Topic: Stații, refugii, indicatoare, diverse
117 posts, 23086 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Nu știu dacă este cel mai potrivit topic, deși din autobuzul 14 nu reușesc să observ dar în curtea garajului ar fi ajuns un lot de autobuze VDL de tip mai nou și aproximativ 10 autobuze articulate Renault. Personal nu am găsit nimic referitor la asta (nici Google/YouTube) încât să deschid topice noi. Ori dacă nu sunt în garaj sunt garate în parcul rece, însă până nu apar primele dovezi clare nu mă grăbesc să creez vreun topic nou...
Nu știu dacă este cel mai potrivit topic, deși din autobuzul 14 nu reușesc să observ dar în curtea garajului ar fi ajuns un lot de autobuze VDL de tip mai nou și aproximativ 10 autobuze articulate Renault. Personal nu am găsit nimic referitor la asta (nici Google/YouTube) încât să deschid topice noi. Ori dacă nu sunt în garaj sunt garate în parcul rece, însă până nu apar primele dovezi clare nu mă grăbesc să creez vreun topic nou...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
În urmă cu un deceniu, mai exact în vara lui 2011, la Buzău a ajuns un Citaro de prezentare cam identic cu cel care era în autobaza Obregia din București în anul 2005. Aparent era vorba de achiziția a încă 10 autobuze pentru Transbus SA, însă aici intervin mai multe probleme să le zic așa. În primul rând, pe atunci nu se prea alocau bani pentru această societate precum și cele 30 de BMC-uri au fost achiziționate în rate, iar ei visau la încă 10 autobuze ”ca în Londra, Berlin, Paris, Roma, Amsterdam, Hamburg, Barcelona și multe altele” și marca Mercedes Citaro... Nu știu cine a fost ăla, dar aducând acest autobuz aici nu a făcut decât să compare majoritatea orașelor (și indirect și a traiului) capitale europene dezvoltate cu un oraș uitat din România, comparație mai bună nici că se putea. Abia se scăpaseră cu puțini ani în urmă de DAC-uri destule încă decente cel puțin ca stare estetică (ultimele 3 cu doar un an în urmă), făcându-se rate pentru mașini noi, nu s-a luat nici măcar acum o depanare (deși prin 2018 directorul a zis că se va achiziționa, suntem în 2022) dând și cu BMC-urile de pământ din cauza infrastructurii și vroiau și cu Citaro? Păi ăia din ”Londra, Berlin, Paris, Roma, Amsterdam, Hamburg și Barcelona” au în primul rând șoferi, mentenanță și infrastructură pentru ele, au drumuri pentru astfel de autobuze, stații la nivel, păi mie mi se par și Daciile mai înalte din fața autobuzului prezentat în fața primăriei... E clar că acest autobuz nu a venit decât de prezentare, să se arate că există totuși interes ca și cu proiectele bucureștene tip 4116, 4117 și 4142...
Fotografia aparține lui Ciprian Stelian, de pe site-ul observatorulbuzoian.ro
În urmă cu un deceniu, mai exact în vara lui 2011, la Buzău a ajuns un Citaro de prezentare cam identic cu cel care era în autobaza Obregia din București în anul 2005. Aparent era vorba de achiziția a încă 10 autobuze pentru Transbus SA, însă aici intervin mai multe probleme să le zic așa. În primul rând, pe atunci nu se prea alocau bani pentru această societate precum și cele 30 de BMC-uri au fost achiziționate în rate, iar ei visau la încă 10 autobuze ”ca în Londra, Berlin, Paris, Roma, Amsterdam, Hamburg, Barcelona și multe altele” și marca Mercedes Citaro... Nu știu cine a fost ăla, dar aducând acest autobuz aici nu a făcut decât să compare majoritatea orașelor (și indirect și a traiului) capitale europene dezvoltate cu un oraș uitat din România, comparație mai bună nici că se putea. Abia se scăpaseră cu puțini ani în urmă de DAC-uri destule încă decente cel puțin ca stare estetică (ultimele 3 cu doar un an în urmă), făcându-se rate pentru mașini noi, nu s-a luat nici măcar acum o depanare (deși prin 2018 directorul a zis că se va achiziționa, suntem în 2022) dând și cu BMC-urile de pământ din cauza infrastructurii și vroiau și cu Citaro? Păi ăia din ”Londra, Berlin, Paris, Roma, Amsterdam, Hamburg și Barcelona” au în primul rând șoferi, mentenanță și infrastructură pentru ele, au drumuri pentru astfel de autobuze, stații la nivel, păi mie mi se par și Daciile mai înalte din fața autobuzului prezentat în fața primăriei... E clar că acest autobuz nu a venit decât de prezentare, să se arate că există totuși interes ca și cu proiectele bucureștene tip 4116, 4117 și 4142...
