Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
814 posts, 188390 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului si semaforizarea
Utilizator anonim
De cand se ocupa RATB de mentenanta semaforizarii ?
De cand se ocupa RATB de mentenanta semaforizarii ?
Mentenanta instalatii semaforizare Bd Iuliu Maniu
Data limita: Luni, 07 Martie 2011 12:30
Persoana de contact: R.A.T.B. Serviciul Logistic cu sediul in Bd Dinicu Golescu 1, tel: 021.3074120, fax:021.3074555; 021.3147136
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului si semaforizarea
Chev Celios
Nu cumva e semaforul de la capatul trolebuzului?
Nu cumva e semaforul de la capatul trolebuzului?
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti
sloppy
Am vazut ca la intersectia Calea Giulesti cu Bd.Consructorilor s-a desfiintat o trecere de pietoni ,s-a pus una noua ,s-a marcat intersectia deci urmeaza punerea in functiune a semafoarelor sau mai deseneaza si ei pe asfalt pentru a lua niste bani in plus ..?
Am vazut ca la intersectia Calea Giulesti cu Bd.Consructorilor s-a desfiintat o trecere de pietoni ,s-a pus una noua ,s-a marcat intersectia deci urmeaza punerea in functiune a semafoarelor sau mai deseneaza si ei pe asfalt pentru a lua niste bani in plus ..?
- subway guru
-
Posted:
-
Sistemul de Management al Traficului
subway guru
De unde ne pândeşte „Big Brother“ în Bucureşti? Vezi pe HARTĂ în ce intersecţii din centrul Capitalei sunt montate camere de supraveghere
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 49009.html
5 iulie 2011, 12:00 | Autor: Adrian David |
152 de „ochi magici“ înregistrează non-stop traficul pe cele mai importante artere din Capitală. Cu ajutorul lor poliţiştii pot interveni la accidente sau în intersecţiile blocate. Sistemul de monitorizare video a traficului se va extinde, în următorii patru ani, în toate cele peste 500 de intersecţii importante din oraş.
Şoferii care intră în Bucureşti pe DN1 sunt preluaţi, fără să bănuiasă, de o prezenţă invizibilă care le înregistrează orice mişcare.
Primul contact are loc în zona Pasajului Băneasa. Conducătorii auto sunt urmaţi în drumul lor spre Piaţa Presei Libere şi, de acolo, mai departe, spre Arcul de Triumf până la Piaţa Victoriei.
De aici mai multe artere importante se răsfiră în faţa şoferilor ca un evantai. Însă indiferent ce direcţie aleg, fie că e vorba de Calea Victoriei, de Bd. Iancu de Hunedoara (spre Ştefan cel Mare), de Lascăr Catargiu (spre Piaţa Romană) sau de Nicolae Titulescu (spre Pasajul Basarab), ei nu merg neînsoţiţi.
Sunt filmaţi, din intersecţie în intersecţie, de camere de supraveghere amplasate, discret, pe stâlpi.
Păienjenişul din Centru
Păienjenişul de camere video se întinde de la Obor la Pasajul Lujerului şi de la Piaţa Victoriei până la Piaţa Sudului.
Între aceste puncte se întind, ca nişte fire invizibile, cele mai importante artere ale oraşului (Bd. Unirii, Calea Victoriei, Ştefan Cel mare, Mihai Bravu, Splaiul Independenţei sau Bd. Magheru).
„În momentul de faţă sunt 152 de camere de supraveghere care monitorizează 142 de intersecţii. Alte 20 sunt în curs de instalare în perioada următoare“, a declarat Anca Alexandrescu, din cadrul Biroului de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).
Trei componente
Potrivit lui Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul PMB, sistemul de monitorizare a traficului are trei componente.
„Primul este Urban Traffic Control (UTC), care are rolul de a gestiona timpii de semaforizare în intersecţii. Al doilea, Public Transport Management (PTM), gestionează intervalele de succesiune a vehiculelor RATB în staţii, iar ultima componentă este cea de monitorizare video a traficului în intersecţii, care asigură posibilitatea intervenţiei imediate acolo unde este necesar, indiferent că este vorba de accidente sau de alte incidente în trafic.
