Topic: Generalități despre parcări
389 posts, 94508 views
📖 Pagination options
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
# andrei11,
Iti sugerez sa citesti mai cu atentie textul regulamentului, Capitolul 1 - Dispozitii generale si sa fii atent la virgule. Am modificat putin formatarea ca sa fie mai usor de inteles:
Art.1. (1) Prezentul regulament reglementează modul de desfăşurare a activităţilor de ridicare, transport, depozitarea şi eliberare
- a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice de pe raza administrativ-teritorială a sectorului 2 a municipiului Bucureşti , (VIRGULA)
- a celor staţionate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public, (VIRGULA)
- a celor parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoanele cu handicap
denumite în continuare Activităţi.
Legat de locurile de parcare pentru persoanele cu handicap ele exista deja de mai mult timp si persoana care indeplineste conditiile legale poate cere Primariei Generale sau de Sector, in baza documentelor doveditoare, marcarea unui astfel de loc de parcare in proximitatea domiciliului.
In ceea ce priveste primarul, ai vazut cumva un document medical cu numele lui pe el care sa ateste calitatea asta sau doar denigrezi?
# andrei11,
Iti sugerez sa citesti mai cu atentie textul regulamentului, Capitolul 1 - Dispozitii generale si sa fii atent la virgule. Am modificat putin formatarea ca sa fie mai usor de inteles:
Art.1. (1) Prezentul regulament reglementează modul de desfăşurare a activităţilor de ridicare, transport, depozitarea şi eliberare
- a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice de pe raza administrativ-teritorială a sectorului 2 a municipiului Bucureşti , (VIRGULA)
- a celor staţionate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public, (VIRGULA)
- a celor parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semn internaţional pentru persoanele cu handicap
denumite în continuare Activităţi.
Legat de locurile de parcare pentru persoanele cu handicap ele exista deja de mai mult timp si persoana care indeplineste conditiile legale poate cere Primariei Generale sau de Sector, in baza documentelor doveditoare, marcarea unui astfel de loc de parcare in proximitatea domiciliului.
In ceea ce priveste primarul, ai vazut cumva un document medical cu numele lui pe el care sa ateste calitatea asta sau doar denigrezi?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
#Cristi N da, acum am înţeles.
Da, dacă am înţeles textul nu-l mai fac cu probleme medicale de domnul primar, mă rezum a spune că e o figră ştearsă şi nu e vizibil.
Eu nu-mi bat capul să văd ce cui aparţine, mă împiedic de câteva probleme în Piaţa Iancului unde stau de ani de zile, nu sunt rezolvate, pentru mine înseană că primăria de sector nu-şi face treaba. Nu le mai repet că am obosit, garduri lipsă, maşini parcate pe trotuare gârlă, lipsă stâlpişori de împiedicare acces auto pe trotuare -au fost scoşi de şoferii care parchează acum pe trotuar, o parcare cu plată ilegală pe trotuar, lipsă marcaje longitudinale pe şosea, veşnice intervenţii la apa caldă, coşuri de gunoi publice pline şi negolite cu zilele.
Apropo de reparaţiile pentru apa caldă, da, sunt de acord cu ele, dar să ştiu şi eu ce se întâmplă în subsol. Sunt chiar limpede la minte, ştiu că nu se poate înlocui totul deodată, dar măcar să mi se spună şi mie, avem de înlocuit 1,2,3,4,5,6,7 repere, am înlocuit până acum 3, urmează al 4 - lea ( care o fi ăla ), apoi altă dată al 5 - lea, etc. Ai înţeles ideea ?
#Cristi N da, acum am înţeles.
Da, dacă am înţeles textul nu-l mai fac cu probleme medicale de domnul primar, mă rezum a spune că e o figră ştearsă şi nu e vizibil.