Fotografia aparține lui Ciprian Stelian, de pe site-ul observatorulbuzoian.ro
2022-04-27_200410.jpg (89.3 KB; downloaded 3551 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Are cineva idee mai exact ce înseamnă, pe tipărirea unui bilet, de exemplu:
16:33
05/05/22
BZ 11 ATN
2 R Z1 (această combinație?)
Văd că validatoarele verzi printează un pic după noroc, e însă bine că m-am familiarizat cu ele și printez eu biletul cuiva corect, dar dacă te afli în mișcare și într-o mașină aglomerată sunt șanse să se printeze strâmb și cu informații lipsă (taman ora nu o să se vadă, astfel că la un control nu știi dacă ăla o să înțeleagă sau nu, e posibil să creadă că ai validat intenționat așa să circuli de mai multe ori dar cu aceeași mașină). Validatoarele portocalii cu scannere QR încă nu sunt în funcține, mi s-ar părea mai bune și fără atâtea certuri. Noroc că controlorii buzoieni nu sunt atât de revoltați și de comuniști ca cei bucureșteni, care prind și ei un copil iar haita giuleșteană a spărgătorilor de semințe sunt pur și simplu ignorați.
Are cineva idee mai exact ce înseamnă, pe tipărirea unui bilet, de exemplu:
16:33
05/05/22
BZ 11 ATN
2 R Z1 (această combinație?)
Văd că validatoarele verzi printează un pic după noroc, e însă bine că m-am familiarizat cu ele și printez eu biletul cuiva corect, dar dacă te afli în mișcare și într-o mașină aglomerată sunt șanse să se printeze strâmb și cu informații lipsă (taman ora nu o să se vadă, astfel că la un control nu știi dacă ăla o să înțeleagă sau nu, e posibil să creadă că ai validat intenționat așa să circuli de mai multe ori dar cu aceeași mașină). Validatoarele portocalii cu scannere QR încă nu sunt în funcține, mi s-ar părea mai bune și fără atâtea certuri. Noroc că controlorii buzoieni nu sunt atât de revoltați și de comuniști ca cei bucureșteni, care prind și ei un copil iar haita giuleșteană a spărgătorilor de semințe sunt pur și simplu ignorați.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Am aflat cel puțin Z1 ... înseamnă Zona 1, adică că tarifarea s-a efectuat în oraș. Nu știu încă "R" cu toate că la altele afișează parcă "L".
În altă ordine de idei, acum mai multe zile eram într-un autobuz iar o doamnă vroia să-și ia bilet cu cardul bancar. Aceasta tot freca cardul de aparatul ăla dar aparatul ... nimic, și nu afișa ca și cum n-ar avea rolă de hârtie (adică ecranul se aprinde la un moment-dat roșu și specifică lipsa rolei de hârtie), însă aparent părea să afișeze o altă neregulă. Aceasta se enervează și ca deobicei, șoferul este de vină pentru orice se întâmplă și nu ea că a frecat de 10 ori cardul de contactlessul ăla și se revolta că cel mai probabil i s-au luat banii, dar ea nu a primit nimic.
Șoferul a spus că e posibil să nu mai aibă rolă, dar nu-ți ia banii dacă nu-ți emite hârtia și nu se aude acel avertizator sonor de "accept", dar ea o ținea pe a ei reușind să enerveze șoferul de-a binelea (un domn care mai are oricum puțin până la pensie) iar el nu e dator să oprească pe traseu dacă se termină hârtia decât la cap de linie. Și normal că în "apărarea" dânsei au sărit și alte ploșnițe, eu care vedeam și știam de aceste probleme nu am intervenit (și de regulă nu mai sar în apărarea nimănui, dacă nu e chiar cazul), că nu se merită cu o astfel de minte îngustă de la Buzău să-i explici moartea căprioarei. Au fost cazuri care m-au întrebat unii călători dacă am habar cum funcționează aceste validatoare, mai ales că pe liniile preorăsenești sunt mai multe tipuri de tarife, dar sunt și sus sub corpurile de iluminat indicațiile. Dar doamna din autobuzul 1 se credea nedreptățită și de regulă am observat că călătorii din oraș sunt mai înguști la minte și au niște texte în ei mai ceva decât cei din rural ...
