Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 197001 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
cris_m
Vin cu o intrebare/curiozitate. Am vazut recent motocicleta din imagine cu numarul provizoriu. Stiu ca e undeva prin Cod niste paragrafe legate de conformitatea si lizibilitatea placutei de identificare, nu stau acum sa caut exact. Avand in vedere ca primul 0 este trecut peste zona albastra, de la distanta fiind mai greu de citit, soferul nu ar putea fi sanctionat pentru treaba asta? Eu cel putin as fi refuzat acel numar sau l-as fi schimbat cat mai repede...
Vin cu o intrebare/curiozitate. Am vazut recent motocicleta din imagine cu numarul provizoriu. Stiu ca e undeva prin Cod niste paragrafe legate de conformitatea si lizibilitatea placutei de identificare, nu stau acum sa caut exact. Avand in vedere ca primul 0 este trecut peste zona albastra, de la distanta fiind mai greu de citit, soferul nu ar putea fi sanctionat pentru treaba asta? Eu cel putin as fi refuzat acel numar sau l-as fi schimbat cat mai repede...
20220902_135302.jpg (973.6 KB; downloaded 1823 times)
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
Problema e la DRPCIV, motociclistul a montat ce a primit de la ghiseu. Daca respectivul ar fi pus un numar facut la magazinul din colt care inscriptioneaza brichete si tricouri era bun de plata.
Exista 3 formate de numere de inmatriculare: A - cel standard auto dreptunghiular, B - patratos auto si C - patratos moto. Modelul C e un B miscorat care sa incapa sub codita motocicletei. Din pacate, numerele temporare nu sunt adaptate la modelele B si C astfel ca apar tot felul de aberatii la fel ca cea pozata de tine.
Uneori se intampla ca de la ghiseu sa primesti numar temporar tip A, sa vezi atunci distractie ca nu e chiar usor de montat pe suportul moto si trebuie sa faci tot felul de improvizatii.
Problema e la DRPCIV, motociclistul a montat ce a primit de la ghiseu. Daca respectivul ar fi pus un numar facut la magazinul din colt care inscriptioneaza brichete si tricouri era bun de plata.
Exista 3 formate de numere de inmatriculare: A - cel standard auto dreptunghiular, B - patratos auto si C - patratos moto. Modelul C e un B miscorat care sa incapa sub codita motocicletei. Din pacate, numerele temporare nu sunt adaptate la modelele B si C astfel ca apar tot felul de aberatii la fel ca cea pozata de tine.
Uneori se intampla ca de la ghiseu sa primesti numar temporar tip A, sa vezi atunci distractie ca nu e chiar usor de montat pe suportul moto si trebuie sa faci tot felul de improvizatii.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Cel puţin în Ro nu ai voie să părăseşti ţara cu numerele roşii.
Cel puţin în Ro nu ai voie să părăseşti ţara cu numerele roşii.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
ADK
Eu unul am văzut și alte ciudățenii (mai întâlnite) tot din vina (aparent intenționată) a DRPCIV.
E vorba de numerele distanțate sau care înlocuiesc cifra "1" (unul) cu litera "I" sau cifra "0" (zero) cu litera "O".
Spre exemplu B 8O VG0 sau B 8I G00 în primul caz (am luat la nimereală, nu știu dacă respectivele numere sunt folosite) iar în al doilea caz B 54 DFA ori
B 54 DFA. Pe undeva umbla o poză cu numărul B IISUS care în mod normal e B 11 SUS, sau (județ) IILIE în loc de 11 LIE, cum e legal.
Cei care emit plăcuțele așa cam intenționat nu ar trebui trimiși la plimbare? Cel de sus cu motocicleta poate comite o infracțiune și sunt destule șanse nu se poată afla numărul exact, că nu găseau un număr mai mic sau să schimbe dimensiunea fontului e direct abureală, se poate. Am văzut. Dar unii cred că e de joacă.
Eu unul am văzut și alte ciudățenii (mai întâlnite) tot din vina (aparent intenționată) a DRPCIV.
E vorba de numerele distanțate sau care înlocuiesc cifra "1" (unul) cu litera "I" sau cifra "0" (zero) cu litera "O".