Eu nu-mi bat capul să văd ce cui aparţine, mă împiedic de câteva probleme în Piaţa Iancului unde stau de ani de zile, nu sunt rezolvate, pentru mine înseană că primăria de sector nu-şi face treaba. Nu le mai repet că am obosit, garduri lipsă, maşini parcate pe trotuare gârlă, lipsă stâlpişori de împiedicare acces auto pe trotuare -au fost scoşi de şoferii care parchează acum pe trotuar, o parcare cu plată ilegală pe trotuar, lipsă marcaje longitudinale pe şosea, veşnice intervenţii la apa caldă, coşuri de gunoi publice pline şi negolite cu zilele.
Apropo de reparaţiile pentru apa caldă, da, sunt de acord cu ele, dar să ştiu şi eu ce se întâmplă în subsol. Sunt chiar limpede la minte, ştiu că nu se poate înlocui totul deodată, dar măcar să mi se spună şi mie, avem de înlocuit 1,2,3,4,5,6,7 repere, am înlocuit până acum 3, urmează al 4 - lea ( care o fi ăla ), apoi altă dată al 5 - lea, etc. Ai înţeles ideea ?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Costin
De aproape o luna, in acest subiect s-au dezvoltat foarte multe discutii despre utilizarea masinii personale in centrul orasului, parcare, transport public, alternative si asa mai departe, la un nivel care depaseste situatia actuala din Bucuresti. Astfel ca am separat toate discutiile la nivel de principiu, filozofice daca vreti, intr-un alt subiect: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?T ... ageNum=1
Intentia noastra este sa pastram subiectul curent strict pentru parcarile bucurestene si diverse evenimente / stiri / discutii conexe. Subiectul nou creat adreseaza problematica utilizarii masinii personale in centrul oraselor in general, ca principiu. In prezent si discutiile de acolo pornesc de la realitatile bucurestene, dar aceasta este doar consecinta separarii discutiilor in doua parti, avand acest subiect ca origine. Intentia noastra este sa pastram acel subiect pentru discutiile teoretice, principiale si filozofice, ramanand aici lucrurile concret bucurestene.
Foarte multe mesaje au trebuit 'sparte', continand fragmente relevante pentru ambele subiecte. In afara de acest tip de interventie, continutul mesajelor nu a fost alterat.
Va rugam, astfel, ca si pe viitor sa respectati aceasta impartire si sa va directionati interventia in locul potrivit: daca este din 'meandrele concretului' bucurestean - atunci postati aici, altfel daca este polemica la nivel de principiu - atunci postati dincolo. Multumim.
De aproape o luna, in acest subiect s-au dezvoltat foarte multe discutii despre utilizarea masinii personale in centrul orasului, parcare, transport public, alternative si asa mai departe, la un nivel care depaseste situatia actuala din Bucuresti. Astfel ca am separat toate discutiile la nivel de principiu, filozofice daca vreti, intr-un alt subiect: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?T ... ageNum=1
Intentia noastra este sa pastram subiectul curent strict pentru parcarile bucurestene si diverse evenimente / stiri / discutii conexe. Subiectul nou creat adreseaza problematica utilizarii masinii personale in centrul oraselor in general, ca principiu. In prezent si discutiile de acolo pornesc de la realitatile bucurestene, dar aceasta este doar consecinta separarii discutiilor in doua parti, avand acest subiect ca origine. Intentia noastra este sa pastram acel subiect pentru discutiile teoretice, principiale si filozofice, ramanand aici lucrurile concret bucurestene.
Foarte multe mesaje au trebuit 'sparte', continand fragmente relevante pentru ambele subiecte. In afara de acest tip de interventie, continutul mesajelor nu a fost alterat.