Am aflat cel puțin Z1 ... înseamnă Zona 1, adică că tarifarea s-a efectuat în oraș. Nu știu încă "R" cu toate că la altele afișează parcă "L".
În altă ordine de idei, acum mai multe zile eram într-un autobuz iar o doamnă vroia să-și ia bilet cu cardul bancar. Aceasta tot freca cardul de aparatul ăla dar aparatul ... nimic, și nu afișa ca și cum n-ar avea rolă de hârtie (adică ecranul se aprinde la un moment-dat roșu și specifică lipsa rolei de hârtie), însă aparent părea să afișeze o altă neregulă. Aceasta se enervează și ca deobicei, șoferul este de vină pentru orice se întâmplă și nu ea că a frecat de 10 ori cardul de contactlessul ăla și se revolta că cel mai probabil i s-au luat banii, dar ea nu a primit nimic.
Șoferul a spus că e posibil să nu mai aibă rolă, dar nu-ți ia banii dacă nu-ți emite hârtia și nu se aude acel avertizator sonor de "accept", dar ea o ținea pe a ei reușind să enerveze șoferul de-a binelea (un domn care mai are oricum puțin până la pensie) iar el nu e dator să oprească pe traseu dacă se termină hârtia decât la cap de linie. Și normal că în "apărarea" dânsei au sărit și alte ploșnițe, eu care vedeam și știam de aceste probleme nu am intervenit (și de regulă nu mai sar în apărarea nimănui, dacă nu e chiar cazul), că nu se merită cu o astfel de minte îngustă de la Buzău să-i explici moartea căprioarei. Au fost cazuri care m-au întrebat unii călători dacă am habar cum funcționează aceste validatoare, mai ales că pe liniile preorăsenești sunt mai multe tipuri de tarife, dar sunt și sus sub corpurile de iluminat indicațiile. Dar doamna din autobuzul 1 se credea nedreptățită și de regulă am observat că călătorii din oraș sunt mai înguști la minte și au niște texte în ei mai ceva decât cei din rural ...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Toți cei care merg acum cu BZ 10 AHO pe linia 2 și au bilete, validatoarele (cel puțin cel din față) printează numărul de înmatriculare BZ 03 FXS. 🤔
Toți cei care merg acum cu BZ 10 AHO pe linia 2 și au bilete, validatoarele (cel puțin cel din față) printează numărul de înmatriculare BZ 03 FXS. 🤔
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
În urmă cu vreo 15 minute, un BMC a venit ca asistență tehnică la un Van-Holl (NGW parcă) care s-a defectat pe linia 2 la Clubul Polițiștilor (în dreptul stației de peco). Nu am apucat să văd numărul BMC-ului, acesta find evident un 250SLF.
În urmă cu vreo 15 minute, un BMC a venit ca asistență tehnică la un Van-Holl (NGW parcă) care s-a defectat pe linia 2 la Clubul Polițiștilor (în dreptul stației de peco). Nu am apucat să văd numărul BMC-ului, acesta find evident un 250SLF.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
VDW este aparent singurul autobuz BMC rămas în funcție doar ca depanare, am reușit să-l surprind în urmă cu puțin timp venit în ajutorul altui Van-Holl (probabil tot același de acum câteva zile, nu am reușit să-i văd numărul) rămas blocat aproape în intersecția de la BIG pe linia 11.
Cadrele sunt destul de mizerabile, deja plecau când am ajuns în zonă. Van-Hollul a reușit să plece singur la garaj.
VDW este aparent singurul autobuz BMC rămas în funcție doar ca depanare, am reușit să-l surprind în urmă cu puțin timp venit în ajutorul altui Van-Holl (probabil tot același de acum câteva zile, nu am reușit să-i văd numărul) rămas blocat aproape în intersecția de la BIG pe linia 11.
Cadrele sunt destul de mizerabile, deja plecau când am ajuns în zonă. Van-Hollul a reușit să plece singur la garaj.
