Topic: Discuții diverse
1635 posts, 439464 views
📖 Pagination options
- bogdan88
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
bogdan88
Uitandu-ma la un clip cu diverse tramvaie din Leipzig (https://www.youtube.com/watch?v=k_8g5Sbj_Mo) am observat ca multe dintre cele vechi circula cuplate sau cu remorca.
Acum, avand in vedere ca in curand intra Astrele in circulatie si ca nu vor fi parc majoritar pe niciun traseu (poate pe 41, dar si acolo ar fi la limita), ma gandeam de ce nu se propune modernizarea V3A astfel incat sa aiba doua sectiuni intermediare (un fel de V4A) sau o remorca de 8-9 metri astel incat sa se ajunga la aproximativ 36 de metri lungime si sa nu mai fie nevoie sa fugi pe peron daca vine un tramvai mai scurt. Cred ca tramvaie donor pentru sectiunea intermediara sau finala se gasesc. Varianta cu remorca ar fi cel mai usor de pus in practica probabil.
Uitandu-ma la un clip cu diverse tramvaie din Leipzig (https://www.youtube.com/watch?v=k_8g5Sbj_Mo) am observat ca multe dintre cele vechi circula cuplate sau cu remorca.
Acum, avand in vedere ca in curand intra Astrele in circulatie si ca nu vor fi parc majoritar pe niciun traseu (poate pe 41, dar si acolo ar fi la limita), ma gandeam de ce nu se propune modernizarea V3A astfel incat sa aiba doua sectiuni intermediare (un fel de V4A) sau o remorca de 8-9 metri astel incat sa se ajunga la aproximativ 36 de metri lungime si sa nu mai fie nevoie sa fugi pe peron daca vine un tramvai mai scurt. Cred ca tramvaie donor pentru sectiunea intermediara sau finala se gasesc. Varianta cu remorca ar fi cel mai usor de pus in practica probabil.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Pare-mi-se că s-a discutat și mai demult treaba asta. Aparent se poate, însă nu știu dacă boghiurile motoare mai au suficientă putere să mai tragă un tronson cu sarcina la maxim.
Cu remorci nu cred că mai merită reimplementat vreodată, prin *TB au fost destule probleme (mai ales când erau 2 x V2A/V3A, din câte am înțeles fiindcă eu nu le-am apucat așa), astfel că s-a decis mai bine un singur tramvai de capacitate mai mare și fixă decât vagon cuplu tractor+remorcă, adică încă un vehicul separat sau două, cum au fost cândva EP/V3A-urile.
Pare-mi-se că s-a discutat și mai demult treaba asta. Aparent se poate, însă nu știu dacă boghiurile motoare mai au suficientă putere să mai tragă un tronson cu sarcina la maxim.
Cu remorci nu cred că mai merită reimplementat vreodată, prin *TB au fost destule probleme (mai ales când erau 2 x V2A/V3A, din câte am înțeles fiindcă eu nu le-am apucat așa), astfel că s-a decis mai bine un singur tramvai de capacitate mai mare și fixă decât vagon cuplu tractor+remorcă, adică încă un vehicul separat sau două, cum au fost cândva EP/V3A-urile.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
1) Trebuie văzut dacă "duce motorul" o remorcă.
2) De ce să fugi pe peron ? Din toată viaţa asta de bucureştean cu privire la STB am o zicală, << După femeia altuia şi după STB nu e nevoie să alergi, vin ele la tine cu alt prilej >>. Vorbind acum serios, doar nu o să-mi spui că din 10 încercări în 9 ai fost nevoit să alergi după tramvai !
1) Trebuie văzut dacă "duce motorul" o remorcă.
2) De ce să fugi pe peron ? Din toată viaţa asta de bucureştean cu privire la STB am o zicală, << După femeia altuia şi după STB nu e nevoie să alergi, vin ele la tine cu alt prilej >>. Vorbind acum serios, doar nu o să-mi spui că din 10 încercări în 9 ai fost nevoit să alergi după tramvai !
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Si mai trebuie dezvoltat si un sistem de alarma / vorbit cu watmanul din remorca ca altfel ne intoarcem la motivul pentru care s-au eliminat Tatrele in tandem.
