoziţie terenul, iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor – aproximativ 1,25 miliarde de euro. În schimb, operatorul privat îşi va recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Preţul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei. „Am angajat un consultant de specialitate care să realizeze studiul de prefezabilitate și studiul de fundamentare. Pe 27 martie avem licitația pentru angajarea consultantului. După ce aceste documente sunt aprobate de Ministerul Transporturilor și de către Guvern se trece la constituirea companiei de proiect și alegerea partenerului privat”, a menționat Udriște pentru B365.ro.

Viitoarea magistrală Bragadiru-Voluntari ar urma să fie concesionată unei firme private pentru o perioadă de aproximativ 30 de ani. Tarfifele de călătorie vor putea fi stabilite de operatorul privat, însă conducerea metroului bucureștean consideră că prețurile biletelor vor fi apropiate ca valoare de cele practicate de Metrorex SA la acea dată. „E greu de anticipat când vom circula pe magistrala 7 mai ales că trebuie să vedem dacă găsim investitor. Însă, sunt semnale că proiectul este de interes pe piață”, a conchis Udriște.


B365.ro vă prezintă termenele la care autoritățile estimează că vor putea fi utilizate noile magistrale de metrou, conform planurilor Metrorex SA.


Linii de metrou în execuție:

Linia 4: Laminorului -Gara Progresu, Tronson 1 Mai – Parc Bazilescu

Lungime 2,6 km. cale dublă

Număr de stații – 2

Termen estimat de punere în funcţiune cu călători: mai-iunie 2011


Linii de metrou, lansare 2010-2012

Linia 5: Drumul Taberei – Pantelimon . Tronson Râul Doamnei – Eroilor

Lungime – 6,2 km. cale dublă

Număr de stații – 10

Termen estimat punere în funcţiune cu călători – 2015

Linia 5: Drumul Taberei – Pantelimon, Tronson Haşdeu – Universitate – Pantelimon

Lungime – 11 km. cale dublă

Număr de stații – 17

Linia 6: Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni

Lungime estimată – 16 km. cale dublă

Număr de stații estimat – 19

Termen estimat punere în funcţiune cu călători – 2017

Linia 4: Laminorului – Gara Progresu, Tronson Parc Bazilescu – Lac Străuleşti

Lungime estimată – 2 km. cale dublă

Număr de stații estimat – 2

Linii de metrou în pregătire

Linia 7: Şos.Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina – Voluntari

Lungime estimată – 21 km. cale dublă

Număr de statii estimat – 31

Linia 4: Laminorului – Gara Progresu, Tronson Gara de Nord – Gara Progresu

Lungime estimată -15 km. cale dublă

Număr de stații estimat – 20

Semi-inelul de sud: extensii ale liniilor de metrou Parc Drumul Taberei – Dristor 2


Linii de metrou executate

Linia 1:Pantelimon – Republica – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Gara de Nord – Dristor

Lungime – 31,1 km. cale dublă

Număr de stații – 22

Linia 2: Berceni – Pipera

Lungime – 18,7 km. cale dublă

Număr de stații – 14

Linia 3: Anghel Saligny – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Preciziei

Lungime – 22,6 km. cale dublă

Număr de stații –15

Linia 4: Laminorului Gara Progresu, Tronson Gara de Nord – 1 Mai

Lungime – 3,7 km. cale dublă

Număr de stații – 4


Estimare costuri magistrale viitoare

M4 – Gara de Nord – Gara Progresu: 950 milioare euro

M5 – Drumul Taberei – Pantelimon: 1,7 miliarde euro

M6 – 1 Mai – Otopeni: 850 milioane euro

M7 – Bragadiru – Voluntari: 1,9 miliarde euro

Semi-Inelul de Sud: 1,3 miliarde euro

Total estimat: 6,7 miliarde euro

Sursa: Metrorex SA

http://b365.ro/news/harta-metroului-buc...cum-arata/€

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Andrei, cu tot respectul, dai ai gresit topicul  :!:  Astept sa postezi aici

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou sab

Daca va uitati la harta si comparati cu textul veti observa :
1. M4 va trece pe la Hasdeu in text si pe la Izvor pe harta
2. M5 oricum ai numara are 10 statii pana la Eroilor (inclusiv Valea Ialomitei)
Dar aceste aspecte minore palesc in fata determinarii de a avea 140 statii si 138 de km... :lol:
Singurul lucru notabil mi se pare ca au renuntat la cele doua statii din Ghencea pe M5 dupa Raul Doamnei. Era de asteptat ca daca nu le fac acum nu le vor mai face vreodata.