IMG_20220725_152811079_resized.jpg (388.01 KB; downloaded 3078 times)
IMG_20220725_152836260_HDR_resized.jpg (313.69 KB; downloaded 3078 times)
IMG_20220725_152843862_HDR_resized.jpg (272.47 KB; downloaded 3078 times)
IMG_20220725_152922481_resized.jpg (370.45 KB; downloaded 3078 times)
6252022153945.jpg (281.07 KB; downloaded 3078 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Deși CTP Buzău are vreo 16 articulate, mie unul mi se pare că nu sunt de ajuns evident la circulația din timpul săptămânii. Se abuzează destul de mult de scurte care sunt total nepotrivite la orele de vârf, având doar 2 uși, scaune duble în tot autobuzul și un coloar puțin cam îngust. Am stat 2 minute mai înainte să urc într-un 2 venit de la Săpoca la Mall Aurora, după ce a avut un interval de o oră jumate!
Plus de asta, de la mijloc în spate climatizarea nu prea funcționează deloc la Volvo 8700, aceeași problemă find întâlnită și la VDL-uri. Doar că la Volvo 8700, deși autobuzul în sine oferă mai mult confort și spațiu față de un VDL, dar nu știu ce au unele că ușile nu mai răspund la comenzi decât după ce se oprește motorul, atât la cele venite în 2019 cât și la cele venite în 2022.
Deși au reînceput să migreze pe linia 14 după o pauză de vreo 2 ani, asta după ce au început să intre prima dată doar pe 120 iar pe 14 au lăsat în continuare VDL-urile, acum au inversat puțin situația sau au lăsat Volvo-uri pe ambele linii. Mi se pare normal o decizie mai bună un autobuz ca Volvo-ul pe 14 deoarece e mai spațios și traseul e mai lung, decât pe 120 care e doar o ranforsare a lui 14 până la Maxenu unde nu merg foarte mulți călători, mulți coborând prin Țintești.
Volvo-urile 7700 hibride au și ele niște probleme, unele după ce sunt accelerate intensiv își cam pierd din putere și îți dă impresia că frânează, iar altele se accelerează singure când sunt staționate. Nu cred că e normal mai ales în al doilea caz, în rest sunt ok.
Mercedes-urile Citaro se comportă bine din toate punctele de vedere de când au sosit în 2018. Oarecum și Van-Holl-urile, însă observ că unele au o problemă dacă virează mai strâns și există riscul de a rămâne blocate. VDL-urile Citea și Irisbus Citelis se comportă și ele destul de bine, nu prea au făcut probleme deși abia ce au venit. BYD-urile cu Temsa încă nu au intrat oficial în circulație, cică se așteaptă finalizarea proiectului cu Bd. Unirii. Însă neoficial Temsa circulă (!) pe ceva curse speciale, acum o săptămână (mai exact sâmbăta) era unul la ora 10:30 la semafor venind dinspre Micro 14 spre garaj.
În altă ordine de idei și cu asta închei, validatoare cu coduri QR și LCD-urile nu au intrat încă în funcțiune, deși sunt montate de ceva timp nu știu exact ce se așteaptă, dar aștept mult rezultatul final al LCD-urilor cu anunțuri vocale și vizuale.
Deși CTP Buzău are vreo 16 articulate, mie unul mi se pare că nu sunt de ajuns evident la circulația din timpul săptămânii. Se abuzează destul de mult de scurte care sunt total nepotrivite la orele de vârf, având doar 2 uși, scaune duble în tot autobuzul și un coloar puțin cam îngust. Am stat 2 minute mai înainte să urc într-un 2 venit de la Săpoca la Mall Aurora, după ce a avut un interval de o oră jumate!
Plus de asta, de la mijloc în spate climatizarea nu prea funcționează deloc la Volvo 8700, aceeași problemă find întâlnită și la VDL-uri. Doar că la Volvo 8700, deși autobuzul în sine oferă mai mult confort și spațiu față de un VDL, dar nu știu ce au unele că ușile nu mai răspund la comenzi decât după ce se oprește motorul, atât la cele venite în 2019 cât și la cele venite în 2022.
