Topic: Știri și articole din presă
823 posts, 255424 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
De ce au avut nevoie de doi ani ca sa dea un aviz preliminar???
De ce au avut nevoie de doi ani ca sa dea un aviz preliminar???
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Ne spui si noua cum a stat, fest, treaba, ca ai fost la ”butoane” atunci cand s-a demarat M5.1!
Ne spui si noua cum a stat, fest, treaba, ca ai fost la ”butoane” atunci cand s-a demarat M5.1!
- subway guru
-
Posted:
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
orex
Daca ma raliez celor concluzionate de ”'mneata”, probabil ca-s mare hater, dar, atat timp, cat diametrala V-E e, inca, la nivel de plansetă, am rezervele mele ca M4.2 va lua ”fața” M5.2!
Ce sa-i faci, Drula avea dreptate!
Daca ma raliez celor concluzionate de ”'mneata”, probabil ca-s mare hater, dar, atat timp, cat diametrala V-E e, inca, la nivel de plansetă, am rezervele mele ca M4.2 va lua ”fața” M5.2!
Ce sa-i faci, Drula avea dreptate!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Drula a bagat doar strambe aiurea la tot ce inseamna metrou…
Asa lipsa de gandire strategica mai rar conasule…
Drula a bagat doar strambe aiurea la tot ce inseamna metrou…
Asa lipsa de gandire strategica mai rar conasule…
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
V2A
https://www.economica.net/magistrala-4-d ... 908.html
Magistrala 4 de metrou ar putea fi înlocuită în PNRR cu proiecte feroviare ‘quick wins’ sau calea ferată Craiova – Calafat
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat luni că analizează două soluții de back-up pentru situația în care proiectul Magistralei 4 de metrou Gara de Nord - Filaret nu va putea fi implementat la timp pentru accesarea banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Acest proiect finanțat prin PNRR pe M4 pare cel mai departe de implementare. Sunt pesimist legat de acest proiect și de finalizarea lui până la finalizarea perioadei de finanțare prin PNRR. Le-am cerut colegilor, și celor de la metrou și celor de la CFR – ca să nu schimbăm foarte mult un anumit tip de transport – să vină cu un back-up, astfel încât să nu pierdem banii și să prezentăm acest back-up. Eu aș dori ca acest proiect prins inițial prin PNRR să fie derulat și finanțat prin PNRR. Dar sunt realist. Există pe feroviar mai multe proiecte care par mature, astfel încât să putem să accesăm sumele respective până la finalul perioadei de implementare”, a spus ministrul Transporturilor.
El a dat două exemple de proiecte pe care le are în vedere: mărirea sumelor pe quick wins și modernizarea căii ferate Craiova – Calafat. Despre ultimul proiect, Grindeanu a spus că așteaptă o analiză și o asumare din partea CFR Infrastructură dacă se poate termina acel proiect – în eventualitatea în care poate fi înlocuit M4 – până la finalul acelei perioade din PNRR, 2026.
Cu privire la obstacolele în calea implementării proiectului Magistralei 4 de metrou, Grindeanu a atras atenția că la nivelul Primăriei Capitalei, de unde ar trebui luate anumite avize, astfel de proiecte nu sunt tratate cu celeritate.
„Nu pot să asist pasiv cum un proiect care a fost trecut în PNRR, M4, este în situația în care s-ar putea să nu se termine și nu accesăm acei bani. Atunci trebuie să găsim soluții de back-up, am identificat două”, a explicat șeful Transporturilor.
În luna mai, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a făcut un apel către reprezentanții Primăriei Capitalei să urgenteze procedurile pentru aprobarea PUZ-ului, astfel încât să nu fie pierduți banii prin PNRR acordați proiectului Magistralei 4 de metrou.
Scrioșteanu a explicat atunci că indicatorii tehnico – economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov.
„De aceea, fac apel la conducerea și la specialiștii Primăriei Municipiului București să urgenteze și ei procedurile pentru aprobarea PUZ-ului pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul. Deoarece mare parte din investiție este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este imperios să ne grăbim și să rezolvăm toate avizele, astfel încât până la data de 31 decembrie 2023, să poată fi semnat contractul de proiectare și execuție”, a subliniat atunci oficialul din Transporturi.
Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are 13 stații și 1 depou suprateran nou construite, plus Stația Gara de Nord 2 existentă.
𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗺𝗲 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂: 𝟭𝟮 𝗸𝗺
𝗻𝘂𝗺𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶: 𝟭𝟯 + 𝗗𝗲𝗽𝗼𝘂𝗹 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹
𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁: 𝟱𝟬.𝟬𝟬𝟬 𝗰𝗮𝗹𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶/𝗵 𝘀𝗶 𝘀𝗲𝗻𝘀
𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 (𝗺𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶𝗮𝗹 𝗿𝘂𝗹𝗮𝗻𝘁): 𝟭𝟱 𝗯𝘂𝗰𝗮𝘁𝗶
Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.
https://www.economica.net/magistrala-4-d ... 908.html
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Corpul de Control trimis de Grindeanu la Metrorex aruncă în aer compania: Jaloanele pe PNRR nu pot fi respectate
https://www.stiripesurse.ro/corpul-de-co ... 510.html
Corpul de Control trimis de Grindeanu la Metrorex aruncă în aer compania: Jaloanele pe PNRR nu pot fi respectate
https://www.stiripesurse.ro/corpul-de-co ... 510.html
METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor Conform unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, în ceea ce priveştemagistrala M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, inclusă pentru finanţare în PNRR, va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor prevăzute de programul de finanţare.
Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare. Totodată, echipa de control a constatat că, deşi METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanţat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanţării din PNRR pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Exact ce am spus si eu, drulache a bagat proiectul pe PNRR doar ca sa-si bata joc de noi…
Exact ce am spus si eu, drulache a bagat proiectul pe PNRR doar ca sa-si bata joc de noi…
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Adrian Rosca
Dap, era clar de la bun inceput care va fi rezultatul. Dar e un bun prilej pentru politrucii de stil nou sa latre nitel la cei de stil vechi.
Dap, era clar de la bun inceput care va fi rezultatul. Dar e un bun prilej pentru politrucii de stil nou sa latre nitel la cei de stil vechi.
- sab
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
sab
Poate îl scoatem de tot si îl repunem atunci când este un proiect făcut cum trebuie, pentru calatori, nu așa cum este acum.
Pun si eu niste întrebări:
- ce înseamnă ca proiectul nu este matur si ca se actualizează SF ? Bine, ca este prost proiectul știm cu toții, dar ce urmează ?
- cu ce ajuta un tronson care se termina la Filaret, la o statie de M2 ?
Poate îl scoatem de tot si îl repunem atunci când este un proiect făcut cum trebuie, pentru calatori, nu așa cum este acum.
Pun si eu niste întrebări:
- ce înseamnă ca proiectul nu este matur si ca se actualizează SF ? Bine, ca este prost proiectul știm cu toții, dar ce urmează ?
- cu ce ajuta un tronson care se termina la Filaret, la o statie de M2 ?
- subway guru
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
Nota: nu raspundeti aici la Stiri, ci la Discutii.
Dupa ce luni de zile Grindeanu si Scriosteanu l-au atacat pe Nicusor pentru M4, primarul a iesit intr-un final cu o pozitie pe tema asta, explicand situatia. De ce atat de tarziu? Probabil pentru a nu-i fi inchisa orice usa de colaborare pentru trenul metropolitan si rutier. Supozitie personala.
In fine, a contraraspuns si Scriosteanu.
Care sa fie realitatea juridica? Cine are dreptate? "Aviz favorabil CONDITIONAT DE" inseamna practic aviz NEGATIV.
Continuam la topicul de Discutii.
Nota: nu raspundeti aici la Stiri, ci la Discutii.
Dupa ce luni de zile Grindeanu si Scriosteanu l-au atacat pe Nicusor pentru M4, primarul a iesit intr-un final cu o pozitie pe tema asta, explicand situatia. De ce atat de tarziu? Probabil pentru a nu-i fi inchisa orice usa de colaborare pentru trenul metropolitan si rutier. Supozitie personala.
Screenshot_20230109-092143_Chrome.jpg (839.42 KB; downloaded 2647 times)
In fine, a contraraspuns si Scriosteanu.
descărcare (6).png (46.7 KB; downloaded 2647 times)
Care sa fie realitatea juridica? Cine are dreptate? "Aviz favorabil CONDITIONAT DE" inseamna practic aviz NEGATIV.
Continuam la topicul de Discutii.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
V2A
Pe ordinea de zi a ședinței CGMB din 28.07.2023 se află și PUZ-ul pentru M4 Gara de Nord 2 - Gara Progresul.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara de Nord – Gara Progresul
Pe ordinea de zi a ședinței CGMB din 28.07.2023 se află și PUZ-ul pentru M4 Gara de Nord 2 - Gara Progresul.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara de Nord – Gara Progresul
- subway guru
-
Posted:
-
📖 Pagination options