În următorii patru-cinci ani, sperăm să extindem sistemul în tot oraşul. Asta înseamnă aproximativ 520 de intersecţii importante“, a explicat Dedu.
Pasajul Basarab, ultima verigă
Zilele trecute au fost puse în funcţiune şi cele 26 de camere video de pe Pasajul Basarab. „Acestea lipseau pentru a închide inelul rutier central al Capitalei.
Am avut mici probleme în prima zi, mai ales că mulţi au fost curioşi să traverseze pasajul, dar după aceea traficul a fost fluidizat“, a încheiat Dedu.
Contractul iniţial de implementare a Sistemului de Management al Traficului a avut un buget de 18,5 milioane de euro.
Pentru restul investiţiilor, susţin reprezentanţii municipalităţii, valoarea nu poate fi calculată, pentru că au făcut parte din diverse programe de reabilitare a unor străzi.
La vânătoare de vitezomani şi scandalagii
Imaginile surprinse de păienjenişul de camere din centrul Capitalei este ţinut sub ochi de angajaţii Dispeceratului de Monitorizare a Traficului de pe Şoseaua Olteniţei.
Dispeceratul este situat în sediul UTI Traffic Management, companie controlată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care a implementat proiectul de management al traficului în Bucureşti.
Două-trei incidente pe zi
Angajaţii Dispeceratului îşi petrec ore-întregi urmărind imagini live pe un perete-ecran întins pe câţiva metri pătraţi.
Unii analizează datele culese din trafic, alţii direcţionează echipajele de poliţie aflate pe teren în zonele cu probleme.
Nu trece zi, însă, să nu asiste, în direct, la incidente în trafic.
„Cele mai multe sunt accidente rutiere. Acum câteva zile, de exemplu, am văzut un motociclist care a plecat pe verde de la un semafor şi a fost lovit direct de o şoferiţă care a forţat intrarea în intersecţie pe culoarea galbenă. L-a aruncat câţiva metri în aer. Din fericire a avut noroc şi nu a păţit mare lucru“, povesteşte unul dintre poliţiştii care lucrează în cadrul dispeceratului.
Hoţii maşinii lui Becali
Din 2008, atunci când au fost montate primele camere, poliţiştii s-au folosit de înregistrările video pentru a rezolva sute de dosare penale, majoritatea accidente rutiere. Camerele au surprins, însă, şi bătăi sau alte incidente violente.
Cel mai celebru dintre aceste episoade s-a înregistrat în seara zilei de 26 spre 27 ianuarie 2009, atunci când bodyguarzii lui Gigi Becali i-au urmărit şi împuşcat, în zona Şoselei Ştefan cel Mare, pe hoţii care îi furaseră maşina finanţatorului Stelei.
După o urmărire spectaculoasă, bodyguarzii lui Becali au intrat cu maşina în autoturismul hoţilor, după care au abandonal autovehiculele şi au pornit în urmărirea lor pe jos.
Înregistrările video au ajutat la lămuriera incidentului, mai ales că cei implicaţi au oferit iniţial mărturii mincinoase.
„Fără îndoială că înregistrările video au ajutat la rezolvarea rapidă a sute de dosare penale”, a declarat subinspectorul Andrei Codău, din cadrul Poliţiei Rutiere.
De unde ne pândeşte „Big Brother“ în Bucureşti? Vezi pe HARTĂ în ce intersecţii din centrul Capitalei sunt montate camere de supraveghere
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 49009.html
5 iulie 2011, 12:00 | Autor: Adrian David |
152 de „ochi magici“ înregistrează non-stop traficul pe cele mai importante artere din Capitală. Cu ajutorul lor poliţiştii pot interveni la accidente sau în intersecţiile blocate. Sistemul de monitorizare video a traficului se va extinde, în următorii patru ani, în toate cele peste 500 de intersecţii importante din oraş.