Deși au reînceput să migreze pe linia 14 după o pauză de vreo 2 ani, asta după ce au început să intre prima dată doar pe 120 iar pe 14 au lăsat în continuare VDL-urile, acum au inversat puțin situația sau au lăsat Volvo-uri pe ambele linii. Mi se pare normal o decizie mai bună un autobuz ca Volvo-ul pe 14 deoarece e mai spațios și traseul e mai lung, decât pe 120 care e doar o ranforsare a lui 14 până la Maxenu unde nu merg foarte mulți călători, mulți coborând prin Țintești.
Volvo-urile 7700 hibride au și ele niște probleme, unele după ce sunt accelerate intensiv își cam pierd din putere și îți dă impresia că frânează, iar altele se accelerează singure când sunt staționate. Nu cred că e normal mai ales în al doilea caz, în rest sunt ok.
Mercedes-urile Citaro se comportă bine din toate punctele de vedere de când au sosit în 2018. Oarecum și Van-Holl-urile, însă observ că unele au o problemă dacă virează mai strâns și există riscul de a rămâne blocate. VDL-urile Citea și Irisbus Citelis se comportă și ele destul de bine, nu prea au făcut probleme deși abia ce au venit. BYD-urile cu Temsa încă nu au intrat oficial în circulație, cică se așteaptă finalizarea proiectului cu Bd. Unirii. Însă neoficial Temsa circulă (!) pe ceva curse speciale, acum o săptămână (mai exact sâmbăta) era unul la ora 10:30 la semafor venind dinspre Micro 14 spre garaj.
În altă ordine de idei și cu asta închei, validatoare cu coduri QR și LCD-urile nu au intrat încă în funcțiune, deși sunt montate de ceva timp nu știu exact ce se așteaptă, dar aștept mult rezultatul final al LCD-urilor cu anunțuri vocale și vizuale.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
O fotografie destul de interesantă, poate că ar fi mers pentru concurs dar riscam să plece vreun autobuz sau să-mi strice cadrul vreo mașină, până se dădea din drum acel nene...
O fotografie destul de interesantă, poate că ar fi mers pentru concurs dar riscam să plece vreun autobuz sau să-mi strice cadrul vreo mașină, până se dădea din drum acel nene...
710202282519.jpg (327.01 KB; downloaded 2832 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Autobuzele electrice au fost evident înmatriculate, au numere verzi (un Temsa dacă am văzut bine este înmatriculat BZ 31 BUZ) însă cel mai probabil nu vor ieși în circulație publică cu călători până nu se finalizează reabilitarea Bd. Unirii cu benzile dedicate (cu toate că Temsa-urile destinate liniei 7 nici nu au treabă cu Bd. Unirii, doar o traversează în centru).
Cu toate că mai peste tot unde sunt mai multe modele de autobuze, anumite tipuri intră doar pe unele linii, observ că noile linii 21 și 21B au și articulate, 23-ul la fel (+Volvo 8700, azi a fost cel puțin AHP), iar 11-le are și Citelis (azi a fost cel puțin un tur). VDL-urile Ambassador reintră ocazional cel puțin pe linia 6 (acum o lună l-am zărit pe HMT, nu cred că a fost dublură) dar hibride n-am mai văzut pe alte linii decât cele inițial destinate (1, 5, 7, 8, 10 și unele "zone"), cum am zărit acum ceva timp unul pe 3.
Autobuzele electrice au fost evident înmatriculate, au numere verzi (un Temsa dacă am văzut bine este înmatriculat BZ 31 BUZ) însă cel mai probabil nu vor ieși în circulație publică cu călători până nu se finalizează reabilitarea Bd. Unirii cu benzile dedicate (cu toate că Temsa-urile destinate liniei 7 nici nu au treabă cu Bd. Unirii, doar o traversează în centru).
Cu toate că mai peste tot unde sunt mai multe modele de autobuze, anumite tipuri intră doar pe unele linii, observ că noile linii 21 și 21B au și articulate, 23-ul la fel (+Volvo 8700, azi a fost cel puțin AHP), iar 11-le are și Citelis (azi a fost cel puțin un tur). VDL-urile Ambassador reintră ocazional cel puțin pe linia 6 (acum o lună l-am zărit pe HMT, nu cred că a fost dublură) dar hibride n-am mai văzut pe alte linii decât cele inițial destinate (1, 5, 7, 8, 10 și unele "zone"), cum am zărit acum ceva timp unul pe 3.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
De câteva zile, Cp. de Apă efectuează o lucrare la o canalizare de pe mijlocul drumului din fața spitalului CFR, astfel că circulația la orele de vârf poate fi afectată iar autobuzele circulă cu puțină dificultate când se creează ambuteiaje.
