Topic: Știri și articole din presă
2073 posts, 627055 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Asta este valabil si la Arghezi.
Nu de alta, dar de la o stație pe o singura linie cum se prevedea inițial, s-a ajuns la o stație normala si, cel mai probabil, metrourile vor căra aer pe o interstatie foarte lunga.
Asta este valabil si la Arghezi.
Nu de alta, dar de la o stație pe o singura linie cum se prevedea inițial, s-a ajuns la o stație normala si, cel mai probabil, metrourile vor căra aer pe o interstatie foarte lunga.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
aztec
Eu cred ca la preciziei este vorba de un banal acces la metrou si de pe partea cu blocurile.
Adica un pasaj sub "bulevardul Preciziei".
Semaforul ala e moartea pasiunii, atat pt pietoni cat si auto.
PS
Cautand, cad ca nu e ceva nou.
Este o ciorba reincalzita din 2016
https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/amp ... 16029748
Eu cred ca la preciziei este vorba de un banal acces la metrou si de pe partea cu blocurile.
Adica un pasaj sub "bulevardul Preciziei".
Semaforul ala e moartea pasiunii, atat pt pietoni cat si auto.
PS
Cautand, cad ca nu e ceva nou.
Este o ciorba reincalzita din 2016
https://www.google.com/amp/s/m.zf.ro/amp ... 16029748
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
BodoMinea
Link-ul tău către articol nu funcționează - https://www.zf.ro/companii/liviu-tudor-c ... 16029748
Link-ul tău către articol nu funcționează - https://www.zf.ro/companii/liviu-tudor-c ... 16029748
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Asta banuiam și eu, ca fac doar un pasaj, pentru ca dezvoltatorul West Gate nu are niciun interes sa prelungească M3 pana la Centura.
Asta cu prelungirea si cu pasajul peste liniile de tren este din alt film. De aceea spuneam ca sunt amestecate aiurea lucrurile, de nu înțelegi nimic.
Asta banuiam și eu, ca fac doar un pasaj, pentru ca dezvoltatorul West Gate nu are niciun interes sa prelungească M3 pana la Centura.
Asta cu prelungirea si cu pasajul peste liniile de tren este din alt film. De aceea spuneam ca sunt amestecate aiurea lucrurile, de nu înțelegi nimic.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Record al traficului la metrou de la debutul pandemiei
https://m.mediafax.ro/social/record-al-t ... 20651652
Record al traficului la metrou de la debutul pandemiei
Peste 9 milioane de călători au validat cartele la intrarea în staţiile de metrou din Bucureşti în februarie 2022, aproape dublu faţă de februarie 2021, când fuseseră înregistrare 5,7 milioane de validări.
De la debutul pandemiei, pragul de 9 milioane nu a mai fost atins în nicio lună. Metrorex nu a furnizat date pentru fiecare staţie în parte, ci doar pentru magistrale.
Pe magistralele 1 şi 3 cumulat, se remarcă o creştere de 65% a traficului în februarie 2022 faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar pentru magistrala 2 (cea care face legătura între Berceni şi Pipera), creşterea este de 77%.
Ţinând cont că starea de alertă a fost ridicată începând cu luna martie 2022, iar numărul companiilor care şi-au rechemat angajaţii la birou a crescut, este de aşteptat ca traficul să urce în continuare.
În primele două luni ale anului înainte de pandemie, în subteran coborau la metrou peste 14 milioane de călători, potrivit datelor Metrorex.
https://m.mediafax.ro/social/record-al-t ... 20651652
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Grindeanu spune că Sindicatul de la metrou a cerut majorarea salariilor pentru șefii Metrorex cu 18%. „Nu am mai văzut ca sindicaliștii să facă grevă pentru management”
Grindeanu spune că Sindicatul de la metrou a cerut majorarea salariilor pentru șefii Metrorex cu 18%. „Nu am mai văzut ca sindicaliștii să facă grevă pentru management”
Sindicatul de la metrou a cerut administrației Metrorex creșterea salariilor și pentru personalul de conducere cu 18%, a anunțat joi ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Informația vine după ce, marți, s-a produs cel mai grav incident din ultimii ani de la metrou, miercuri, în contextul negocierilor pentru noul Contract Colectiv de Muncă, singurul sindicat de la metrou a cerut indexarea salariilor cu rata inflației și a amenințat cu grevă, iar joi dimineață, la prima oră, pe M2 Berceni – Pipera stația Tineretului a fost închisă din cauza unui izolator din care a ieșit fum.
