Topic: Știri și articole din presă
120 posts, 29909 views
📖 Pagination options
- omirica
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
omirica
Așadar:
- comunicăm de azi pentru azi
- includem elemente incerte (ulterior datei de 2 mai poate să fie și în octombrie)
Am trecut azi prin zonă, erau montate panourile pentru devierea provizorie la Fundulea. La Brănești și Cernica erau acoperite cu folie de plastic.
Așadar:
- comunicăm de azi pentru azi
- includem elemente incerte (ulterior datei de 2 mai poate să fie și în octombrie)
Am trecut azi prin zonă, erau montate panourile pentru devierea provizorie la Fundulea. La Brănești și Cernica erau acoperite cu folie de plastic.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
S-au clarificat lucrurile
PS
Pana la urma restrictiile de circulatie se instituie numai in trei randuri!
S-au clarificat lucrurile
Pentru execuția lucrărilor de montare a tablierului metalic la pasajul care supratraversează A2 în zona km. 13+330, se va închide temporar și etapizat traficul rutier, astfel:
- 28.04.2022 - ora 22:00 - 29.04.2022 - ora 05:00;
- 03.05.2022 - ora 22:00 - 04.05.2022 - ora 05:00;
- 04.05.2022 - ora 22:00 - 05.05.2022 - ora 05:00.
Aceste lucrări fac parte din contractul de “Proiectare și executie autostrada de Centură București km. 0+000 - km. 100+900, Lot 1 Sector 1, km. 52+070 - km. 52+770 aferent Centura Nord, Sect. 2, km. 52+770 - km. 69+000 aferent Centura Sud”.
PS
Pana la urma restrictiile de circulatie se instituie numai in trei randuri!
- orex
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Se închide traficul rutier pe A2,sensul București – Constanța, patru nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Se închide traficul rutier pe A2,sensul București – Constanța, patru nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Pentru execuția lucrărilor de montare eșafodaje la pasajul care supratraversează A2, în zona km. 13+330, se va închide traficul rutier, pe sensul București – Constanța, astfel:
- 09.05.2022 - ora 22:00 - 10.05.2022 - ora 05:00;
- 10.05.2022 - ora 22:00 - 11.05.2022 - ora 05:00;
- 11.05.2022 - ora 22:00 - 12.05.2022 - ora 05:00;
- 12.05.2022 - ora 22:00 - 13.05.2022 - ora 05:00.
Aceste lucrări fac parte din contractul de “Proiectare și executie autostrada de Centură București km. 0+000 - km. 100+900, Lot 1 Sector 1, km. 52+070 - km. 52+770 aferent Centura Nord, Sect. 2, km. 52+770 - km. 69+000 aferent Centura Sud”.
Pe perioada lucrărilor, circulația va fi deviată pe categorii de vehicule după cum urmează:
Pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone pe ruta:
A2, km. 35+500, nod rutier Fundulea - DJ 402, Fundulea - DN 3 - Centura București
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pe rutele:
A2, km. 22+000 - DJ 100, Brănești - DN 3 - Centura București
A2, km. 15+000 - DJ 301, Cernica - Centura București
Pe timpul zilei, în intervalul orar 05:00 -22:00, pe ambele căi ale autostrăzii va fi restricționată banda de urgentă, semnalizarea temporară indicând “Lucrări pe banda de urgență”.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Atenție șoferi! Se închide traficul rutier pe A2 patru nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Atenție șoferi! Se închide traficul rutier pe A2 patru nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Pentru execuția unor lucrări la pasajul care supratraversează A2, în zona km. 13+330, se va închide traficul rutier, pe ambele sensuri ale autostrăzii, astfel:
- 16.05.2022 - ora 22:00 - 17.05.2022 - ora 05:00;
- 17.05.2022 - ora 22:00 - 18.05.2022 - ora 05:00;
- 18.05.2022 - ora 22:00 - 19.05.2022 - ora 05:00;
- 19.05.2022 - ora 22:00 - 20.05.2022 - ora 05:00.
De asemenea, în perioada 20.05 – 27.05.2022, traficul pe Calea 2, Constanța – București, va fi închis în intervalul orar 22:00 -05:00.
Aceste lucrări fac parte din contractul de “Proiectare și executie autostrada de Centură București km. 0+000 - km. 100+900, Lot 1 Sector 1, km. 52+070 - km. 52+770 aferent Centura Nord, Sect. 2, km. 52+770 - km. 69+000 aferent Centura Sud”.
