Topic: V2A-2S (1982-2010)
79 posts, 27222 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ADK
Păi doar cel din Victoria mai există ... Nu e ca și cum ar mai exista altul, poate doar la nivel de țară și doar la Iași (356-le cu uși de DAC).
Revenind la 4042, i-ar fi cam venit timpul pentru restaurare, are 12 ani de când a fost retras, cam tot atât a avut și EP/V3A-ul 6001 până a intrat în URAC (+ alți vreo 5 până a fost finalizat, deci mă tem un pic că 4042 va fi finalizat și mai târziu dacă vor lucra în același ritm).
Păi doar cel din Victoria mai există ... Nu e ca și cum ar mai exista altul, poate doar la nivel de țară și doar la Iași (356-le cu uși de DAC).
Revenind la 4042, i-ar fi cam venit timpul pentru restaurare, are 12 ani de când a fost retras, cam tot atât a avut și EP/V3A-ul 6001 până a intrat în URAC (+ alți vreo 5 până a fost finalizat, deci mă tem un pic că 4042 va fi finalizat și mai târziu dacă vor lucra în același ritm).
- GPS
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
GPS
Serios? Ăsta e criteriu pe baza căruia ar trebui ales un vehicul la restaurare? Că sunt 12 ani de când a fost retras… oameni, fiți și voi puțin mai realiști. Dacă nu exista Asociația Metrou Ușor, astăzi, vorbeam la trecut de acest tramvai, nu mai fabulați cu cifre mistice, că nu au legătură, nu aici.
Serios? Ăsta e criteriu pe baza căruia ar trebui ales un vehicul la restaurare? Că sunt 12 ani de când a fost retras… oameni, fiți și voi puțin mai realiști. Dacă nu exista Asociația Metrou Ușor, astăzi, vorbeam la trecut de acest tramvai, nu mai fabulați cu cifre mistice, că nu au legătură, nu aici.
- ADK
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ADK
Nu-i nici-un criteriu de bază, GPS, normal tramvaiul trebuia astăzi să fi fost finalizat și pus laolaltă cu celelalte tramvaie recondiționate, însă din neinteresul celor din *TB/PMB zace din păcate și astăzi în același loc probabil de când încă existau 4032 și 4039.
Ce ai tu dreptate, e doar exprimarea mea, evident greșită, nu trebuie să treacă 12 ani ca să fie recondiționat, am vrut mai repede să zic că atâta a trecut în cazul lui 6001, evident nu era normal să treacă atâta. Faptul că ați luptat pentru el, eu unul apreciez (și sper că mai mulți) că încă o dată zic - ați umblat pe timpul și banii voștri în interesul tuturor, însă aceasta arată și măgăria *TB/PMB știind clar că acest tramvai era oprit pentru muzeu și tot ei au vrut să-l vândă la fier vechi, normal că a stârnit revoltă. Deși e bine că toate eforturile n-au fost chiar în zadar, însă să sperăm că și din partea celor de sus se poate mai mult de atât (adică nu va mai sta cine știe câți ani în depou, ci va fi cât mai repede posibil recondiționat și va putea face și el parte din eventualele parade și evenimente, deși STB ar trebui să scrie în acea placă care o va purta cu detaliile respectivului model și "Salvat de Asociația Metrouușor", nu spun sub formă de glumă, că așa este, zici să fim realiști, să vedem ei cât de realiști vor fi).
Deși cu un minim de efort, tramvaiul putea fi menținut funcțional, existau piese și personal familiarizat cu modelul dar dacă n-a interesat pe nimeni ... A fost sursă de piese pentru V3A-uri, evident cam ce se potrivea adică nu prea multe.
Nu-i nici-un criteriu de bază, GPS, normal tramvaiul trebuia astăzi să fi fost finalizat și pus laolaltă cu celelalte tramvaie recondiționate, însă din neinteresul celor din *TB/PMB zace din păcate și astăzi în același loc probabil de când încă existau 4032 și 4039.