 


Bancul secolului la METROREX !!!!!!!!!!! andrei11

Nu fi si tu rau acum in preajma martisorului, cum spune si Subway fătucile sunt de vina si nu Udriste.  :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou sab

Nu cred ca fatucile fac hartile, cred ca le sunt furnizate de Metrorex, iar harta arata clar ca nu se mai fac cele doua statii in Ghencea. Restul, cu termenele, cred ca sunt niste mici fabulatii, nu degeaba l-au numit varul lui Jules Verne

 


O minte bolnava !!! andrei11

Linii de metrou executate
Linia 1:Pantelimon – Republica – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Gara de Nord – Dristor
Lungime – 31,1 km. cale dublă
Număr de stații – 22
Linia 3: Anghel Saligny – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Preciziei
Lungime – 22,6 km. cale dublă
Număr de stații –15

Sunt de un penibil total ! Unele statii sunt numarate de doua ori  :!: . Nu se poate asa ceva, oameni buni ! Nu va dati seama de comicul situatiei ?
Nu mai am nimic de adaugat la subiect, decat ca Udriste bate campii si inca rau de tot. Si nu se sesizeaza nimeni din pacate.€

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Dominatrix

andrei11 wrote:
Linii de metrou executate
Linia 1:Pantelimon – Republica – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Gara de Nord – Dristor
Lungime – 31,1 km. cale dublă
Număr de stații – 22
Linia 3: Anghel Saligny – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Preciziei
Lungime – 22,6 km. cale dublă
Număr de stații –15

Sunt de un penibil total ! Unele statii sunt numarate de doua ori :!: .
Strict vorbind, informatia e corecta! Dar daca e vorba de o tehnica "psihologica" de umflare a numarului de statii, atunci sa ne reamintim zicala: "Repetitia e retorica celor simpli"!€

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou lilidrac

sursa:Jurnalul.ro
Bucureştenii se vor putea bucura în anul 2020 de o reţea de metrou mult mai completă (vezi harta), urmând a fi construite alte trei magistrale, însumând peste 69 de staţii noi. "Pentru toate cele trei linii noi care vor fi construite şi date în folosinţă, treptat, până în 2020, ne sunt necesare aproximativ 6,5 miliarde de euro, bani care provin din credite de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), Banca Japoniei, Guvernul României şi să vedem cine va câştiga licitaţia pentru parteneriatul public-privat, formulă în care vrem să construim "Linia 7 (harta – linia verde) de metrou Bragadiru –Rahova – Piaţa Unirii – Obor – Colentina – Voluntari", ne-a declarat Gheorghe Udrişte.


Construită în trei paşi, Linia 5 ar putea fi gata în 2018
Printre fericiţii care vor avea la dispoziţie una dintre cele mai folosite mijloace de transport în comun se află şi locuitorii cartierului Drumul Taberei, zonă defavorizată în 1975 de fostul dictator Nicolae Ceauşescu, pe motiv că acest cartier fusese "trasat" şi ridicat de Gheorghiu Dej. Deşi în anul 1975 proiectul prevedea construirea unei linii de metrou lucrarea a intrat în proiectare în 1989, urmând să fie terminată în 1992. Dar vremurile s-au schimbat. "În această primăvară vor începe lucrările la linia de metrou denumită L 5 Drumul Taberei, de la Râul Doamnei până în Pantelimon (foto – linia roşie). Într-o primă fază se vor efectua lucrări la structura staţiilor şi a tunelelor de metrou pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. Finanţarea este asigurată aici dintr-un credit BEI. Estimăm că acest tronson va fi dat în folosinţă cu călători în 2014-2015. Iar construcţia celor trei linii noi ar putea fi terminată în anul 2020 dacă finanţarea este ritmică, locuitorii răbdători şi constructorii serioşi", ne-a declarat directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udrişte. "În finanţarea pentru primul tronson avem prevăzută şi achiziţionarea de 37 de trenuri noi. 16 vor fi cumpărate foarte curând pentru înlocuirea trenurilor vechi care circulă pe liniile aflate în exploatare, iar 21 vor fi achiziţionate atunci când punem în funcţiune Linia 5. În etapa a doua, vom organiza licitaţie pentru executarea lucrărilor la tunele şi staţii pe tronsonul Eroilor – Piaţa Iancului şi sperăm să începem lucrările în 2012. Anul viitor vom organiza licitaţia pentru ultimul tronson al liniei, Iancului – Pantelimon. Estimăm că în 2017-2018, dacă nu există întârzieri ori sincope în fi-nanţare, Linia 5 de metrou Drumul Taberei ar putea fi gata integral", ne-a declarat directorul general al Metrorex. Având în vedere faptul că linia străbate oraşul în puncte fierbinţi ale Capitalei, ar fi bine să mai considerăm pentru orice eventualitate o marjă de doi ani la termenul de finalizare. Cu alte cuvinte, în 2020, după 45 de ani de aşteptare, Drumul Taberei va fi brăzdat de metrou. L 5, noua linie de metrou din Drumul Taberei, are potrivit proiectului actual 23 de staţii(harta - linia rosie). Acestea sunt Râul Doamnei – Brancuşi – Valea Ialomiţei –Romancierilor – Parc Drumul Taberei – Drumul Taberei – Favorit – Orizont –Academia Militară – Haşdeu – Cişmigiu – Universitate – CA Rosetti – Armenească – Moşilor – Pia¬ţa Iancului – Vatra Luminoasă – Stadionul Naţional – Delfinului – Morarilor – Spitalul Fundeni – Granitul – Pantelimon. "Staţiile nu sunt însă fixate în mod definitiv, schema poate suporta modificări", ne-a precizat sursa citată.