Şoferii care intră în Bucureşti pe DN1 sunt preluaţi, fără să bănuiasă, de o prezenţă invizibilă care le înregistrează orice mişcare.
Primul contact are loc în zona Pasajului Băneasa. Conducătorii auto sunt urmaţi în drumul lor spre Piaţa Presei Libere şi, de acolo, mai departe, spre Arcul de Triumf până la Piaţa Victoriei.
De aici mai multe artere importante se răsfiră în faţa şoferilor ca un evantai. Însă indiferent ce direcţie aleg, fie că e vorba de Calea Victoriei, de Bd. Iancu de Hunedoara (spre Ştefan cel Mare), de Lascăr Catargiu (spre Piaţa Romană) sau de Nicolae Titulescu (spre Pasajul Basarab), ei nu merg neînsoţiţi.
Sunt filmaţi, din intersecţie în intersecţie, de camere de supraveghere amplasate, discret, pe stâlpi.
Păienjenişul din Centru
Păienjenişul de camere video se întinde de la Obor la Pasajul Lujerului şi de la Piaţa Victoriei până la Piaţa Sudului.
Între aceste puncte se întind, ca nişte fire invizibile, cele mai importante artere ale oraşului (Bd. Unirii, Calea Victoriei, Ştefan Cel mare, Mihai Bravu, Splaiul Independenţei sau Bd. Magheru).
„În momentul de faţă sunt 152 de camere de supraveghere care monitorizează 142 de intersecţii. Alte 20 sunt în curs de instalare în perioada următoare“, a declarat Anca Alexandrescu, din cadrul Biroului de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).
Trei componente
Potrivit lui Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei din cadrul PMB, sistemul de monitorizare a traficului are trei componente.
„Primul este Urban Traffic Control (UTC), care are rolul de a gestiona timpii de semaforizare în intersecţii. Al doilea, Public Transport Management (PTM), gestionează intervalele de succesiune a vehiculelor RATB în staţii, iar ultima componentă este cea de monitorizare video a traficului în intersecţii, care asigură posibilitatea intervenţiei imediate acolo unde este necesar, indiferent că este vorba de accidente sau de alte incidente în trafic.
În următorii patru-cinci ani, sperăm să extindem sistemul în tot oraşul. Asta înseamnă aproximativ 520 de intersecţii importante“, a explicat Dedu.
Pasajul Basarab, ultima verigă
Zilele trecute au fost puse în funcţiune şi cele 26 de camere video de pe Pasajul Basarab. „Acestea lipseau pentru a închide inelul rutier central al Capitalei.
Am avut mici probleme în prima zi, mai ales că mulţi au fost curioşi să traverseze pasajul, dar după aceea traficul a fost fluidizat“, a încheiat Dedu.
Contractul iniţial de implementare a Sistemului de Management al Traficului a avut un buget de 18,5 milioane de euro.
Pentru restul investiţiilor, susţin reprezentanţii municipalităţii, valoarea nu poate fi calculată, pentru că au făcut parte din diverse programe de reabilitare a unor străzi.
La vânătoare de vitezomani şi scandalagii
Imaginile surprinse de păienjenişul de camere din centrul Capitalei este ţinut sub ochi de angajaţii Dispeceratului de Monitorizare a Traficului de pe Şoseaua Olteniţei.
Dispeceratul este situat în sediul UTI Traffic Management, companie controlată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care a implementat proiectul de management al traficului în Bucureşti.
Două-trei incidente pe zi
Angajaţii Dispeceratului îşi petrec ore-întregi urmărind imagini live pe un perete-ecran întins pe câţiva metri pătraţi.
Unii analizează datele culese din trafic, alţii direcţionează echipajele de poliţie aflate pe teren în zonele cu probleme.
Nu trece zi, însă, să nu asiste, în direct, la incidente în trafic.
