Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu)

161 posts, 63589 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (CF 902 Bucureşti - Giurgiu) PTMZ

Vechiul pod Grădiștea, de pe secția feroviară 902, a fost demolat de muncitorii de la Porr Construct iar acum urmează faza de construcție a celui nou.

Informația a fost făcută publică de site-ul România Feroviară, care a postat și imagini de pe șantierul din județul Giurgiu.

De asemenea, se lucrează și la demontarea vechii căi de rulare. Aproape jumătate din cei 7 km de cale ferată dintre Grădiștea și Vidra au fost scoși, iar terenul este pregătit pentru noul rambleu al noii căi ferate București Progresul-Giurgiu.

Vechiul pod Grădiștea avea prevăzută cale dublă
Pod-Gradistea-768x432.jpg (50.18 KB; downloaded 6774 times)

Primul pod peste râul Argeș de la Grădiștea, construit pe vremea Regelui Carol I și care s-a prăbușit la inundațiile din 2005, a fost demontat.

Acum, a fost demolat cel de-al doilea, la care lucrările începuseră în perioada comunistă. De menționat faptul că vechiul pod din perioada comunistă avea spațiu pentru linie dublă, în vreme ce pe cel care va fi construit acum va fi linie simplă, la indicația consultantului Jaspers.

În paralel, încept lucrările la piloții forați pentru susținerea viitorului viaduct care va trece peste râul Argeș și pe care se va afla și noul punct de oprire a trenurilor. De asemenea, va fi dezafectat și pasajul feroviar de peste DN5A, care venea în continuarea podului vechi, după cum relata Club Feroviar la începutul lunii septembrie.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (CF 902 Bucureşti - Giurgiu) orex

Linia de tren Bucureşti- Giurgiu : au început lucrările pentru construirea noului pod peste Argeş de la Grădiştea/Linia va deservi şi locuitorii din nordul Bulgariei care vor veni la Aeroportul Otopeni cu trenul
Constructorul PORR (Austria) a început lucrările pentru construirea viaductului feroviar peste Argeş, de la Grădiştea, linie de tren închisă din 2005 după prăbuşirea podului vechi. Viaductul care se construieşte va avea o lungime totală de 1131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a podului peste Dunăre de la Cernavodă. Autorizaţia de Construire pentru refacerea podului peste Argeş a fost emisă pe 24 august pentru ca două luni mai târziu să fie demolat podul prăbuşit la inundaţiile din 2005. Lucrările la noul viaduct se fac pe malul spre Giurgiu şi se demolează linia de cale ferată veche, a anunţat, după o verificare pe şantier, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

,,Se lucrează la refacerea legăturii feroviare Bucureşti – Ilfov – Giurgiu. Suntem în lucru pe Lotul 1, care vizează modernizarea liniei de cale ferată pentru reluarea circulației feroviare peste râul Argeş Pod Grădiştea. Au început deja forajele pentru realizarea pilelor viaductului pe malul spre Grădiștea. Se execută terasamentele noului aliniament la rampa din capătul viaductului, în direcția Giurgiu. Se lucrează la demolarea pasajului peste DN5A. Până acum a fost demolată infrastructura podului pe mai multe porțiuni și au început lucrările de demontare suprastructură de cale ferată, precum și a instalațiilor de semnalizare.” a precizat Scrioşteanu

Odată redeschisă, linia de tren Bucureşti – Giurgiu va face parte din Proiectul Trenului Metropolitan Bucureşti, pentru comunităţile din sudul Capitalei şi arealul municipiului Giurgiu pentru navetişti dar va fi utilă şi pentru locuitorii din zona de Nord a Bulgariei care pot veni cu trenul la Aeroportul Otopeni (Aeroportul Otopeni are un trafic aerian dublu faţă de cel din Sofia).

Contractul pentru Modernizarea Liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră a fost semnat în decembrie 2020 pentru  472 milioane lei, iar durata de execuţie este de 24 de luni. Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului.

 



Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex

Linia de tren București -Giurgiu : PORR a ridicat primii piloni ai viaductului peste Argeș de la Grădiștea. Noul pod peste Argeș, lung de peste un kilometru este cea mai dificilă etapă a contractului de aproape 100 de milioane de euro
Constructorul PORR ( Austria) a ridicat primii piloni ai viaductului peste Argeș de la Grădiștea, cea mai dificilă lucrare din contractul de aproape 100 de milioane de euro pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia directă București-Giurgiu. Noul pod peste Argeș va avea o lungime totală de peste 1,1 kilometri și este zona unde constructorul mobilizează cele mai multe resurse, potrivit site-ului România Feroviară :  ,,Cea mai incredibilă transformare și evoluție a șantierului între Vidra și Comana este la Grădiștea, acolo unde PORR Construct a înălțat deja primele pile ale noului viaduct care va lega linia de cale ferată de noul pod peste răul Argeș, o imagine așteptată de mai bine de 15 ani de zile pe traseul celei mai vechi cai ferate de pe teritoriul Principatelor Române.
Linia-tren-Bucuresti-Giurgiu.jpg (492.02 KB; downloaded 5820 times)

Operațiunea de consolidare a malului stâng al răului Argeș continuă cu montarea unul zid de sprijin din beton armat care ajunge la +25m adâncime, este un proces de durată care necesită atenție, finețe și precizie pentru că de rezultatul lucrării depinde mult timp de acum încolo întreagă stabilitate geologică din perimetrul podului.” Viaductul care se construieşte va avea o lungime totală de 1131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a podului peste Dunăre de la Cernavodă. Autorizaţia de Construire pentru refacerea podului peste Argeş a fost emisă pe 24 august 2021 pentru ca două luni mai târziu să fie demolat podul prăbuşit la inundaţiile din 2005.
PORR-Consolidare-Arges-Linia-tren-Bucuresti-Giurgiu-300x159.jpg (10.24 KB; downloaded 5820 times)