Din păcate, conducătorii auto care parchează în zona lucrării nu țin cont să păstreze o anumită distanță față de zona de lucru, fapt pentru care autobuzele pot fi nevoite să depășească spre sensul gării.
AHV a atins ușor autoturismul alb din spate staționat, mașina alegându-se cu aripa stângă ușor avariată pe când autobuzul probabil l-a atins cu inelul de la roata din față deoarece nu se observau alte zgârieturi. În orice caz, cel puțin 10 minute autobuzul a staționat timp în care cond. auto a dat sau a încercat să de-a de șoferul mașinii pentru contact, dar probabil după ce a discutat sau nu l-a găsit, acesta a lăsat un număr de contact urmând să-și continue cursa sau să se retragă la garaj.
De câteva zile, Cp. de Apă efectuează o lucrare la o canalizare de pe mijlocul drumului din fața spitalului CFR, astfel că circulația la orele de vârf poate fi afectată iar autobuzele circulă cu puțină dificultate când se creează ambuteiaje.
Din păcate, conducătorii auto care parchează în zona lucrării nu țin cont să păstreze o anumită distanță față de zona de lucru, fapt pentru care autobuzele pot fi nevoite să depășească spre sensul gării.
AHV a atins ușor autoturismul alb din spate staționat, mașina alegându-se cu aripa stângă ușor avariată pe când autobuzul probabil l-a atins cu inelul de la roata din față deoarece nu se observau alte zgârieturi. În orice caz, cel puțin 10 minute autobuzul a staționat timp în care cond. auto a dat sau a încercat să de-a de șoferul mașinii pentru contact, dar probabil după ce a discutat sau nu l-a găsit, acesta a lăsat un număr de contact urmând să-și continue cursa sau să se retragă la garaj.
8172022123556.jpg (375.85 KB; downloaded 2564 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
VDW a ieșit și ieri pe la 5 seara să aducă un autobuz defect din traseu, mai exact un Van-Holl. Însă BMC-ul nu cuplează mereu bine cutia de viteze, find nevoit câteodată să bage în R (Reverse) înainte de D (Drive).
Cred că este într-adevăr singurul care mai e păstrat funcțional doar ca asistență tehnică, dpmdv ar trebui păstrat și pe viitor în caz că se intenționează casarea acestuia cu restul retrase și cu nimic la schimb (mai ales că sunt rămase și destule piese pentru întreținerea lui pe parcurs), deoarece ultimul autobuz folosit doar ca asistență tehnică a fost Ikarusul (ex. 280) "LIU" pe care îl credeam casat din 2008, dar el a dispărut din peisajul garajului defapt înainte de apariția 250-urilor în vară, iar în toți anii ăștia nu a mai existat nici-o depanare cam de nici-un fel, ce era defect se repara pe traseu, ori ce era de durată era adus cu alt autobuz obișnuit în garaj. Constănțenii au încă IK4 ca asistență tehnică, buzoienii n-au mai vrut Ikarusul și nici nu au păstrat vre'un DAC din cele retrase în 2008, au crezut că noile BMC-uri de atunci "sunt indestructibile" față de răposatele românești..
Revenind, acum nu știu cât de bun este un autobuz cu cutie hidramată să tracteze un alt autobuz sau orice alt vehicul în general, inclusiv remorcă, pe termen lung aproape în permanență. Aveam pe cineva care lucra pe un Tourismo hidramat și avea probleme cu cutia de viteze din cauza remorcii încărcată de cele mai multe ori, adevărul e că la schimbarea dintre trepte cutia "smucea" mai violent cu remorca atașată față de când era "solo" și la oprire aproape la fel. Acum, nu confundați cu un cap-tractor automat care are cutia făcută special pentru tras zeci de tone, deci n-ar trebui să existe probleme. CTP ar trebui să cumpere un remorcher performant, că cu siguranță autobuzul nu cred că are zile multe...
VDW a ieșit și ieri pe la 5 seara să aducă un autobuz defect din traseu, mai exact un Van-Holl. Însă BMC-ul nu cuplează mereu bine cutia de viteze, find nevoit câteodată să bage în R (Reverse) înainte de D (Drive).