Grindeanu a spus că este nemulțumit din cauza întârzierii proiectelor pentru extinderea rețelei de Metrou (n.r M4 Gara de Nord – Filaret riscă să piardă banii din PNRR) și a transmis un nou avertisment pentru șefa Metrorex, Mariana Miclăuș, numită de PNL.
„A fost și incidentul de marți și cel de astăzi, am avut și un protest, ieri, al lucrătorilor de la metrou. Așa cum știți, anul trecut Metrorex nu a avut buget aprobat, e unic. Vă spun ce i-am spus doamnei manager, că vreau o societate care să devină eficientă și asta se poate face prin investiții, ele au acoperire prin POIM, PNRR și POT, ministerul și-a făcut treaba, dar pe partea de management…sper să înțeleagă și să fiu și eu bine înțeles. Am înțeles și parte din revendicările sindicatului că, pe o anumită zonă e deficit de personal. M-a mirat în schimb, o revendicare a greviștilor în care se spunea că nu-i corect ca personalul de conducere să nu primească în plus 18 % la salariu, nu am mai văzut până acuma ca sindicaliștii să facă grevă pentru management, dar trăim în România. Important este ca acolo să se desfășoare investițiile cu un cu totul alt ritm, acolo trebuie altceva, chestiuni care țin de proiecte, ritmul e incredibil de lent. Nu e o scuză că au o relație proastă cu Primăria Capitalei, am spus asta de când doamna director a revenit. Fiecare director va fi evaluat în perioada următoare. Ministrul decide”, a conchis Grindeanu.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica în contextul grevei de la metrou din primăvara anului trecut că 10 din cei 15 negociatori ai CCM-ului din partea administrației Metrorex erau și membri de sindicat, iar negocierile s-ar fi făcut cu măsluirea datelor financiare, potrivit Raportului Corpului de Control al Ministrului Transporturilor.
- andrei11
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
1. Majoritatea membrilor din conducere sunt si in sindicat
2. Orice majorare negociata de sindicat se aplica TUTUROR salariaților, nu numai membrilor de sindicat
1. Majoritatea membrilor din conducere sunt si in sindicat
2. Orice majorare negociata de sindicat se aplica TUTUROR salariaților, nu numai membrilor de sindicat
- subway guru
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Compania franceză Alstom ia în considerare să suspende mentenanța la metrou, dacă Metrorex nu plăteşte facturile restante de 160 de milioane lei/ Preşedintele Alstom pe Europa: Lucrăm gratis de un an
https://economedia.ro/presedintele-alsto ... jXXZBxPY
Compania franceză Alstom ia în considerare să suspende mentenanța la metrou, dacă Metrorex nu plăteşte facturile restante de 160 de milioane lei/ Preşedintele Alstom pe Europa: Lucrăm gratis de un an
https://economedia.ro/presedintele-alsto ... jXXZBxPY
Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Într-un interviu acordat News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.
„Metrorex ne datorează peste 33 de milioane euro. Această sumă corespunde unui an de plăţi restante. Între timp, am suportat toate costurile: ne-am plătit furnizorii la zi, am plătit salariile angajaţilor la zi. Din suma totală datorată, de peste 160 de milioane lei, echivalentul a 33 milioane euro, peste 140 de milioane lei provin din contractul anterior, pentru servicii prestate în cursul anului 2021, iar 20 de milioane lei pentru facturi restante în contractul început la 1 ianuarie 2022. Câte companii îşi permit să continue să lucreze fără să fie plătite timp de 1 an?”, a declarat pentru News.ro preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci.