Va rugam, astfel, ca si pe viitor sa respectati aceasta impartire si sa va directionati interventia in locul potrivit: daca este din 'meandrele concretului' bucurestean - atunci postati aici, altfel daca este polemica la nivel de principiu - atunci postati dincolo. Multumim.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Valentin
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... rani.htm
Sunt curios despre veridicitatea informatiilor.
https://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... rani.htm
Parcarea de reședință în centrul Bucureștiului, mai scumpă ca la Viena, Paris, Roma sau Berlin / Când vor scădea prețurile pentru riverani
Parcarea de reședință în centrul Bucureștiului este mai scumpă ca la Viena, Paris, Roma sau Berlin. Concret, în București, în centrul orașului, abonamentul pentru riverani este între 8.640 lei lei și 1.000 de lei/an, adică între 1.700 și 200 de euro/an, în funcție de zonă și dacă locul este rezervat sau nu, prețul de 1.700 de euro fiind pentru locul rezervat, de care beneficiarul dispune 24 de ore din 24. Pentru parcările de reședință de la Sectoare, tariful este de 600 de lei/an/zona centrală. La Viena, riveranii plătesc 120 de euro/an, la Bruxelles - 10 euro/an, la Berlin 20 de euro/an, la Paris - 45 euro/an, la Sofia între 50 și 70 de euro/an, locurile însă nu sunt rezervate, adică parchezi unde găsești liber, într-o anumită zonă.
Sunt curios despre veridicitatea informatiilor.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
De ce le-au scris pe dos, de la mare la mic?! Ce tehnica jurnalistica de cancan.
Ma mira acest articol din partea Catiusei, mai ales ca ea in interviuri s-a declarat mereu suparata de parcarile din centru.
este între 8.640 lei și 1.000 de lei/an, adică între 1.700 și 200 de euro/an
De ce le-au scris pe dos, de la mare la mic?! Ce tehnica jurnalistica de cancan.
Ma mira acest articol din partea Catiusei, mai ales ca ea in interviuri s-a declarat mereu suparata de parcarile din centru.
- Serban
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Serban
La Paris e sigur gresit. Abonamentul respectiv iti da dreptul la un tarif zilnic mai mic si atat. A mai pus si sursa, unde scrie clar ca pe langa abonament se plateste si tarif zilnic si tot nu i-a sarit in ochi. Si uite asa se propaga informatii neadevarate.
La Paris e sigur gresit. Abonamentul respectiv iti da dreptul la un tarif zilnic mai mic si atat. A mai pus si sursa, unde scrie clar ca pe langa abonament se plateste si tarif zilnic si tot nu i-a sarit in ochi. Si uite asa se propaga informatii neadevarate.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andreiiul
Plecand de la cei 1700 euro pt rezervare 24 ore a locului de parcare am facut un calcul empiric rapid.
Am presupus ca un loc de parcare din zona 0 este ocupat 10 ore pe zi cu plata a tarifului de 10 lei/ora (nu am calculat si eventuale depasiri ale primelor 2 ore cu 10 lei), 365 de zile. Reiese ca primaria ar incasa anual 36.500 lei, care calculati la cursul actual al BNR vin cam 7450 euro pe an.
Deci pt rezervarea acelui loc 24h, primaria pierde 5700 de euro. Asa ca judecand din pct de vedere business, primaria are un interes mare sa inchirieze cu ora locurile, decat pe baza de abonament. Ii inteleg si pe riverani (unii dintre ei stau acolo de-o viata poate) dar viata in centrul orasului este peste tot mai scumpa decat la periferie sau periurban.
Plecand de la cei 1700 euro pt rezervare 24 ore a locului de parcare am facut un calcul empiric rapid.
Am presupus ca un loc de parcare din zona 0 este ocupat 10 ore pe zi cu plata a tarifului de 10 lei/ora (nu am calculat si eventuale depasiri ale primelor 2 ore cu 10 lei), 365 de zile. Reiese ca primaria ar incasa anual 36.500 lei, care calculati la cursul actual al BNR vin cam 7450 euro pe an.
Deci pt rezervarea acelui loc 24h, primaria pierde 5700 de euro. Asa ca judecand din pct de vedere business, primaria are un interes mare sa inchirieze cu ora locurile, decat pe baza de abonament. Ii inteleg si pe riverani (unii dintre ei stau acolo de-o viata poate) dar viata in centrul orasului este peste tot mai scumpa decat la periferie sau periurban.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Intre timp:
Stelian Bujduveanu:
Intre timp:
Stelian Bujduveanu:
RESPECTAREA REGULILOR DE PARCARE NU ESTE SEZONIERĂ!
