Topic: ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
14 posts, 5431 views- ByOnu
-
Posted:
-
ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Pentru mai multe informații generale și fotografii cu acest tip de autobuz, vă invităm la topicul dedicat, aici discutăm exclusiv despre unitățile din București!
Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București
În perioada anilor 1952 - 1954, România importă din URSS autobuze urbane de tipul ZiS 155G, construite la Завода имень Сталина г. Москва. Nu se cunoaște numărul total de unități importate. Au fost repartizate în diverse orașe din România.
La București, ITB-ul primește, conform unui anuar statistic apărut în anul 1959, un număr total de 129 unități, anume 69 unități în anul 1952, 4 unități în anul 1953 și 56 unități în anul 1954. Nu știu sigur dacă acesta a fost numărul real.
Au fost echipate cu motor cu benzină ZiS 124, 6 cilindri în linie, 69,9 kW / 95 CP, amplasat longitudinal, în consola față, decalat spre dreapta față de axa longitudinală a autobuzului.
Capacitate: 50 pasageri, din care 28 pe scaune și 22 în picioare.
Dimensiuni de gabarit: lungime 8260 mm, lățime 2500 mm, înălțime 2940 mm.
Consolă față 1470 mm, consolă spate 2700 mm, ampatament 4090 mm.
ZiS 155 a fost fabricat între 1949 și 1957 în aproximativ 21.740 unități și prezintă o serie de modificări, cele mai importante fiind echiparea cu motor diesel ZiS-124, mutarea motorului în față, mutarea ușilor de acces după axul roților, introducerea cabinei separate pentru șofer, scăderea masei totale de la 8, la 6.29 tone și scurtarea de la 9.5, la 8.26 metri lungime. Modelul a fost exportat și în afara blocului estic, în Beijing și Ulaanbaatar.
Informații și fotografii din partea D-lui. Bucșan.
Pentru mai multe informații generale și fotografii cu acest tip de autobuz, vă invităm la topicul dedicat, aici discutăm exclusiv despre unitățile din București!
Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București
În perioada anilor 1952 - 1954, România importă din URSS autobuze urbane de tipul ZiS 155G, construite la Завода имень Сталина г. Москва. Nu se cunoaște numărul total de unități importate. Au fost repartizate în diverse orașe din România.
La București, ITB-ul primește, conform unui anuar statistic apărut în anul 1959, un număr total de 129 unități, anume 69 unități în anul 1952, 4 unități în anul 1953 și 56 unități în anul 1954. Nu știu sigur dacă acesta a fost numărul real.
Au fost echipate cu motor cu benzină ZiS 124, 6 cilindri în linie, 69,9 kW / 95 CP, amplasat longitudinal, în consola față, decalat spre dreapta față de axa longitudinală a autobuzului.
Capacitate: 50 pasageri, din care 28 pe scaune și 22 în picioare.
Dimensiuni de gabarit: lungime 8260 mm, lățime 2500 mm, înălțime 2940 mm.
Consolă față 1470 mm, consolă spate 2700 mm, ampatament 4090 mm.
ZiS 155 a fost fabricat între 1949 și 1957 în aproximativ 21.740 unități și prezintă o serie de modificări, cele mai importante fiind echiparea cu motor diesel ZiS-124, mutarea motorului în față, mutarea ușilor de acces după axul roților, introducerea cabinei separate pentru șofer, scăderea masei totale de la 8, la 6.29 tone și scurtarea de la 9.5, la 8.26 metri lungime. Modelul a fost exportat și în afara blocului estic, în Beijing și Ulaanbaatar.
Informații și fotografii din partea D-lui. Bucșan.
B5.1953-1955_ZiS 155G_ITB xxxx_0.JPG (180.17 KB; downloaded 4903 times)
B5.1953-1955_ZiS 155G_ITB xxxx_a.jpg (228.04 KB; downloaded 4898 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Ca un mic off-topic, deși toate exemplarele din București au fost casate, un autobuz ZiS/ZiL-155, transformat în car de radiodifuziune în URSS în a doua jumătate a anilor '50, a intrat în patrimoniul Muzeului Tehnic „Dimitrie Leonida”, petrecând zeci de ani în curtea exterioară alături de un tramvai cu cai despre care vom scrie în viitor. În urmă cu aproximativ 10 ani, autobuzul a fost mutat în interiorul Uzinei Electrice „Filaret”, fiind protejat acum de intemperii și potențiale vandalizări.