Ce ai tu dreptate, e doar exprimarea mea, evident greșită, nu trebuie să treacă 12 ani ca să fie recondiționat, am vrut mai repede să zic că atâta a trecut în cazul lui 6001, evident nu era normal să treacă atâta. Faptul că ați luptat pentru el, eu unul apreciez (și sper că mai mulți) că încă o dată zic - ați umblat pe timpul și banii voștri în interesul tuturor, însă aceasta arată și măgăria *TB/PMB știind clar că acest tramvai era oprit pentru muzeu și tot ei au vrut să-l vândă la fier vechi, normal că a stârnit revoltă. Deși e bine că toate eforturile n-au fost chiar în zadar, însă să sperăm că și din partea celor de sus se poate mai mult de atât (adică nu va mai sta cine știe câți ani în depou, ci va fi cât mai repede posibil recondiționat și va putea face și el parte din eventualele parade și evenimente, deși STB ar trebui să scrie în acea placă care o va purta cu detaliile respectivului model și "Salvat de Asociația Metrouușor", nu spun sub formă de glumă, că așa este, zici să fim realiști, să vedem ei cât de realiști vor fi).
Deși cu un minim de efort, tramvaiul putea fi menținut funcțional, existau piese și personal familiarizat cu modelul dar dacă n-a interesat pe nimeni ... A fost sursă de piese pentru V3A-uri, evident cam ce se potrivea adică nu prea multe.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
nokia2110
Eu ştiam că rămăsese doar cel de la Victoria. Dar nu eram sigur dacă mai există, că Sârma a casat mult vehicule şi mi-era că şi ăsta a fost casat.
Eu ştiam că rămăsese doar cel de la Victoria. Dar nu eram sigur dacă mai există, că Sârma a casat mult vehicule şi mi-era că şi ăsta a fost casat.
- ADK
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ADK
Dacă erai un pic atent, chiar Asociația postase vehiculele cu potențial istoric într-un fișier .PDF care se mai găseau în vara anului trecut. Și tot aceleași sunt și acum, dacă prin absurd se casa ceva întâi apărea în licitații și se anunța aici.
Desigur, asta ar fi stârnit și mai multă revoltă și dacă Primăria chiar nu le vroia în ruptul capului, consideram normal ca eforturile băieților să fi fost despăgubite (cu toate că, poate prea puțin mai contează niște bani când ce era mai valoros, nu mai ai cum să mai faci rost). Cu toate că, vehiculele nu sunt doar ale lor să decidă soarta fiecăruia și tu contribuitor la taxe și impozite la ei să nu zici nimic (mai ales în astfel de situații). Pare rău de autobuze cel mai mult ...
Dacă erai un pic atent, chiar Asociația postase vehiculele cu potențial istoric într-un fișier .PDF care se mai găseau în vara anului trecut. Și tot aceleași sunt și acum, dacă prin absurd se casa ceva întâi apărea în licitații și se anunța aici.
Desigur, asta ar fi stârnit și mai multă revoltă și dacă Primăria chiar nu le vroia în ruptul capului, consideram normal ca eforturile băieților să fi fost despăgubite (cu toate că, poate prea puțin mai contează niște bani când ce era mai valoros, nu mai ai cum să mai faci rost). Cu toate că, vehiculele nu sunt doar ale lor să decidă soarta fiecăruia și tu contribuitor la taxe și impozite la ei să nu zici nimic (mai ales în astfel de situații). Pare rău de autobuze cel mai mult ...
- nokia2110
-
Posted:
-
- LucaTB
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
LucaTB
4042 pe linia 41 în anul 1983.
Sursa: Cartea Transportul Public de Suprafață din București/Arhiva RATB.
Votați pentru restaurarea acestui vagon aici: https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78
4042 pe linia 41 în anul 1983.
Sursa: Cartea Transportul Public de Suprafață din București/Arhiva RATB.
4042.jpg (1.03 MB; downloaded 3383 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
WT_fan06
Materiale preluate de pe pagina de Facebook Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean
Materiale preluate de pe pagina de Facebook Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean
📋🚋 [FIȘĂ TEHNICĂ]: TRAMVAI ROMÂNESC V2A-2S
Astăzi demarăm campania #Votez4042, în susținerea proiectului prin bugetare participativă ce-și propune restaurarea ultimului vagon românesc V2A-2S (cu numărul 4042) ce a supraviețuit până astăzi la STB.