Si mai trebuie dezvoltat si un sistem de alarma / vorbit cu watmanul din remorca ca altfel ne intoarcem la motivul pentru care s-au eliminat Tatrele in tandem.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Nu cred că se mai merită vreodată remorci, mai degrabă "lungești" tramvaiul că oricum în București majoritatea liniilor sunt aglomerate. Gen cum s-a procedat demult cu 7091, din dublu articulat a rezultat un triplu articulat. Bine, acum nu știu dacă troleul a circulat vreodată la capacitate maximă...
Și la Metrorex, e mai practic un BM/CAF decât o IVA datorită că poți să treci dintr-o secțiune în altă fără să ieși din ramă. Avantajul ultimului este că dacă circulă pe o magistrală mai liberă, nu are rost să mai tragă alte 2-3 (nu știu exact câte sunt) REM-uri degeaba dacă nu este necesar.
Nu era de mai mulți ani un proiect cu un BLF, care se plănuia să fie 420, 100% low-floor și mai lung ca actualele?
Nu cred că se mai merită vreodată remorci, mai degrabă "lungești" tramvaiul că oricum în București majoritatea liniilor sunt aglomerate. Gen cum s-a procedat demult cu 7091, din dublu articulat a rezultat un triplu articulat. Bine, acum nu știu dacă troleul a circulat vreodată la capacitate maximă...
Și la Metrorex, e mai practic un BM/CAF decât o IVA datorită că poți să treci dintr-o secțiune în altă fără să ieși din ramă. Avantajul ultimului este că dacă circulă pe o magistrală mai liberă, nu are rost să mai tragă alte 2-3 (nu știu exact câte sunt) REM-uri degeaba dacă nu este necesar.
Nu era de mai mulți ani un proiect cu un BLF, care se plănuia să fie 420, 100% low-floor și mai lung ca actualele?
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Scuze, o corectie: din simplu articulat, a rezultat un dublu articulat.
articulatie simpla = 2 module / articulatie dubla = 3 module.
ex: V3A este dublu articulat.
7091, din dublu articulat a rezultat un triplu articulat
Scuze, o corectie: din simplu articulat, a rezultat un dublu articulat.
articulatie simpla = 2 module / articulatie dubla = 3 module.
ex: V3A este dublu articulat.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Scuze și eu, îmi era gândul la cele 3 segmente...
Corect da, un V3A este dublu articulat însă poate din același lucru unii încă îi zic triplu articulat, că se gândesc la numărul de tronsoane/module.
Scuze și eu, îmi era gândul la cele 3 segmente...
Corect da, un V3A este dublu articulat însă poate din același lucru unii încă îi zic triplu articulat, că se gândesc la numărul de tronsoane/module.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Denumiri confuze...
<< O femeie a născut trei gemeni >>. Gemeni sunt doar doi, dacă se nasc trei sunt tripleţi...
Acul kilometrajului s-a oprit ( la accident ) la 120 km / h. Poate a vitezometrului...
Pompa de apă a autovehicului...Poate la începuturi era apă, acum e antigel...Deci pompa de antigel, în orice caz nu pompa de apă.
Puterea motorului ... Cai. De care cai, de tracţiune, de curse, de poştalion, de care ? Trebuie specificat...
Denumiri confuze...
<< O femeie a născut trei gemeni >>. Gemeni sunt doar doi, dacă se nasc trei sunt tripleţi...
Acul kilometrajului s-a oprit ( la accident ) la 120 km / h. Poate a vitezometrului...
Pompa de apă a autovehicului...Poate la începuturi era apă, acum e antigel...Deci pompa de antigel, în orice caz nu pompa de apă.
Puterea motorului ... Cai. De care cai, de tracţiune, de curse, de poştalion, de care ? Trebuie specificat...
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ByOnu
Urmatoarele tramvaie sunt scoase la casat:
48x V3A: 023, 029, 052, 054, 062, 075, 090, 092, 094, 097, 098, 105, 110, 115, 116, 118, 127, 139, 142, 147, 154, 157, 161, 162, 165, 171, 176, 180, 190, 192, 198, 225, 230, 234, 235, 246, 247, 250, 260, 267, 283, 284, 307, 322, 326, 330, 332, 341.