Pe perioada lucrărilor, circulația va fi deviată pe categorii de vehicule după cum urmează:
Pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone pe ruta:
• A2, km. 35+500, nod rutier Fundulea - DJ 402, Fundulea - DN 3 - Centura București
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pe rutele:
• A2, km. 22+000 - DJ 100, Brănești - DN 3 - Centura București
• A2, km. 15+000 - DJ 301, Cernica - Centura București
Pe timpul zilei, în intervalul orar 05:00 -22:00, pe ambele căi ale autostrăzii va fi restricționată banda de urgentă, semnalizarea temporară indicând “Lucrări pe banda de urgență”.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Se prelungește închiderea traficului pe A2, între km 13+300 și km 13+360, sensul Constanța – București (Calea II), pentru încă 2 nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Se prelungește închiderea traficului pe A2, între km 13+300 și km 13+360, sensul Constanța – București (Calea II), pentru încă 2 nopți, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Pentru continuarea lucrărilor la pasajul care supratraversează A2 în zona km 13+330, se prelungește închiderea traficul rutier pe sectorul cuprins între km 13+300 și km 13+360, Calea II, sensul Constanța – București, cu încă 2 nopți, în perioada 27 – 29.05.2022, în intervalul orar 22:00 - 05:00.
Aceste lucrări fac parte din contractul de “Proiectare și execuție autostrada de Centură București km. 0+000 - km. 100+900, Lot 1 Sector 1, km. 52+070 - km. 52+770 aferent Centura Nord, Sect. 2, km. 52+770 - km. 69+000 aferent Centura Sud”.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Se închide traficul pe A2, între km 13+300 și km 13+360, sensul Constanța – București (Calea II), în această noapte, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Se închide traficul pe A2, între km 13+300 și km 13+360, sensul Constanța – București (Calea II), în această noapte, în intervalul orar 22:00 - 05:00!
Pentru continuarea lucrărilor la pasajul care supratraversează A2 în zona km 13+330, se închide traficul rutier pe sectorul cuprins între km 13+300 și km 13+360, Calea II, sensul Constanța – București, în această noapte, în intervalul orar 22:00 - 05:00.
Aceste lucrări fac parte din contractul de “Proiectare și execuție autostrada de Centură București km. 0+000 - km. 100+900, Lot 1 Sector 1, km. 52+070 - km. 52+770 aferent Centura Nord, Sect. 2, km. 52+770 - km. 69+000 aferent Centura Sud”.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Autostrada de Centură București Nord: Din cele patru loturi, șantier deschis este doar pe tronsonul 2 unde lucrează UMB. Situația celorlalte trei loturi de pe A0 Nord
Autostrada de Centură București Nord: Din cele patru loturi, șantier deschis este doar pe tronsonul 2 unde lucrează UMB. Situația celorlalte trei loturi de pe A0 Nord
Șanse minime pentru deschiderea circulației pe inelul complet al Autostrăzii de Centură București (A0) începând cu 2025, așa cum au promis oficialii din Ministerul Transporturilor. Din cele șapte loturi (100 km), șantiere sunt deschise doar pe patru loturi, mai exact toate cele trei tronsoane de pe semi inelul sudic, dar un singur tronson din cele patru ale jumătății de nord.
Astfel, de marți, UMB poate începe efectiv execuția lotului 2 de pe A0 București Nord, lotul cu o lungime de 19 kilometri dintre DN 1 Corbeanca și DN 2 Afumați având termen de execuție de doi ani. Pe traseu sunt prevăzute două poduri și 8 pasaje. Pentru aproximativ un an, acesta va fi singurul șantier deschis pe Autostrada A0 Nord, pentru că, pe Lotul 1, contractul cu Pizzarotti care va fi semnat în curând are 12 luni proiectare, lotul 3 Afumați – Pantelimon încă nu are constructor desemnat, ba chiar situația procedurii încă este complicată, iar pe lotul 4 (cel scurt de 4,5 km), unde contractul este semnat cu UMB, încă de doi ani trebuie să se termine un studiu privind monitorizarea factorilor de mediu (Lacul și Pădurea Cernica) pe durata a patru anotimpuri (detalii aici).
Autostrada A0 București Nord
Lotul 1: contractul pentru primul lot A1 – DN 1 (17,5 km) va fi semnat în curând cu Pizzarotti. Termenul de realizare: 34 de luni, din care 12 proiectare și 22 execuție. Nu este deloc un lot ușor, pentru că pe traseu sunt prevăzute două pasaje mari, peste Calea Ferată București – Pitești și DN 7, respectiv pasaj peste râul Colentina, peste Calea ferată București – Ploiești și calea ferată Buftea – Mogoșoaia, cu o lungime de 733 respectiv 650 de metri.
Lotul 2: de astăzi, 16 august, UMB are la dispoziție 22 de luni pentru a finaliza cei 19 kilometri dintre DN 1 și DN 2.
Lotul 3: Nu are contract semnat nici la peste 3 ani de la lansarea licitației. Lungimea este de 9 kilometri, iar durata de realizare 30 de luni din care 12 proiectare și 18 execuție. Inițial, CNAIR desemnase Nurol (Turcia) câștigător al licitației, apoi după reevaluare pe Ictaș (Turcia).