Mulți dintre bucureșteni s-au conformat noilor reguli de parcare - și le mulțumesc pentru asta - însă mai există cazuri de cetățeni care le sfidează și parchează unde vor.
_
➡ Astăzi, la o lună de când am început să acționăm, Poliția Locală nu are voie să renunțe la sarcinile de serviciu! Există multe probleme cu care ne confruntăm, dar de departe cea mai mare este cea a lipsei personalului - cei care trebuie să fie pe străzi, zi de zi, pentru ordinea și siguranța orașului.
Am pus la treabă instituțiile și vedem exact care sunt limitările lor. O reformă era necesară încă din primul an de mandat!
➡ Am discutat cu Poliția Locală și le-am cerut să fie mai prezenți pe străzi. Astăzi avem în teren echipaje care asta fac:
🠮 Dau amenzi celor care parchează pe trotuar, pe treceri de pietoni, în stații de autobuz sau oriunde în afara locurilor de parcare publice.
🠮 Dirijează intersecții, pentru fluidizarea traficului.
Sunați la dispeceratul Poliției - 021.9572 - și sesizați orice parcare neregulamentară.
➡ Pun la dispoziție numărul meu personal: +40 723 656 611
Trimiteți sesizări și poze (whatsapp) cu mașini care încalcă regulile de parcare și menționați strada pe care se află.
Vom interveni imediat!
_
Mulțumesc jurnaliștilor și trusturilor de presă care mediatizează subiectul și arată realitatea din teren. O critică bună ne ține activi și asigur populația că vom acționa la orice sesizare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
orex
Daca-i mai trebe dovezi civice, nu mai bine ne leapadam de ”Locala”, ca bagam cam multe lovele in/sub profundorul lor.
Daca-i mai trebe dovezi civice, nu mai bine ne leapadam de ”Locala”, ca bagam cam multe lovele in/sub profundorul lor.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
https://hotnews.ro/stiri-politic-2585389 ... tuar.htm
Nu pricep. Rutiera (politia nationala) nu putea ridica pana acum? In continuare Locala nu va putea ridica, nici dupa trecerea acestei legi? Unde este Locala in toata schema asta? Cred ca la Locala era problema.
Parlamentul a decis: Poliţia Rutieră va putea ridica mașinile parcate neregulamentar pe trotuar
Camera Deputaților a adoptat, miercuri, în plen, în calitate de for decizional, o inițiativă legislativă care permite Poliţiei Rutiere ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe trotuare.
Proiectul de lege a fost adoptat cu 232 de voturi „pentru", trei „împotrivă" şi 29 de abţineri și modifică OUG nr. 195/2002, astfel încât permite Poliţiei Rutiere să dispună ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, fiind eliminată condiţia staţionării neregulamentare pe partea carosabilă.
"În forma în vigoare a Codului Rutier această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, Poliţia nu poate dispune ridicarea acestuia", se arată în expunerea de motive.
Deputatul USR Cătălin Drulă, a explicat că proiectul vine în sprjinul persoanelor cu dizabilităţi, al persoanelor însoţite de copii mici, care sunt nevoite să meargă pe carosabil, pentru că trotuarele sunt ocupate ilegal de maşini.
"Sunt instituţii care sunt blocate, sunt câteodată cazuri grave când pompierii nu pot să ajungă să stingă un incendiu din cauza acestor maşini parcate ilegal şi, până nu vom adopta acest proiect de lege, Poliţia Rutieră, în interpretarea legii, spune că nu poate să înlăture aceste maşini. Sunt primari de municipii de toate culorile care cer acest proiect", a explicat Drulă care este și inițiator al proiectului de lege.
La dezbaterile proiectului de lege deputații AUR au anunțat că se abțin de la vot, pe motiv că proiectul de lege poate face loc „multor abuzuri".