Check-in la Gara de Nord
Aeroporturile Henri Coandă şi Băneasa vor fi legate de gările Băneasa, Basarab, Gara de Nord – unde s-ar putea face şi "check-in" pentru cei care pleacă cu avionul de pe cele două aeroporturi, după cum ne-a precizat directorul general al Metrorex SA, Gheorghe Udrişte. Aceasta va fi Linia 6 – care face legătura reţelei de metrou a munici¬piului Bucureşti cu aeroporturile (harta – linia bleu). Lucrările sunt programate să înceapă la jumătatea anului 2012 şi se estimează ca în şase-şapte ani să fie terminate, adică în 2019 cel mai târziu ar putea fi puse în funcţiune cu călători.

Aici, finanţarea majoră este dintr-un "credit foarte ieftin" obţinut de la Banca Japoniei, restul fiind su¬portat de la bugetul de stat. Creditul de la Banca Japoniei, în valoare de 320 de milioane de euro (41 de miliarde de yeni), este rambursabil în 25 de ani, cu o perioadă de graţie de şapte ani şi o dobândă de doar 1,5% pe an. "Iniţial, proiectul pentru obţinerea creditului l-am făcut în 2006, pe vremea când eram la Primăria Capitalei, la Direcţia Infrastructură şi Servicii Publice. Ulterior, Primăria Capitalei şi-a declinat capabilitatea şi l-am preluat la Ministerul Transporturilor. Actele finale de împrumut le-a semnat din partea statului român preşedintele Traian Băsescu în 2010, la Tokyo", ne-a precizat directorul general al Metrorex. Acesta a subliniat că există spaţii la Gara de Nord unde s-ar putea înfiinţa puncte de "check-in", pentru uşurarea pasagerilor care călătoresc mai departe cu avionul. Bagajele lor pot fi puse în vagoane speciale ataşate la trenurile de metrou. "În viitor, intenţionăm să legăm şi a patra gară la această linie: Gara Progresul. Legătura se poate face prin prelungirea actualei Linii 4  de la Gara de Nord – Piaţa Eroii Revoluţiei – Gara Progresul (harta - linia mov), dar încă nu e stabilit cu exactitate traseul, poate suporta modificări. Abia lansăm studiul de fezabilitate pentru continuarea acestei linii", ne-a precizat Gheorghe Udrişte.

"Park and ride" la Lacul Străuleşti
"Metrorex intenţionează să construiască la Lacul Străuleşti primul terminal intermodal pentru transportul interjudeţean. Vom construi primul «park and ride», parchează şi călătoreşte mai departe. În contul taxei de călătorie va fi inclusă şi parcarea sau, invers spunând, în costul parcării este inclusă şi călătoria spre interiorul Capitalei. Acum este în funcţiune tronsonul 1 Mai – Pajura – Parc Bazilescu (harta – linia portocalie). Săptămâna aceasta, joi, în Consiliul interministerial vom obţine aprobarea pentru încă două staţii: Laminorului şi Lac Străuleşti. În maximum trei ani, deci în 2014, le dăm în folosinţă", ne-a spus şeful Metrorex.€

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou sab

Printre fericiţii care vor avea la dispoziţie una dintre cele mai folosite mijloace de transport în comun se află şi locuitorii cartierului Drumul Taberei, zonă defavorizată în 1975 de fostul dictator Nicolae Ceauşescu, pe motiv că acest cartier fusese "trasat" şi ridicat de Gheorghiu Dej. Deşi în anul 1975 proiectul prevedea construirea unei linii de metrou lucrarea a intrat în proiectare în 1989, urmând să fie terminată în 1992. .

Tare sunt curios sa ne spuna dl Udriste care era planul din 1975, unde ducea metroul din Dr Taberei atunci...€

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou subway guru

@sab:
M5 nu mai e 'plan de viitor', e 'plan de prezent' asa ca vin-o pe topicul dedicat...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou sab

Pana nu o vedem este "viitor" :lol: . Iar mai aproape de prezent este doar tronsonul pana la Eroilor, care vad ca a pierdut definitiv pe drum cele doua statii din Ghencea...

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou George

Apropo de cele 2 statii din Ghencea, la un moment dat (prin 07- 08, intr-un context mai electoral) aparuse si varianta unei "bucle" a M5, care ar fi urmat sa o ia pe Bd. Ghencea - 13 Septembrie spre Piata Unirii.
Legatura in sine e de mare interes, cei care stau prin zona stiu cum e cu  385 la orele de varf. O prietena de-a mea merge pe jos din cartierul T. Vladimirescu pana in zona Casa "Poporului" (tare eufemismul).

Mai fezabila mi s-ar parea extensia liniei de tramvai de pe Ghencea pe 13 Septembrie, pe langa C.P., dar nu mi-e clar unde ar putea intoarce: la intersectia cu Bd. Libertatii? In Piata Constitutiei? Sa mearga pe green track pe Bd. Unirii, sacrificand un trotuar pe acolo?

Mi s-ar parea mai fezabil decat un metrou. Si sper sa nu reluam discutia ca se opun aia de stau pe acolo, ca e un argument total irelevant.

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 188
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433199 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use