Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68979 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
WT_fan06
Vehicul: Cuplul Rathgeber M5.65 + m5.65 2524 + 3523, linia 11, sens Șura Mare
Locația: Șos. Olteniței - Piața Sudului
Data: 7 aprilie 2006
Autor: CONSTANTIN CIOBOATA / AGERPRES
Sursa: precizată sub fiecare poză.
Vehicul: Cuplul Rathgeber M5.65 + m5.65 2524 + 3523, linia 11, sens Șura Mare
Locația: Șos. Olteniței - Piața Sudului
Data: 7 aprilie 2006
Autor: CONSTANTIN CIOBOATA / AGERPRES
Sursa: precizată sub fiecare poză.
Sursa: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/675092
2524+3523. 7 aprilie 2006. Foto CONSTANTIN CIOBOATA - AGERPRES.jpg (94.78 KB; downloaded 4020 times)
Sursa: https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/675095
2524+3523. 7 aprilie 2006. Foto CONSTANTIN CIOBOATA - AGERPRES..jpg (81.95 KB; downloaded 4020 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
ADK
2612+3518 în Depoul Dudești anilor 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
2612+3518 în Depoul Dudești anilor 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
unnamed (3).jpg (132.67 KB; downloaded 3589 times)
- messe
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
messe
Vad ca in hala aveau si un EP/V3A in aceeasi nuanta de albastru, oare ce numar de parc avea?
Vad ca in hala aveau si un EP/V3A in aceeasi nuanta de albastru, oare ce numar de parc avea?
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
macheta218
6090. Există și astăzi.
6090. Există și astăzi.
IMG_20220516_114151.jpg (765.89 KB; downloaded 3539 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
WT_fan06
Remorca nu este #3518 ci #3522.
În anul 2005, motorul original #2612 este casat, astfel că remorca #3522 este cuplată cu #2506. Tot în 2005, #3518 (originală) este convertită în platformă utilitară.
Prin urmare, motorul #2521 este renumerotat în #2612, iar remorca #3540 este renumerotată în #3518. Astfel se obține noul cuplu ce va circula până la retragerea vagoanelor Rathgeber din anul 2007.
ADK wrote here:
2612+3518 în Depoul Dudești anilor 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Remorca nu este #3518 ci #3522.
În anul 2005, motorul original #2612 este casat, astfel că remorca #3522 este cuplată cu #2506. Tot în 2005, #3518 (originală) este convertită în platformă utilitară.
Prin urmare, motorul #2521 este renumerotat în #2612, iar remorca #3540 este renumerotată în #3518. Astfel se obține noul cuplu ce va circula până la retragerea vagoanelor Rathgeber din anul 2007.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
ADK
M-am uitat cei drept pe stfp și am văzut că 2612 din 2006 era cam alt vagon (se vede intervenția la numărul de inventar), și nu prea părea să aibă nimic cu 2612-le din depou dar m-am gândit că s-ar putea să fie totuși același vagon.
M-am uitat cei drept pe stfp și am văzut că 2612 din 2006 era cam alt vagon (se vede intervenția la numărul de inventar), și nu prea părea să aibă nimic cu 2612-le din depou dar m-am gândit că s-ar putea să fie totuși același vagon.
_C2612_3518-19-DD_1.jpg (91.7 KB; downloaded 3487 times)
- messe
-
Posted:
-
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
nokia2110
Vatmanul ţinea mâna şi pe o manetuţă din dreapta, manetuţă ce avea în partea de sus o umflătură a la trestie cu un buton în vârf. La ce folosea acea manetuţă?
Vatmanul ţinea mâna şi pe o manetuţă din dreapta, manetuţă ce avea în partea de sus o umflătură a la trestie cu un buton în vârf. La ce folosea acea manetuţă?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
WT_fan06
Funcția originală a acelei manete era de a activa nisiparul. Butonul roșu de pe manetă activa patina (în caz de urgență).
După urcarea tramvaielor pe boghiuri, eu știam că patina era activată de ultima treaptă de frânare a controller-ului. De nisipar nu știu dacă a rămas tot "pe manetă"...
Funcția originală a acelei manete era de a activa nisiparul. Butonul roșu de pe manetă activa patina (în caz de urgență).
După urcarea tramvaielor pe boghiuri, eu știam că patina era activată de ultima treaptă de frânare a controller-ului. De nisipar nu știu dacă a rămas tot "pe manetă"...
- nokia2110
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
WT_fan06
@nokia2110, diferențele dintre seria M3 și seria M4 erau minore, majoritatea invizibile. Cea mai notabilă diferență constă în forma capetelor remorcii (vezi acest link), însă doar primele exemplare din sera m3.64 au avut capete pătrățoase, restul având capete rotunjite, identice cu cele din seria m4.65. Ba chiar în urma accidentelor, remorcile din prima serie au fost reconstruite cu capete rotunjite. (A existat chiar și o remorcă ce avea un capăt de un fel și altul de alt fel.)
---------------------------------------------------------
O fotografie de colecție, datată 4 aprilie 1998, cu un cuplu ce n-a mai fost văzut până acum în stare „originală”: 2606+3511.
Ca un scurt istoric:
Vagonul motor M5.65 2606 a fost fabricat și introdus în circulație la München în octombrie 1964. Acolo a circulat până în iunie 1996, fiind ulterior retras și trimis la București pe data de 28 august 1997. Odată ajuns la București, inițial vagonul a circulat cuplat cu remorca m5.65 3513, conform user-ului Octavian de pe forumul Transira (sursa). În anul 1998 acesta circula deja cu 3511, remorcă alături de care a rămas cuplat până la casarea cuplului, din data de 3 martie 2007, conform transport-in-comun.ro (sursa).