Cu toate că anii petrecuți în exterior și lipsa acută a întreținerii și-au spus cuvântul, bătrânul autobuz este restaurabil, fiind complet din punct de vedere tehnic și estetic. Susținem cu tărie restaurarea acestui vehicul unicat și cu o puternică încărcătură istorică pentru a întelege viața cotidiană dificilă din primii ani ai instaurării regimului totalitar comunist în România. Odată restaurat, acesta poate rămâne în continuare din punct de vedere legal în patrimoniul național al Muzeului Tehnic, dar expus în Muzeul Transportului Bucureștean. Te invităm să semnezi și să distribui petiția Asociației Metrou Ușor aici: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... ucurestean
-------------------------------------------------------------------------------
Autorii de drept ai fotografiilor și sursele sunt următoarele:
http://reptilianul.blogspot.com/2015/08 ... trica.html
http://metropotam.ro/La-zi/7-masini-vec ... 424799754/ (Metropotam au preluat, la rândul lor, de la SimplyBucharest)
Ca un mic off-topic, deși toate exemplarele din București au fost casate, un autobuz ZiS/ZiL-155, transformat în car de radiodifuziune în URSS în a doua jumătate a anilor '50, a intrat în patrimoniul Muzeului Tehnic „Dimitrie Leonida”, petrecând zeci de ani în curtea exterioară alături de un tramvai cu cai despre care vom scrie în viitor. În urmă cu aproximativ 10 ani, autobuzul a fost mutat în interiorul Uzinei Electrice „Filaret”, fiind protejat acum de intemperii și potențiale vandalizări.
Cu toate că anii petrecuți în exterior și lipsa acută a întreținerii și-au spus cuvântul, bătrânul autobuz este restaurabil, fiind complet din punct de vedere tehnic și estetic. Susținem cu tărie restaurarea acestui vehicul unicat și cu o puternică încărcătură istorică pentru a întelege viața cotidiană dificilă din primii ani ai instaurării regimului totalitar comunist în România. Odată restaurat, acesta poate rămâne în continuare din punct de vedere legal în patrimoniul național al Muzeului Tehnic, dar expus în Muzeul Transportului Bucureștean. Te invităm să semnezi și să distribui petiția Asociației Metrou Ușor aici: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... ucurestean
-------------------------------------------------------------------------------
Autorii de drept ai fotografiilor și sursele sunt următoarele:
http://reptilianul.blogspot.com/2015/08 ... trica.html
http://metropotam.ro/La-zi/7-masini-vec ... 424799754/ (Metropotam au preluat, la rândul lor, de la SimplyBucharest)
IMG_0278-2.jpg (484.12 KB; downloaded 5207 times)
IMG_0280-2.jpg (795.16 KB; downloaded 5215 times)
IMG_0275-2.jpg (258.32 KB; downloaded 5218 times)
IMG_0273-2.jpg (715.15 KB; downloaded 5210 times)
IMG_0235-2.jpg (313.05 KB; downloaded 5213 times)
zis-2.jpg (165.24 KB; downloaded 5213 times)
zis.jpg (161.69 KB; downloaded 5208 times)
- larus
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS-154, ZiS/ZiL-155 din București (1953-19xx
larus
Imi pare bine ca s-a pastrat autobuzul.
O remarcă: nu stiu de ce am început sa folosim denumirile englezești si nu românești, tradiționale ale unor nume: de exemplu Khrushchev / Hrușciov, Shakhtar / Șahtior etc.
ByOnu wrote:
În urmă cu aproximativ 10 ani, autobuzul a fost mutat în interiorul Uzinei Electrice „Filaret”, fiind protejat acum de intemperii și potențiale vandalizări.
Imi pare bine ca s-a pastrat autobuzul.
O remarcă: nu stiu de ce am început sa folosim denumirile englezești si nu românești, tradiționale ale unor nume: de exemplu Khrushchev / Hrușciov, Shakhtar / Șahtior etc.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (??? 155) din Bucure?ti (1952-19xx)
ByOnu
Sursa foto: https://www.facebook.com/RadarNewMediaArt/
În noiembrie 2019, autobuzul a fost vedeta unui eveniment.
Sursa foto: https://www.facebook.com/RadarNewMediaArt/
În noiembrie 2019, autobuzul a fost vedeta unui eveniment.
70220827_145598223507506_8709861739740528640_o.jpg (237.37 KB; downloaded 4673 times)
75224649_145952406805421_9022666875082899456_o.jpg (591.68 KB; downloaded 4673 times)
76906351_148836699850325_3346354778618724352_o.jpg (287.72 KB; downloaded 4673 times)
73472697_148838136516848_894901919825264640_o.jpg (251.92 KB; downloaded 4673 times)
74533377_146979426702719_8093510873085116416_o.jpg (591.06 KB; downloaded 4673 times)
75576456_147730726627589_7995720257371111424_o.jpg (747.31 KB; downloaded 4675 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Un ZiS-155 la Biserica Sfântul Elefterie.