„Cele mai multe sunt accidente rutiere. Acum câteva zile, de exemplu, am văzut un motociclist care a plecat pe verde de la un semafor şi a fost lovit direct de o şoferiţă care a forţat intrarea în intersecţie pe culoarea galbenă. L-a aruncat câţiva metri în aer. Din fericire a avut noroc şi nu a păţit mare lucru“, povesteşte unul dintre poliţiştii care lucrează în cadrul dispeceratului.
Hoţii maşinii lui Becali
Din 2008, atunci când au fost montate primele camere, poliţiştii s-au folosit de înregistrările video pentru a rezolva sute de dosare penale, majoritatea accidente rutiere. Camerele au surprins, însă, şi bătăi sau alte incidente violente.
Cel mai celebru dintre aceste episoade s-a înregistrat în seara zilei de 26 spre 27 ianuarie 2009, atunci când bodyguarzii lui Gigi Becali i-au urmărit şi împuşcat, în zona Şoselei Ştefan cel Mare, pe hoţii care îi furaseră maşina finanţatorului Stelei.
După o urmărire spectaculoasă, bodyguarzii lui Becali au intrat cu maşina în autoturismul hoţilor, după care au abandonal autovehiculele şi au pornit în urmărirea lor pe jos.
Înregistrările video au ajutat la lămuriera incidentului, mai ales că cei implicaţi au oferit iniţial mărturii mincinoase.
„Fără îndoială că înregistrările video au ajutat la rezolvarea rapidă a sute de dosare penale”, a declarat subinspectorul Andrei Codău, din cadrul Poliţiei Rutiere.
1.jpg (110.97 KB; downloaded 9108 times)
- Nightwolf
-
Posted:
-
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
3mil
Si interventiile asupra timpilor de semaforizare cum se efectueaza? Avem 142 de agenti care supravegheaza fiecare intersectie, ajustand timpii din intersectie in functie de trafic?
Si interventiile asupra timpilor de semaforizare cum se efectueaza? Avem 142 de agenti care supravegheaza fiecare intersectie, ajustand timpii din intersectie in functie de trafic?
- johnnyh
-
Posted:
-
- Cata MCMLXXXVII
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Cata MCMLXXXVII
Nu.
johnnyh wrote:
camerele alea au rol și de „speed cameras”?
Nu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
subway guru
Prin software, pe computer...
3mil wrote:
Si interventiile asupra timpilor de semaforizare cum se efectueaza? Avem 142 de agenti care supravegheaza fiecare intersectie, ajustand timpii din intersectie in functie de trafic?
Prin software, pe computer...
- burli
-
Posted:
-
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti
burli
de mai bine de o luna la intresectia Pod Grant cu Ceahlau si Crangasi - trecerea de pitetoni piata ,semafoarele sint oprite sau functioneaza cel mult 3-5 min si se opresc, chiar nu se sesizeaza nimeni ca sint defecte?
de mai bine de o luna la intresectia Pod Grant cu Ceahlau si Crangasi - trecerea de pitetoni piata ,semafoarele sint oprite sau functioneaza cel mult 3-5 min si se opresc, chiar nu se sesizeaza nimeni ca sint defecte?
- Aron
-
Posted:
-
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti
Aron
Apropo stie cineva ce se intampla cu semafoarele din Ghencea??
Stau dejeaba acolo....
Apropo stie cineva ce se intampla cu semafoarele din Ghencea??
Stau dejeaba acolo....
- bogd_an
-
Posted:
-
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti
bogd_an
Trec zilnic prin intersectie de cel putin 2 ori, cred ca deja s-a obisnuit lumea, e destul de lejer, nu pot spune ca sunt mari probleme, asta evident pe fluxul prioritar, dar nu mi-e rusine nici cu soferii care fac slalom printre masinile din sensul opus / tramvai(e).
E ok, oricum se defecta la prima ploaie, asa facem antrenament pentru nesfarsitele zile ploioase care vor veni peste cateva luni.
Oricum, fac ei ceva experimente necurate. Inainte, venind dinspre piata stiam cu siguranta ca verdele auto are o intarziere de 7-10 secunde (depinde cat de entuziasmat erai in ziua respectiva) fata de cel al tramvaiului.