✅ VOTAȚI AICI: https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78
Ne folosim de acest prilej pentru a revizita istoria acestui tip de tramvai ce a circulat în București din martie 1983 până în august 2010. Astăzi aruncăm o privire mai atentă la caracteristicile tehnice ale acestui tramvai. În toamna anului 1982 este construit prototipul tramvaiului bidirecțional de medie capacitate V2A-2S, cu posturi de conducere la ambele capete și uși pe ambele laturi.
🟢 Caracteristici generale
- ecartament: 1435 mm
- lungime caroserie: 19500 mm
- lățime caroserie: 2340 mm
- greutate gol: 27500 kg
- greutate încărcat: 39200 kg
- greutate pe osie în suprasarcină: 7600 kg
- locuri pe scaune: 28
- locuri în picioare: 172
- capacitate călători (8.5 căl. / m2): 200
- tensiunea de alimentare: 750 VCC
🟢 Caracteristici tehnice de tracțiune
- boghiuri motor și boghiuri libere (purtătoare) produse la Întreprinderea de Reparații Auto Nr. 1 Grivița (IRA 1 - Grivița)
- configurație de 2 boghiuri motoare și 1 boghiu purtător (deasupra articulației)
- electromotor de tracțiune TN-71 produs la Uzina de Mașini Electrice București (UMEB / IMEB). 2 bucăți, având 120kW fiecare în regim continuu, rezultând 240kW
- echipament electric produs la Electroaparataj
- frână reostatică de la viteza mai mare de 6 km/h
- frână disc de la viteza mai mică de 6 km/h până la oprire, cu acționare prin dispozitiv electric cu resort de acumulare
- frână de urgență cu patină de frânare acționată electromagnetic
În zilele ce urmează vom aprofunda istoria tramvaiului 4042, din 1983 și până în prezent. Între timp, vă rugăm să votați proiectul pentru ca acest vagon de patrimoniu tehnic național să fie salvat și restaurat. Durează mai puțin de 5 minute! Link: https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78
289020021_471229908338267_8624044860615072513_n.jpg (611.01 KB; downloaded 3220 times)
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
andreiiul
Poza lui Luca este surprinsa la plecarea din statia Turda spre Piata Presei.
Poza ori este facuta de pe drum dintr-un autoturn ori cu zoom cam din zona int Turda - Iordache Golescu.
Ca fun fact: la etajul 7 in blocul de langa parc (Romania muncitoare pe vremea aia) cineva incalca niste reguli nescrise. Parintii mi-au spus ca frecvent sectoristul le reamintea ca nu ai voie sa intinzi rufe la vedere (str Turda face parte din traseele de deplasare ale tovarasului si sa nu vada asa ceva)
Poza lui Luca este surprinsa la plecarea din statia Turda spre Piata Presei.
Poza ori este facuta de pe drum dintr-un autoturn ori cu zoom cam din zona int Turda - Iordache Golescu.
Ca fun fact: la etajul 7 in blocul de langa parc (Romania muncitoare pe vremea aia) cineva incalca niste reguli nescrise. Parintii mi-au spus ca frecvent sectoristul le reamintea ca nu ai voie sa intinzi rufe la vedere (str Turda face parte din traseele de deplasare ale tovarasului si sa nu vada asa ceva)
- messe
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
messe
Poate intersectia Turda cu Stoica Ludescu, nu Iordache Golescu ( ai incurcat Golestii) deoarece imaginea este mult mai apropiata decat ar fi fost facuta de la urmatoarea intersectie adica cea cu Iordache Golescu. Iti spun sigur deoarece am facut liceul la Neculce ( Industrial 31 ante '90 ) si coboram la Turda din 41 si mergeam pe Radu Popescu si cand veneam spre casa mergeam pe Stoica Ludescu si iti mai dau un indiciu vizual: cand ieseai din Stoica Ludescu catre statia lui 41, sens Crangasi, ieseai destul de aproape de capatul refugiului statiei ori ia ca reper cat anume din refugiul statiei catre Crangasi este vizibil in aceasta fotografie.
Cam in pozitia in care se afla acum 4042 era statia de autobuz a liniilor 305 si 306, sens P-ta Scinteii (cum se numea in acei ani), insa vreau sa fac anumite precizari:
1- in 1983 (anul efectuarii acestei fotografii) exista doar linia 305 deservita de IK4. Ulterior, datorita numarului mare de calatori 305 a fost deservita de Dac 117 UD.