Sursa foto: Facebook Studiourile Buftea.
Un ZiS-155 la Biserica Sfântul Elefterie.
Sursa foto: Facebook Studiourile Buftea.
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Electrobuzele ZiS 154 (ЗиС 154) din București (1950-1956)
Mark 66
Daca e vorba de acelasi ZIS din Uzina Electrica Filaret atunci de asta a ajuns acolo pentru ca e Electric , ar fi frumos sa il restaureze si sa fie pus la un muzeu fie al RATB-ului , fie al lor etc.
Daca e vorba de acelasi ZIS din Uzina Electrica Filaret atunci de asta a ajuns acolo pentru ca e Electric , ar fi frumos sa il restaureze si sa fie pus la un muzeu fie al RATB-ului , fie al lor etc.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Electrobuzele ZiS 154 (ЗиС 154) din București (1950-1956)
nokia2110
Ăla e un '155', deci nu e electric.
Ăla e un '155', deci nu e electric.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Electrobuzele ZiS 154 (ЗиС 154) din București (1950-1956)
ADK
Nu cunoaște nimeni providența acelui autobuz amintit de Mark 66?
Să fie vreun ex. STB/ITB?
Nu cunoaște nimeni providența acelui autobuz amintit de Mark 66?
Să fie vreun ex. STB/ITB?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Acum, Dumnezeu stie. O fi posibil ca vehiculul sa fi fost trimis de la Bucuresti pentru a fi convertit in URSS. Putin probabil insa.
ByOnu wrote here:
...deși toate exemplarele din București au fost casate, un autobuz ZiS/ZiL-155, transformat în car de radiodifuziune în URSS în a doua jumătate a anilor '50, a intrat în patrimoniul Muzeului Tehnic „Dimitrie Leonida”...
Acum, Dumnezeu stie. O fi posibil ca vehiculul sa fi fost trimis de la Bucuresti pentru a fi convertit in URSS. Putin probabil insa.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
nokia2110
De televiziune !, nu de radiodifuziune.
De televiziune !, nu de radiodifuziune.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
1689
Stiu ca pe la mijlocul anilor ‘90 circulau niste imagini cu un vehicul similar care fusese adapostit in vechile studiouri TVR din Molierre.
Nu cumva e vorba de acelasi ?
Stiu ca pe la mijlocul anilor ‘90 circulau niste imagini cu un vehicul similar care fusese adapostit in vechile studiouri TVR din Molierre.
Nu cumva e vorba de acelasi ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Societatea ... onologie
Colecția personală Dl. Bucșan, cu autobuzul proapăt achiziționat de Radioteleviziunea Română (fragment din ziarul Scînteia) - 1956(?)
1957: În februarie este adus din URSS primul car de reportaj al TVR, cu trei camere, instalat pe două autobuze. Este realizată astfel prima transmisiune exterioară în direct, cu ocazia recitalului dat de Yves Montand la Sala Sporturilor „Lucian Grigorescu” din Floreasca.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Societatea ... onologie
Colecția personală Dl. Bucșan, cu autobuzul proapăt achiziționat de Radioteleviziunea Română (fragment din ziarul Scînteia) - 1956(?)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Autobuzele ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Carul de televiziune format din cele două autobuze ZiS-155. Captura dintr-un reportaj propagandistic despre tehnologizarea TVR, probabil filmat in anul 1958.
Sursa: captura la 1h:58min din acest reportaj-documentar.
Carul de televiziune format din cele două autobuze ZiS-155. Captura dintr-un reportaj propagandistic despre tehnologizarea TVR, probabil filmat in anul 1958.
Sursa: captura la 1h:58min din acest reportaj-documentar.
ZiS-155-Car-de-televiziune-TVR-sursa-ANF-exterior.png (1.1 MB; downloaded 2431 times)
ZiS-155-Car-de-televiziune-TVR-sursa-ANF-interior.png (827.07 KB; downloaded 2432 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: ZiS 155 (ЗиС 155) din București (1952-19xx)
ByOnu
Un astfel de autobuz fotografiat in anii '50 langa Cercul Militar.
Sursa foto:
https://facebook.com/groups/imagini.bucu ... 41939775
https://facebook.com/photo/?fbid=1015993 ... 41939775
Un astfel de autobuz fotografiat in anii '50 langa Cercul Militar.
Cercul Militar anii 50.png (413.32 KB; downloaded 1003 times)
Sursa foto:
https://facebook.com/groups/imagini.bucu ... 41939775
https://facebook.com/photo/?fbid=1015993 ... 41939775