Cred că este într-adevăr singurul care mai e păstrat funcțional doar ca asistență tehnică, dpmdv ar trebui păstrat și pe viitor în caz că se intenționează casarea acestuia cu restul retrase și cu nimic la schimb (mai ales că sunt rămase și destule piese pentru întreținerea lui pe parcurs), deoarece ultimul autobuz folosit doar ca asistență tehnică a fost Ikarusul (ex. 280) "LIU" pe care îl credeam casat din 2008, dar el a dispărut din peisajul garajului defapt înainte de apariția 250-urilor în vară, iar în toți anii ăștia nu a mai existat nici-o depanare cam de nici-un fel, ce era defect se repara pe traseu, ori ce era de durată era adus cu alt autobuz obișnuit în garaj. Constănțenii au încă IK4 ca asistență tehnică, buzoienii n-au mai vrut Ikarusul și nici nu au păstrat vre'un DAC din cele retrase în 2008, au crezut că noile BMC-uri de atunci "sunt indestructibile" față de răposatele românești..
Revenind, acum nu știu cât de bun este un autobuz cu cutie hidramată să tracteze un alt autobuz sau orice alt vehicul în general, inclusiv remorcă, pe termen lung aproape în permanență. Aveam pe cineva care lucra pe un Tourismo hidramat și avea probleme cu cutia de viteze din cauza remorcii încărcată de cele mai multe ori, adevărul e că la schimbarea dintre trepte cutia "smucea" mai violent cu remorca atașată față de când era "solo" și la oprire aproape la fel. Acum, nu confundați cu un cap-tractor automat care are cutia făcută special pentru tras zeci de tone, deci n-ar trebui să existe probleme. CTP ar trebui să cumpere un remorcher performant, că cu siguranță autobuzul nu cred că are zile multe...
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Situație pe cât de puțin comică azi cel puțin, pe atât de derutantă dacă pot spune așa, este de câteva zile pe o porțiune de lucrări din oraș care nu o să dureze foarte puțin, însă sunt destul de sigur că rezultatul o să fie favorabil, dacă înțelegem că este nevoie ca acest lucru să se întâmple dacă vrem o infrastructură normală.
De prin august, deși cu o mică pauză până nu foarte demult, s-au început lucrările la carosabilul de pe Bd. Republici, care ar trebui să țină de la podul Marghiloman până la prima intrare de la Penny. La data actuală de 16 noiembrie 2022, pe sensul spre gară, este săpat de la pod până după stația de la spital, iar de la respectiva stație până la autogară este rașchetat (exceptând trotuarul, care este până la supermarketul Penny), astfel că pe această porțiune se circulă pe ambele sensuri. Însă între pod și puțin după stația spitalului se circulă evident doar pe banda opusă, circulația find dirijată prin semafor.
Astfel că, pentru a nu mai deruta timpii de la semafor, stația de la depou sens gară a fost suspendată (plus că punea și puțin în pericol călătorii, care rămâneau cam în drum). Apoi, a fost suspendată și stația din sens opus. Azi cel puțin, a fost suspendată și stația de la spital sens depou, nu știu și dacă cea de pe sensul spre gară însă înclin să cred că și da. Partea puțin comică, dacă pot spune mai optimist așa, este că lumea mai mult din stație, face revoltă de parcă trece mașina cu deținuți și nu un autobuz normal care i s-a dat dispoziție să nu mai efectueze acele stații, din cauză că crește timpul de așteptare vehiculelor din sens opus, semaforul este demult verde dar nu ai unde să intrii.
Evident, nu sunt prea convins dacă acest lucru a fost anunțat și în respectivele stații, însă pe internet mai mult ca sigur.