Lotul 4: Contractul este semnat cu UMB pentru o durată de 30 de luni, din care 12 proiectare și 18 execuție. Startul lucrărilor este condiționat de finalizarea Studiului de Evaluare Adecvată (SEA) pentru zona protejată Cernica.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 675/2020 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada de centură București, sector Centura Sud km 52+770-km 100+900", pe raza localităților Vidra, Jilava, 1 Decembrie, Dărăști-Ilfov, Măgurele, Bragadiru, Domnești, Ciorogârla și Cornetu din județul Ilfov și Grădinari și Joița din județul Giurgiu, precum și modificarea și completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 675/2020
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 675/2020 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada de centură București, sector Centura Sud km 52+770-km 100+900", pe raza localităților Vidra, Jilava, 1 Decembrie, Dărăști-Ilfov, Măgurele, Bragadiru, Domnești, Ciorogârla și Cornetu din județul Ilfov și Grădinari și Joița din județul Giurgiu, precum și modificarea și completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 675/2020
Scurtă descriere
Prin prezentul proiect de act normativ se propun următoarele:
Aprobarea suplimentării sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 675/2020 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada de centură București, sector Centura Sud km 52+770-km 100+900", pe raza localităților Vidra, Jilava, 1 Decembrie, Dărăști-Ilfov, Măgurele, Bragadiru, Domnești, Ciorogârla și Cornetu din județul Ilfov și Grădinari și Joița din județul Giurgiu, cu suma totală de 11.318,04 mii lei.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Penalizări mici pentru întârzieri uriașe : constructorul grec Aktor a fost penalizat cu 2,3 milioane lei pentru lipsa de mobilizare de pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Sud/Doar 13 % execuție după un an pe șantier
Penalizări mici pentru întârzieri uriașe : constructorul grec Aktor a fost penalizat cu 2,3 milioane lei pentru lipsa de mobilizare de pe Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Sud/Doar 13 % execuție după un an pe șantier
Întârziere foarte mare pentru constructorul Aktor (Grecia) care lucrează pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură București Sud. După un an de la intrarea în șantier stadiul fizic de execuție este de doar 13,3 %, avans care face imposibilă respectarea termenului de finalizare : octombrie 2023. Lipsa de mobilizare și întârzierile de pe șantier i-au adus antreprenorului din Grecia, pe lângă certificatul intermediar negativ și o penalizare totală de 2,3 milioane lei la un contract de 853 de milioane. (n.r. un milion lei a fost penalizarea pentru întârzierile din etapa de proiectare), potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Sud este cel mai lung de pe sectorul sudic ( 18 km.) și ar trebui deschis anul viitor pentru a permite circulația pe Autostradă completă de la Pitești la Constanța. Ministrul Grindeanu avansa chiar obiectivul de a circula de la Craiova la Constanța pe șosea de mare viteză, dar este puțin probabil din cauza șantierului blocat la Craiova ( constructor Tirrena Scavi).
,,Lotul 3: Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 13,36 %.
Constructorul grec înregistrează întârzieri față de graficul asumat, pe care trebuie să le recupereze pentru a finaliza lucrările anul viitor (2023). Din cauza întârzierilor, inclusiv în faza de proiectare, CNAIR a penalizat constructorul cu peste 2,3 milioane de lei până acum.”
Raportul oficial CNAIR : ,,ANTREPRENORUL NU RESPECTA PROCEDURILE TEHNICE DE EXECUTIE. ANTREPRENORUL INREGISTREAZA SINCOPE IN APROVIZIONAREA CU BETON. MOBILIZAREA (UTILAJE, ECHIPAMENTE, PERSONAL) INSUFICIENTA SI PRIN URMARE SE INREGISTREAZA UN RITM SCAZUT DE EXECUTIE SI UN PROGRES MIC AL LUCRARILOR.”
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Am verificat lucrările pe șantierele loturilor 1 și 2 ale A0 Sud (Glina-Vidra și Vidra-Bragadiru).
Pe lotul 2 al A0 Sud se așterne deja asfalt.
Am verificat lucrările pe șantierele loturilor 1 și 2 ale A0 Sud (Glina-Vidra și Vidra-Bragadiru).
Constructorul turc, Alsim Alarko are o bună mobilizare și se apropie de 50% stadiu fizic, pe lotul 1 iar pe lotul 2 a trecut de 63%.
Pentru ambele șantiere sunt mobilizați 1400 de muncitori și operatori și 1070 de utilaje și camioane.
Dacă se menține acest ritm, anul viitor deschidem circulația pe cele două loturi, cu o lungime totală de 33,23 km.
Pe lotul 2 al A0 Sud se așterne deja asfalt.
Pe sectorul cuprins între DN5 și DN6, constructorul turc Alsim Alarko a așternut așternut astăzi primii 800 de metri de asfalt.