Preşedintele Alstom Europe menţionează că în tot acest timp Alstom a plătit furnizorii şi salariile angajaţilor la zi, inclusiv o creştere salarială de 10% anul trecut şi anul acesta.
„Alstom realizează mentenanţa conform contractului, indicatorii de performanţă sunt îndepliniţi, aşa că avem nevoie de achitarea integrală a facturilor. Este nevoie de angajament de ambele părţi, nu mai putem fi singurii care susţinem financiar acest contract”, a spus acesta.
Alstom precizează că a făcut toate demersurile amiabile în vederea recuperării sumelor datorate, iar în prezent două acţiuni sunt deschise la Tribunalul Bucureşti, dosarele fiind publice: pentru servicii prestate între mai şi decembrie 2021, plus penalităţi; şi pentru recuperareai penalităţilor de întârziere pentru facturile aferente serviciilor prestate în noiembrie şi decembrie 2020.
„După epuizarea tuturor demersurilor contractuale şi legale, dacă nimic nu se schimbă, compania ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanţă, ceea ce va duce la oprirea metroului pentru că trenurilor nu pot circula dacă nu sunt la zi cu mentenanţa. Vom lua această măsură ca o ultimă opţiune posibilă, deoarece compania Alstom este pe deplin conştientă de importanţa serviciilor de mentenanţă pentru flota de metrou”, mai spune oficialul companiei care a furnizat servicii de mentenanţă în ultimii 18 ani, timp în care, susţine Alstom, disponibilitatea flotei a crescut de la 60% în 2004 la 100% în prezent.
Oficialul Alstom consideră că România este în continuare o piaţă importantă pentru companie.
„Avem o prezenţă pe termen lung aici, suntem mândri de tot ce am realizat şi dorim să luăm parte în continuare la tranziţia României către o mobilitate feroviară modernă”, a adăugat Gian Luca Erbacci.
Compania Alstom este prezentă în România de 30 de ani şi are peste 1.200 de angajaţi în principal în Bucureşti, Braşov şi Cluj-Napoca. Din acest total, aproximativ 350 sunt implicaţi exclusiv în activităţi de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti. Restul angajaţilor Alstom lucrează în proiecte de modernizare feroviară, semnalizări şi infrastructură, pe coridorul feroviar Rin-Dunăre şi la Linia 5 a metroului Bucureşti. În ultimii ani, Alstom a devenit şi un furnizor de material rulant în România – urmând să livreze 20 de trenuri electrice inter-regionale de lung parcurs şi 13 trenuri de metrou pentru Linia 5 Bucureşti.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Denunțuri privind angajări pe pile la Metrorex
DNA anchetează cum s-ar fi făcut angajările în funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5 de metrou. Compania Metrorex a fost obligată să predea toate documentele cerute de procurori
https://clubferoviar.ro/denunturi-privin ... etrorex/
Denunțuri privind angajări pe pile la Metrorex
DNA anchetează cum s-ar fi făcut angajările în funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5 de metrou. Compania Metrorex a fost obligată să predea toate documentele cerute de procurori
https://clubferoviar.ro/denunturi-privin ... etrorex/
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Grindeanu, despre aglomerația de la metrou: Guvernul va analiza problema la rectificarea bugetară. Metrorex cere sute de milioane de lei. De ce trebuie ca un timișorean sau un ieșean să subvenționeze metroul din București?
PS
Tanti Mary, nivelul de sef serviciu finantari fonduri externe poate va onora, dar managementul genral al activitatilor de asigurare a serviciilor de transport cu metroul e alta gasca-n alta traista!
Grindeanu, despre aglomerația de la metrou: Guvernul va analiza problema la rectificarea bugetară. Metrorex cere sute de milioane de lei. De ce trebuie ca un timișorean sau un ieșean să subvenționeze metroul din București?