Doar acum câteva zile, am văzut, nu mai puțin de 7-8 autobuze (!) de pe toate liniile care veneau dinspre depou, care a trebuit să efectueze fiecare stația de la spital și apoi tot balamucul posibil că nu te sincronizezi cu orele de venire/plecare, indiferent că ești de la operatorul X sau Y și nu numai. Acum 2 zile, niște călători erau să scape un autobuz de legătură din autogară (care deja plecaseră, find în dreptul intrării de la peco) din cauză că microbuzul în care se aflau, a trebuit să stea mult și bine până a reușit să ajungă de la pod până la autogară, șoferul microbuzului dând "flash"-uri celuilalt șofer să aștepte puțin. O să fie o mică nebunie din cauză că traficul buzoian s-a tot intensificat de niște ani încoace, mașinile sunt tot mai multe, iar circulația se desfășoară cu puțină dificultate (mai ales că pe porțiunea unică se mai află și câte un 3,5t staționat, care ești obligat de împrejurări să treci cu maximă prudență, deși o rază de acțiune a PL ar fi dat dispoziție în geam autoutilitarelor respective să nu mai staționeze pe aceste porțiuni pe durata lucrărilor).
Situație pe cât de puțin comică azi cel puțin, pe atât de derutantă dacă pot spune așa, este de câteva zile pe o porțiune de lucrări din oraș care nu o să dureze foarte puțin, însă sunt destul de sigur că rezultatul o să fie favorabil, dacă înțelegem că este nevoie ca acest lucru să se întâmple dacă vrem o infrastructură normală.
De prin august, deși cu o mică pauză până nu foarte demult, s-au început lucrările la carosabilul de pe Bd. Republici, care ar trebui să țină de la podul Marghiloman până la prima intrare de la Penny. La data actuală de 16 noiembrie 2022, pe sensul spre gară, este săpat de la pod până după stația de la spital, iar de la respectiva stație până la autogară este rașchetat (exceptând trotuarul, care este până la supermarketul Penny), astfel că pe această porțiune se circulă pe ambele sensuri. Însă între pod și puțin după stația spitalului se circulă evident doar pe banda opusă, circulația find dirijată prin semafor.
Astfel că, pentru a nu mai deruta timpii de la semafor, stația de la depou sens gară a fost suspendată (plus că punea și puțin în pericol călătorii, care rămâneau cam în drum). Apoi, a fost suspendată și stația din sens opus. Azi cel puțin, a fost suspendată și stația de la spital sens depou, nu știu și dacă cea de pe sensul spre gară însă înclin să cred că și da. Partea puțin comică, dacă pot spune mai optimist așa, este că lumea mai mult din stație, face revoltă de parcă trece mașina cu deținuți și nu un autobuz normal care i s-a dat dispoziție să nu mai efectueze acele stații, din cauză că crește timpul de așteptare vehiculelor din sens opus, semaforul este demult verde dar nu ai unde să intrii.
Evident, nu sunt prea convins dacă acest lucru a fost anunțat și în respectivele stații, însă pe internet mai mult ca sigur.
Doar acum câteva zile, am văzut, nu mai puțin de 7-8 autobuze (!) de pe toate liniile care veneau dinspre depou, care a trebuit să efectueze fiecare stația de la spital și apoi tot balamucul posibil că nu te sincronizezi cu orele de venire/plecare, indiferent că ești de la operatorul X sau Y și nu numai. Acum 2 zile, niște călători erau să scape un autobuz de legătură din autogară (care deja plecaseră, find în dreptul intrării de la peco) din cauză că microbuzul în care se aflau, a trebuit să stea mult și bine până a reușit să ajungă de la pod până la autogară, șoferul microbuzului dând "flash"-uri celuilalt șofer să aștepte puțin. O să fie o mică nebunie din cauză că traficul buzoian s-a tot intensificat de niște ani încoace, mașinile sunt tot mai multe, iar circulația se desfășoară cu puțină dificultate (mai ales că pe porțiunea unică se mai află și câte un 3,5t staționat, care ești obligat de împrejurări să treci cu maximă prudență, deși o rază de acțiune a PL ar fi dat dispoziție în geam autoutilitarelor respective să nu mai staționeze pe aceste porțiuni pe durata lucrărilor).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Stații, refugii, indicatoare, diverse
ADK
Au fost puse, afișe cam de mărimea A3 scris roșu pe alb "Stație suspendată temporar". Trec autobuzele în special pe la depou de parcă sunt STB-iști aflați pe retragere pe Theodor Pallady.
Evident, nu sunt prea convins dacă acest lucru a fost anunțat și în respectivele stații, însă pe internet mai mult ca sigur.
Au fost puse, afișe cam de mărimea A3 scris roșu pe alb "Stație suspendată temporar". Trec autobuzele în special pe la depou de parcă sunt STB-iști aflați pe retragere pe Theodor Pallady.
📖 Pagination options