Ritmul de lucru și mobilizarea în șantier mă fac optimist în ceea ce privește deschiderea circulației pe acest sector de aproximativ 10 km, mai devreme decât prevede contractul pentru construcția lotului 2.
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Șeful Autostrăzilor, pe lotul Aktor de pe A 0 București Sud : stadiul fizic este de doar 18 %, deși trebuia să ajungă la 40 %. Grecii mai primesc un certificat negativ și sunt la un pas de rezilierea contractului
PS
Legislatia e subreda, solutiile actuale sunt de-a dreptul perimate!
Șeful Autostrăzilor, pe lotul Aktor de pe A 0 București Sud : stadiul fizic este de doar 18 %, deși trebuia să ajungă la 40 %. Grecii mai primesc un certificat negativ și sunt la un pas de rezilierea contractului
Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud a ajuns la un stadiu fizic de doar 18 %, deși conform graficului din contract, grecii de la Aktor ar fi trebuit să fie la 40 %, mai mult decât dublu, potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol care a verificat șantierul dintre Bragadiru și A1 București-Pitești (18 km.)
Practic, după mai mult de un an de la interarea în șantier, grecii au construit sub 20 % și, în acest ritm, nu au șanse de a termina contractul în decembrie 2023 pentru a prinde finanțarea POIM: La sfârșitul lunii, constructorul va primi al doilea certificat negativ intermediar și se îndreaptă spre rezilierea contractului, implicit o interdicție de 3 ani la licitațiile CNAIR : ,,Evoluție slabă pe lotul 3 al A0 Sud. Constructorul grec, Aktor, a ajuns doar la 18% progres fizic, în condițiile în care ar fi trebuit să depășească la aceasta data 40%. Se vede totuși o mică îmbunătățire a activității din șantier în ultimele două luni. Nu este însă suficient pentru ca lucrările pe acest lot să intre în normal. Nu au reușit până acum să recupereze întârzierile anterioare, iar mobilizarea slabă arată că nu au ieșit de sub riscul acumulării unor noi întărzieri. Le-am atras atenția că urmează să eliberăm o nouă serie de certificate negative intermediare, iar cu actuala abordare a contractului, se vor afla pe această listă. Le-am mai transmis că dacă vor continua în acest ritm, vom rezilia contractul, cu toate sancțiunile care decurg de aici: reținerea garanției de bună execuție și interdicția participării la licitații publice timp de 3 ani.” a transmis Pistol.
Variantele CNAIR :
Rezilierea contractului, pare, în acest moment, varianta cea mai probabilă, iarna când șantierul intră în conservare urmând să fie folosită pentru o nouă licitație sau intrarea în contract a unui nou constructor. Negocierea directă cu un alt antreprenor este o variantă analizată inclusiv pentru primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești ( unde Tirrena Scavi a oprit lucrările). de exemplu Alsim Alarko are utilaje pe primele două loturi pe care le termină în vara viitoare, iar UMB are șantier deschis pe lotul 2 A0 Nord și va începe lucrările pe lotul 4.
A doua variantă a CNAIR ar fi continuarea contractului cu Aktor, doar cu garanțiile unei mobilizări reale care să poată fi asigurată la început de primăvară și nu spre sfârșitul sezonului în construcții, așa cum se întâmplă în prezent.
PS
Legislatia e subreda, solutiile actuale sunt de-a dreptul perimate!
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Războiul contestațiilor pe Autostrada de Centură București Nord : la trei ani de la lansarea licitației, constructorul chinez CCECC blochează din nou, semnarea contractului pentru lotul Voluntari-Cernica
Războiul contestațiilor pe Autostrada de Centură București Nord : la trei ani de la lansarea licitației, constructorul chinez CCECC blochează din nou, semnarea contractului pentru lotul Voluntari-Cernica
Situație incredibilă pe Autostrada de Centură București Nord unde, la peste trei ani de la lansarea lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului 3, contractul încă nu poate fi semnat fiind depusă o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Licitația pentru lotul 3 Voluntari -Cernica (9 km.) a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia este contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC). Constructorii chinezi au rămas în această cursă, Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii. Decizia CNSC care ar putea debloca acest contract este așteptată în următoarele zile, portalul CNSC indicând că ultima etapă oficială a fost cea a depunerii concluziilor scrise atât din partea chinezilor de la CCECC cât și a turcilor de la Ictas. Contractul pentru lotul 3 are o valoare de 413 milioane lei ( oferta Ictas) și o durată de 30 de luni din care 12 pentru proiectare și 18 pentru execuție. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
punmeister
Sunt disperati comunistii dupa bani, altfel nu mai faceau atatea contestatii.
Sunt disperati comunistii dupa bani, altfel nu mai faceau atatea contestatii.
📖 Pagination options