49x T4R: 3301, 3302, 3305, 3306, 3307, 3308, 3309, 3310, 3312, 3313, 3323, 3325, 3329, 3332, 3334, 3349, 3350, 3351, 3335, 3338, 3367, 3368, 3369, 3371, 3372, 3378, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3393, 3395, 3397, 3399, 3403, 3404, 3410, 3415, 3416, 3417, 3419, 3420, 3421, 3423, 3427, 3430, 3429.
*am actualizat lista.
Urmatoarele tramvaie sunt scoase la casat:
48x V3A: 023, 029, 052, 054, 062, 075, 090, 092, 094, 097, 098, 105, 110, 115, 116, 118, 127, 139, 142, 147, 154, 157, 161, 162, 165, 171, 176, 180, 190, 192, 198, 225, 230, 234, 235, 246, 247, 250, 260, 267, 283, 284, 307, 322, 326, 330, 332, 341.
49x T4R: 3301, 3302, 3305, 3306, 3307, 3308, 3309, 3310, 3312, 3313, 3323, 3325, 3329, 3332, 3334, 3349, 3350, 3351, 3335, 3338, 3367, 3368, 3369, 3371, 3372, 3378, 3385, 3386, 3387, 3388, 3389, 3390, 3393, 3395, 3397, 3399, 3403, 3404, 3410, 3415, 3416, 3417, 3419, 3420, 3421, 3423, 3427, 3430, 3429.
*am actualizat lista.
- REDX
-
Posted:
-
- Nicu24
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nicu24
48 de vagoane care vor fi casate in viitorul apropiat ,chiar toate vagoanele astea au fost chelite de piese ? Iar nu sunt bani la STB pentru măcar salvarea a măcar 20 vagoane ??
Pe ce se bazează STB cu casarea acestor vagoane ? Pe Imperio ? Pai cu 100 vagoane nu faci mare lucru ca acoperi doar câteva linii și doar cele mai importante și cu celelalte linii ce faci ?
Ferească Dumnezeu de conducerea asta a STB total .....
Se repeta scenariul din 1991 când au casat dacă nu m-a înșel vreo 40 de V3A ...nimic nu e întâmplator !!
48 de vagoane care vor fi casate in viitorul apropiat ,chiar toate vagoanele astea au fost chelite de piese ? Iar nu sunt bani la STB pentru măcar salvarea a măcar 20 vagoane ??
Pe ce se bazează STB cu casarea acestor vagoane ? Pe Imperio ? Pai cu 100 vagoane nu faci mare lucru ca acoperi doar câteva linii și doar cele mai importante și cu celelalte linii ce faci ?
Ferească Dumnezeu de conducerea asta a STB total .....
Se repeta scenariul din 1991 când au casat dacă nu m-a înșel vreo 40 de V3A ...nimic nu e întâmplator !!
- TPB
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
TPB
De ce? Ce să mai faci cu ele? Dacă stau în depouri degeaba și nu se mai poate lua nici o piesă din ele, atunci la casare! Nu poți asigura aceeași mentenanță pentru Tatre și V3A-uri nu știu câți ani.
Eu mi-am făcut o listă cu toate vehiculele care sunt pentru casare (dacă luăm în calcul troleibuzele si utilitarele, sunt 161 până acum).
De ce? Ce să mai faci cu ele? Dacă stau în depouri degeaba și nu se mai poate lua nici o piesă din ele, atunci la casare! Nu poți asigura aceeași mentenanță pentru Tatre și V3A-uri nu știu câți ani.
Eu mi-am făcut o listă cu toate vehiculele care sunt pentru casare (dacă luăm în calcul troleibuzele si utilitarele, sunt 161 până acum).
- REDX
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
REDX
Eu sunt curios de un lucru.De ce unele depouri au dreptul de a casa vehicule dacă ele nici măcar nu primesc ceva înapoi?Exemple ar fi Colentina,Victoria și Titan(care acum câteva luni,avea nevoie de împrumuturi ca să își țină liniile "în picioare").
Eu sunt curios de un lucru.De ce unele depouri au dreptul de a casa vehicule dacă ele nici măcar nu primesc ceva înapoi?Exemple ar fi Colentina,Victoria și Titan(care acum câteva luni,avea nevoie de împrumuturi ca să își țină liniile "în picioare").
📖 Pagination options