Spre exemplu B 8O VG0 sau B 8I G00 în primul caz (am luat la nimereală, nu știu dacă respectivele numere sunt folosite) iar în al doilea caz B 54 DFA ori
B 54 DFA. Pe undeva umbla o poză cu numărul B IISUS care în mod normal e B 11 SUS, sau (județ) IILIE în loc de 11 LIE, cum e legal.
Cei care emit plăcuțele așa cam intenționat nu ar trebui trimiși la plimbare? Cel de sus cu motocicleta poate comite o infracțiune și sunt destule șanse nu se poată afla numărul exact, că nu găseau un număr mai mic sau să schimbe dimensiunea fontului e direct abureală, se poate. Am văzut. Dar unii cred că e de joacă.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad
ByOnu
Late answer: parerea mea este ca troleibuzele stau in depou pentru ca sunt legate la si au in incinta infrastructura specifica necesara (cum la tramvai ai șinele, la troleibuz ai fir-contact).
Desigur, ai putea zice ca si la autobuze diesel ai in garaj rezervoare de motorina, la fel cum si la garajele autobuzelor electrice ai statiile de incarcare lenta, ...dar e altceva.
Troleibuzul a fost mereu vazut drept un tramvai fara sine, la fel de dependent de infrastructura specifica din oras si din locul de parcare. Si in strainatate stiu ca e tot trolleybus depot, diferit de bus garage. Acum insa, cu autonomia tot mai crescuta a troleibuzelor, devine ambiguu.
Costin wrote here:
Intreb serios, de ce la troleibuze se numeste depou? Ca sunt electrice? Ca atunci merge si aici sa ii spună depou.
Late answer: parerea mea este ca troleibuzele stau in depou pentru ca sunt legate la si au in incinta infrastructura specifica necesara (cum la tramvai ai șinele, la troleibuz ai fir-contact).
Desigur, ai putea zice ca si la autobuze diesel ai in garaj rezervoare de motorina, la fel cum si la garajele autobuzelor electrice ai statiile de incarcare lenta, ...dar e altceva.
Troleibuzul a fost mereu vazut drept un tramvai fara sine, la fel de dependent de infrastructura specifica din oras si din locul de parcare. Si in strainatate stiu ca e tot trolleybus depot, diferit de bus garage. Acum insa, cu autonomia tot mai crescuta a troleibuzelor, devine ambiguu.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad
ADK
De regulă "depou" am văzut spunându-se la vehiculele ce depind continuu de ceva anume (separat) ca să funcționeze, adică cum s-a zis este nevoie de o infrastructură specifică iar locul de garare se numește pe scurt "depou" (de tramvaie/troleibuze) etc.
Locomotivele, metrourile și tramvaiele depind în primul rând de șină, apoi de curent (în cazul unora locomotive și a unor vehicule speciale, acestea pot funcționa și doar cu ajutorul motorinei) iar troleibuzele doar de curent, însă o parte din ele pot funcționa și doar cu ajutorul benzinei sau a motorinei. Însă acestea sunt excepții.
Autobuzele nu depind de ceva "separat" să funcționeze, fie ele diesel, hibrid, electric, GNC sau hidrogen, încât să necesite o infrastructură specială. Doar o stație de alimentare în incinta unui garaj, și mai nou și la cap de linie (în cazul celor electrice).
Deci, cred că s-a înțeles ideea. Acum, dacă într-o zi un garaj va fi full doar cu autobuze electrice, autobaza respectivă nu va devenii depou ci va fi tot garaj. În București fostul Șerban Vodă era depou când acesta avea tramvaie, ulterior autobază când acesta și-a desființat șinele și rețeaua electrică adăpostind autobuze, la fel și cu Nordului când aveau troleibuze. Invers nu cred că s-a întâmplat (din autobază->depou).
De regulă "depou" am văzut spunându-se la vehiculele ce depind continuu de ceva anume (separat) ca să funcționeze, adică cum s-a zis este nevoie de o infrastructură specifică iar locul de garare se numește pe scurt "depou" (de tramvaie/troleibuze) etc.
Locomotivele, metrourile și tramvaiele depind în primul rând de șină, apoi de curent (în cazul unora locomotive și a unor vehicule speciale, acestea pot funcționa și doar cu ajutorul motorinei) iar troleibuzele doar de curent, însă o parte din ele pot funcționa și doar cu ajutorul benzinei sau a motorinei. Însă acestea sunt excepții.