2- dupa 1986, parca, a fost infiintata si linia 306 (Apusului - Pta Scinteii).
3- dupa inaugurarea Pasajului Lujerului si darea in folosinta a liniei 41 intre Cart. Tudor Vladimirescu - Pta. Scinteii (prima data formata din cuplu de T4R), linia 305 se desfiinteaza.
Poate intersectia Turda cu Stoica Ludescu, nu Iordache Golescu ( ai incurcat Golestii) deoarece imaginea este mult mai apropiata decat ar fi fost facuta de la urmatoarea intersectie adica cea cu Iordache Golescu. Iti spun sigur deoarece am facut liceul la Neculce ( Industrial 31 ante '90 ) si coboram la Turda din 41 si mergeam pe Radu Popescu si cand veneam spre casa mergeam pe Stoica Ludescu si iti mai dau un indiciu vizual: cand ieseai din Stoica Ludescu catre statia lui 41, sens Crangasi, ieseai destul de aproape de capatul refugiului statiei ori ia ca reper cat anume din refugiul statiei catre Crangasi este vizibil in aceasta fotografie.
Cam in pozitia in care se afla acum 4042 era statia de autobuz a liniilor 305 si 306, sens P-ta Scinteii (cum se numea in acei ani), insa vreau sa fac anumite precizari:
1- in 1983 (anul efectuarii acestei fotografii) exista doar linia 305 deservita de IK4. Ulterior, datorita numarului mare de calatori 305 a fost deservita de Dac 117 UD.
2- dupa 1986, parca, a fost infiintata si linia 306 (Apusului - Pta Scinteii).
3- dupa inaugurarea Pasajului Lujerului si darea in folosinta a liniei 41 intre Cart. Tudor Vladimirescu - Pta. Scinteii (prima data formata din cuplu de T4R), linia 305 se desfiinteaza.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ByOnu
Vedeta noastră, 4042, într-o fotografie-document realizată de Șerban Lăcrițeanu în 1983, la scurt timp de la inaugurare. Mulțumim lui @Robert24 pentru că a readus-o la lumină!
Hai să votăm pentru salvarea și restaurarea acestui ultim exemplar! Dați mai departe cercului vostru de prieteni și rugați-i să voteze!
Link votare: https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78
Trebuie să vă înregistrați și să confirmați e-mailul primit din partea platformei de Bugetare Participativă - nu este complicat, dar durează într-adevăr 2-3 minute procesul.
Vedeta noastră, 4042, într-o fotografie-document realizată de Șerban Lăcrițeanu în 1983, la scurt timp de la inaugurare. Mulțumim lui @Robert24 pentru că a readus-o la lumină!
Hai să votăm pentru salvarea și restaurarea acestui ultim exemplar! Dați mai departe cercului vostru de prieteni și rugați-i să voteze!
Link votare: https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78
Trebuie să vă înregistrați și să confirmați e-mailul primit din partea platformei de Bugetare Participativă - nu este complicat, dar durează într-adevăr 2-3 minute procesul.
Serban Lacriteanu tramvai V2A-2S 4042 linia 41 anul 1983.png (1.16 MB; downloaded 3011 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
rosetti61
Mai poate fi readus la starea/forma originala din fotografie? Cred ca mai exista pe undeva planurile si desenele/fotografiile cu diferite repere - cu usile e mai usor ca se pot lua de pe Tatre, ramane de reprodus casetele laterale de afisaj cu rulou. Ar fi bine sa fie macar cele doua forme in care a existat tramvaiul - modelul original si modernizarea cu parbriz panoramic si usi de V3A (nu pliante ca aia a fost o modificare ulterioara).
Mai poate fi readus la starea/forma originala din fotografie? Cred ca mai exista pe undeva planurile si desenele/fotografiile cu diferite repere - cu usile e mai usor ca se pot lua de pe Tatre, ramane de reprodus casetele laterale de afisaj cu rulou. Ar fi bine sa fie macar cele doua forme in care a existat tramvaiul - modelul original si modernizarea cu parbriz panoramic si usi de V3A (nu pliante ca aia a fost o modificare ulterioara).
📖 Pagination options