Remorca 3511 a fost fabricată în februarie 1964 și introdusă în circulație la München o lună mai târziu. Acolo a circulat până în mai 1996, fiind și ea retrasă și transportată la București pe data de 28 august 1997. Ajunsă la București, aceasta a circulat cuplată inițial cu motorul M5.65 2610, conform user-ului Octavian de pe forumul Transira (sursa). Până să fie demontate cuplele de tip BSI, compozițiile cuplurilor se schimbau frecvent. Ulterior, 3511 este cuplată cu 2606, alături de care va rămâne până la casarea cuplului, din data de 3 martie 2007, conform transport-in-comun.ro (sursa).
Autorul fotografiei, Hans-Martin Schmid, notează:
Credit foto: Hans-Martin Schmid (1998)
Sursa: grupul privat de Facebook "FOTOALBUM - STRASSENBAHN / TRAM / ТРАМВАЙ"
Fotografie publicată aici cu permisiunea autorului.
@nokia2110, diferențele dintre seria M3 și seria M4 erau minore, majoritatea invizibile. Cea mai notabilă diferență constă în forma capetelor remorcii (vezi acest link), însă doar primele exemplare din sera m3.64 au avut capete pătrățoase, restul având capete rotunjite, identice cu cele din seria m4.65. Ba chiar în urma accidentelor, remorcile din prima serie au fost reconstruite cu capete rotunjite. (A existat chiar și o remorcă ce avea un capăt de un fel și altul de alt fel.)
---------------------------------------------------------
O fotografie de colecție, datată 4 aprilie 1998, cu un cuplu ce n-a mai fost văzut până acum în stare „originală”: 2606+3511.
Ca un scurt istoric:
Vagonul motor M5.65 2606 a fost fabricat și introdus în circulație la München în octombrie 1964. Acolo a circulat până în iunie 1996, fiind ulterior retras și trimis la București pe data de 28 august 1997. Odată ajuns la București, inițial vagonul a circulat cuplat cu remorca m5.65 3513, conform user-ului Octavian de pe forumul Transira (sursa). În anul 1998 acesta circula deja cu 3511, remorcă alături de care a rămas cuplat până la casarea cuplului, din data de 3 martie 2007, conform transport-in-comun.ro (sursa).
Remorca 3511 a fost fabricată în februarie 1964 și introdusă în circulație la München o lună mai târziu. Acolo a circulat până în mai 1996, fiind și ea retrasă și transportată la București pe data de 28 august 1997. Ajunsă la București, aceasta a circulat cuplată inițial cu motorul M5.65 2610, conform user-ului Octavian de pe forumul Transira (sursa). Până să fie demontate cuplele de tip BSI, compozițiile cuplurilor se schimbau frecvent. Ulterior, 3511 este cuplată cu 2606, alături de care va rămâne până la casarea cuplului, din data de 3 martie 2007, conform transport-in-comun.ro (sursa).
Autorul fotografiei, Hans-Martin Schmid, notează:
Hans-Martin Schmid wrote:
București (RO) - 04.04.1998
După o excursie cu autocarul în Banat în 1997, cu vizite la Arad, Timișoara și Orada, a fost clar că următorul pas va fi o excursie prin România. În primăvara anului 1998 a sosit momentul. Împreună cu o cunoștință, am pornit într-o călătorie într-o țară necunoscută pentru a ne întâlni cu vechi prieteni.
În București, în 1998, pe lângă câteva vagoane de mare capacitate de la Frankfurt, au fost preluate de la München mai multe vehicule cu trei axe directoare M4 și M5, împreună cu remorcile. Acestea s-au dovedit a fi nepotrivite pentru căile de rulare proaste și au fost transformate în vagoane cu 4 axe!
Cuplul încă neconvertit, 2606 (M5.65) + 3511 (m5.65), se afla în data de 04.04.1998 pe Bulevardul 1 Decembrie.
Credit foto: Hans-Martin Schmid (1998)
Sursa: grupul privat de Facebook "FOTOALBUM - STRASSENBAHN / TRAM / ТРАМВАЙ"
Fotografie publicată aici cu permisiunea autorului.
271598104_2797197123759438_4832387647366429855_n.jpg (190.68 KB; downloaded 2103 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
Costin
Cred ca poza e facuta undeva pe actualul Bd. 1 Decembrie 1918, dar imi bazez speculația strict prin excluderea altor zone, nefiind familiar zonei respective in anii '90, deci daca cineva poate confirma, ar fi perfect.
Cred ca poza e facuta undeva pe actualul Bd. 1 Decembrie 1918, dar imi bazez speculația strict prin excluderea altor zone, nefiind familiar zonei respective in anii '90, deci daca cineva poate confirma, ar fi perfect.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Rathgeber M / m (1994-2007)
andrei11
Bulevardul 1 Decembrie porţiunea dintre Liviu Rebreanu şi Faur. ( Sensul ăsta, de la Liviu Rebreanu spre Faur ). Absolut sigur, am trecut pe acolo de mii de ori. Hala care se observă e a lui Faur.
Bulevardul 1 Decembrie porţiunea dintre Liviu Rebreanu şi Faur. ( Sensul ăsta, de la Liviu Rebreanu spre Faur ). Absolut sigur, am trecut pe acolo de mii de ori. Hala care se observă e a lui Faur.
📖 Pagination options