Guvernul va analiza la rectificarea bugetară dacă suplimentează bugetul Metrorex pentru a achita datoria de 140 de milioane de lei către Alstom, dar Metrorex cere „sute de milioane de lei”, inclusiv subvenția de la buget, a anunțat, la Timișoara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Metrorex are de achitat facturi restante din 2021 pentru serviciile de mentenanță, iar Alstom România a redus serviciile de întreținere, asigurând doar 50% din flota Metrorex, ceea ce a dus la un timp de așteptare de 10-14 minute pe cele cinci magistrale. Ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, preciza marți, pentru Economedia că, rectificarea bugetară este programată „în jurul datei de 5 august” (detalii aici), compania arătând într-un comunicat, că rectificarea este singura soluție pentru plata datoriei către Alstom România. Luna trecută, Metrorex a majorat salariile celor aproximativ 5.000 de angajați cu 7,5%, sindicatul solicitând 18%.
Întrebat despre soluțiile pentru ca metroul să revină la programul normal și responsabilitatea conducerii Metrorex pentru această situație, Grindeanu a spus că până la sfârșitul anului se va organiza concurs pentru un manager profesionist care trebuie să lămurească și problema subvenției de la bugetul de stat, pentru că nu este normal ca un timișorean sau un ieșean să subvenționeze metroul din București care merge pe pierdere.
„Metrorex are un director general și un Consiliu de Administrație. Până la sfârșitul anului, tot ce înseamnă CA și Director General vor fi selectați pe Ordonanța 109. Sper să ducă la o profesionalizare mai mare. Știu problemele financiare ale Metrorex, fie în relația cu Alstom, fie în problema angajărilor și a salariilor. Trebuie ca noua conducere să asigure o societate sănătoasă pentru că nu e normal ca din banii tuturor românilor să se subvenționeze o societate din București, chiar dacă Bucureștiul contribuie la buget. De ce ar fi de acord un timișorean să subvenționeze o societate de transport din București, dar un clujean sau un ieșean. Lucrurile astea trebuie să se termine odată. Știți care e cererea (n.r Metrorex)? Să vină la rectificare Guvernul României cu câteva sute de milioane pe care să le livreze. Asta e cererea celor de la Metrorex. O să analizăm să vedem dacă e posibil”, a transmis Grindeanu.
Metrorex nu a avut buget în 2021, iar pentru 2022 a prevăzut pierderi de 420 de milioane lei și compensații de la Guvern (subvenție) de 736 milioane, după cum Economedia a scris aici.
PS
Tanti Mary, nivelul de sef serviciu finantari fonduri externe poate va onora, dar managementul genral al activitatilor de asigurare a serviciilor de transport cu metroul e alta gasca-n alta traista!
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Vasile52
Sa o vad si pe asta. Poate ne trezim iarasi cu un director paralel cu domeniul.
Scopul principal al transportului public nu este sa fie profitabil este sa transporte cetatenii. Sunt partial de acord ca metroul nu ar trebui finantat direct de la bugetul guvernului, dar dat fiind ca PMB nu are fondurile necesare consider ca ar trebuie sa fie finantat in continuare de guvern.
până la sfârșitul anului se va organiza concurs pentru un manager profesionist
Sa o vad si pe asta. Poate ne trezim iarasi cu un director paralel cu domeniul.
nu este normal ca un timișorean sau un ieșean să subvenționeze metroul din București care merge pe pierdere
Scopul principal al transportului public nu este sa fie profitabil este sa transporte cetatenii. Sunt partial de acord ca metroul nu ar trebui finantat direct de la bugetul guvernului, dar dat fiind ca PMB nu are fondurile necesare consider ca ar trebuie sa fie finantat in continuare de guvern.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Modelul corect de finantare e din trei surse: local, regional si national.
Modelul corect de finantare e din trei surse: local, regional si national.
📖 Pagination options