Odată redeschisă, linia de tren Bucureşti – Giurgiu va face parte din Proiectul Trenului Metropolitan Bucureşti, pentru comunităţile din sudul Capitalei şi arealul municipiului Giurgiu pentru navetişti dar va fi utilă şi pentru locuitorii din zona de Nord a Bulgariei care pot veni cu trenul la Aeroportul Otopeni (Aeroportul Otopeni are un trafic aerian dublu faţă de cel din Sofia).Contractul pentru Modernizarea Liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră a fost semnat în decembrie 2020 pentru 472 milioane lei, iar durata de execuţie este de 24 de luni. Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) andrei11

Cică
Operațiunea de consolidare a malului stâng al răului Argeș continuă cu montarea unul zid de sprijin din beton armat care ajunge la +25m adâncime
Adică la minus 25 metri adâncime, nu la + 25 metri adâncime.  Exprimare ziaristică inteligentă.

 


Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) andrei11

News Bucureşti

CFR Infrastructură anunţă că se fac lucrări care au ca scop redeschiderea circulaţiei feroviare pe ruta directă Bucureşti – Giurgiu Nord.
Proiectarea a fost realizată în totalitate iar stadiul execuţiei lucrărilor este de 27%, finanţarea fiind făcută din fonduri externe nerambursabile.

 





Re: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu) orex

𝗡𝗼𝘂𝗮 𝗚𝗮𝗿𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗖𝗼𝗺𝗮𝗻𝗮 𝘀𝗶 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮, 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗳𝗮𝗰𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗹𝗶𝗻𝗶𝗲𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝘀𝗶 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂, 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽 𝘀𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗻𝗱𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝘂𝗿
Am fost în vizită de lucru la lucrările de modernizare a liniei feroviare București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, alături de 𝗱𝗼𝗺𝗻𝘂𝗹 𝗦𝗲𝗰𝗿𝗲𝘁𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝗦𝘁𝗮𝘁 𝗜𝗼𝗻𝘂𝘁 𝗦𝗮𝘃𝗼𝗶𝘂, mai exact la Lotul 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, lucrări proiectate între localitățile Vidra (Ilfov) și Comana (Giurgiu).

Principalele categorii de lucrări sunt:
✅️ 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗦𝗮𝗯𝗮𝗿 𝘀𝗶 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗡𝗲𝗮𝗷𝗹𝗼𝘃
- se execută fundația pentru gabioane la culeea Vidra și culeea Comana și umpluturile cu pământ armat în spatele culeei Comana;
✅️ 𝗣𝗼𝗱 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 - se execută forarea piloților pentru fundații PT1, se realizează platforma tehnologică pentru PT2 și armarea și cofrarea etapei 3 la pila 11;
✅️ 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗱𝗶𝘀𝘁𝗲𝗮 - se lucrează la realizarea peronului, la exteriorul clădirilor CED și la interiorul clădirii din stație;
✅️ 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮 𝗖𝗼𝗺𝗮𝗻𝗮 - se finalizează lucrările de rezistență aferente peroanelor și se lucrează la clădirea de călători + clădirea CE;
✅️ 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗶 𝗰𝗶𝘃𝗶𝗹𝗲 - se lucrează la clădirile din Stația Vidra, Stația Băneasa - Giurgiu și Stația Frătești;
✅️ 𝗩𝗶𝗮𝗱𝘂𝗰𝘁 𝗺𝗮𝗹 𝘀𝘁𝗮𝗻𝗴 - se execută gabioane la culeea Vidra, umpluturi cu pământ armat, precum și armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare. Se montează grinzi de 29 m și predale și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare;
✅️ 𝗩𝗶𝗮𝗱𝘂𝗰𝘁 𝗺𝗮𝗹 𝗱𝗿𝗲𝗽𝘁 - se execută armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare, precum și armarea plăcii de suprabetonare. Se montează grinzi și predale, se finisează betoanele din elevații și se pregătește fundația pentru gabioane la culeea Comana;
✅️ 𝗣𝗼𝗱𝗲𝘁𝗲 - se lucrează la realizarea pereților mulați;
✅️ 𝗧𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲 - se lucrează la conectarea terasamentului cu pământ armat în spatele culeelor, la taluzarea PSS în zona liniei I în Stația Comana, precum și la nivelarea și curățarea zonelor de dren. Se lucrează și la nivelarea și compactarea zonei dintre terasament și drumul tehnologic stânga Argeș;
✅️ 𝗦𝘂𝗽𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 - se lucrează la realizarea suprastructurii în stația Comana pe Linia III și realizarea primului strat de piatră spartă. Se pregătesc breteaua pentru montaj și schimbătorul de cale 3 în Stația Comana;
✅️ 𝗦𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 - se lucrează la instalarea elementelor noi de semnalizare feroviară;
✅️ Se execută lucrări de execuție buraje și completare cu piatră spartă pe zona Băneasa - Giurgiu - Daia - Frătești;
✅️ Se pregătesc lucrările în zona București Nord - Bucureștii Noi;
✅️ Se lucrează la descărcarea și depozitarea șinelor noi între Stația Comana și Stația Băneasa - Giurgiu.

Redeschiderea liniei feroviară este foarte importantă pentru:
➡️ reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia
➡️ reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă
➡️ deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni
Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.

 






Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433155 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use