Topic: Autocarele Ikarus 25x (199x-2010)
1 post, 661 views- ADK
-
Posted:
-
Autocarele Ikarus 25x (199x-2010)
ADK
Deși practic nu au făcut parte din istoria transportului bucureștean, find folosite în majoritatea cazurilor doar pentru excursii organizate de salariați în perioade estivale, dar un număr de vreo 12 astfel de autocare au aparținut și ele autobazelor bucureștene deși erau destul de rare ocaziile când acestea puteau fi văzute la stradă, find folosite doar ocazional. Deși RATB a mai avut și vreo câteva DAC-uri în 2 uși folosite tot în același scop, din păcate toate autocarele Ikarus și DAC find casate la momentul actual, rezistând doar DAF-ul cu numărul B 67 VIP/99, însă acesta nu știu să mai fie folosit de mulți ani.
Revenind, Ikarusurile au fost în mare de 3 tipuri: 250.93, 255 și 256 (nu cunosc exact subtipurile și nici nu știu unde le pot găsi).
Acestea au fost următoarele:
Ikarus 256.xy B 01 GUK (Autobaza Nordului, casat în 2012);
Ikarus 255.xy B 01 HYX (URAC, casat în 2009);
Ikarus 255.xy B 01 TGK (URAC, casat în 2009);
Ikarus 256.xy B 01 UUP/39 (Autobaza Ferentari, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 01 YNS (Autobaza Ferentari, ulterior transferat la Autobaza Obregia unde a fost recarosat, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 01 YNU (Autobaza Pipera, casat în 2019);
Ikarus 256.xy B 02 VGJ/662 (Autobaza Titan, casat în 2012);
Ikarus 255.xy B 04 MUS (Autobaza Titan, casat în 2008);
Ikarus 250.93 B 05 RTB/70 (Autobaza Ferentari, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 07 JCM/410 (Autobaza Alexandria, casat în 2019);
Ikarus 256.xy B 08 FGW/26 (Autobaza Floreasca, casat în 2019);
Ikarus 250.93 B 14 RTB/71 (Autobaza Militari, casat în 2012);
Autocarele rămase în ultimii ani nu au mai fost folosite din 2010, în următorul an la ordinele dlui Dir. Adrian Criț acestea au fost transferate în vederea conservării în Autobaza Pipera (cu excepția lui B 08 FGW) unde majoritatea au fost casate aproximativ un an mai târziu. Nu că restul nu ar fi avut parte de aceeași soartă, doar nu cred că RATB mai reactiva vreun Ikarus 256 prin anul 2015-16, mai degrabă au rămas din cauza casărilor dubioase dinspre sfârșitul lui 2011 - primăvara lui 2012 de care nu vreau să reintrăm iar în discuții.
În altă ordine de idei, în listele lui Dragoș Anoaica am dat încă de un autocar - B 71 RTB, însă nu am găsit nicăieri fotografii cu acesta. Să fie o confuzie cu un alt autocar?
Am dat și de această fotografie cu un 256.xy în URAC dar fără număr de înmatriculare, să fie acesta 71 RTB? deși mi se pare că a fost casat în 2009-2010 (fotografia find realizată în toamna anului 2009), dar se specifică că casarea acestuia a avut loc în anul 2012.
Deși practic nu au făcut parte din istoria transportului bucureștean, find folosite în majoritatea cazurilor doar pentru excursii organizate de salariați în perioade estivale, dar un număr de vreo 12 astfel de autocare au aparținut și ele autobazelor bucureștene deși erau destul de rare ocaziile când acestea puteau fi văzute la stradă, find folosite doar ocazional. Deși RATB a mai avut și vreo câteva DAC-uri în 2 uși folosite tot în același scop, din păcate toate autocarele Ikarus și DAC find casate la momentul actual, rezistând doar DAF-ul cu numărul B 67 VIP/99, însă acesta nu știu să mai fie folosit de mulți ani.
Revenind, Ikarusurile au fost în mare de 3 tipuri: 250.93, 255 și 256 (nu cunosc exact subtipurile și nici nu știu unde le pot găsi).
Acestea au fost următoarele:
Ikarus 256.xy B 01 GUK (Autobaza Nordului, casat în 2012);
Ikarus 255.xy B 01 HYX (URAC, casat în 2009);
Ikarus 255.xy B 01 TGK (URAC, casat în 2009);
Ikarus 256.xy B 01 UUP/39 (Autobaza Ferentari, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 01 YNS (Autobaza Ferentari, ulterior transferat la Autobaza Obregia unde a fost recarosat, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 01 YNU (Autobaza Pipera, casat în 2019);
Ikarus 256.xy B 02 VGJ/662 (Autobaza Titan, casat în 2012);
Ikarus 255.xy B 04 MUS (Autobaza Titan, casat în 2008);
Ikarus 250.93 B 05 RTB/70 (Autobaza Ferentari, casat în 2012);
Ikarus 256.xy B 07 JCM/410 (Autobaza Alexandria, casat în 2019);
Ikarus 256.xy B 08 FGW/26 (Autobaza Floreasca, casat în 2019);
Ikarus 250.93 B 14 RTB/71 (Autobaza Militari, casat în 2012);
Autocarele rămase în ultimii ani nu au mai fost folosite din 2010, în următorul an la ordinele dlui Dir. Adrian Criț acestea au fost transferate în vederea conservării în Autobaza Pipera (cu excepția lui B 08 FGW) unde majoritatea au fost casate aproximativ un an mai târziu. Nu că restul nu ar fi avut parte de aceeași soartă, doar nu cred că RATB mai reactiva vreun Ikarus 256 prin anul 2015-16, mai degrabă au rămas din cauza casărilor dubioase dinspre sfârșitul lui 2011 - primăvara lui 2012 de care nu vreau să reintrăm iar în discuții.
În altă ordine de idei, în listele lui Dragoș Anoaica am dat încă de un autocar - B 71 RTB, însă nu am găsit nicăieri fotografii cu acesta. Să fie o confuzie cu un alt autocar?
Am dat și de această fotografie cu un 256.xy în URAC dar fără număr de înmatriculare, să fie acesta 71 RTB? deși mi se pare că a fost casat în 2009-2010 (fotografia find realizată în toamna anului 2009), dar se specifică că casarea acestuia a avut loc în anul 2012.