Autobuzele nu depind de ceva "separat" să funcționeze, fie ele diesel, hibrid, electric, GNC sau hidrogen, încât să necesite o infrastructură specială. Doar o stație de alimentare în incinta unui garaj, și mai nou și la cap de linie (în cazul celor electrice).
Deci, cred că s-a înțeles ideea. Acum, dacă într-o zi un garaj va fi full doar cu autobuze electrice, autobaza respectivă nu va devenii depou ci va fi tot garaj. În București fostul Șerban Vodă era depou când acesta avea tramvaie, ulterior autobază când acesta și-a desființat șinele și rețeaua electrică adăpostind autobuze, la fel și cu Nordului când aveau troleibuze. Invers nu cred că s-a întâmplat (din autobază->depou).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad
andrei11
În depou stau tramvaiele.
În garaj stau autouzele şi troleibuzele.
Cuvântul troleibuz despărţit în părţile componente rezultă un troleu ataşat unui autobuz.
Asemănarea între un tramvai şi un troleibuz poate fi interpretat numai ca o licenţă ( literară ).
În Timişoara troleibuzului i se spune firobuz, deci un autobuz cu fir. Nicio legătură cu tramvaiul.
______________________________
Captatorilor de curent în jargon popular li se mai spun şi trolee.
În depou stau tramvaiele.
În garaj stau autouzele şi troleibuzele.
ByOnu wrote:
Troleibuzul a fost mereu vazut drept un tramvai fara sine...
Cuvântul troleibuz despărţit în părţile componente rezultă un troleu ataşat unui autobuz.
Asemănarea între un tramvai şi un troleibuz poate fi interpretat numai ca o licenţă ( literară ).
În Timişoara troleibuzului i se spune firobuz, deci un autobuz cu fir. Nicio legătură cu tramvaiul.
______________________________
Captatorilor de curent în jargon popular li se mai spun şi trolee.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad
ByOnu
Nu, stimabile. In Romania, troleibuzele sunt arondate depourilor, asta este standardul national. Nu-ti convine, ia de te plange companiilor de transport public din tara.
Cuvantul poate veni atat de la elementul de captare al curentului electric din firul-contact, cat si de la tramvai (trolley = streetcar / tramcar / TRAMVAI).
În depou stau tramvaiele.
În garaj stau autouzele şi troleibuzele.
Nu, stimabile. In Romania, troleibuzele sunt arondate depourilor, asta este standardul national. Nu-ti convine, ia de te plange companiilor de transport public din tara.
Cuvântul troleibuz despărţit în părţile componente rezultă un troleu ataşat unui autobuz.
Cuvantul poate veni atat de la elementul de captare al curentului electric din firul-contact, cat si de la tramvai (trolley = streetcar / tramcar / TRAMVAI).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad
andrei11
1) Ai dreptate.
2) N-ai dreptate.
Dex - ul online e clar şi limpede în acest caz:
troleibuz, troleibuze substantiv neutru
Vehicul rutier de transport în comun, cu tracțiune electrică, asemănător cu autobuzul, prevăzut cu troleu; troleu.
sinonime: troleu
etimologie:
limba franceză: trolleybus
Nu mai fabula tu privind etimologia cuvântului troleibuz !
A fabula NU e o jignire, vezi dex:
fabula, fabulez verb
1. A imagina fapte, întâmplări etc. prezentându-le drept reale sau posibile.
1) Ai dreptate.
2) N-ai dreptate.
Dex - ul online e clar şi limpede în acest caz:
troleibuz, troleibuze substantiv neutru
Vehicul rutier de transport în comun, cu tracțiune electrică, asemănător cu autobuzul, prevăzut cu troleu; troleu.
sinonime: troleu
etimologie:
limba franceză: trolleybus
Nu mai fabula tu privind etimologia cuvântului troleibuz !
A fabula NU e o jignire, vezi dex:
fabula, fabulez verb
1. A imagina fapte, întâmplări etc. prezentându-le drept reale sau posibile.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
ByOnu
Nu cred ca dexul este sursa corecta in acest caz, intrucat cuvantul cel mai probabil a fost introdus in limba romana dupa introducerea primelor sisteme de <troleibuse> in tara. Mai precis, in dex gasim explicatia gandita de romani dupa ce mijlocul de transport era deja denumit trolleybus pe mapamond de cateva decenii.
Daca vrei cu adevarat sa ai ultimul cuvant, prezinta-mi o sursa din anii '40, nu din 2020.