Dar zilele trecute, cand a functionat semaforul, ambele faze erau sincronizate.
Cred ca fac studentii de la Cibernetica practica acolo...
Trec zilnic prin intersectie de cel putin 2 ori, cred ca deja s-a obisnuit lumea, e destul de lejer, nu pot spune ca sunt mari probleme, asta evident pe fluxul prioritar, dar nu mi-e rusine nici cu soferii care fac slalom printre masinile din sensul opus / tramvai(e).
E ok, oricum se defecta la prima ploaie, asa facem antrenament pentru nesfarsitele zile ploioase care vor veni peste cateva luni.
Oricum, fac ei ceva experimente necurate. Inainte, venind dinspre piata stiam cu siguranta ca verdele auto are o intarziere de 7-10 secunde (depinde cat de entuziasmat erai in ziua respectiva) fata de cel al tramvaiului.
Dar zilele trecute, cand a functionat semaforul, ambele faze erau sincronizate.
Cred ca fac studentii de la Cibernetica practica acolo...
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului si semaforizarea
3mil
Aseara eram in zona Arcul de Triumf cu masina, intorcandu-ma spre casa (in jur de ora 23.30). Am zis sa merg pe Kiseleff, sa ies la Piata Victoriei. Am ajuns in piata, la semaforul din dreptul Muzeului Antipa, coada de masini la semafor... de vreo 50m. Nici nu ma gandeam sa mai prind odata semaforul. Totusi avansau foarte putin masinile. Cand ma uit cu atentie la semafor, sa urmaresc fazele, rosul tinea cam 3-4 min si verdele sub 10 secunde, de-abia apucau sa treaca 2-3 masini de pe fiecare banda. Am zis ca nu e adevarat... Daca nu erai pregatit, sa fii in a 1-a si sa astepti ca la curse startul, pana bagai in viteza, pana plecai de pe loc, se facea galben. Nervi, claxoane de la toate masinile... Cel mai mult ma enerva faptul ca de pe Aviatorilor sau celelalte directii nu treceau decat 2-3 masini cand si cand, iar pe Kiseleff era ditai coada de masini. Mai functioneaza sistemul de management lu' peste?
Aseara eram in zona Arcul de Triumf cu masina, intorcandu-ma spre casa (in jur de ora 23.30). Am zis sa merg pe Kiseleff, sa ies la Piata Victoriei. Am ajuns in piata, la semaforul din dreptul Muzeului Antipa, coada de masini la semafor... de vreo 50m. Nici nu ma gandeam sa mai prind odata semaforul. Totusi avansau foarte putin masinile. Cand ma uit cu atentie la semafor, sa urmaresc fazele, rosul tinea cam 3-4 min si verdele sub 10 secunde, de-abia apucau sa treaca 2-3 masini de pe fiecare banda. Am zis ca nu e adevarat... Daca nu erai pregatit, sa fii in a 1-a si sa astepti ca la curse startul, pana bagai in viteza, pana plecai de pe loc, se facea galben. Nervi, claxoane de la toate masinile... Cel mai mult ma enerva faptul ca de pe Aviatorilor sau celelalte directii nu treceau decat 2-3 masini cand si cand, iar pe Kiseleff era ditai coada de masini. Mai functioneaza sistemul de management lu' peste?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Managamentul traficului si semaforizarea
bercenicity
Weekendurile Kiseleffu' e inchis (vezi http://www.autoevolution.ro/stire/bulev ... 17330.html ). Probabil sistemul a fost lasat pe automat: s-a auto-reglat pentru trafic practic zero in cursul zilei de sambata si duminica si pana isi revine (numarat masini, etc) dureaza...
Weekendurile Kiseleffu' e inchis (vezi http://www.autoevolution.ro/stire/bulev ... 17330.html ). Probabil sistemul a fost lasat pe automat: s-a auto-reglat pentru trafic practic zero in cursul zilei de sambata si duminica si pana isi revine (numarat masini, etc) dureaza...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination