Topic: Metropola Bucureşti
161 posts, 57074 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
andrei11
Nu, nu glumesc, dar firmele sunt din Bucuresti si nu din Ilfov. La asta m-am referit si nu l-a scoaterea RATB - ului de pe traseele suburbane. Asadar firmele bucurestene au acaparat traseele de Ilfov. Cele de Ilfov nu stiu decat cateva, pe care ti le-am spus mai sus. Eu am facut naveta mai mult de zece ani cu Stefanesti - sau de cand s-o fi infiintat maxi - taxiurile de Ilfov - ca nu mai stiu, iar firma era bucuresteana si nu a comunei Stefanesti.
Dominatrix wrote:
Cred ca glumesti, vezi "razboiul" pentru scoaterea RATB'ului din Ilfov, care a fost castigat, cel putin deocamdata.
Nu, nu glumesc, dar firmele sunt din Bucuresti si nu din Ilfov. La asta m-am referit si nu l-a scoaterea RATB - ului de pe traseele suburbane. Asadar firmele bucurestene au acaparat traseele de Ilfov. Cele de Ilfov nu stiu decat cateva, pe care ti le-am spus mai sus. Eu am facut naveta mai mult de zece ani cu Stefanesti - sau de cand s-o fi infiintat maxi - taxiurile de Ilfov - ca nu mai stiu, iar firma era bucuresteana si nu a comunei Stefanesti.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Mircea G
O mica corectura . 227 chiar si asa cu cu un traseu cretin ,are cerere dar nr de redus de masini si faptul ca circula la peste 30 de minute , il face de neasteptat , asa ca lumea merge pe jos si se bip in el de autobuz , ratb si mama lor care au gindit asa ceva .
Cerere exista in toata zona ne-servita de acest fantomatic 227 , dar nu numai pt plimbat printre strazi ci si pentru un traseu normal cu legatura in centru .
Acum nu stiu de ce conducerea ratb nu ne aude , dar daca tot au urechile infudate , un bip si in urechile lor , merge ...
In tot cazul toata lumea virila de pe aici si-ar dori sa faca sex cu neamul si mamele lor ...
Vulgar ? Nu ! doar ajuns la capatul rabdarilor .
Dominatrix wrote:
....Liniile cu cerere mai redusa: 181, 223, 227, 185
O mica corectura . 227 chiar si asa cu cu un traseu cretin ,are cerere dar nr de redus de masini si faptul ca circula la peste 30 de minute , il face de neasteptat , asa ca lumea merge pe jos si se bip in el de autobuz , ratb si mama lor care au gindit asa ceva .
Cerere exista in toata zona ne-servita de acest fantomatic 227 , dar nu numai pt plimbat printre strazi ci si pentru un traseu normal cu legatura in centru .
Acum nu stiu de ce conducerea ratb nu ne aude , dar daca tot au urechile infudate , un bip si in urechile lor , merge ...
In tot cazul toata lumea virila de pe aici si-ar dori sa faca sex cu neamul si mamele lor ...
Vulgar ? Nu ! doar ajuns la capatul rabdarilor .
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Dominatrix
Mircea G wrote:Probabil asta e si ideea...sa se faca tot posibilul sa nu astepte lumea la el, ca sa poata fi desfiintat pe motiv de nerentabilitate. Varianta asta a fost practicata si in alte cazuri cu succesuri depline.
O mica corectura . 227 chiar si asa cu cu un traseu cretin ,are cerere dar nr de redus de masini si faptul ca circula la peste 30 de minute , il face de neasteptat , asa ca lumea merge pe jos si se bip in el de autobuz , ratb si mama lor care au gindit asa ceva .
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Dr2005
@andrei11: Firma de transport poate să fie şi din BurkinaFaso, câtă vreme are un loc de parcare a vehiculelor într-unul din judeţele prin care trece traseul. Cursele de Ilfov au fost atribuite ca şi trasee inter-judeţene (!), deci licitate cursă cu cursă. Ca fapt divers, locul de parcare e pe hârtie, că dubele se parchează pe unde stă şoferul... mergeţi noaptea pe Prel. Ghencea şi număraţi câte dube sunt parcate între Str. Braşov şi Râul Doamnei şi câte rămân parcate la terminalul Ghencea şi străzile adiacente...
La Voluntari şi Pantelimon sunt trasee reglementate de CL de acolo, în baza prevederii din lege (parcă din Legea 92/2007) care spune că se poate presta transport între 2 localităţi alăturate dacă există trafic de navetă (salariaţi care au domiciliul în localitatea care subvenţionează transportul şi lucrează în celălalt sau elevi în aceeaşi sutaţia). Evident, totul se face prin 2 hotărâri de CL. Cele de Voluntari şi Pantelimon există, probabil există o ştampilă şi de la PMB, dar hotărâri de Consiliu General al Bucureştiului nu sunt nici pentru traseele RATB (da, dpdv legal, orice modificare de trasee, staţii, timpi de parcurs, programe de circulaţie sau parc circulant pe traseu este obligatoriu a fi aprobată prin hotărâri de consiliu local, respectiv de CGMB în cazul Bucureştiului).
La Chiajna sunt doar dubarii de la C&I (ale lor sunt vehiculele) care primesc câţiva bănişori de la Chiajna ca să facă reduceri pentru elevi şi pensionari.
Revenind la liniile de oraş, nu m-ar deranja să văd nişte BMC-uri pe unele linii, câtă vreme pot folosi acelaşi abonament pe ele. Şi în alte oraşe mari din Europa sunt mai mulţi operatori de transport, dar traseele nu se suprapun, iar biletele şi abonamentele sunt comune. A... şi acolo nu se acceptă mijloacele de transport improvizate. Vehiculele trebuie să fie destinate din construcţie transportului de călători în trafic urban (sau suburban pentru liniile ,,preorăşeneşti", dar care fac şi staţii până ies din oraş, la tarif de oraş), adică autobuze şi midibuze, cu minim 1/4 din ele cu podea joasă, cu programul de circulaţie şi harta traseului în fiecare staţie şi evidenţierea pe orar a curselor făcute cu vehicule cu podea joasă. Nu m-ar deranja deloc să fie aceeaşi situaţie şi în Bucureşti. Chiar ar duce la servicii mai bune, pentru că nu s-ar mai circula la o oră pe unele trasee, iar altele ar fi modificate pentru o mai bună deservire a zonelor prin care trec, în cazul în care acolo nu există transport R.A.T.B..
@andrei11: Firma de transport poate să fie şi din BurkinaFaso, câtă vreme are un loc de parcare a vehiculelor într-unul din judeţele prin care trece traseul. Cursele de Ilfov au fost atribuite ca şi trasee inter-judeţene (!), deci licitate cursă cu cursă. Ca fapt divers, locul de parcare e pe hârtie, că dubele se parchează pe unde stă şoferul... mergeţi noaptea pe Prel. Ghencea şi număraţi câte dube sunt parcate între Str. Braşov şi Râul Doamnei şi câte rămân parcate la terminalul Ghencea şi străzile adiacente...
La Voluntari şi Pantelimon sunt trasee reglementate de CL de acolo, în baza prevederii din lege (parcă din Legea 92/2007) care spune că se poate presta transport între 2 localităţi alăturate dacă există trafic de navetă (salariaţi care au domiciliul în localitatea care subvenţionează transportul şi lucrează în celălalt sau elevi în aceeaşi sutaţia). Evident, totul se face prin 2 hotărâri de CL. Cele de Voluntari şi Pantelimon există, probabil există o ştampilă şi de la PMB, dar hotărâri de Consiliu General al Bucureştiului nu sunt nici pentru traseele RATB (da, dpdv legal, orice modificare de trasee, staţii, timpi de parcurs, programe de circulaţie sau parc circulant pe traseu este obligatoriu a fi aprobată prin hotărâri de consiliu local, respectiv de CGMB în cazul Bucureştiului).
La Chiajna sunt doar dubarii de la C&I (ale lor sunt vehiculele) care primesc câţiva bănişori de la Chiajna ca să facă reduceri pentru elevi şi pensionari.
Revenind la liniile de oraş, nu m-ar deranja să văd nişte BMC-uri pe unele linii, câtă vreme pot folosi acelaşi abonament pe ele. Şi în alte oraşe mari din Europa sunt mai mulţi operatori de transport, dar traseele nu se suprapun, iar biletele şi abonamentele sunt comune. A... şi acolo nu se acceptă mijloacele de transport improvizate. Vehiculele trebuie să fie destinate din construcţie transportului de călători în trafic urban (sau suburban pentru liniile ,,preorăşeneşti", dar care fac şi staţii până ies din oraş, la tarif de oraş), adică autobuze şi midibuze, cu minim 1/4 din ele cu podea joasă, cu programul de circulaţie şi harta traseului în fiecare staţie şi evidenţierea pe orar a curselor făcute cu vehicule cu podea joasă. Nu m-ar deranja deloc să fie aceeaşi situaţie şi în Bucureşti. Chiar ar duce la servicii mai bune, pentru că nu s-ar mai circula la o oră pe unele trasee, iar altele ar fi modificate pentru o mai bună deservire a zonelor prin care trec, în cazul în care acolo nu există transport R.A.T.B..
- adn2377
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
adn2377
Inclin si eu sa fiu de acord. Cu un cadru de reglementare adecvat, strict si respectat, instaurarea practic a concurentei nu poate fi decat benefica pentru locuitori.
Inclin si eu sa fiu de acord. Cu un cadru de reglementare adecvat, strict si respectat, instaurarea practic a concurentei nu poate fi decat benefica pentru locuitori.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Dominatrix
Foarte adevarat, dar cu precizarea ca transportul public - intrucat nu poate fi profitabil intr-un oras de marimea Bucurestiului, trebuie subventionat. Si asta e o mare problema cu companiile private, care vor sa scoata profit cu orice pret. Nu e deloc greu de observat care e cel mai profitabil mijloc de transport de persoane din Romania, nu numai pentru transportul urban - ma refer la perspectiva privatilor. Un alt aspect interesant de observat este ca in orasele unde se pune accent pe "concurenta", transportul electric, cu tramvaie si troleibuze, fie a disparut, fie e Cenusareasa. Oare de ce?
Foarte adevarat, dar cu precizarea ca transportul public - intrucat nu poate fi profitabil intr-un oras de marimea Bucurestiului, trebuie subventionat. Si asta e o mare problema cu companiile private, care vor sa scoata profit cu orice pret. Nu e deloc greu de observat care e cel mai profitabil mijloc de transport de persoane din Romania, nu numai pentru transportul urban - ma refer la perspectiva privatilor. Un alt aspect interesant de observat este ca in orasele unde se pune accent pe "concurenta", transportul electric, cu tramvaie si troleibuze, fie a disparut, fie e Cenusareasa. Oare de ce?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Dr2005
Subvenţia ar trebui să acopere doar reducerile cauzate de abonamente (nu vorbesc de reducerile pentru elevi, studenţi, pensionari şi alte categorii, având în vedere că, în cazul lor, operatorii de transport îşi primesc banii de la Ministerul Educaţiei, Casa de Pensii ş.a.). În rest, se poate face profit, dacă asiguri călătorului câteva condiţii minime:
- informare în staţii, să ştie cât are de aşteptat şi cum ajunge rapid din punctul X în Y
- informare în vehicul, să ştie unde trebuie să coboare
- posibilitatea de a-şi achiziţiona legitimaţii de călătorie când are nevoie
- trasee făcute după fluxurile de călători şi adaptate în permanenţă
Ce oferă RATB din toate astea? NIMIC!
Dominatrix wrote:
Foarte adevarat, dar cu precizarea ca transportul public - intrucat nu poate fi profitabil intr-un oras de marimea Bucurestiului, trebuie subventionat.
Subvenţia ar trebui să acopere doar reducerile cauzate de abonamente (nu vorbesc de reducerile pentru elevi, studenţi, pensionari şi alte categorii, având în vedere că, în cazul lor, operatorii de transport îşi primesc banii de la Ministerul Educaţiei, Casa de Pensii ş.a.). În rest, se poate face profit, dacă asiguri călătorului câteva condiţii minime:
- informare în staţii, să ştie cât are de aşteptat şi cum ajunge rapid din punctul X în Y
- informare în vehicul, să ştie unde trebuie să coboare
- posibilitatea de a-şi achiziţiona legitimaţii de călătorie când are nevoie
- trasee făcute după fluxurile de călători şi adaptate în permanenţă
Ce oferă RATB din toate astea? NIMIC!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Tom
Daca autoritatea metropolitana va fi facuta pentru dubagii, asta se va intampla. Daca insa se va impune o schema unica de culoare (cel mult variatiuni respectand o anumita proportie a culorilor) si daca se vor impune standarde minime pentru vehiculele folosite, nu se va intampla. Cu atat mai mult cu cat sistemul de taxare va trebui sa fie unic (uaaau ce afacere inseamna asta pentru pUTI!!!), plus sistemul de afisare a traseelor. Si mai mult, vor trebui sa aiba vehicule adaptate unor anumite categorii de persoane, plus podea cat mai joasa in general pentru cei care urca mai greu in ele. E posibil ca unele companii sa aiba forta de a face fata acestor standarde, dar dubagiii, adica cei doar cu dube, nu cred ca pupa ceva, decat daca vin cu minibuze moderne si fac maxi-taxi in adevaratul (si originalul) sens al termenului.
Nu ma asteptam ca Udriste sa stie de cand nu mai circula tramvaiul 10. Ma surprinde ca n'a spus insa ceva de genul "autobuzul 31", suna mai clasic. Pacat ca Udriste nu e Ceausescu. A doua zi vedeam iarasi tramvaiul 10 circuland
aici[/url:2420opae]":2420opae]Ideea e buna, dar oare crearea unei Autoritati Metropolitane de Transport (AMT) nu va da "frau liber" dubagiilor de Ilfov sa acapareze unele trasee din Bucuresti?
In alta ordine de idei, Udriste n-a mai calcat de mult prin Chitila, tramvaiul 10 nu mai intoarce acolo de 23 de ani, adica din 1988.
Daca autoritatea metropolitana va fi facuta pentru dubagii, asta se va intampla. Daca insa se va impune o schema unica de culoare (cel mult variatiuni respectand o anumita proportie a culorilor) si daca se vor impune standarde minime pentru vehiculele folosite, nu se va intampla. Cu atat mai mult cu cat sistemul de taxare va trebui sa fie unic (uaaau ce afacere inseamna asta pentru pUTI!!!), plus sistemul de afisare a traseelor. Si mai mult, vor trebui sa aiba vehicule adaptate unor anumite categorii de persoane, plus podea cat mai joasa in general pentru cei care urca mai greu in ele. E posibil ca unele companii sa aiba forta de a face fata acestor standarde, dar dubagiii, adica cei doar cu dube, nu cred ca pupa ceva, decat daca vin cu minibuze moderne si fac maxi-taxi in adevaratul (si originalul) sens al termenului.
Nu ma asteptam ca Udriste sa stie de cand nu mai circula tramvaiul 10. Ma surprinde ca n'a spus insa ceva de genul "autobuzul 31", suna mai clasic. Pacat ca Udriste nu e Ceausescu. A doua zi vedeam iarasi tramvaiul 10 circuland
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Goldmund
Despre "dubitele de Ilfov":
exista o serie de interese meschine locale care incurajeaza aceste firme. Toate "dubitele" mai mari pe care le-am vazut eu sunt sunt ori "made in Turcia", ori fabricate prin Asia- RP China si credeti-ma, cum parasiti granita de vest a tarii, dispar si aceste dubite(parerea mea este ca arata oribil).Alea mai mici le-am vazut "pe Litoral" si sunt Mercedes.(la un moment dat au aparut si prin Bucuresti dubite, "Ford" made in Rusiiia!!-aratau cumplit) Dubitele astea apar acolo unde nu exista un transport in comun sau nu este destul de dezvoltat, de obicei in lumea subdezvoltata sau "in curs de dezvoltare"(scuze pt. cacofonie)
Si acesta este un motiv pentru infatuirea(odata si o data, acum si nu "la anu' ")unei zone metropolitane, concreta, clar definita de localitatile care au ajuns deja la granitele orasului Bucuresti, cu un transport in comun ...comun, modern si civilizat.
Despre "dubitele de Ilfov":
exista o serie de interese meschine locale care incurajeaza aceste firme. Toate "dubitele" mai mari pe care le-am vazut eu sunt sunt ori "made in Turcia", ori fabricate prin Asia- RP China si credeti-ma, cum parasiti granita de vest a tarii, dispar si aceste dubite(parerea mea este ca arata oribil).Alea mai mici le-am vazut "pe Litoral" si sunt Mercedes.(la un moment dat au aparut si prin Bucuresti dubite, "Ford" made in Rusiiia!!-aratau cumplit) Dubitele astea apar acolo unde nu exista un transport in comun sau nu este destul de dezvoltat, de obicei in lumea subdezvoltata sau "in curs de dezvoltare"(scuze pt. cacofonie)
Si acesta este un motiv pentru infatuirea(odata si o data, acum si nu "la anu' ")unei zone metropolitane, concreta, clar definita de localitatile care au ajuns deja la granitele orasului Bucuresti, cu un transport in comun ...comun, modern si civilizat.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Dominatrix
- exista o clientela care a fost formata de RATB, si subventionata de bucuresteni. Ilfovenii s-au obisnuit cu transportul, fiindca chiar daca biletul e mai scump la duba, vor da "ceva la sofer" ca sa calatoreasca
- lipsa oricarui control al rutelor preorasensesti ale RATB, atatea cate mai sunt, foarte putine, si a altora periferice (ex. Linia 125) (dpdv al dispecerizarii) creeaza posibilitatea furtului de curse si "transferurile" de motorina din rezervoarele autobuzelor RATB in canistrele baietilor destepti in zone "pitoresti" si ferite de ochi indiscreti in Ilfov.
-"sclavii", adica poporul, ramane cu transportul mizerabil din prezent, dar pot avea parte de un "tarif moderat" la sofer.
-evaziunea fiscala la firmele dubarilor ramane in floare, deci exista "fonduri" pentru sprijinul politic si de alta natura al prietenilor respectivilor patroni, adica primarii si consiliile locale din comune si Consiliul Judetean care le acorda licenta de transport.
-RATB'ul oricum nu e interesat sa asigure un transport civilizat spre aceste zone, asa ca poate casa in continuare autobuze, pentru valorificarea fierului vechi.
Daca in ultimii 20 de ani, Ilfovul ar fi lansat proiecte, iar banii ar fi fost bagati in infrastructura rutiera si de transport public, nu in vile, masini scumpe si fundurile sprijinitorilor politici si ai firmelor lor, iar in ziua alegerilor poporul nu tinea cont de cate kg de faina si ulei au primit in campania electorala, si ar fi pus in administratia locala oameni competenti, nu Capete Patrate si Minti in Colturi, atunci intr-adevar am fi putut vorbi la modul real de o metropola. In cazul de fata, probabil ca se va da o lege care sa lipeasca Ilfovul la Bucuresti, rezultatul fiind o "metropola" plina de noroaie si drumuri desfundate la periferii.
Goldmund wrote:Orgoliile primarilor de Ilfov sunt prea mari si nu stiu ce sanse de reusita are zona metropolitana in momentul de fata. Revenind la transport, transportul in comun in Iflov este tinut intentionat in forma precara din prezent - si asa va fi si de acum inainte - pentru ca dubarii si implicit sprijinitii lor politici, adica primarii si consilieri locali din comunele suburbane, au numai de castigat din aceasta situatie:
Si acesta este un motiv pentru infatuirea(odata si o data, acum si nu "la anu' ")unei zone metropolitane, concreta, clar definita de localitatile care au ajuns deja la granitele orasului Bucuresti, cu un transport in comun ...comun, modern si civilizat.
- exista o clientela care a fost formata de RATB, si subventionata de bucuresteni. Ilfovenii s-au obisnuit cu transportul, fiindca chiar daca biletul e mai scump la duba, vor da "ceva la sofer" ca sa calatoreasca
- lipsa oricarui control al rutelor preorasensesti ale RATB, atatea cate mai sunt, foarte putine, si a altora periferice (ex. Linia 125) (dpdv al dispecerizarii) creeaza posibilitatea furtului de curse si "transferurile" de motorina din rezervoarele autobuzelor RATB in canistrele baietilor destepti in zone "pitoresti" si ferite de ochi indiscreti in Ilfov.
-"sclavii", adica poporul, ramane cu transportul mizerabil din prezent, dar pot avea parte de un "tarif moderat" la sofer.
-evaziunea fiscala la firmele dubarilor ramane in floare, deci exista "fonduri" pentru sprijinul politic si de alta natura al prietenilor respectivilor patroni, adica primarii si consiliile locale din comune si Consiliul Judetean care le acorda licenta de transport.
-RATB'ul oricum nu e interesat sa asigure un transport civilizat spre aceste zone, asa ca poate casa in continuare autobuze, pentru valorificarea fierului vechi.
Daca in ultimii 20 de ani, Ilfovul ar fi lansat proiecte, iar banii ar fi fost bagati in infrastructura rutiera si de transport public, nu in vile, masini scumpe si fundurile sprijinitorilor politici si ai firmelor lor, iar in ziua alegerilor poporul nu tinea cont de cate kg de faina si ulei au primit in campania electorala, si ar fi pus in administratia locala oameni competenti, nu Capete Patrate si Minti in Colturi, atunci intr-adevar am fi putut vorbi la modul real de o metropola. In cazul de fata, probabil ca se va da o lege care sa lipeasca Ilfovul la Bucuresti, rezultatul fiind o "metropola" plina de noroaie si drumuri desfundate la periferii.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Metropola Bucuresti
Goldmund
@Domi,
eu sunt ceva mai optimist, insa sunt DE ACORD CU TINE- ai facut o analiza buna
@Domi,
eu sunt ceva mai optimist, insa sunt DE ACORD CU TINE- ai facut o analiza buna
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Legea capitalei
Dominatrix
Referendumul privind Legea Capitalei, pe 19 iunie. Vezi care sunt cele 7 intrebari la care vor raspunde bucurestenii
Consilierii generali ai Municipiului Bucuresti au votat, miercuri seara, cu 29 de voturi pentru, proiectul privind desfasurarea referandumului privind Legea Capitalei care prevede ca primarii de sector vor fi alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Astfel, puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. Referendumul se va desfasura pe 19 iunie, iar Bucurestenii vor trebui sa raspunda la 7 intrebari propuse de PDL si votate de CGMB.
Viceprimarul Mircea Raicu a propus, din partea PDL-PRM-PNG trei amendamente la proiectul de organizare a referendumului. Primul se referea la articolul 1 al proiectului care in starea initiala spunea ca "se aproba desfasurarea pentru consultarea cetatenilor privind problema de interes deosebit legata de organizarea administrativ - teritoriala a Capitalei", in timp ce forma propusa de PDL si adoptata de consilieri se stipuleaza ca "se organizeaza referendumul pentru consultarea bucurestenilor in probleme de interes deosebit pentru Capitala".
Al doilea amendament se referea la numarul de intrebari la care vor trebui sa raspunda bucurestenii.
In aceasta privinta, primarul general, Sorin Oprescu, propusese o singura intrebare: ""Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?", insa propunerea sa nu a fosta doptata.
In schimb a fost adoptata propunerea PDL de a adresa bucurestenilor la referendum un numar de 7 intrebari. Mai jos redam cele 7 intrebari propuse de consilierii PDL-PRM-PNG:
•Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
•Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?
•Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?
•Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
•Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?
Dupa ce acest amendament al PDL a fost adoptat, primarul oprescu a atrs atentia ca referendumul in cauza este primul exercitiu democratic la care vor fi supusi locuitorii din Capitala si ca acest aspect i-ar fi speriat pe unii politicieni si ca "i-a facut sa duca acest referendum in derizoriu".
Consilierii opozitiei au sustinut si ei ca intrebarile propuse nu au nici o legatura cu tema referandumului privind Legea Capitalei.
Al treilea amendament votat a fost cel care stipula data de desfasurare a referendumului. Primarul Sorin Oprescu a propus data de 29 mai, insa aceasta nu a fost votata de consilieri.
Propunerea PDL ca refrendumul sa se desfasoare pe 19 iunie a fost votata de majoritatea senatorilor.
"Facem aceasta propunere (n.r. cu sapte intrebari si data de desfasurare pe 19 iunie) pentru ca, fiind o lege atat de importanta, durata minima pentru campania de informare a bucurestenilor este de 45 de zile. Deci nu ne propunem sa tinem o campanie rapida astfel incat bucurestenii sa nu fie avizati. Ei trebuie sa fie la curent cu aceasta problema", a explicat inainte de sedinta viceprimarul Mircea Raicu.
Legea Capitalei prevede organizarea administrativa a Capitalei, iar principala propunere se refera la o singura administratie pentru Bucuresti, cu pastrarea celor sase sectoare.
Mai precis, primarii de sector ar urma sa fie alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare.
Potrivit Mediafax, presedintele PDL Bucuresti, Elena Udrea, declara, in 5 aprilie, dupa o dezbatere privind Legea Capitalei, ca aceasta propunere legislativa ar putea intra in vigoare incepand cu alegerile din 2012, negand ca prin aceasta vor fi desfiintate sectoarele.
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8500796-referendumul-privind-legea-capitalei-19-iunie-bucurestenii-vor-raspunde-sapte-intrebari-vezi-care-sunt-acestea.htm
Referendumul privind Legea Capitalei, pe 19 iunie. Vezi care sunt cele 7 intrebari la care vor raspunde bucurestenii
Consilierii generali ai Municipiului Bucuresti au votat, miercuri seara, cu 29 de voturi pentru, proiectul privind desfasurarea referandumului privind Legea Capitalei care prevede ca primarii de sector vor fi alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Astfel, puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare. Referendumul se va desfasura pe 19 iunie, iar Bucurestenii vor trebui sa raspunda la 7 intrebari propuse de PDL si votate de CGMB.
Viceprimarul Mircea Raicu a propus, din partea PDL-PRM-PNG trei amendamente la proiectul de organizare a referendumului. Primul se referea la articolul 1 al proiectului care in starea initiala spunea ca "se aproba desfasurarea pentru consultarea cetatenilor privind problema de interes deosebit legata de organizarea administrativ - teritoriala a Capitalei", in timp ce forma propusa de PDL si adoptata de consilieri se stipuleaza ca "se organizeaza referendumul pentru consultarea bucurestenilor in probleme de interes deosebit pentru Capitala".
Al doilea amendament se referea la numarul de intrebari la care vor trebui sa raspunda bucurestenii.
In aceasta privinta, primarul general, Sorin Oprescu, propusese o singura intrebare: ""Sunteti de acord cu centralizarea administrativa prin transferul de atributii de la primariile de sector catre CGMB?", insa propunerea sa nu a fosta doptata.
In schimb a fost adoptata propunerea PDL de a adresa bucurestenilor la referendum un numar de 7 intrebari. Mai jos redam cele 7 intrebari propuse de consilierii PDL-PRM-PNG:
•Sunteti multumit de modul in care s-a dezvoltat Capitala?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?
•Sunteti multumiti de curatenia in Capitala?
•Va doriti o arhitectura unitara pentru Bucuresti?
•Sunteti de acord cu reducerea cheltuielilor aparatului administrativ?
•Sunteti de acord ca Bucurestiul sa fie condus de primarul general si CGMB?
Dupa ce acest amendament al PDL a fost adoptat, primarul oprescu a atrs atentia ca referendumul in cauza este primul exercitiu democratic la care vor fi supusi locuitorii din Capitala si ca acest aspect i-ar fi speriat pe unii politicieni si ca "i-a facut sa duca acest referendum in derizoriu".
Consilierii opozitiei au sustinut si ei ca intrebarile propuse nu au nici o legatura cu tema referandumului privind Legea Capitalei.
Al treilea amendament votat a fost cel care stipula data de desfasurare a referendumului. Primarul Sorin Oprescu a propus data de 29 mai, insa aceasta nu a fost votata de consilieri.
Propunerea PDL ca refrendumul sa se desfasoare pe 19 iunie a fost votata de majoritatea senatorilor.
"Facem aceasta propunere (n.r. cu sapte intrebari si data de desfasurare pe 19 iunie) pentru ca, fiind o lege atat de importanta, durata minima pentru campania de informare a bucurestenilor este de 45 de zile. Deci nu ne propunem sa tinem o campanie rapida astfel incat bucurestenii sa nu fie avizati. Ei trebuie sa fie la curent cu aceasta problema", a explicat inainte de sedinta viceprimarul Mircea Raicu.
Legea Capitalei prevede organizarea administrativa a Capitalei, iar principala propunere se refera la o singura administratie pentru Bucuresti, cu pastrarea celor sase sectoare.
Mai precis, primarii de sector ar urma sa fie alesi de catre consilierii generali din randul acestora, nu de catre cetateni prin vot direct. Puterile lor ar urma sa fie limitate iar consiliile locale ale primariilor de sector vor fi desfiintate. Capitala va avea buget unitar si servicii publice unitare.
Potrivit Mediafax, presedintele PDL Bucuresti, Elena Udrea, declara, in 5 aprilie, dupa o dezbatere privind Legea Capitalei, ca aceasta propunere legislativa ar putea intra in vigoare incepand cu alegerile din 2012, negand ca prin aceasta vor fi desfiintate sectoarele.
Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8500796-referendumul-privind-legea-capitalei-19-iunie-bucurestenii-vor-raspunde-sapte-intrebari-vezi-care-sunt-acestea.htm
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Legea capitalei
Dr2005
,,Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?"
Evident, mulţi nu vor citi ce vine după 6 sectoare sau nu se vor prinde de întrebarea capcană şi vor vota cu DA sau cu NU la ambele întrebări. Ce porcări!
,,Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si o administratie?
•Va doriti o Capitala cu 6 sectoare si 7 administratii?"
Evident, mulţi nu vor citi ce vine după 6 sectoare sau nu se vor prinde de întrebarea capcană şi vor vota cu DA sau cu NU la ambele întrebări. Ce porcări!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Legea capitalei
Costin
De asta ma mir si eu cel mai mult. Ce se intampla cu buletinele de vot in care s'a votat cu acelasi raspuns la aceste intrebari? Este evident ca una se exclude pe cealalta, deci nu pot fi contabilizate decat buletinele de vot cu raspunsuri diferite la cele doua intrebari. Astia vor multe voturi nule, sau ce? Oricum mi se pare cea mai mare porcarie, favorabila evident PDLului, pentru ca:
-pe 19 iunie lumea deja incepe sa plece in vacanta. Daca nu pleaca, este o duminica de vara cand lumea e pe la gratare. Sa speram ca o sa ploua
-intrebarile importante sunt fix intre alte intrebari neimportante si mai sunt si complementare, astia vor sa mearga la deruta, sa nu stie omu' cum sa voteze. Si daca voteaza cumva, sa fie sanse mari ca votul sa fie nul sau irelevant.
Pentru mine este absolut revoltator cat de mult rau a reusit sa faca actuala administratie (locala si centrala), ba chiar este un rau cu bataie foarte lunga in timp si extrem de greu de reparat. Mai scot astia un mic si'o bere si se fac stapani pe viata. La asa popor, asa conducatori.
De asta ma mir si eu cel mai mult. Ce se intampla cu buletinele de vot in care s'a votat cu acelasi raspuns la aceste intrebari? Este evident ca una se exclude pe cealalta, deci nu pot fi contabilizate decat buletinele de vot cu raspunsuri diferite la cele doua intrebari. Astia vor multe voturi nule, sau ce? Oricum mi se pare cea mai mare porcarie, favorabila evident PDLului, pentru ca:
-pe 19 iunie lumea deja incepe sa plece in vacanta. Daca nu pleaca, este o duminica de vara cand lumea e pe la gratare. Sa speram ca o sa ploua
-intrebarile importante sunt fix intre alte intrebari neimportante si mai sunt si complementare, astia vor sa mearga la deruta, sa nu stie omu' cum sa voteze. Si daca voteaza cumva, sa fie sanse mari ca votul sa fie nul sau irelevant.
Pentru mine este absolut revoltator cat de mult rau a reusit sa faca actuala administratie (locala si centrala), ba chiar este un rau cu bataie foarte lunga in timp si extrem de greu de reparat. Mai scot astia un mic si'o bere si se fac stapani pe viata. La asa popor, asa conducatori.
📖 Pagination options