Este un cuvant importat, deci conteaza cum a fost el gandit la origine. Pe wikipedia ii zice si "trackless tram".
Avand in vedere ca tramvaiul era pur si simplu "trolley", trolley-bus-ul este, pentru inceputul secolului XX(!) "autobuzul-tramvai". In fine, nu am dovezi puternice in acest sens, poate nu am dreptate.
Tu vezi discutia doar din perspectiva pe care o ai tu asupra troleibuzului - azi stim cu totii ce este troleibuzul - dar incearca sa te pui in șoșonii celor de la inceputul sec. XX. Ce era troleibuzul pentru ei? Un tramvai fara sine!!! Sa nu uitam ca tramvaiul era mult mai raspandit decat autobuzul.
Nu cred ca dexul este sursa corecta in acest caz, intrucat cuvantul cel mai probabil a fost introdus in limba romana dupa introducerea primelor sisteme de <troleibuse> in tara. Mai precis, in dex gasim explicatia gandita de romani dupa ce mijlocul de transport era deja denumit trolleybus pe mapamond de cateva decenii.
Daca vrei cu adevarat sa ai ultimul cuvant, prezinta-mi o sursa din anii '40, nu din 2020.
Este un cuvant importat, deci conteaza cum a fost el gandit la origine. Pe wikipedia ii zice si "trackless tram".
Avand in vedere ca tramvaiul era pur si simplu "trolley", trolley-bus-ul este, pentru inceputul secolului XX(!) "autobuzul-tramvai". In fine, nu am dovezi puternice in acest sens, poate nu am dreptate.
Tu vezi discutia doar din perspectiva pe care o ai tu asupra troleibuzului - azi stim cu totii ce este troleibuzul - dar incearca sa te pui in șoșonii celor de la inceputul sec. XX. Ce era troleibuzul pentru ei? Un tramvai fara sine!!! Sa nu uitam ca tramvaiul era mult mai raspandit decat autobuzul.
- omirica
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
omirica
Dacă e să ne luăm după franțuzește, de unde vine, depoul e locul în care sunt parcate mijloacele de transport în comun de orice fel și unde beneficiază de mentenanță.
Ei folosesc și pentru autobuze termenul de depou, în condițiile în care la noi s-a consacrat termenul mai industrial-muncitoresc de autobază. Presupun, fără să am date, că s-a întâmplat pentru că nu erau spații dedicate exclusiv autobuzelor, mai făceau și camioane, tractoare, ce știu eu.
Ca o remarcă în trecere, la Chișinău folosesc termenul de parc pentru depoul de troleibuze, deși la noi cuvântul trimite mai degrabă la flotă.
Ce vreau să zic e că nu cred că există un raționament adânc pentru diferență. Mai ales în locurile unde se parchează mixt (autobuze/troleibuze) s-a păstrat denumirea de garaj (Brașov de exemplu).
Dacă e să ne luăm după franțuzește, de unde vine, depoul e locul în care sunt parcate mijloacele de transport în comun de orice fel și unde beneficiază de mentenanță.
Ei folosesc și pentru autobuze termenul de depou, în condițiile în care la noi s-a consacrat termenul mai industrial-muncitoresc de autobază. Presupun, fără să am date, că s-a întâmplat pentru că nu erau spații dedicate exclusiv autobuzelor, mai făceau și camioane, tractoare, ce știu eu.
Ca o remarcă în trecere, la Chișinău folosesc termenul de parc pentru depoul de troleibuze, deși la noi cuvântul trimite mai degrabă la flotă.
Ce vreau să zic e că nu cred că există un raționament adânc pentru diferență. Mai ales în locurile unde se parchează mixt (autobuze/troleibuze) s-a păstrat denumirea de garaj (Brașov de exemplu).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Flota e o traducere nefericita a englezismului "fleet", de fapt corect este parc circulant.
Flota e o traducere nefericita a englezismului "fleet", de fapt corect este parc circulant.
- omirica
-
Posted:
-
Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
omirica
Sunt de acord că e nefericită în măsura în care troleibuzul nu plutește, dar sunt două silabe în loc de patru. Trăim în epoca economiei, a sobrietății.
Sunt de acord că e nefericită în măsura în care troleibuzul nu plutește, dar sunt două silabe în loc de patru. Trăim în epoca economiei, a sobrietății.
📖 Pagination options