"Doar în Bucureşti există aproximativ 1,4 milioane de autovehicule, la care se adaugă 500.000 aflate în tranzit, deci aproape 2 milioane de autovehicule la un număr de locuri de parcare de aproximativ 350.000. Ne aflăm într-o situaţie fără ieşire, de care sunt vinovaţi cei care au guvernat până acum, cei care au deţinut UAT-urile până acum, cei care au creat drumuri de 3, 4, 5 metri, drumuri pe care nu pot trece simultan nici măcar două maşini. Ne aflăm într-o situaţie imposibilă, pentru care nu sunt vinovaţi nici pietonii, nici conducătorii auto care sunt nevoiţi să-şi lase pe unde pot autovehiculele, ci cei care au guvernat până acum. Ca atare, ne vom abţine de la a vota o astfel de lege care sună bine, dar dă loc la foarte multe abuzuri", a spus de la tribuna plenului deputatul AUR, Alin Coleşa.
Camera Deputaților este forul decizional în acest caz iar proiectul de lege merge la promulgare, la președintele Klaus Iohannis.
https://hotnews.ro/stiri-politic-2585389 ... tuar.htm
Nu pricep. Rutiera (politia nationala) nu putea ridica pana acum? In continuare Locala nu va putea ridica, nici dupa trecerea acestei legi? Unde este Locala in toata schema asta? Cred ca la Locala era problema.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
bgd70
Politia locala poate ridica masini. In sectoarele 1, 3 si 4 se ridica de cativa ani (in 1 cred ca mai recent).
Politia locala poate ridica masini. In sectoarele 1, 3 si 4 se ridica de cativa ani (in 1 cred ca mai recent).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Recapitulare: pana la intrarea in vigoare a acestei legi situatia era (este):
Politia locala putea ridica masini, dar nu putea amenda.
Politia nationala nu putea ridica masini, dar putea amenda.
Corect?
Recapitulare: pana la intrarea in vigoare a acestei legi situatia era (este):
Politia locala putea ridica masini, dar nu putea amenda.
Politia nationala nu putea ridica masini, dar putea amenda.
Corect?
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
bgd70
Da, cu adaugarea ca Politia locala poate da amenzi si ea daca soferul e prezent la masina. Locala ridica masini pt. ca au existat HCL aprobate (sper ca nu ma insel). In sectorul 4 se foloseste si blocarea rotilor cu "caracatita". Si in Timisoara stiu ca se mai ridica masini de catre locala, probabil tot printr-o HCL.
Da, cu adaugarea ca Politia locala poate da amenzi si ea daca soferul e prezent la masina. Locala ridica masini pt. ca au existat HCL aprobate (sper ca nu ma insel). In sectorul 4 se foloseste si blocarea rotilor cu "caracatita". Si in Timisoara stiu ca se mai ridica masini de catre locala, probabil tot printr-o HCL.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andreiiul
Peste tot pe unde se ridica masini de catre Politia Locala, asta se face doar in baza unor HCL-uri. Si dispozitia de ridicare este data pt incalcarea unei HCL, nu pt incalcarea Codului Rutier pt ca politistul local nu este asimilat agentului constatator din Codul Rutier.
Aici e vorba eliminarea unei sintagme din Codul rutier care limita dreptul politistului rutier de a da dispozitie de ridicare. Oricum, nu am vazut/auzit de masini ridicate prin dispozitie data de un agent de la Rutiera. Din pacate au pasat aceasta "placere" celor de la locala.
Peste tot pe unde se ridica masini de catre Politia Locala, asta se face doar in baza unor HCL-uri. Si dispozitia de ridicare este data pt incalcarea unei HCL, nu pt incalcarea Codului Rutier pt ca politistul local nu este asimilat agentului constatator din Codul Rutier.
Aici e vorba eliminarea unei sintagme din Codul rutier care limita dreptul politistului rutier de a da dispozitie de ridicare. Oricum, nu am vazut/auzit de masini ridicate prin dispozitie data de un agent de la Rutiera. Din pacate au pasat aceasta "placere" celor de la locala.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination